Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bobike achterzitje....

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Feb 2014 14:21

Bobike achterzitje....

Eindelijk hebben we het achterzitje gemonteerd, maar nu zit mijn dochter met haar knieën naast mijn zadel. Voetenbakjes kunnen niet verder naar beneden en ze zit praktisch klem achter het zadel (terwijl ze echt een dunnetje is). Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Meer mama's met deze ervaring en hoe is dat op te lossen?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 28 Feb 2014 14:42

Re: Bobike achterzitje....

Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Die van mij zit ook niet helemaal goed volgens mij, maar ze zit niet naast mijn zadel met haar knieën. Ik zal eens een foto maken.

Edit : foto ;

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Feb 2014 16:39

Re: Bobike achterzitje....

Maar het klemmetje waar de gordel in gaat zeg maar, zit bij jou achter het zadel,bij mij al onder het randje van mijn zadel. Ik krijg het nauwelijks dicht :( Ik geloof dat ik nog maar even naar de fietsenwinkel moet. Misschien zijn er verlengstukken? Ik heb ze sowieso wel nodig voor de Voetenbakjes met die lange benen van d'r!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 28 Feb 2014 16:44

Re: Bobike achterzitje....

Huh star die van jou zweeft als t ware dat is volgens mij echt niet de bedoeling...
<<

Anoniem144

Bericht 28 Feb 2014 16:51

Re: Bobike achterzitje....

Annemijn schreef:Huh star die van jou zweeft als t ware dat is volgens mij echt niet de bedoeling...


haha ik weet het, daarom schreef ik al dat die van mij waarschijnlijk ook niet goed zit. Ik moet nog even uitvogelen hoe die er wel goed op kan, want mijn man heeft er ook geen kaas van gegeten :palm:
Mijn schoonzus heeft die van haar er ook al met moeite op gekregen.. rotdingen die achterzitjes van bobike :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Feb 2014 17:44

Re: Bobike achterzitje....

Star, jij hebt al een verlengbeugel zie ik. Daar moet je even mee gaan schuiven zodat je zitje op de bagagedrager komt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem115

Bericht 28 Feb 2014 17:45

Re: Bobike achterzitje....

http://www.fiets-stoeltje.nl/contents/n ... iding.html

Staat zowel een geschreven handleiding als een filmpje in
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Feb 2014 22:33

Re: Bobike achterzitje....

Inderdaad die van jou zweeft Star. Maar waarschijnlijk zit jouw dochter nog voorop? Bobike heeft de zitjes al veranderd, wij hebben deze:

Afbeelding

Er zit alleen een bevestiging direct op de bagagedrager, waar je het zitje inklikt. Mijn man heeft ook zo'n bevestiging en we kunnen 'm zo overzetten.

Maar goed, hier heeft de topicopener niets aan :p.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 28 Feb 2014 22:37

Re: Bobike achterzitje....

Maar hier zweeft hij toch ook? Hoort dat niet een beetje bij een zitje met zadelpen-bevestiging?

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Feb 2014 22:37

Re: Bobike achterzitje....

Afbeelding

Dit is de bevestiging waar je het zitje in klikt.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Feb 2014 22:38

Re: Bobike achterzitje....

Ja een beetje wel denk ik Dundas, alleen lijkt die van Star wel heel hoog te zitten?
Maar ik weet niet hoe het precies hoort hoor. Ik zie je afbeelding helaas niet.
Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 28 Feb 2014 23:13

Re: Bobike achterzitje....

Ik heb vanavond nog eens gekeken , maar door die beugel die op mijn bagagedrager zit , kan die steun niet lager geplaatst worden, waardoor het zitje lager komt. Maar ik fa er alsnog een keer mee naar de fietswinkel.

Lana , dat is erg handig, dat ding wat jij laat zien.
D. Zit trouwens al een tijdje achterop hoor. Madam is 14.7 kilo :wink:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Feb 2014 23:19

Re: Bobike achterzitje....

Grote meid!! :) Kun je dan niet meer voorop zitten? Tot hoeveel kilo kan dat eigenlijk?

Ja het is een super handig systeem. Het enige nadeel is dat je geen fietstas meer op je bagagedrager kunt. Maarja, het is maar tijdelijk ;).
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2014 08:38

Re: Bobike achterzitje....

Geen idee hoe het met Bobike zit, maar ik heb een Yepp en je kan dan kiezen uit 2 soorten bevestiging.
De 1 voor aan het zadelhuis (zwevend) en de ander voor op de bagagedrager. Ik kon het stoeltje nog naar voren of achteren verschuiven.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem60

Bericht 01 Mrt 2014 10:15

Re: Bobike achterzitje....

Star, het geeft niet dat die van jou zweeft.
Ik heb geen bagagedrager, maar wel een bobike zitje en dat kon prima volgens de fietsenmaker.
<<

Anoniem60

Bericht 01 Mrt 2014 10:23

Re: Bobike achterzitje....

Afbeelding

Zo dus!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Mrt 2014 13:42

Re: Bobike achterzitje....

Star007 schreef:Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Die van mij zit ook niet helemaal goed volgens mij, maar ze zit niet naast mijn zadel met haar knieën. Ik zal eens een foto maken.

Edit : foto ;

Afbeelding


Star, horen de beugels waar de voetenstepjes aan zitten niet vastgemaakt aan de witte stang rechts ipv aan het frame van je bagagedrager? Zoals op de foto van Fem ook te zien is? Zo heb ik m ook vast namelijk. Dan komt het stoeltje wel lager te zitten.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2014 14:09

Re: Bobike achterzitje....

Ik was net aan het fietsen en bedacht me dat mijn man toen mijn zadel naar voren heeft gezet, zodat dochter meer ruimte zou hebben! Misschien kan je daar nog naar kijken?
December 2009
juli 2012
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Mrt 2014 18:30

Re: Bobike achterzitje....

Het zadel zit al helemaal naar voren :(

Edit: mijn man is bij de fietswinkel geweest, we hebben verlengstukjes nodig (die hun helaas niet verkopen, dus we kunnen ergens anders op zoek).
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 02 Mrt 2014 10:07

Re: Bobike achterzitje....

Pleun schreef:
Star007 schreef:Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Die van mij zit ook niet helemaal goed volgens mij, maar ze zit niet naast mijn zadel met haar knieën. Ik zal eens een foto maken.

Edit : foto ;

Afbeelding


Star, horen de beugels waar de voetenstepjes aan zitten niet vastgemaakt aan de witte stang rechts ipv aan het frame van je bagagedrager? Zoals op de foto van Fem ook te zien is? Zo heb ik m ook vast namelijk. Dan komt het stoeltje wel lager te zitten.


dat is wel een goed idee inderdaad. Dankje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan