Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lopen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Mrt 2014 18:05

Re: Lopen

Olivia schreef:Ik zie het niet gebeuren dat mijn dochter binnenkort leer lopen.. Ze kan nog niet zelf gaan zitten, niet staan en ze kruipt nog niet. Ze tijgert wel het hele huis door.


Haha, nou dat dacht ik ook en ineens ging hij gewoon staan in de box en daarna lukte het ook om te gaan zitten. Hij tijgert nog steeds maar trekt zich nu dus overal op tot staan en loopt dan kleine stukjes langs dingen. Drie weken geleden dacht ik echt dat hij eeuwig over de grond zou blijven dweilen en een week later ging hij dus ineens staan. En hij ontwikkeld zo snel dat ik me nu ook af begin te vragen hoe snel hij dan ook daadwerkelijk gaat lopen.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mrt 2014 18:13

Re: Lopen

De oudste met 12 maanden en de jongste met 13 maanden, toen liepen ze echt goed los, daarvoor wel kleine stukjes.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 03 Mrt 2014 18:32

Re: Lopen

De oudste liep met 17 maanden. Daarvoor liep ze al twee maanden ofzo aan 1 handje heel stevig maar ze durfde niet los te laten. Toen ze dat eenmaal wel durfde liep ze gelijk heel goed. Wij gingen toen een paar weken later op vakantie met vrienden die een kindje hebben van dezelfde leeftijd die al liep toen hij net 1 was maar je zag geen verschil meer tussen die twee.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Mrt 2014 19:18

Re: Lopen

Lonely Goatherd schreef:Ik geloof dat hij een maand of 14 was, niet zo heel precies bijgehouden.



Haha! Ik geloof ook 14 maanden, ik heb dat ook miet bijgehouden..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Mrt 2014 19:35

Re: Lopen

De oudste liep los met 18 maanden en de jongste met 17 maanden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Mrt 2014 20:09

Re: Lopen

Mijn zoontje (15 maanden) loopt ook nog niet los, maar ik maak me daar absoluut geen zorgen om. Nu heeft hij natuurlijk ook gewoon een normale leeftijd (net zoals jouw dochter) om nog niet te lopen, maar pas als hij met 2 jaar nog niet zou lopen, zou ik er wat meer aandacht aan gaan besteden.
2012 & 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Mrt 2014 21:38

Re: Lopen

Olivia schreef:Ik zie het niet gebeuren dat mijn dochter binnenkort leer lopen.. Ze kan nog niet zelf gaan zitten, niet staan en ze kruipt nog niet. Ze tijgert wel het hele huis door.


Dat dacht ik ook bij mijn zoon. Tot 10 maanden vond hij het wel prima om op zijn buik te liggen en zich zo voort te bewegen.
Dochter daarentegen ging met 6 maanden zitten, stond met 8 maanden en liep meteen overal langs.
Toen zoon 10 maanden was, ging hij ineens zitten en staan, achter elkaar. In dezelfde week zijn ze los gaan lopen.
Dit was met 13,5 maand. Dus het kan zomaar anders gaan ;).
Voorzichtige stapjes los, bijvoorbeeld tussen de bank en de tafel deden ze wel al even.

Verder eens met Sarahkey, er zijn kindjes die snel lopen en kinderen die later lopen. Het gemiddelde is geloof ik 18 maanden?
En het kan ineens snel gaan hoor.
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 03 Mrt 2014 21:44

Re: Lopen

Voorzichtig stappen rond 11 maanden, en met haar verjaardag liep ze los.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Mrt 2014 21:47

Re: Lopen

Mijn dochter is 19 maanden en loopt nog niet los, alleen aan het handje maar liever gewoon niet. Ze 'loopt' op haar knietjes al een hele tijd, apart gezicht.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Mrt 2014 21:53

Re: Lopen

Mijn dochter liep met 14 maanden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 03 Mrt 2014 21:59

Re: Lopen

M-Train schreef:Mijn dochter is 19 maanden en loopt nog niet los, alleen aan het handje maar liever gewoon niet. Ze 'loopt' op haar knietjes al een hele tijd, apart gezicht.


Haha dit doet mijn dochter dus ook, afgewisseld met kruipen...ziet er echt gek uit inderdaad
Afbeelding


Afbeelding
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 03 Mrt 2014 22:01

Re: Lopen

Dochter een week voor haar eerste verjaardag.
Zoon nog niet en zie ik voorlopig ook niet gebeuren. Hij kan nog niet eens zelf omrollen als hij op de rug ligt, daar heeft hij al een aantal maanden fysio voor, maar met weinig resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 03 Mrt 2014 22:10

Re: Lopen

De eerste stapjes vlak voor zijn verjaardag en twee weken liep hij alleen nog maar en ook meteen heel stevig.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 03 Mrt 2014 22:53

Re: Lopen

Op haar verjaardag deed ze haar eerste stappen en binnen 1.5 week liep ze eigenlijk goed.

Amber, wat leuk een meisje!
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 03 Mrt 2014 23:15

Re: Lopen

Dankjewel Smooch! :D
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 03 Mrt 2014 23:18

Re: Lopen

Mijn dochter is nu net 16mnd en loopt ook nog niet los. Al wel aan de hand, maar ze durft gewoon nog niet en vind het geloof ik ook wel best. Kruipen gaat zo veel sneller :laughcry:
J. 07-11-2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Mrt 2014 23:22

Re: Lopen

M-Train schreef:Mijn dochter is 19 maanden en loopt nog niet los, alleen aan het handje maar liever gewoon niet. Ze 'loopt' op haar knietjes al een hele tijd, apart gezicht.


Dat heeft mijn zoontje ook gedaan tot vorige week (toen is hij los gaan lopen), iedereen moest er altijd hard om lachen dat hij op zijn knietjes kroop.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem103

Bericht 03 Mrt 2014 23:25

Re: Lopen

Mijn dochter liep rond een jaar los en m'n zoon met 23 maanden. Op zich zou ik me geen zorgen maken als het verder "klopt" met de rest van de ontwikkeling. Mijn zoontje ging bijvoorbeeld met 6 weken draaien, met negen maanden staan en meteen langs de meubels lopen en uiteindelijk dus pas met 23 maanden lopen. Dat klopt niet en daarvoor hadden we eigenlijk eerder naar de fysiotherapeut gemoeten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Mrt 2014 23:29

Re: Lopen

Hoezo eerder naar de fysio Tania? Ze ondernemen pas actie als ze 24 maanden zijn toch? Ook al lopen ze wel al langs de tafel e.d.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 03 Mrt 2014 23:47

Re: Lopen

Hmm ja wat is kloppen.. Ze kruipt sinds ze 10 maanden is, optrekken vanaf haar verjaardag ongeveer en langs de tafel en bank sinds een maand of 3.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mrt 2014 20:58

Re: Lopen

Zo'n loopstoeltje zou ik nooit nemen. Het belemmert het kind in zijn motorische ontwikkeling.
Een karretje, waar ze achter kunnen lopen, is wel handig, m.i. Ze bouwen dan wel goed de spieren op en op een gegeven moment zullen ze dat ding een keer los laten.

Ik ken best veel kinderen die er veel langer dan een jaar over doen om te gaan lopen.
Sommige kinderen zijn als baby al perfectionistisch en/of onzeker en wachten met lopen tot ze zeker weten dat ze het kunnen.

Ik liep zelf met 1 jaar en 6 maanden en er mankeert niks aan mijn motoriek en intelligentie, voor zover ik weet :P
<<

ChiQ

Bericht 04 Mrt 2014 21:15

Re: Lopen

Exogenesis schreef:Zo'n loopstoeltje zou ik nooit nemen. Het belemmert het kind in zijn motorische ontwikkeling.
Een karretje, waar ze achter kunnen lopen, is wel handig, m.i. Ze bouwen dan wel goed de spieren op en op een gegeven moment zullen ze dat ding een keer los laten.

Ik ken best veel kinderen die er veel langer dan een jaar over doen om te gaan lopen.
Sommige kinderen zijn als baby al perfectionistisch en/of onzeker en wachten met lopen tot ze zeker weten dat ze het kunnen.

Ik liep zelf met 1 jaar en 6 maanden en er mankeert niks aan mijn motoriek en intelligentie, voor zover ik weet :P


Denk wel dat het per kind verschil in zit of het de ontwikkeling belemmerd. Julian had een lol in zijn wagentje, en mijn kind is heel goed ontwikkeld. Dus misschien valt het wel mee, met wat je zegt. loopkar snappen ze niet met 5/6 maanden, daarvoor moeten ze kunnen optrekken en dat lukt niet met 5 maanden.

Ze kunnen mijn kont kussen maar wat was ik blij dat hij even in zijn wagentje rondsjeesde en ik fatsoenlijk even kon eten. Ik weet niet hoe jouw dochter is, maar Julian was een brok frustratie omdat hij niets kon maar wel wilde.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2014 21:20

Re: Lopen

Dat valt niet mee Chiq, vraag het een gemiddelde fysio en ze raden het allemaal af.
Ze worden in een houding geforceerd waar ze nog niet in kunnen zitten/staan. Niet goed voor de heupjes, rug en nek.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mrt 2014 21:23

Re: Lopen

Een enkele keer zal geen schade aanbrengen en je kind (en jou) plezier opleveren, maar stelselmatig in zo'n loopding zou ik niet doen. Ik ga voor mijn dochter niet eentje aanschaffen. Zij mag haar eventuele frustratie botvieren op het leren kruipen.
<<

ChiQ

Bericht 04 Mrt 2014 21:24

Re: Lopen

Lejow schreef:Dat valt niet mee Chiq, vraag het een gemiddelde fysio en ze raden het allemaal af.
Ze worden in een houding geforceerd waar ze nog niet in kunnen zitten/staan. Niet goed voor de heupjes, rug en nek.


Julian had fysio voor afplatting en onze fysio zei dat we hem niet de hele dag de hele tijd in het ding moesten zetten maar afentoe 10/15 min was prima. Daar hebben we ons wel altijd aan gehouden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers