Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Mrt 2014 12:49

Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Hallo allemaal

Ik ben bij T begonnen met hapjes met 6 mnd en dat wilde ik nu weer doen. Alleen is M een veel hongerige baby. Hij heeft de flessen bij altijd om de 3 uur en dat is dan al met tijd rekken. Je kunt dus nagaan dat hij overdag heel veel wakker is en niet altijd tevreden. Ook moet hij aandacht delen met zus dus kan niet altijd hem blijven afleiden.
Als ik nu start met hapjes kan ik misschien meer tijd rekken overal waardoor ik op andere tijden met de fles uitkom en ook de laatste fles kan vervallen. Hij wordt aankomend weekend 5 maand

Wat zouden jullie doen/ of hebben jullie gedaan en waarom?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 03 Mrt 2014 13:00

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik zou rustig aan beginnen en bekijken hoe hij erop reageert.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Mrt 2014 13:10

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik zou het dan ook gewoon proberen en kijken wat hij ervan vind.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2014 13:20

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Als jr gepureerd wil geven zou ik wel beginnen, anders niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 03 Mrt 2014 13:21

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Wij wouden toen ook wachten tot 6 maanden maar S had de laatste weken niet meer genoeg aan alleen zijn flessen. We zijn begonnen met bijvoeden toen hij 5,5 maand was. Hij at toen ook echt al flink wat op, iig geen paar hapjes wat je wel eens leest. Hij was er toen echt aan toe. Ben blij dat ik niet gewacht heb tot 6 maanden want dat zou ik alleen voor mezelf gedaan hebben.
<<

Anoniem144

Bericht 03 Mrt 2014 14:27

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik ben begonnen met 4 maanden. Hij is nu 5 maanden en ik kan met de fruit en groente hap ( hij eet een hele portie van beide trouwens) gelukkig de flessen een beetje rekken. Hij komt ook om de 3 /3, 5 uur overdag.

Ik persoonlijk zou dus wel beginnen met 5 maanden , als hij zo hongerig is.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Mrt 2014 15:37

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik ga denk ik eerst dan beginnen met groente van het weekend en dan eens verder kijken. Wil het gepureerd geven. T heeft nooit vers willen hebben en alleen maar potjes. Gaan nu weer een nieuwe poging doen met vers.

@ Star, jij hebt dus ook een hongerige baby.

Ik ken dat dus helemaal niet. T was geen goede drinker en eter en nu nog steeds niet. Dus ben benieuwd wat M doet. Hij vindt het heel leuk om zijn druppeltjes van de lepel te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Mrt 2014 17:27

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik zou het dan ook gewoon gaan proberen.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mrt 2014 13:10

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik ga met N. beginnen wanneer ze 4 maanden is. Ze drinkt heel goed en eet bij de vitaminedruppels bijna het lepeltje er bij op. Ik weet alleen nog niet of ik ga beginnen met gepureerd fruit of met groente. Groente is handiger voor de smaakontwikkeling, maar ik wil haar anderzijds ook niet 'afschrikken'. Sowieso start ik met vers en niet met potjes. En mijn bedoeling is haar te laten wennen aan smaken, niet om voedingen te vervangen.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 05 Mrt 2014 13:48

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Exo, mss dan met wortel beginnen? Dat is best zoet.
Make happy memories
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mrt 2014 13:50

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Daar zat ik ook aan te denken :) Of pompoen? Daar is het nu alleen het seizoen niet voor, dus geen idee of het te krijgen is.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 05 Mrt 2014 13:55

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik ben dus met 4 maanden begonnen maar dat had je waarschijnlijk al gelezen. Ik geef vers en potje door elkaar heen. Heb een babycook aangeschaft waardoor ik wel meer vers dan potje geef. Potjes heb ik in huis voor als we eens een dagje weg gaan. Die zijn makkelijker mee te nemen. Ik ben begonnen met groente. Ze heeft nu wortel, sperziebonen, bloemkool, broccoli, pompoen en bruine bonen gehad. Van de laatste kreeg ze krampen dus dat geven we niet meer.

Exo pompoen heb ik gister gehaald bij de jumbo. Ik heb het gesneden gehaald maar ze hadden ze ook ongesneden liggen
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem123

Bericht 05 Mrt 2014 13:58

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

zoete aardappel vinden de meeste kinderen ook erg lekker.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Mrt 2014 14:04

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Ik ben met 5,5 begonnen met fruit en dat krijgt hij alleen qua bijvoeding. Ik weet nog niet zo goed wanneer ik hem groente moet geven, sochtends vind ik zo raar ..
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mrt 2014 14:11

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Bedankt voor de tips! Zoete aardappel is ook een goed idee :)

Fenix, dat heb ik inderdaad gelezen. O.a. jouw ervaring sterkt mij er in om ook 'zo vroeg' te beginnen :ja:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 05 Mrt 2014 15:14

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Bij N. hebben we netjes tot de zes maanden gewacht. Dat was deze keer ook het plan. De zeventiende is ze zes maanden maar dat valt op een maandag. Omdat ik het leuk vind dat mijn vriend er ook bij is zouden we de dag ervoor beginnen. Nu gaat N. die avond ervoor bij opa en oma logeren waardoor ze de volgende ochtend niet thuis is. En het lijkt me ook leuk als zij er bij is dus nu beginnen we een weekje vroeger, namelijk dit weekend. :angel:

N. hebben we als eerste sperzieboon gegeven, deze keer begin ik met fruit. Ik heb nu een galiameloen liggen die nog niet helemaal rijp is, zondag hopelijk wel, dan krijgt ze dat.

Fenix, bruine bonen mag pas vanaf negen maanden dus dat zou ik sowieso nog niet geven.

Annemie, ik zou gewoon 's ochtends groente geven hoor als dat het beste uitkomt qua tijd. Voor een baby maakt zoiets echt nog niks uit.

Exo, volgens mij maakt het niet veel uit of je met groente of fruit begint. Bij N. zijn we met groente begonnen en pas daarna fruit. Tot 11 maanden heeft ze prima alle groente gegeten, pas daarna begon het drama. Als je vanwege de smaakontwikkeling eerst groente wil geven omdat dat minder zoet is dan zou ik niet juist zoete groente uitkiezen want dan maakt het weinig verschil met fruit lijkt me.
<<

Anoniem144

Bericht 05 Mrt 2014 15:18

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Fenix schreef:Potjes heb ik in huis voor als we eens een dagje weg gaan. Die zijn makkelijker mee te nemen.

Een bakje uit de vriezer is toch net zo makkelijk mee te nemen?
<<

Anoniem144

Bericht 05 Mrt 2014 15:23

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Nillis , D. Was ook een hongerige baby en ook erg flink qua gewicht uiteindelijk. Niet dat ze te veel kreeg hoor. 1000 ml kv en een fruit en groentehap.

L. Doet het nu erg goed op zijn 4 / 5 flessen van 200 ml en een groente en fruit hap. Al moet er echt niet langer dan 3,5 uur tussen de flessen zitten overdag. Dan wordt hij gewoon echt kwaad haha. Slaapt jouw kind de avonden / nachten wel goed?
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 05 Mrt 2014 16:18

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Star, Ja eigenlijk wel. Ik heb alleen nog geen kleine bakjes in huis. Ik heb 2 van die portie verdelers van de babycook. Die kan ik niet mee nemen.

Novalee, Dat wist ik niet! Ik had haar een potje van olvarit gegeven. Ging er van uit dat dat goed was.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Mrt 2014 16:39

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

@exo, pompoen ligt bij ah in de vriezer. Van het ah merk.
M:21072011
J :08012014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Mrt 2014 17:20

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Exogenesis schreef:Daar zat ik ook aan te denken :) Of pompoen? Daar is het nu alleen het seizoen niet voor, dus geen idee of het te krijgen is.


Je hebt bij AH diepvries pompoenstukjes (biologisch). Die gebruikte ik nog weleens voor N.

Oh zie dat HD al had gereageerd :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Mrt 2014 17:23

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Fenix schreef:Ik ben dus met 4 maanden begonnen maar dat had je waarschijnlijk al gelezen. Ik geef vers en potje door elkaar heen. Heb een babycook aangeschaft waardoor ik wel meer vers dan potje geef. Potjes heb ik in huis voor als we eens een dagje weg gaan. Die zijn makkelijker mee te nemen. Ik ben begonnen met groente. Ze heeft nu wortel, sperziebonen, bloemkool, broccoli, pompoen en bruine bonen gehad. Van de laatste kreeg ze krampen dus dat geven we niet meer.

Exo pompoen heb ik gister gehaald bij de jumbo. Ik heb het gesneden gehaald maar ze hadden ze ook ongesneden liggen


Waarom doe je vers en potjes door elkaar heen?

Ik vond het ook gewoon makkelijk een potje/ bakje uit de vriezer mee te nemen. Ik maakte vaak op woe en zondag een voorraadje aan en dan deed ik in de vriezer.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 05 Mrt 2014 17:39

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

ccc, door elkaar heen staat er misschien ook een beetje stom. Het komt er op neer dat ik een paar potjes in huis heb voor als we weg gaan of ze bij de oppas is. Dat is tot nu toe 1x voor gekomen. Waarom ik die in huis heb is omdat ik geen kleine bakjes in huis heb( die moet ik nog aanschaffen). Daarbij vind ik het ook gewon iets makkelijker omdat ik het in de tas gooi n weg kan. Geen geklooi met bakjes die nat worden van het ontdooien etc.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Mrt 2014 17:49

Re: Beginnen met hapjes 5 of 6 mnd

Oooh zo, ik dacht echt dat je vers en een potje mengde :)

Ja, is net wat je makkelijker vind natuurlijk en hoe je er tegenover staat. Het had onze voorkeur niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers