Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


slapen in het vliegtuig

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 02 Mrt 2014 17:04

slapen in het vliegtuig

Mij lukt dat dus amper. Maar nu heb ik een reis van 27 uur voor de boeg (2 lange en 1 korte vlucht) en hoop ik toch echt wel wat te kunnen slapen. Pillen kan ik nu niet meer halen, maar misschien dat er andere tips zijn die helpen?
Van die reissetjes met oordopjes etc kon ik bij de xenos niet meer vinden, kijk morgen op schiphol wel.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Mrt 2014 17:17

Re: slapen in het vliegtuig

Zorgen voor een extra kussentje en dekentje, zodat je het jezelf zo comfortabel mogelijk kan maken. En makkelijk zittende kleding aan doen. Geen koffie of andere cafeïne houdende dranken drinken.

Krijg je trouwens niet een setje in het vliegtuig, waar ook oordopjes inzitten? En anders verkopen ze ook bij iedere drogist oordopjes. En ik zou ook Melatonine kopen bij de drogist. Weet niet of je die ook wel op schiphol kan vinden bij de drogist btw. Zou wel diegene nemen met het hoogste aan milligram, en even van te voren uitzoeken of je het mee mag nemen naar het land waar je naartoe gaat. Ik wilde het bijvoorbeeld ook mee nemen voor mijn vlucht naar Thailand maar het is hier verboden. Dus heb het maar niet geriskeerd.

Sterkte! 27 uur is echt lang!
<<

ChiQ

Bericht 02 Mrt 2014 17:57

Re: slapen in het vliegtuig

Wat lang! Weet je wat ik mee had genomen, zo'n ikea kussen nog in de verpakking (dan zijn ze opgerold erin gestopt) zo'n volledige kussen, daar slaap je echt heerlijk mee. Lekker dikke vest aan en sliep zo de hele tijd!
<<

Anoniem122

Bericht 02 Mrt 2014 17:58

Re: slapen in het vliegtuig

ChiQ schreef:Wat lang! Weet je wat ik mee had genomen, zo'n ikea kussen nog in de verpakking (dan zijn ze opgerold erin gestopt) zo'n volledige kussen, daar slaap je echt heerlijk mee. Lekker dikke vest aan en sliep zo de hele tijd!

Is alleen ontzettend onhandig als je 3 verschillende vluchten hebt.. Dan loop je er telkens mee te sjouwen.
<<

ChiQ

Bericht 02 Mrt 2014 18:00

Re: slapen in het vliegtuig

TukTuk schreef:
ChiQ schreef:Wat lang! Weet je wat ik mee had genomen, zo'n ikea kussen nog in de verpakking (dan zijn ze opgerold erin gestopt) zo'n volledige kussen, daar slaap je echt heerlijk mee. Lekker dikke vest aan en sliep zo de hele tijd!

Is alleen ontzettend onhandig als je 3 verschillende vluchten hebt.. Dan loop je er telkens mee te sjouwen.


Ja dat is wel zo, maar een kussen weegt haast niets en het scheelt zoveel dat dat mini kussentje dat je op de vlucht krijgt.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Mrt 2014 18:03

Re: slapen in het vliegtuig

ChiQ schreef:
TukTuk schreef:
ChiQ schreef:Wat lang! Weet je wat ik mee had genomen, zo'n ikea kussen nog in de verpakking (dan zijn ze opgerold erin gestopt) zo'n volledige kussen, daar slaap je echt heerlijk mee. Lekker dikke vest aan en sliep zo de hele tijd!

Is alleen ontzettend onhandig als je 3 verschillende vluchten hebt.. Dan loop je er telkens mee te sjouwen.


Ja dat is wel zo, maar een kussen weegt haast niets en het scheelt zoveel dat dat mini kussentje dat je op de vlucht krijgt.


Nee maar is wel groot, als je ook nog handbagage hebt etc is dat niet handig :P Plus dat ze er misschien ook wel lastig over kunnen gaan doen, dat het als extra stuk handbagage wordt gezien.
Maar denk idd dat het wel heel lekker slaapt! Ik had zelf een opblaasbaar kussentje mee, en dan het kussentje uit het vliegtuig, dat ging ook wel opzich.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Mrt 2014 18:08

Re: slapen in het vliegtuig

Wat lang zeg! Heb eigenlijk geen tips voor je maar zou comfortabele kleren aan doen en misschien wat rustgevende muziek in je oren? Goede en fijne vlucht alvast!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

ChiQ

Bericht 02 Mrt 2014 18:10

Re: slapen in het vliegtuig

Ok. Het was maar een tip.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Mrt 2014 18:17

Re: slapen in het vliegtuig

Ik zou accepteren dat je sowieso wel gebroken aan komt ;-)
Dat klinkt heel stom maar is eigenlijk wel t handigste denk ik. Die reis is ZO lang dat je nooit volledig uitgerust gaat worden, zelfs al slaap je lekker in t vliegtuig.
Ik ken ook bijna niemand die echt uren achter elkaar kan slapen in een vliegtuig, ikzelf iig niet. Ik probeer het altijd wel en t lukt wel even paar uurtjes hoor. Lekker capuchon over m'n hoofd (ik kan geen oordopjes in, maar zo dempt t geluid toch beetje en wat donkerder), maar ik reken er niet op dat ik een volledige nacht maak. Als je die druk een beetje weg haalt, van ik móet slapen, dan slaap je misschien nog lekkerder ook.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Mrt 2014 19:22

Re: slapen in het vliegtuig

Zo'n slaapmasker voor over je ogen is ook wel heel fijn, dan is het lekker donker. En oordopjes zijn idd geen overbodige luxe...ik had ze niet op mijn lange vlucht, want ik slaap juist zo lekker op het geluid van het vliegtuig. Alleen mijn ex snurkte dus echt fucking hard haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Mrt 2014 19:29

Re: slapen in het vliegtuig

Ik kan ook niet slapen in het vliegtuig, ik heb het opgegeven. Soms dut ik wel even in, maar het is niet de moeite waard. Nou heb ik (gelukkig) ook nog nooit zo'n lange vlucht gemaakt.
Tijdens mijn laatste vlucht naar huis heb ik een halve slaappil genomen, omdat ik de volgende dag echt heel erg fit moest zijn.
Ik heb drie uurtjes geslapen, beviel me dus aardig.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 02 Mrt 2014 19:52

Re: slapen in het vliegtuig

haha ja dat accepteer ik ook hoor Marin. maar als je na 5,5 week je vriend weer ziet wil je ook weer niet helemaal kapot zijn. Ik word zo labiel van slaaptekort, heel irritant. Een kussen halen bij de ikea gaat niet meer lukken ik vertrek morgenochtend. Ik ga op schiphol maar zoeken naar oordopjes en zo'n masker en kijken of ik het reiskussentje van mijn vriend kan vinden.
Het is maar spannend zo'n lange vlucht.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Mrt 2014 23:30

Re: slapen in het vliegtuig

De Hema op Schiphol verkoopt genoeg!

Van reisziektepillen word ik ook altijd slaperig :p melatonine werkt idd. Hoe langer de vlucht hoe meer je slaapt gaat bij mij helaas niet op. Ik ben 36 uur wakker geweest omdat ik niet kon slapen. IK heb het maar geaccepteerd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Mrt 2014 23:36

Re: slapen in het vliegtuig

Ik heb geen andere tips voor je in ieder geval een goede vlucht!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 02 Mrt 2014 23:57

Re: slapen in het vliegtuig

Zit de hema eigenlijk nog na de controle?
Ik neem denk ik maar wat zeeziekte pillen in, word ik normaal ook slaperig van.

Wow am, 36 uur? Dat is helemaal lang.

Ik ga t beleven morgen.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Mrt 2014 00:25

Re: slapen in het vliegtuig

Nee voor de douane.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mrt 2014 00:28

Re: slapen in het vliegtuig

Dankje, dan ga ik daar eerst even langs als ik mijn koffer kwijt ben.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mrt 2014 06:58

Re: slapen in het vliegtuig

Nou spannend, werd een uur geleden wakker gebeld door een bandje dat een deel van mn vlucht is gecancelled. Verder niks aan extra info. Dus nu maar meteen naar schiphol. Als ik morgen maar in buenos aires ben, anders mis ik t schip.
Maar is toch raar alleen een bandje met dat 1 van je vluchten is gecancelled?

We gaan het beleven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Mrt 2014 09:12

Re: slapen in het vliegtuig

Banana schreef:Mij lukt dat dus amper. Maar nu heb ik een reis van 27 uur voor de boeg (2 lange en 1 korte vlucht) en hoop ik toch echt wel wat te kunnen slapen. Pillen kan ik nu niet meer halen, maar misschien dat er andere tips zijn die helpen?
Van die reissetjes met oordopjes etc kon ik bij de xenos niet meer vinden, kijk morgen op schiphol wel.


Suprimal kopen bij de apotheek? Is tegen reisziekte maar ik werd er ongelovelijk duf van! Daar zou ik denk ik wel op kunnen slapen in een vliegtuig, wat ik normaal dus ook niet kan!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mrt 2014 09:43

Re: slapen in het vliegtuig

Nou ze maken t nu zo spannend dat slapen toch niks wordt ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Mrt 2014 09:45

Re: slapen in het vliegtuig

Goede reis en succes!! Wat apart zeg!!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mrt 2014 09:51

Re: slapen in het vliegtuig

Dankje. Vlieg met 2 maatschappijen, een ervan zit niet op schiphol en net daarvan gaat de vlucht niet. T gaat heel raar allemaal. Hoop dat ik het in londen kan regelen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 03 Mrt 2014 11:10

Re: slapen in het vliegtuig

Jeetje wat een gedoe zeg! Hopelijk kom je in ieder geval op tijd in BA aan om op tijd aan boord te kunnen!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Mrt 2014 12:33

Re: slapen in het vliegtuig

Jeetje wat een gedoe, hopelijk kom je op tijd aan
<<

Anoniem44

Bericht 03 Mrt 2014 12:50

Re: slapen in het vliegtuig

Het enige dat ik je kan aanraden (na jaren van slecht slapen in vliegtuigen) is om je er niet te druk over te maken. Slaap je niet, dan slaap niet, slaap je wel, dan is het mooi meegenomen. Juist als je er teveel over gaat nadenken dan ga je stressen. Ik richt me altijd in op urenlang films kijken, muziek luisteren, lezen, schrijven, etc. etc. Op een bepaald moment val ik de laatste jaren, dan wel in slaap, gewoon omdat ik lekker relaxed ben en niet heb gedacht aan het hele issue slapen/niet slapen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers