Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


buren en woongeluiden

<<

Anoniem58

Bericht 01 Mrt 2014 10:09

Re: buren en woongeluiden

Stilte is een groot woord, maar ik hou mijn zoon wel stil ja. Hij heeft de neiging omtrent gaan zingen en springen zodra z'n ogen open gaan en dat wil ik echt niet. Ik begrijp wel dat je niet alles kunt tegenhouden en als jouw buurvrouw op alles zo extreem reageert vind ik dat echt belachelijk. Ik viel alleen meer over dat je 7/7.30 niet extreem vroeg vind.
<<

Anoniem115

Bericht 01 Mrt 2014 10:25

Re: buren en woongeluiden

Als ik dat bekijk met stilte tijden op een camping vind ik 7 uur geen gekke tijd.
Op een camping wordt stilte gevraagd tussen 22/23 en 7 uur.
Dat vind ik voor thuis ook normale tijden.

Kinderen hoeven om 7 uur niet te gaan springen, gillen, rennen, schreeuwen enzo.
Maar er mag gewoon geleefd worden vind ik.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Mrt 2014 11:06

Re: buren en woongeluiden

Mijn onderbuurvrouw heeft blijkbaar ook last van ons. Ze heeft al een paar keer gebonkt nadat N. ging rennen. Dit was om 10.00, 15.00 en 18.30 uur. Niet tijden waarop het mega-storend moet zijn neem ik aan. Mocht er iets met haar zijn (ziek, migraine, nachtdienst, etc.) dan vind ik dat ze prima kan aanbellen, dan houden we er rekening mee. Maar haar gebonk negeer ik gewoon.

N. mag 's ochtends voor 10.00 uur ook geen lawaai maken. Dit gebeurt dan ook echt niet. Het grappige is dat wij de buurvrouw 's avonds weer vaak horen. Tv (onder onze slaapkamer) staat altijd vrij hard, ik kan horen wel programma ze kijkt. De voordeur (onder N.'s slaapkamer, ter hoogte van N.'s hoofdeinde) slaat ze altijd met een harde klap dicht. Wij ergeren ons er vooralsnog niet zó aan dat we er iets van willen zeggen, omdat we weten dat dit soort geluiden erbij horen. Maar als zij dan gaat bonken als mijn dochter een paar keer heen en weer rent of stept, dan vind ik dat echt asociaal.

Wij horen genoeg van onze bovenburen, die twee kinderen hebben. Wij zijn het inmiddels gewend, merken het nauwelijks nog. Terwijl visite altijd vraagt: "Zo, wordt je niet gek van dat lawaai boven?" Wij hebben het dan nog niet eens opgemerkt. Het zijn oude huizen, er wonen gezinnen.. dat weet je voordat je hier komt wonen. Kan je er niet tegen, ga dan ergens in een boomhut in het bos wonen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Mrt 2014 13:20

Re: buren en woongeluiden

Maia: wat voor vloeren hebben jullie? Sommige vloeren klinken nu eenmaal veel meer door, maken veel meer geluid dan andere vloeren. Mijn buren aan 1 kant hebben plavuizen, ze zijn net verhuisd en de nieuwe buurman heeft waarschijnlijk nog geen viltjes onder zijn meubels want ik hoor het duidelijk als er stoelen verschoven worden. Dit hadden mijn vroegere buren ook niet door, ik had er verder niet over geklaagd want viel me wel op maar zijn gewone woongeluiden maar ze hadden het van de andere buren gehoord toen ze iets vroeg over of ze hun ook hoorden. Dus ook al klinkt je buurvrouw echt overdreven, misschien toch wel handig om eens te praten of te komen luisteren (en doe dat dan evt als die buurman er bij is, die het misschien wel wat relativeert)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 01 Mrt 2014 14:59

Re: buren en woongeluiden

jeetje die buurvrouw reageert wel erg snel.
Onze buren hebben ook geen kinderen en heb gelukkig nog nooit een klacht van ze gehoord. Ze zullen ons vast wel eens horen, maar goed ik hoor hun ook geregeld. Dan gaan ze douchen als ik al in bed lig of al om 5uur en dat hoor ik erg goed. Terwijl de kinderen daar weer door heen slapen. Maar dat hoort er gewoon bij vind ik.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem23

Bericht 01 Mrt 2014 15:10

Re: buren en woongeluiden

Ik vind 7 uur wel echt vroeg haha! Maar goed ik zou ook niet op de muur gaan bonken als ik wat zou horen denk ik.
Als ik jou was zou ik eens langsgaan en er over praten. Misschien kunnen jullie tijdstippen afspreken dat jij probeert je kinderen zo stil mogelijk te houden en tijdstippen dat het geluid gewoon mag zijn.
<<

Anoniem75

Bericht 01 Mrt 2014 20:59

Re: buren en woongeluiden

Wij wonen nu nog op een appartement op een hoek. De woning naast ons staat nu leeg want die jongen is verhuisd en zijn appartement is nog niet verkocht. Toen hij er woonde hebben we op 1 feestje na niks van hem gehoord. Van de onderburen horen we ook niks en zij hebben denk ik ook geen last van ons. Vast wel ooit iets van S. maar opzich hebben we toen een hele goede ondervloer gelegd dat ze niet zo heel veel moeten horen. Van de bovenburen horen we iedere dag wel iets. Geblaf van de hondjes, hakschoenen door het huis, het slaan van de klok, luid gepraat van die man en gebonk (dan is die man overdreven met de hondjes aan het spelen). Ik ben daar 1x binnen geweest en in de woonkamer hebben ze vloerbedekking en bij de gang en keuken laminaat. Waarschijnlijk dus met niet zo'n goede ondervloer. We horen het allemaal wel maar hebben er geen last van. Maar wat Parisienne ook zegt als je echt tegen geen enkel geluidje kan moet je ook niet in een appartement gaan wonen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 01 Mrt 2014 21:33

Re: buren en woongeluiden

Jeetje wat lastig zeg. Het verschil is te groot, jullie hebben kinderen en je buren niet. Voor jouw kan 7.00 uur -7.30 niet vroeg zijn, voor haar wel. Ik zou ook een gesprek aangaan. Vraag je andere buren anders eens wat hun van jullie horen? beetje ter vergelijking.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Mrt 2014 03:32

Re: buren en woongeluiden

In een rijtjeshuis hoor je helaas wel een dingen van de buren die je liever niet wilt horen. Persoonlijk zou ik eens met de buren gaan praten, al is het alleen maar om te voorkomen dat het escaleert. Ik neem even aan dat jullie er beide nog wel even willen wonen en dat het liefst zo prettig mogelijk doen. Ik zou wel mijn best doen om in de ochtend zo min mogelijk "lawaai" te produceren (en dan doel ik op schreeuwen, luidruchtig spelen of anderen dingen die best "storend" kunnen zijn. Nu is dat met kinderen soms lastig maar ik zou ik jullie situatie echt eens gaan praten met de buren want met bonken op de muren kom je beide niet verder. Ondanks dat zij daarmee beginnen, zou ik toch de eer aan mijzelf houden en de confrontatie aan gaan. Uiteindelijk zou mijn doel zijn: begrip hebben voor en rekening houden met elkaars levensstijl. Misschien is er nog iets wat je in haar ogen zou kunnen doen om het "leed" te verzachten zodat jullie in ieder geval fatsoenlijk met elkaar om kunnen gaan. Ik zeg niet dat jij alles maar moet veranderen maar in de meeste gevallen helpt praten met elkaar en inzicht in elkaars leven geven wel een beetje om elkaar beter te begrijpen.
Het feit blijft natuurlijk dat rijtjeshuizen meestal best gehorig (kunnen) zijn. Hopelijk komen jullie er samen uit!
Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Mrt 2014 11:13

Re: buren en woongeluiden

Ik zou inderdaad eens met de buurvrouw gaan praten in plaats van terugbonken. (daar wek je echt alleen maar meer irritatie op en kun je misschien zelfs een echte ruzie van krijgen) En er dan wel open in gaan en niet meteen in de verdediging schieten wanneer zij zegt ergens last van te hebben. Jij ervaart de geluiden van je kinderen niet als storend, maar als je zelf geen kinderen hebt en het heel gehorig is, kan ik me voorstellen dat je buurvrouw er wel last van heeft. Daarbij vind ik 7 uur 's ochtends wél erg vroeg. Ik werk fulltime, maar sta zelfs later op. Zou er ook niet blij van worden als ik dan wakker wordt van de buren!
Dus een beetje begrip van beide kanten is wel nodig denk ik
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mrt 2014 01:58

Re: buren en woongeluiden

Jeetje, dat sommige mensen(lees buren van buren) het al vervelend vinden dat buren om 6 uur van huis gaan om te werken? Dat Is in deze straat toch echt anders. Iedereen moet hier vroeg op. Zou er gek van worden als mijn buurman gaat lopen klagen wanneer ik om kwart over 6 onder de douchen sta.
Buren geluiden heb je altijd. Nu hebben wij geen kinderen en de buren ook niet, maar ga niet lopen klagen wanneer er eens een keer een blij kind aanwezig is of wat dan ook.
Bonken vind ik niet kunnen, uit frustratie zou ik misschien eenmalig terug bonken (al zit dat niet in mij), verder zou ik een gesprek aangaan.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Mrt 2014 07:28

Re: buren en woongeluiden

Caramba schreef:Jeetje, dat sommige mensen(lees buren van buren) het al vervelend vinden dat buren om 6 uur van huis gaan om te werken? Dat Is in deze straat toch echt anders. Iedereen moet hier vroeg op. Zou er gek van worden als mijn buurman gaat lopen klagen wanneer ik om kwart over 6 onder de douchen sta.
Buren geluiden heb je altijd. Nu hebben wij geen kinderen en de buren ook niet, maar ga niet lopen klagen wanneer er eens een keer een blij kind aanwezig is of wat dan ook.
Bonken vind ik niet kunnen, uit frustratie zou ik misschien eenmalig terug bonken (al zit dat niet in mij), verder zou ik een gesprek aangaan.


Nou idd zou wat zijn als je in je eigen huis niet mag bepalen hoe laat je gaat douchen. :wtf:

En met kinderen kan ik het snappen die maken veel geluid. Maar wat moet je anders, ze vastbinden met tape op hun mond?
Wij hebben nu in het nieuwe huis ook avonden dat we veel lopen te klussen en bikken. Max tot 9 uur er wonen geen kinderen op het rijtje namelijk. We hebben toen we ons voorstelden gelijk gezegd tegen de buren van goh mochten jullie last hebben zeg het. Dat werd goed ontvangen
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mrt 2014 08:51

Re: buren en woongeluiden

Ik heb geen probleem mee als mijn buurman om 6 uur naar zijn werk gaat. Alleen om 6 uur van de trap afstampen ze hebben er geen vloerbedekking op. Met de deuren slaat. Schreeuwt naar zijn vriendin dat die weggaat. Dar vind ik niet normaal. Maar zulk gedrag hebben Ze de hele dag
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers