Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby overleden in buik

<<

Anoniem272

Bericht 01 Mrt 2014 22:44

Baby overleden in buik

Een goede vriendin van mij is bijna 30 weken zwanger van haar eerste. Gisteren heeft ze helaas te horen gekregen dat het kindje niet meer leeft. Ik ben vandaag bij haar geweest en heb naar haar geluisterd en haar geknuffeld, maar merk dat ik het wel moeilijk vind hoe ik hiermee om moet gaan. Ook straks na de bevalling, wat voor kaartje stuur je dan, wat kun je wel/niet zeggen, waar zou ze behoefte aan hebben? Wie heeft ervaring met zoiets en heeft tips voor mij?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Mrt 2014 22:45

Re: Baby overleden in buik

Geen ervaring mee, maar wel veel sterkte. Wat moet dat vreselijk zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Mrt 2014 22:50

Re: Baby overleden in buik

Hé bah! Wat verdrietig! Geen ervaring mee, maar bij deze ook voor jou veel sterkte gewenst. Lijkt me ook erg moeilijk.
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 22:50

Re: Baby overleden in buik

Een ex collega van mij heeft ook zo een kindje verloren. Zijn vriendin was 24 of 26 weken zwanger toen ze het kindje ineens niet meer voelde. Ze is gewoon bevallen en hun dochtertje hebben ze begraven of gecremeerd. Ik vond het echt zo'n rare en verdrietige periode. Wij kennen hun ook prive en zijn vriendin is er echt even van in de put geraakt.

Wij hebben toen een kaartje gestuurd. Een sterkte/gecondoleerd kaartje met ballonnen wat echt voor een jong iemand was bedoeld zeg maar. Met gewoon een korte tekst.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Mrt 2014 22:55

Re: Baby overleden in buik

Een vriendin van mij heeft dit gehad met 37 weken.

Gewoon luisteren naar haar verhaal, neem wat huishoudelijke klusjes uit d'r handen, kook af en toe eens voor ze.

Soms kun je bij de betere kaarten/boekenwinkels wel mooie/toepasselijke kaarten. Ik weet dat er kaartjes zijn voor/over overleden kindjes in de buik.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Mrt 2014 23:01

Re: Baby overleden in buik

Oh wat vreselijk!

Ik heb geen tips voor op een kaartje, maar wil je wel aanraden haar te attenderen op het bestaan van Earlybirds!

Sterkte!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 01 Mrt 2014 23:05

Re: Baby overleden in buik

Aah wat vreselijk! Ik heb geen tips, heel veel sterkte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 01 Mrt 2014 23:11

Re: Baby overleden in buik

Oh wat vreselijk. ik heb het helaas ook met een kennis meegemaakt. wat Lejow zegt is echt heel waardevol.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mrt 2014 23:13

Re: Baby overleden in buik

Wat een lieve en bruikbare reacties al, bedankt!
Parisienne schreef:Hé bah! Wat verdrietig! Geen ervaring mee, maar bij deze ook voor jou veel sterkte gewenst. Lijkt me ook erg moeilijk.
Ik heb het er zelf ook best moeilijk mee ja. Kan me niet voorstellen hoe enorm groot het verdriet voor hen moet zijn... Ik heb nog nooit mensen zo verdrietig gezien geloof ik. Hartverscheurend.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Mrt 2014 23:16

Re: Baby overleden in buik

Hè bah wat een nachtmerrie!! Wat Lejow zegt, is een hele goede. Ze maken prachtige reportages.
Heel veel sterkte, ook voor jou!
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Mrt 2014 02:37

Re: Baby overleden in buik

Lejow schreef:Oh wat vreselijk!

Ik heb geen tips voor op een kaartje, maar wil je wel aanraden haar te attenderen op het bestaan van Earlybirds!

Sterkte!


Dat zeker! Goede tip!
L2014 & H2017
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Mrt 2014 02:53

Re: Baby overleden in buik

Wat verschrikkelijk om dat mee te moeten maken. De tip van Lejow vind ik ook een hele goede. Verder veel sterkte voor jou maar uiteraard ook de ouders. Moeilijk maar zoals hier al genoemd is, de "simpele" dingen even uit handen nemen: koken, huishouden, dat soort klusjes en verder er voor hen zijn zoals je nu al doet, een luisteren oor bieden een knuffel en een uitlaatklep voor ze zijn. Na de bevalling zou ik iets van een sterkte kaart sturen of een kaart voor een persoon die op jongen leeftijd overleden is, volgens mij heb je in de winkel wel kaarten die echt een beetje daarvoor bestemd zijn. Nogmaals sterkte!
Afbeelding
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 02 Mrt 2014 10:18

Re: Baby overleden in buik

Wat een verschrikkelijk verdrietig en heftig nieuws.

Ik zou ook zeker stichting EB vlinderkindjes aanraden (http://www.earlybirdsvlinderkindjes.nl/). Ik denk dat ze later heel veel aan de mooie foto's hebben voor de verwerking van hun verdriet en verlies.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 02 Mrt 2014 10:32

Re: Baby overleden in buik

Wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte!
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 02 Mrt 2014 10:41

Re: Baby overleden in buik

Als het gewoon al bent voor je vriendin. En een luisterend oor hebt. Dan steun je al heel erg veel.
Ik vond de kaartjes ook er fijn om te krijgen.

Er bestaan ook boekjes die hebben mij ook heel erg geholpen. Geen blote voetjes is het zand en geen blote voetjes in het gras.

Wat ik vervelend vond was dat sommige mensen het gingen vergelijken. Ik ben ook mijn vader/opa etc verloren ik weet hoe je je voelt. Zelf ben ik ook mijn vader verloren en de pijn van het verliezen van mijn dochtertje vond ik veel erger.

Heel erg veel sterkte!!
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Mrt 2014 10:52

Re: Baby overleden in buik

Wat ontzettend moeilijk dit.

Misschien kun je haar wijzen op dit nummer: (Zo Mooi - Blof)
http://www.youtube.com/watch?v=O3IQwTY4vQY

Verder sluit ik me aan bij de rest. Probeer haar dingen uit handen te nemen en een luisterend oor te bieden. En earlybirds idd.

Ik weet niet hoe jouw vriendin is, maar ik zou niet helemaal voorbij gaan aan het feit dat ze wel moeder is geworden.

Heel veel sterkte!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Mrt 2014 11:02

Re: Baby overleden in buik

Moeilijk hoor! Mijn vriendin is haar dochter verloren met 38 weken. We hebben vooral heel veel gepraat! En verder alles waar ze behoefte aan had. Inmiddels is het 9 jaar geleden, maar ze belt me nog wel eens om te komen, omdat ze een moeilijk moment heeft. Sterkte!!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Mrt 2014 11:21

Re: Baby overleden in buik

Wat een nachtmerrie (en dat is nog zacht uitgedrukt). Een oude vriend van me heeft ook zoiets meegemaakt met de moeder van zijn kindje! Ik heb toen een kaartje gestuurd met een tekst erin, weet alleen niet meer wat de tekst was.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem168

Bericht 02 Mrt 2014 11:35

Re: Baby overleden in buik

Wauw wat heftig zeg! Schrik altijd wel een beetje van dit soort berichten.

Ik denk dat je al heel veel doet door er voor haar te zijn en dat gewoon ook te zeggen (desnoods een aantal keer) dat als ze iets nodig heeft, al zijn het maar boodschapjes ofzo, je haar wilt helpen. Af en toe een berichtje sturen om te vragen hoe het gaat, óók na de heftige periode. Voor veel mensen is het dan al even geleden of voorbij, maar vaak begint dan het verdriet en het besef pas echt.

En het is ook helemaal niet erg dat je niks weet te zeggen of niet goed weet hoe. Het is ook gewoon ontzettend moeilijk. Een van mijn beste vriendinnen heeft haar kindje meteen vlak na de geboorte verloren en toen wist ik ook niet goed hoe ik er het beste voor haar kon zijn. Maar je merkt snel genoeg op welke manier het beste is. Ik denk dat je al heel ver komt als je gewoon je diensten aanbiedt en een luisterend oor.

Heel veel sterkte! :hug:
<<

Anoniem272

Bericht 03 Mrt 2014 22:38

Re: Baby overleden in buik

Bedankt allemaal. Het jongetje is vanavond geboren. Hij heeft een prachtige naam gekregen. De bevalling is goed gegaan. Eerst kwamen de handjes, toen het hoofdje. Vader belde me net, ze waren aan het wachten op de fotograaf zei hij. Het is een mooi kindje. Ze voelen zich zelfs een beetje gelukkig.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mrt 2014 23:03

Re: Baby overleden in buik

Ja tuurlijk, dat is denk ook een hele normale emotie! Je bent toch papa en mama geworden!
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:58

Bericht 03 Mrt 2014 23:07

Re: Baby overleden in buik

Wat erg zeg, sterkte voor jou en ook voor je vriendin, enorm lief van je om er voor haar te zijn ( wat natuurlijk heel logisch is,maar kan me voorstellen dat er ook mensen misschien voor weglopen...nou staat n beetje raar maar denk dat je wel weet wat ik bedoel)

Nogmaals sterkte!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 03 Mrt 2014 23:14

Re: Baby overleden in buik

Erg heftig. Mijn schoonzus en zwager hebben hun zoon verloren met 37 weken en ik kan nog zo het gevoel terug halen van dat moment. Intens verdriet, maar ook het geluk en een trotse papa en mama. Zo ontzettend dubbel! We hebben voor ze gekookt, waren er om te praten, wat ze maar wilden eigenlijk. Sterkte!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 05 Mrt 2014 11:56

Re: Baby overleden in buik

Wat onzettend heftig!

Ik heb in mijn omgeving pas meegemaakt dat een stel er bij de pretecho voor een geslachtsbepaling achter kwam dat het kindje zwaar gehandicapped was en als het de zwangerschap al zou overleven na de geboorte niet levensvatbaar zou zijn. Ze is toen met 17 weken ingeleid. Een jaar later was ze weer zwanger. Vanwege de keer ervoor kreeg ze nu extra veel echo's. Met 15 weken begon ze bloed te verliezen dus kreeg ze weer een extra echo. Toen bleek dat het hartje drie weken eerder, net na de laatste echo, gestopt was.

De eerste keer hebben we hen een beeldje gegeven van ouders met drie kinderen (ze hebben gelukkig twee gezonde kinderen) die elkaar aan de hand vast houden. Zo'n beeldje die je bij de Wereldwinkel kunt kopen. De tweede keer hebben we hen samen met anderen een Boomcadeau gegeven van Natuurmonumenten. Ze mogen dan op de Nationale Boomplantdag zelf een boom planten (of laten doen) ter herinnering aan hun kinderen. Dit vonden ze erg mooi.

Eigenlijk kun je niet veel meer voor haar doen dan een luisterend oor bieden, haar op praktisch vlak bijstaan (huishouden etc.) en er gewoon voor haar zijn. Ook zou ik niet alleen nu maar ook over een maand of vier maanden bij de dag stilstaan en haar dan iets laten weten. Vaak hoor je dat mensen het moeilijk vinden dat de wereld gewoon door lijkt te gaan en door te laten weten dat jij er ook nog steeds aan denkt geef je hen het gevoel dat ze niet de enigen zijn die er verdrietig om zijn.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 05 Mrt 2014 12:23

Re: Baby overleden in buik

Heftig zeg. Zelf heb ik hier gelukkig geen ervaring mee. Ik zou denk ik een luisterend oor bieden en vragen of ik iets voor haar kan betekenen.
Make happy memories
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers