Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aandacht

<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 17:56

Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aandacht

Hoe gaan jullie om met mannelijke aandacht, als je in een relatie zit/getrouwd bent? Ik had gisteren een werkgerelateerd uitje en ontmoette daar een aardige man, die duidelijk geïnteresseerd in me was. Ik vond hem ook gezellig, om de (wat saaie dag) mee door te komen en mee te kletsen, maar niet meer dan dat. Nu was hij dus overduidelijk aan het flirten en ik heb daarop gewoon spontaan en aardig gereageerd.

Vandaag heeft hij me toegevoegd op Facebook en vraagt hij middels een privébericht of ik het leuk vind om contact met hem te houden. Natuurlijk ga ik dit niet doen, maar ik vraag me nu af hoe ik dit netjes kan afkappen. Als ik zeg dat ik getrouwd ben, dan suggereer ik daarmee eigenlijk dat hij interesse in me zou hebben en ook al is dat overduidelijk het geval, ik vind dat toch akward.

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Mrt 2014 17:59

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik zou iemand niet toevoegen op facebook.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 18:01

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Hij heeft mij toegevoegd, ik heb hem geaccepteerd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Mrt 2014 18:03

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

-ED- schreef:Hij heeft mij toegevoegd, ik heb hem geaccepteerd.


Dan heb jij m toch ook aan jouw lijst toegevoegd?

Ot: ik zou diegene wel toevoegen maar op een manier wel laten merken dat de interesse puur vriendschappelijk is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Mrt 2014 18:05

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik had 'm niet geaccepteerd denk ik.
In dit geval zou ik toch eerlijk iets zeggen van 'joh, gezellig zo op facebook, maar ik ben getrouwd', en ben verder niet geinteresseerd in meer dan vriendschap'. Zoiets dan.

Overigens had ik rustig een beetje terug geflirt, maar wel nadat ik had laten weten dat ik getrouwd ben, haha.
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 18:06

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik zou diegene ook wel accepteren hoor, maar gewoon duidelijk aangeven wat het wat mij betreft puur vriendschappelijk is.
Ligt er wel een beetje aan hoe dat gesprek precies ging. Met een beetje flirten vind ik niks mis, als de intenties maar duidelijk zijn zoals Kenya al zegt idd!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Mrt 2014 18:06

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Om het voor te zijn merk ik dat ik zelf wat afstandelijker ben in flirterige contacten. Soms jammer, maar het is meer omdat ik dit soort situaties dus ook lastig vind!

Ik zou zeggen dat je het leuk vindt om hem ontmoet te hebben en om als je hem weer tegen zou komen een drankje mee te drinken, maar dat verder contact houden voor jou niet hoeft of dat je het daar te druk voor hebt. Lijkt me dat hij de hint dan wel begrijpt zonder dat je met je ring hoeft te zwaaien.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 18:06

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ja, in mijn werk is het heel gebruikelijk om mensen die in hetzelfde veld werkzaam zijn toe te voegen. Hij is geen directe collega van mij, maar wel handig om in mijn netwerk te hebben, om het zo maar te noemen. Op die manier hou je elkaar op de hoogte van je activiteiten. Het zou dus ook heel gek zijn geweest om hem niet te accepteren, ik ben ook niet zo moeilijk daarmee en heb tegen de 800 'vrienden', veel van hen komen - net als hij - uit datzelfde netwerk en we hadden dus ook al een stuk of 50 gemeenschappelijke vrienden.

Vandaar dus dat ik hem wel heb geaccepteerd en hij dit logischerwijs niet zal opvatten als geslaagde toenaderingspoging ofzo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Mrt 2014 18:08

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik zou hem ook geaccepteerd hebben en als hij gaat chatten, wil afspreken of iets in die trant dan zou ik zeggen dat ik getrouwd ben en geen interesse heb.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 18:11

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik merk ook aan mezelf dat ik het lastig vind om gewoon aardig tegen iemand zijn en grapjes maken enzo, moeilijk kan onderscheiden van flirten. Zelf heb ik niet de intentie om te flirten, maar mannen vatten het wel vaak zo op. Zoals Sterre zegt, heb ik daarom ook vaak de neiging om afstandelijk te zijn, maar aan de andere kant vind ik dat weer jammer, omdat ik gewoon leuk met mensen - en ook met mannen - wil kunnen omgaan. Het maakt het leven en het werk ook wat lichter en vrolijker als je je sociale skills mag inzetten, alleen dus frustrerend dat mannen het vaak zo verkeerd opvatten.
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Mrt 2014 18:16

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Daarom kun je altijd maar het beste direct eerlijk zijn over je intenties. Kunnen ze best hebben hoor, die mannen :wink:
<<

Anoniem23

Bericht 03 Mrt 2014 18:27

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik zorg dan altijd gewoon dat ik heel snel iets zeg over het feit dat ik een relatie heb. Niet zo van: wat denk je wel niet ik heb een vriend. Maar meer gewoon als je iets vertelt en dan tussen neus en lippen zeggen dat je vriend dat ook altijd heeft oid. Dan is het meteen duidelijk en hoef je niet bang te zijn dat je te snel je conclusies trekt en hij je helemaal niet probeert te versieren haha!
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Mrt 2014 18:35

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Harrison schreef:Ik zorg dan altijd gewoon dat ik heel snel iets zeg over het feit dat ik een relatie heb. Niet zo van: wat denk je wel niet ik heb een vriend. Maar meer gewoon als je iets vertelt en dan tussen neus en lippen zeggen dat je vriend dat ook altijd heeft oid. Dan is het meteen duidelijk en hoef je niet bang te zijn dat je te snel je conclusies trekt en hij je helemaal niet probeert te versieren haha!


Inderdaad! Zo doe ik dat ook! (niet dat ik nou wekelijks de mannen van me af moet slaan hoor, helaas, haha)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 18:41

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Haha, zo doe ik dat ook weleens Harrison, ik was gisteren ook verwoed aan het bedenken waar ik mijn man ertussen kon gooien, maar er kwam geen natuurlijk moment om dat te doen. Eigenlijk had ik dat wel moeten doen inderdaad. Even voor de goede orde: het was een leuke man, maar ik voelde absoluut niks voor hem, juist daardoor durfde ik me ook wat meer open te stellen, als ik ook maar iets van een kriebel bij een man voel, dan sluit ik me direct af, haha!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 03 Mrt 2014 18:44

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Je kan toch gewoon in facebook zelf als status vermelden dat je bent getrouwd? Gelijk opgelost voor al die mannen die ongetwijfeld nog volgen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 18:46

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Hé, nu je het zegt... ik heb die status op FB, zou hij dat niet hebben gezien?
<<

Anoniem29

Bericht 03 Mrt 2014 19:03

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik gooi inderdaad ook op welke manier dan ook mijn vriend en tussen neus en lippen door.

Ik vind flirten tot bepaalde hoogte trouwens prima, maar als zijn intenties echt anders zijn dan zou ik mijn vriend sneller proberen in het gesprek te vermengen.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 19:10

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ja, ik had dat eigenlijk moeten doen, maar ik vond geen goed moment. Volgens mij dacht hij trouwens ook dat ik heel jong was en net kwam kijken, haha. Misschien is hij zich wel rot geschrokken toen hij op FB zag dat ik 30 ben, een dochter heb en al lang en breed getrouwd ben. Aan de andere kant, hij heeft me nog wel dat bericht gestuurd.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 03 Mrt 2014 19:43

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

-ED- schreef:Hé, nu je het zegt... ik heb die status op FB, zou hij dat niet hebben gezien?


Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat hij gewoon niet op je valt en hem die trouwring niet boeit .
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 20:06

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Eh, nee dat kan niet zomaar, Reva. De signalen waren duidelijk en ook in zijn bericht maakt hij avances.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 03 Mrt 2014 20:20

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

-ED- schreef:Ik merk ook aan mezelf dat ik het lastig vind om gewoon aardig tegen iemand zijn en grapjes maken enzo, moeilijk kan onderscheiden van flirten. Zelf heb ik niet de intentie om te flirten, maar mannen vatten het wel vaak zo op. Zoals Sterre zegt, heb ik daarom ook vaak de neiging om afstandelijk te zijn, maar aan de andere kant vind ik dat weer jammer, omdat ik gewoon leuk met mensen - en ook met mannen - wil kunnen omgaan. Het maakt het leven en het werk ook wat lichter en vrolijker als je je sociale skills mag inzetten, alleen dus frustrerend dat mannen het vaak zo verkeerd opvatten.

Heel herkenbaar!
Vaak zie ik de 'signalen' totaal niet maar wijzen andere mij daar dan op. Ik denk dan vaak oh gewoon gezellig. Haha
<<

Anoniem108

Bericht 03 Mrt 2014 21:21

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Als jij ervan overtuigd bent dat deze man jou meer dan gewoon aardig vindt, zou ik hem dus niet hebben geaccepteerd op fb. Netwerken op professionele wijze zou ik dan liever doen via Linkedin. Daarnaast zeg je dat je je fb-status op getrouwd hebt staan, dus als deze man echt geïnteresseerd in je is, heeft hij waarschijnlijk meteen je fb goed bekeken en dit ook gezien + dat je wellicht foto's van je gezin erop hebt staan. Lijkt me duidelijk genoeg.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Mrt 2014 21:41

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Het verbaast me ED, normaal gesproken ben jij de eerste die in dit soort situaties bij anderen precies weet hoe diegene moet reageren.. Was het niet iets van direct afkappen enzo?
<<

Anoniem44

Bericht 04 Mrt 2014 09:35

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Izar: Ik heb geen Linkedin, bewust. Ik heb namelijk geen zin om nog meer van dat soort pagina's te onderhouden. Dus nee, ik vind het niet gek dat ik hem heb geaccepteerd, om de redenen die ik eerder al aangaf.

Caro: Haha, ja hoor, ik kan me wel even gaan indenken hoe ik hierop zou hebben gereageerd, inderdaad zoiets als een kort en duidelijk berichtje sturen, maar ik was ook benieuwd hoe anderen omgaan met een vergelijkbare situatie.

Als getrouwde vrouw ben je natuurlijk niet ineens onzichtbaar en het leven gaat gewoon door. Dus ik vind het wel interessant hoe je hiermee het beste kunt omgaan. Ik vertelde dit verhaal aan mijn man en hij vond het wel leuk dat een andere man op mij zat te azen. Een compliment noemde hij het, en dat is het ook wel, vind ik. Het is fijn om nog te weten dat je goed op de markt ligt, om het zo maar eens te zeggen. Zelf maak ik regelmatig dit soort situaties mee, maar de volgende keer zal ik gewoon weer mijn man noemen, zodra het gespreksonderwerp zich daarvoor leent, haha!
<<

Anoniem119

Bericht 04 Mrt 2014 09:55

Re: Hoe, als getrouwde vrouw, om te gaan met mannelijke aand

Ik had het afgehouden denk ik, of casual gehouden iig (wat jij volgens mij ook doet).
Blijkbaar is het in jullie werkveld normaal om mensen toe te voegen op Facebook (ik zou daar júist LinkedIn voor gebruiken, maar goed, dan vermijd je dit soort situaties ook meer want dat heeft al een zakelijkere insteek). Dus dat ie je toevoegt vind ik niet zo gek of schokkend. Maar dat ie je dan een PM gaat sturen dat ie contact wil houden, doet me wel vermoeden dat ie meer wilde ja. Kan ook nog zo zijn dat ie heus wel zag dat je getrouwd was dmv je relatie status op FB, maar dat ie daar geen boodschap aan heeft. Dan kan je nog zo vaak je man integreren in t gesprek maar denk ik niet dat dat nut heeft :razz:
Al met al zou ik dus gewoon casual reageren en als ie echt duidelijk wil afspreken of flirt, ja, dan afkappen.

Ik heb t ook wel eens gehad met een kerel in de kroeg die maar bleef flirten. Ook wel leuke jongen hoor, gezellig om mee te kletsen, maar ja, ik had een relatie en niet van plan die op te geven. Dus telkens m'n vriend genoemd, en hij bleef maar flirten. Tot het vervelende toe van 'maar ik ben toch leuker?' Eh nee?! De volgende dag had ie me dus ook opgezocht op Facebook. Ik heb m niet geaccepteerd, want ik vond dat niet gepast, maar toen heeft ie me alsnog een PM gestuurd (dat kan, als je geen vrienden bent), waarin ie t nogmaals probeerde. Ja dan dikke doei dus. T was nu wel duidelijk.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo