Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen jullie met alle babyspullen?

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Feb 2014 12:03

Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik ben nu zwanger van de derde en dit zal de laatste zwangerschap zijn. Aangezien we een jongetje krijgen kunnen eigenlijk alle spullen van dochter weg. Maar, waar naartoe? In mijn omgeving zijn er nauwelijks mensen met dochters jonger dan die van mij, en degenen die zwanger zijn krijgen ook allemaal een jongetje. Marktplaats schiet ook niet echt op. Wat blijven er dan voor opties over? Het gaat dan om kleertjes maat 50/56 tot 92, wiegdekens, lakentjes, ledikantdekens, slaapzakken, waskussen hoezen, noem maar op. Het neemt allemaal zoveel ruimte in beslag en ik wil er gewoon vanaf! Dus ik ben benieuwd waar jullie alles gelaten hebben :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem97

Bericht 28 Feb 2014 12:05

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Weggeven, er zijn genoeg mensen die het hard kunnen gebruiken maar geen geld hebben.
Verder kan je t verkopen voor kleine prijsjes als het nog goed is.
<<

Anoniem25

Bericht 28 Feb 2014 12:07

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik heb nu al een hoop kleding die ik niet meer leuk vond in van die humanitas kleding bakken gestopt, dan gaat het of naar de kringloop of naar arme landen. Eigenlijk zou ik het eerst moeten proberen te verkopen, maar dat vind ik teveel gedoe :eyes:
<<

Saartje

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:46

Bericht 28 Feb 2014 12:08

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

In verschillende plaatsen heb je kledingbanken, voedselbank maar dan met kleding:), waar je kleding kan brengen. Dan kun je mensen die heel weinig te besteden hebben er blij mee maken. En die zijn er genoeg tegenwoordig in Nederland!
<<

Anoniem85

Bericht 28 Feb 2014 12:09

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Kledingbank, instelling die spullen inzamelt voor tienermoeders, ik denk dat als je er geen geld voor wilt er genoeg opties zijn.
Kringloop kan ook nog.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Feb 2014 12:09

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Dat is dus het probleem, ik heb niemand in mijn omgeving aan wie ik het weg kan geven. Ik heb al eens oproepjes op fb gezet maar ook daar geen reacties op. En het is zoveel allemaal dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie wat dat betreft. Verkopen vind ik ook veel gedoe en ik heb nu al een vuilniszak klaar staan voor zo'n bak van humanitas. Ik heb ook geen geduld, ik wil er vanaf en wel nu (leuk die hormonen :eyes: )
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2014 12:10

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Wij hebben alles op zolder gezet. Ik was de eerste van mijn broer(tjes) die een kind kreeg. Inmiddels heeft mijn broer een kleine en hebben wij alles van zolder gehaald en aan hen gegeven. Dingen die hij niet meer wil, bewaard hij weer voor ons andere broertje.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Feb 2014 12:10

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Hoe gaat dat met de kringloop? Kan je daar gewoon een doos naar binnen brengen of zo?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem25

Bericht 28 Feb 2014 12:12

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Is er van jouw woonplaats geen weggeefhoek op facebook? Dat loopt volgens mij wel altijd storm (vooral als er gratis staat he ;) )
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Feb 2014 12:17

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Aimee schreef:Is er van jouw woonplaats geen weggeefhoek op facebook? Dat loopt volgens mij wel altijd storm (vooral als er gratis staat he ;) )


Dat wou ik net zeggen, hier loopt dat wel storm, ben je binnen een uur alles kwijt :-)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Feb 2014 12:20

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik heb even gekeken maar helaas geen weggeefhoek. Zal eens kijken hier in de buurt, er zal e vast wel een zijn!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Feb 2014 12:44

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Saartje schreef:In verschillende plaatsen heb je kledingbanken, voedselbank maar dan met kleding:), waar je kleding kan brengen. Dan kun je mensen die heel weinig te besteden hebben er blij mee maken. En die zijn er genoeg tegenwoordig in Nederland!


Dat zou ik ook doen.
L2014 & H2017
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Feb 2014 12:45

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

En anders eens een keer op een rommelmarkt gaan staan. Dan hou je er zelf ook nog een leuk zakcentje aan over.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Feb 2014 12:49

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik bewaar wel dingen maar alle kleding van beide kids gaan wel weg. Of ik zet het op mp, of een vriendin krijgt ze voor haar dochter.

Hydrofiele en slaapzakken ect bewaar ik allemaal voor mijn broertjes en zusje als zij ooi kinderen krijgen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 28 Feb 2014 12:51

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Heb je geen blijf Van mijn lijf huis of jonge tienermoeders iets in de buurt? Die hebben vaak geen of weinig geld en zijn hartstikke blij met de spullen.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Feb 2014 13:31

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik stuur je even een pm
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 28 Feb 2014 13:38

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik probeer het eerst te verkopen en als dat niet lukt dan geef ik het weg of breng ik het bij iemand hier in het dorp die er weer pakketten van maakt voor tienermoeders met weinig geld.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem255

Bericht 28 Feb 2014 13:50

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik heb heel veel verkocht via MP.
Er is ook het e.e.a. de humanitasboxen in gegaan en nu de laatste dingen heb ik op appeltje eitje gezet (dat is hier de weggeefhoek/ruilpagina op facebook zeg maar)
En sommige dingen bewaar ik voor mijn zusje.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 28 Feb 2014 14:32

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Omdat er in de toekomst hier hoogstwaarschijnlijk nog wel 1 bijkomt bewaar ik alleen de echt echt leuke dingen. De rest is inmiddels weg. De grote dingen zoals de kinderwagen die ik met beiden meiden heb gebruikt gaat ook eerdaags weg, die is ook helemaal op. Destijds 2e hands gekocht al dus na 3,5jaar intens gebruikt mag het ook wel een x. Ik heb kleding wat nog goed was verkocht en deels weggegeven.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Feb 2014 16:10

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Hier in de buurt zit een winkeltje dat van alles verkoopt voor mensen die het niet breed hebben. Ze vraagt dan bijv 7, 50 voor een bedje of kinderwagen. Ze wil alleen de kosten voor een busje om alles op te halen en de huur van het pand.
Timba's heet het. Ze heeft ook een fb pagina.
Ik denk dat ik dingen probeer te verkopen zelf en als dat niet lukt het door haar laat ophalen. Ze rijdt de hele regio door.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 28 Feb 2014 16:14

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik zet nog wel eens wat in pakketten op marktplaats. Dus een flink pakket meidenkleertjes in een bepaalde maat en dan bieden vanaf 5 euro ofzo. Soms houdt het bij 5 euro op, maar ik heb ook wel eens een stuk meer voor een pakket gekregen. Ben ik er vanaf en levert het ook nog een (klein) beetje op.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Feb 2014 17:05

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Bij mij verkopen de kleertjes op marktplaats ook niet. Idd maar eens een pakket gaan proberen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Feb 2014 20:46

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Ik heb alles bewaard voor mijn schoonzusje die nu net zwanger is van de eerste en het niet erg ruim hebben.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem75

Bericht 28 Feb 2014 20:54

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

Na deze baby zet ik alles op marktplaats, hier op Yescafe of een ruil/weggeef/te koop pagina op Facebook. En als dat niet werkt geef ik het wel weg of gooi ik het in zo'n kledingbak. Of misschien ga ik wel een keer op de rommelmarkt staan. Een vriendin van mij staat altijd 1 keer per jaar op de rommelmarkt samen met nog een vriendin en haar schoonzus en ze heeft als eens een keer gevraagd of ik mee wilde doen dus dat kan misschien ook nog. En dan alles voor hele kleine mini prijsjes ofzo.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Feb 2014 21:08

Re: Wat doen jullie met alle babyspullen?

We hebben hier een paar kringloopwinkels die de opbrengst aan goede doelen geven. Daar kun je ook dit soort dingen inbrengen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo