Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toen je kind naar de basisschool ging...

<<

Anoniem74

Bericht 28 Feb 2014 21:26

Toen je kind naar de basisschool ging...

Moesten jullie niet flink puzzelen met wie brengt, wie haalt, welke dagen werken, wanneer bso, etc..
En dan nog kind op een kdv met andere dagdelen etc.. ?

Ik vind het echt lastig. Sept. gaat de oudste naar school jongste zit op een kdv. Hier is vooralsnog geen continurooster of vijf-dagenmodel. Wij werken zowel de woensdag als de vrijdag de gehele dag...en uitgerekend op die dagen is er geen bso. Ja, een ander bso waar je met een taxibus naartoe kunt, maar dat lijkt mij niets.


Dus wij gaan nog even flink puzzelen. Herkenbaar?
<<

Anoniem144

Bericht 28 Feb 2014 21:31

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Daar komt bij ons straks mijn onregelmatige werk in de zorg, nog bij :wink: geen idee hoe we dat moeten regelen. Ik heb ook geen idee of er flexibele bso bestaat eigenlijk. Nu zitten onze kinderen ook op kdv met flexibele dagdelen.

Maar jullie hebben vaste werkdagen? Dan is het toch niet zo lastig plannen wie wie haalt? Dat is dan wekelijks hetzelfde..

Ik ga voor onze situatie meteen eens opzoeken hoe dat zit met eventueel flex bso.
<<

Anoniem74

Bericht 28 Feb 2014 21:36

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Wel vaste dagen, maar school start om 8.30
Ik moet uiterlijk 09 u op het werk zijn, dus ik kan niet brengen. Vriend kan brengen, maar dan is hij wel later op het werk en dus later thuis.
En voorschoolse opvang is financieel weer niet handig, dus daarom puzzelen we wat we het beste kunnen doen, ook met het oog op de portemonnee.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 21:37

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Ja was wel lastig even, maar ik heb geluk dat ik pas om 9 uur begin elke dag. Wij zijn allebei 1 dag in de week vrij en verder neemt mijn moeder het ophalen van school voor haar rekening. Als ze in de ochtend en middag school is, wordt er overgebleven. 1 dag in de week gaat de jongste naar het Kdv, ik red het dan niet om voor 9 uur allebei weg te brengen, dan gaat de oudste om 8 uur naar de buurvrouw, die brengt haar dan een kwartier later naar school.
<<

Anoniem74

Bericht 28 Feb 2014 21:38

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Oja, wij hebben geen ouders oid in de buurt. Moeder gaat wel 1 dag oppassen etc ( nu ook) maar woont op 35 min, dus kan niet 'even kids naar school brengen helaas.
<<

Anoniem75

Bericht 28 Feb 2014 21:40

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Op dinsdag, woensdag en donderdag ben ik thuis en ga ik onze zoon halen en brengen. Of papa op woensdag want die is dan ook vrij. Maandag en vrijdag werk ik. Op maandag brengt mijn man hem naar school en mijn moeder haalt/brengt hem dan tussen de middag en haalt hem daarna weer uit school. Op vrijdag brengt mijn man hem naar school. Gaat hij tussen de middag (om de week) naar mijn ouders en 's middags haalt mijn moeder of schoonmoeder hem op. Tot nu toe hebben we geen tso of bso nodig.

Ik moet alleen kijken hoe ik hem de eerste maanden ga halen en brengen want de baby kan nog niet mee op de fiets, mijn man heeft waarschijnlijk de auto mee naar het werk en ik zou dan moeten lopen (10 min heen en 10 min terug) Dus dan heeft hij maar een korte lunch pauze thuis.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Feb 2014 21:48

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Hier zijn we ook een beetje aan het puzzelen. We werken beide onregelmatige diensten dus daar is helemaal geen touw aan vast te knopen.
We hebben wel een gastouder waar de jongste naar toe gaat. Zij zal ook een gedeelte op zich nemen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 28 Feb 2014 22:20

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Toen ze hier nog op het kd en bso zaten bracht ik de oudste naar school. Dan de jongste naar het kdv en reed naar mijn werk.
Dan begon het ik om 9 uur tot 17:30.
Uit mijn werk reed ik dan naar het kdv waar ook de bso was. Zij werd ook door de leidsters van school naar de bso gereden in een busje. In het begin vond ik dat eng maar het is altijd goed gegaan.
Ze gaan nu naar de opa's en oma's.
Overigens kan mijn man de kinderen bijna nooit brengen en halen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 28 Feb 2014 22:58

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Zal later vanaf de pc uitgebreid reageren, maar ik kon op het werk het een en ander aanpassen, dat was wel fijn!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem28

Bericht 28 Feb 2014 23:09

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Wij houden gewoon de gastouder aan waar de jongste ook heen gaat. De meiden worden rond 8.00u bij de gastouder gebracht op werkdagen en die neemt het brengen/halen voor haar rekening, ze blijft op school eten. Wij halen ze rond 17.00u weer bij de gastouder op.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Mrt 2014 00:43

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Oudste lopen zelf, jongste breng ik naar het kdv. Ik werk 2 dagen van 9 tot 3 dus haal ze ook zelf weer op. Dan werk ik vanuit huis nog ff verder en haal dan de jongste rond 5 uur.
De overige werk uren maak ik ook vanuit huis. Wanner ik naar school moet is mijn man thuis.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 01 Mrt 2014 09:23

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Het was wel even puzzelen. Mijn man werkt s 'nachts en is er dus nooit s 'morgens.
Het ochtendritueel en naar school brengen komt op mij neer.
Mijn man is altijd om 11.30u weer thuis en kan als ik werk dus M altijd tussen de middag en na school ophalen.
Als ik vroeg begin (7u) breng ik M naar m'n zusje. Die begint pas 9u met werken en die brengt haar dan naar school.
En als ik laat begin (9u) breng ik haar zelf.

T neem ik mee naar m'n werk (werk op een KDV). Als ik een late dienst heb (tot 18.30u) haalt mijn man samen met M, T al eerder op op het kdv. Ik vind tot half7 echt te lang voor hem.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Mrt 2014 09:33

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Ik werkte eerst op de maandag, woensdag en donderdag van 8 tot 5.
Nu heb ik kunnen ruilen met mijn collega en werk de maandag, dinsdag en donderdag.
Hier zijn de kinderen op woensdag en vrijdagmiddag vrij, ik heb dus alleen 3 korte middagen BSO nodig.
Daarnaast werk ik nu vanaf 9 uur, die 2.25 uur (de eerste pauze sla ik over) moet ik thuis inhalen.
In de praktijk is dit alleen niet zo`n succes.. Daar wil ik komende week ook over gaan praten.

Ik ga om half 8.30 van huis weg en loop om 8.45 de school weer uit naar huis, zet dan de buggy naast de auto, zet S erin en dump de buggy onder het afdak. Dan snel naar de gastouder om vervolgens 5 minuten te laat te komen op mijn werk :redface: Ik red het gewoon niet eerder.. Compenseer het dan wel door de middagpauze minder lang te nemen.
Na het werk haal ik S op en mijn man 9 van de 10 keer F. (ligt er aan hoe laat hij klaar is)
Allebei ophalen vind ik een drama, krijg dan S bijna niet meer in de auto, wat ook wel logisch is.
Volgende week is mijn man de hele week van huis :palm:
December 2009
juli 2012
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Mrt 2014 11:38

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Hou op wat een gedoe.
Mijn zoon gaat vanaf maandag 5 halve dagen.
En heb nik geregeld.
Mijn schoonouders springen gelukkig bij.
Maar omdat niks geregeld heb, komt ook wel door de prive omstandigheden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Mrt 2014 11:40

Re: Toen je kind naar de basisschool ging...

Ik werk op woensdag en vrijdag. Ik breng ze altijd zelf, ik begin om 9.00 dus red dat net. En anders is het geen probleem om iets later te beginnen. Net als dat ik het geen probleem vind om na vijven even door te werken. De oma's halen de kinderen van school en ik haal ze daar weer op. Toen de jongste nog niet naar school ging kwamen de oma's bij ons om 8.15 en brachten de oudste naar school en namen de jongste mee. Ik reed dan om half 9 gewoon bij huis weg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers