Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2:5 vastendieet

<<

Anoniem8

Bericht 08 Sep 2013 07:27

2:5 vastendieet

Ik wil gaan beginnen met het 2:5 vastendieet. Ik heb er destijds een documentaire over gezien die ik heel interessant vond en nu mijn gewicht steeds verder oploopt wil het gaan proberen.

Zijn er meer meiden die het doen/willen gaan doen? Dan kunnen we hier recepten, ervaringen en tips uitdelen.

Voor de mensen die het niet kennen: het is de bedoeling dat je 5 dagen per week gewoon normaal, gezond eet. De twee andere dagen, die elkaar niet mogen opvolgen, eet je 500 calorieën. Dat zijn dus de vastdagen. Het schijnt niet alleen effectief te zijn om af te vallen maar ook voor je cholestrol, je bloedsuikerwaardes en je blijft er langer gezond door.

Ik begin vandaag met een vastdag. Dit is mijn ontbijt:

- ei
- grapefruit
- beetje magere yoghurt
- wat frambozen om er doorheen te doen
- water en thee

Daarmee zit ik op 210 calorieën. De rest bewaar ik voor vanavond.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 07:52

Re: 2:5 vastendieet

Pfff dat is toch niet vol te houden
<<

Anoniem219

Bericht 08 Sep 2013 08:22

Re: 2:5 vastendieet

500 is wel heel weinig hoor! en bij die andere dagen eet je gewoon de 2000 cal die je 'normaal' ook zou eten? of eet je dan minder?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 09:46

Re: 2:5 vastendieet

Zo heb ik heel lang gegeten. Niet bewust om af te vallen, maar omdat ik het 2 dagen per week te druk had om te eten. Ik viel er wel door af maar ik zag er ook uit alsof ik onder een trein was gekomen.
R. 2013
D. 2016
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 08 Sep 2013 10:10

Re: 2:5 vastendieet

Hee, mijn vriend wilde ook dit dieet gaan doen! Het leek mij alleen ook niet echt gezond.. Hij is er overigens ook nog steeds niet aan begonnen :nerd:
<<

Anoniem8

Bericht 08 Sep 2013 10:45

Re: 2:5 vastendieet

Er zijn juist veel onderzoeken die erop lijken te wijzen dat het wel gezond is. De vastperiodes zorgen ervoor dat beschadigde cellen zich weer herstellen waardoor je gezonder wordt.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Sep 2013 10:52

Re: 2:5 vastendieet

Het lijkt mij ook niet heel gezond, maar buiten dat zou ik dit gewoon niet kunnen volhouden.
Ik red het echt niet op 500 calorieën op een dag.
<<

Anoniem7

Bericht 08 Sep 2013 11:00

Re: 2:5 vastendieet

Het lijkt mij niet eens werken, vooral omdat je op de dagen na die vastdagen, toch al gauw geneigd bent om ongemerkt te gaan overcompenseren. Wat is er mis met een normaal voedingspatroon? Blijf je ook gezond van. Gezonder dan met onregelmatig vasten en maar 500 kcal.
<<

Anoniem8

Bericht 08 Sep 2013 11:07

Re: 2:5 vastendieet

Ik vind het persoonlijk jammer dat er zo negatief wordt gereageerd door mensen die het concept niet kennen, de documentaire hierover niet gezien hebben en ongefundeerd alleen willen laten weten dat het slecht is.

Ik heb dit niet zelf bedacht, ik heb geen anorectische neigingen, ik zou geen crashdieet volgen. Het gaat puur om de voordelen van het vasten en de manier van omgaan met eten.

Overigens, als iemand aankomt met goede, onderbouwde argumenten vind ik het prima natuurlijk. Maar dit topic ging me niet om de discussie maar om het zoeken naar mensen die dit ook proberen en het uitdelen van tips. Ik heb de documentaire een paar maanden geleden gezien en het heeft op mij indruk gemaakt. Niet alleen vanwege het gewichtverlies maar ook om de andere, objectieve cijfers die uit bloedonderzoek naar voren kwamen.
<<

Anoniem173

Bericht 08 Sep 2013 20:51

Re: 2:5 vastendieet

Ik vraag me af of je niet je bloedsuikerspiegel gigantisch laat schommelen op deze manier. Juist door veel suiker te eten word je altijd heel erg moe. Die kun je beter volledig laten staan is mij geleerd en veel natuurlijke producten eten.
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2013 20:55

Re: 2:5 vastendieet

Los van dat het misschien best goed is voor je lichaam, zou ik het echt niet redden met 500 kcal op een dag. Ik word daar echt heel naar van en zie mezelf het dan niet volhouden op een werkdag.
<<

Anoniem7

Bericht 08 Sep 2013 20:56

Re: 2:5 vastendieet

Maar is iets na het zien van één documentaire meteen goed? Documentaires geven vaak ook maar een eenzijdig beeld, alleen dat van de documentairemaker. Ik ben het wel eens met AM, ik vraag me af wat het doet met je bloedsuikersiegel. Wil je afvallen, moet die toch ook stabiel zijn?
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Sep 2013 21:02

Re: 2:5 vastendieet

Argh, je ontbijt eet ik als onderdeel van een tussendoortje.

Geen idee of het gezond is of niet, het lijkt me best zwaar! Hoe ging dat vandaag?? Krijg je er halverwege de dag geen zin van om drie Snickers achter elkaar naar binnen te drukken :)?
<<

Anoniem8

Bericht 09 Sep 2013 05:27

Re: 2:5 vastendieet

Het viel eigenlijk heel erg mee. Ik had geen enorme honger ofzo, het was meer dat ik regelmatig haast ongemerkt iets naar binnen wilde stoppen ongemerkt. Ik heb veel water gedronken en rond zes uur pas weer gegeten. Een prutje met veel groente: ui, paprika, spinazie, cherrytomaatjes, een handje pinda's en veel kruiden.

Ik had verwacht dat ik nu wel enorme honger zou hebben maar dat is helemaal niet zo vreemd genoeg. Ik heb trouwens op het Viva forum een topic gevonden waarin veel dames enthousiast over dit dieet schrijven en met goede resultaten.

Natuurlijk is 1 documentaire weinig Maple, maar ik heb veel onderzoeken gevonden die de positieve effecten onderschrijven. Je zou, zoals jij schreef, verwachten dat jeoop de andere dagen gaat overcompenseren. Blijkbaar gebeurt dat helemaal niet omdat je niet de behoefte hebt na een vastdag jezelf vol te proppen met 3000 calorieën. Ze hebben in Amerika onderzoeken gedaan waarbij de ene testgroep elke dag weinig calorieën mocht innemen (zeg 1800) en de andere testgroep deed om de dag een vastdag (wel iets meer dan 500 volgens mij, 750 ofzo) en de andere dag mochten ze helemaal zelf weten hoeveel en eat ze aten. De tweede groep viel sneller af, hielden het langer vol en kwamen later minder terug aan.
<<

Anoniem29

Bericht 09 Sep 2013 08:11

Re: 2:5 vastendieet

Ik ben ook altijd wel een voorstander van dit soort 'dieeten'. Vasten is echt niet slecht voor je lichaam als je het op een doordachte manier doet en zorgt dat je op de dagen van 500 Kcal gezonde voeding binnen krijgt. Je moet het niet opmaken aan een zak chips, dan ben je verkeerd bezig.

Maar weet je hoeveel groente je kunt eten? Eet maar eens 500 Kcal aan brocollie. Dat gaat echt niet lukken hoor. Dan mag je ongeveer 10 stronken wegduwen als het niet meer is. En of je daar vol van zit.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat volhouden en hoe je lichaam erop gaat reageren.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2013 10:10

Re: 2:5 vastendieet

Interessant vind ik het wel, al geloof ik niet dat ik het zelf zou kunnen, zeker niet op een werkdag. Een dag thuis is het misschien makkelijker.

Ik zie ei, magere yoghurt en noten. De rest groente en fruit. Zo ben je toch niet aan de 500 gekomen of heb je niet alles opgeschreven?

Wanneer heb je je volgende vastendag?
<<

Anoniem9

Bericht 09 Sep 2013 10:14

Re: 2:5 vastendieet

Dit zou ik best eens willen proberen, want van de week merkte ik ook dat ik onwijs weinig had gegeten en ik had geen honger. Wel zou ik het doen op werkdagen (heb toch een kantoorbaan) omdat ik thuis regelmatig snaai uit verveling.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:48

Bericht 09 Sep 2013 10:54

Re: 2:5 vastendieet

Lijkt mij wel wat! Mag je zelf bepalen wat je eet?(gezond) natuurlijk! Kan jer er meer over vertellen?
<<

Anoniem23

Bericht 09 Sep 2013 11:34

Re: 2:5 vastendieet

Ik denk juist dat er wel wat in zit. Als je 1 dag vast en daarna je lijf weer wakker schudt met normaal gezond eten, denk ik dat daar best wel positieve effecten aan kunnen zitten. Als je maar gezonde keuzes blijft maken, vastdag of niet. Zoals jij het hebt gedaan HoS, met dus eiwitten, vetten (uit je pinda's), fruit én veel groenten is er echt niks mis mee denk ik. Zolang je de dagen daarna maar gezond blijft eten. En volgens mij doe je dat wel.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers