Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2014 16:35

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

cupcake schreef:Het ging er niet om dat het woord subsidie is misplaatst ik geef alleen info die
waarschijnlijk anders overkwam.
Veel mensen denken dat als je een gehandicapt kind krijgt je wel genoeg
geld krijgt om het te verzorgen en dat is tegenwoordig niet meer zo door
het vele misbruik van pgb's.

Als je in deze tijd al een pgb krijgt is het echt bijna niks en sta je er gewoon
alleen voor en ga dan maar eens kijken waar je je kind onderbrengt want op
normale kdv' en bso's kunnen ze niet terecht. Vooral nu deze bedlissingen straks door
je gemeente worden gemaakt.


Dat denkt ze toch juist niet? Daarom vraagt ze er toch ook naar?

Het is overigens ook niet zo dat je kind helemaal nergens terecht kan, want er zijn ook nog medisch kinderdagverblijven en kinderdagcentra. Natuurlijk heb je daar een indicatie voor nodig en die krijg je niet bij de koffiepunten, maar het is niet dat er helemaal geen voorzieningen zijn.

Ik blijf erbij dat ik het alleen maar goed vind dat ze erover nadenkt, en dat ze hier vooral het praktische belicht wil niet zeggen dat ze over de rest niet in zou zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 04 Mrt 2014 18:18

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

Er bestaan wel kdv's waar je per uur betaald maar daar zijn er in dit geval niet heel van.
Wij betalen alleen de uren wanneer de kindjes er daadwerkelijk zijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

cupcake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:14

Bericht 04 Mrt 2014 23:09

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

Susan... ik zeg toch ook niet dat de TO dat denkt!!!
Dat is een algemene denkwijze van velen (en nee niet iedereen denkt dat).
Ja er is medische dagopvang van 9 tot half 4, maar als je van half 8 tot half 7 werkt heb je alsnog een opvanh probleem.
Anyway laten we er maar over ophouden want het topic gaag nu een hele andere
wending op. Ik hoop dat ze gewoon een gezond kind krijgt en deze info niet nodig heeft.
Ben blij dat jij tevreden bent met je situatie tenminste zo lijkt het en de zaakjes goed op orde hebt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2014 23:17

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

Ik vind het gewoon jammer dat ze min of meer terecht gewezen wordt om een vraag die ik op zich vrij relevant vind. Uiteraard hoop ik ook dat ze deze informatie niet nodig heeft.

Ik ben op zich inderdaad blij met de zorg die we krijgen. De bezuinigingen worden wel enigszins voelbaar en er wordt wat meer van de ouders gevraagd, maar dat vind ik logisch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 05 Mrt 2014 01:43

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

Daar ben ik weer :-)

Weer veel nieuwe berichten, heb ze allemaal gelezen. Ik lees ook mee in andere topics van zwangerschap en kinderen, maar mijn topic was idd hoofdzakelijk naar de praktische kant bedoeld. Er zijn nog meer praktische kanten waar ik naar kijk: bijvoorbeeld mocht ik het geluk hebben om een kind te mogen krijgen en ik ga zelf dood. Dan wil ik dat mijn kind bij iemand komt bij iemand bij wie ik het vast heb kunnen leggen.
Er zijn aan moederschap nog zoveel meer kanten uiteraard, dat weet ik zelfs nog haha. Tuurlijk kan ik ernaar vragen hoe de emotionele kant is om niet al te praktisch over te komen, en tuurlijk ben ik daar benieuwd naar, maar emotie is voor iedereen weer anders dus daar vind ikzelf heel moeilijk een vinger op te leggen. Er zijn altijd mensen die je vertellen hoe het moet of denken te weten hoe het moet, vaak goede raad en soms ook dingen waar je niks mee kan of wil. Uiteindelijk moet je het vaak toch echt zelf doen en voor jezelf de weg kiezen waarvan jij denkt dat je daar goed aan doet. Die weg en het gevoel zal voor iedereen weer anders wezen. Verschil in mening daarover is ook helemaal niet erg, en misschien kun je ook op die manier nog wel wat van elkaar leren of bepaalde inzichten krijgen waar je zelf nog niet eerder op was gekomen... Wie zal het zeggen? :-)

Ik ben er niet op uit om een eindeloze discussie te veroorzaken, uiteindelijk heeft ieder zijn eigen manier. Ik vind het wel interessant om te lezen wat iemands beweegreden zijn voor mij om er nog eens goed over na te denken om het te doen (ik weet wat ik wil, dat scheelt). Ook de positieve reacties vind ik erg fijn en leerzaam!
<<

Anoniem119

Bericht 05 Mrt 2014 07:03

Re: (bewust) alleenstaande moeder... (vragen)

Nou, toevallig staat dit nu dus in t nieuws:

http://mobiel.nu.nl/algemeen/3717980/te ... -kind.html
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron