Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vietnam

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Feb 2014 16:50

Vietnam

Ik wil van de zomer misschien naar vietnam en ga me nu een beetje orienteren. Wie heeft er tips voor me? :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 18:40

Re: Vietnam

Een streetfood tour in Hanoi met een bepaalde gids! Als je zoiets leuk lijkt, kan ik je die naam wel geven. (Heb ik niet zelf gedaan, maar m'n vriend, en die heeft het er nog over, is voor mij genoeg reden om daar ook heen te willen).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Feb 2014 19:02

Re: Vietnam

Oh heel veel!
Ben daar in 4 weken van zuid (ho chi minh city en mekong delta) naar noord (hanoi en halong bay) getrokken.

Heb je al een beetje een idee van wat je zou willen of niet?
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 07 Mrt 2014 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 21:51

Re: Vietnam

Ik ga in oktober drie weken van Hanoi naar Ho chi minh reizen met mijn vriend. W gaan drie weken dus ik doe mee met je topic! Wat spreekt je aan, aan Vietnam? Heb je al geboekt? De tickets worden steeds duurder. Wij zijn nu nog redelijk goedkoop uit met een ticket onder de 700.

Marin, heb je voor mij de naam van die gids? Mijn vriend is gek op koken!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 21:53

Re: Vietnam

<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 22:01

Re: Vietnam

Marin schreef:Deze is het!

http://welleatenpath.com/


Thanks Marin!!
Wat voor reis heeft je vriend gemaakt? Heeft hij nog tips?
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 22:20

Re: Vietnam

Applegreen schreef:
Marin schreef:Deze is het!

http://welleatenpath.com/


Thanks Marin!!
Wat voor reis heeft je vriend gemaakt? Heeft hij nog tips?


Een rondreis door Thailand, Laos en Vietnam. Al paar jaar geleden hoor. Maar die tour was erg aan te raden zei ie, met een leuke man die er veel van wist. Een westerling die daar woont, wat ook wel eens leuk is voor de verandering, met zijn kijk op 't leven daar..

Anyway.. M'n vriend is alleen in Noord Vietnam geweest, o.a. Hanoi, Ha Long Bay en Sapa in de bergen, ook een aanrader, met van die mooie bergvolkeren. Hier zijn wat foto's indien je geïnteresseerd bent, o.a. met die tour: http://www.flickr.com/photos/pesophoto/tags/vietnam/
<<

Anoniem27

Bericht 27 Feb 2014 22:24

Re: Vietnam

Marin schreef:
Applegreen schreef:
Marin schreef:Deze is het!

http://welleatenpath.com/


Thanks Marin!!
Wat voor reis heeft je vriend gemaakt? Heeft hij nog tips?


Een rondreis door Thailand, Laos en Vietnam. Al paar jaar geleden hoor. Maar die tour was erg aan te raden zei ie, met een leuke man die er veel van wist. Een westerling die daar woont, wat ook wel eens leuk is voor de verandering, met zijn kijk op 't leven daar..

Anyway.. M'n vriend is alleen in Noord Vietnam geweest, o.a. Hanoi, Ha Long Bay en Sapa in de bergen, ook een aanrader, met van die mooie bergvolkeren. Hier zijn wat foto's indien je geïnteresseerd bent, o.a. met die tour: http://www.flickr.com/photos/pesophoto/tags/vietnam/


Was het een vooraf geboekte rondreis? Of zelf gepland? Ik wil ook heel graag naar Ha Long Bay!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2014 22:29

Re: Vietnam

Vooraf geboekt! Ha Long Bay lijkt me ook zo mooi. Wij hebben een foto van Ha Long Bay aan de muur hangen die hij gemaakt heeft.
<<

Anoniem38

Bericht 28 Feb 2014 07:57

Re: Vietnam

Gaaf! Vietnam staat ook nog op mijn lijstje! Wanneer ga je?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2014 14:31

Re: Vietnam

We willen in de zomer gaan ivm schoolvakanties. Jammer genoeg zijn de tickets dan helemaal duur, maar een andere keuze hebben we jammer genoeg niet.

Wat me aantrekt.. geen idee. Eigenlijk omdat mijn reispartner erheen wilt al jaren. Dus daarom ook zeker tips nodig. Is het sowieso goed te doen in max. 5 weken? Of kan ik dan beter enkel noord of zuid pakken? En wat is nu echt de moeite waard? Waar moet ik op letten?

We gaan waarschijnlijk enkel een vliegticket boeken en dan zien we wel. Maar ik vind het altijd leuker om tips te krijgen van mensen die er al geweest zijn.. dan dat ik zo'n hele lonely planet moet uitpluizen.

Thanks Marin voor de tip! Zit er leuk uit. En de fotos zijn echt prachtig!!! Nu denk ik ineens: oh, ik wil ook echt naar vietnam!! Wat foto''s al niet kunnen doen :smile:

Ooh la la, kom maar op met jouw ervaringen en highlights!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 15:37

Re: Vietnam

In 5 weken is het heel goed te doen!

Wij zijn begonnen in HCMC omdat een vriend van me daar toen woonde.
Hij heeft ons 3 dagen door de stad mee genomen en de niet toeristische dingen laten zien en doen.
Aanrader in HCMC is een klein cafeetje/winkeltje wat erg frans aan doet.
L'usine heet het en zit ergens achteraf in een steegje. http://lusinespace.com
De Ben Thahn market is ook leuk om even een kijkje te nemen.
Verder hebben wij vooral met die vriend van me overal en nergens gegeten en vietnamese koffie gedronken. De laatste is ook een aanrader op zich. Het oorlogsmuseum hebben we ook gezien. Erg indrukwekkend!

Daarna zijn we 2 dagen naar de Mekong Delta geweest met een excursie. Met een bus vanuit HCMC naar de rivier. Daar in een shabby hotel ingecheckt en toen op een boot gaan varen. Op de rivier zijn we naar een floating market geweest en hebben we in zo'n kano gevaren. Ook hebben we een bakstenen fabriek daar bezocht. Heel primitief maar wel leuk. De lunch was ook verzorgd; bij een oud vrouwtje een heerlijk uitgebreide tafel met verse vis, springrolls etc. Alles zat bij die excursie in.

Toen zijn we nog 1 dag terug geweest naar HCMC en daarna met de trein in 7 uurtjes naar Nha Trang. Hier hadden we onze relax dagen gepland. Een hotel aan het strand geboekt en lekker een paar dagen zonnen en zwemmen. Op de eerste dag zijn we een hele grote Boeddha gaan bekijken. In de lonely planet stond dat het op loopafstand van ons hotel zou zijn maar dit was niet zo. Na een half uur waren we nog niet eens op de helft. Toen maar een fietstaxi gepakt. Eenmaal daar moet je tig trappen op richting een klooster. Zeker de moeite waard! De Sailing Club is een westerse club/bar aan het strand, daar hebben we lekker gegeten en zijn zelfs uitgenodigd om naar een feest te komen met alleen maar vietnamezen. Erg leuk!

Van Nha Trang zijn we naar Hoi An gegaan. Een kleermakers stadje. Hier hebben we 2 dagen "verspild". Het stadje is niet zo groot dus alles was wel gezien in 2 dagen. Maar omdat we een aantal kostuums en schoenen lieten maken zijn we 2 dagen langer gebleven. Yaly Couture is de betere kleermaker in Hoi An. Deze kregen we aangeraden van mijn vriend, die daar zijn pakken en overhemden liet maken, net als zijn vietnamese collega's.
Overnachten in het Riverside hotel is ook een aanrader. Een prachtig hotel met mega kamers en vriendelijk personeel.
Wel iets duurder dan de meeste hotels, maar voor 35 dollar hadden wij een kamer van 52 m2! incl. (Westers) ontbijt.
Ook hebben we hier een kookworkshop gedaan en een soort van stadswandeling. De markten zijn overal aanraders :)
Hoi An ligt vlakbij het strand. Hier kun je gemakkelijk naar toe als je een scooter huurt. Danang is ook in de buurt. Wij zijn daar op een scooter naartoe geweest.

Na Hoi An zijn we naar Hué gegaan met de bus. Tip: neem geen nachtbus! Dat is echt niet relaxt. Ik vond de bus overdag al eng. Overal staan bordjes langs de weg met 'niet inhalen' en elke keer bij zo'n bordje vond de chauffeur het nodig om iets in te halen. Ik ben wel een schijterd met die dingen hoor, maar de nachtbus was volgens veel toeristen erg eng!
In Hué hebben we een fietstaxi gepakt die ons de hele stad heeft rondgefietst. Inclusief het huis waar Ho Chi Minh is geboren en de citadel. Daar hebben we een paar uur rondgelopen. Qua prijs zijn we uiteindelijk behoorlijk afgezet door de fietsers, maar ze hebben ons nog wel meegenomen naar een 'kroegje' (een klein huisje met minikrukjes en 4 biertjes) haha.
Bij Hué heb je ook de DMZ (demillitarised zone) uit de Vietnamoorlog. Daar heb je de Vinh Moc tunnels zoals de Cu Chi tunnels bij de Mekong delta. Ikzelf ben niet de tunnels ingeweest vanwege claustrofobie, maar mijn vriend wel. Erg eng (en benauwend) maar wel indrukwekkend.

De volgende stop was Hanoi. Het eerste wat ons opviel was dat de mensen een stuk minder vriendelijk zijn dan in het zuiden. De stad op zich is wel mooi. Uit eten bij The Green Tangerine is een aanrader. 's Ochtends rond 5 of 6 uur naar het Hoan Kiem meer gaan om met de locale oude dametjes te thai chi'en is ook super leuk! Wij kwamen rond die tijd aan in de stad dus we hoefden er niet vroeg voor uit bed ;)
Het Mausoleum van Ho Chi Minh in Hanoi was helaas dicht toen wij er waren ivm een feestdag, maar van horen zeggen is dit wel de moeite waard. Verder hebben we in Hanoi veel contact gemaakt met locale studenten. Die zijn erg gretig om met westerlingen hun Engels te oefenen. Erg grappig en ze zijn vaak erg openhartig. Wij hebben in ieder geval een aantal leuke gesprekken gehad en zijn 's avonds zelfs met een stelletje wezen eten in een karaoke bar :)

Onze laatste bestemming was Halong bay. Dit mag je zeker niet overslaan! We hebben een 3-daagse cruise gemaakt. Door een foutje bij de boeking zijn we uiteindelijk terecht gekomen op een schip met 2 andere stellen. Een ouder Amerikaans echtpaar en een Australisch stel met een dochter van een jaar of 10. Met z'n 7en hadden we 3 bemanningsleden die alles regelden. Heerlijk eten, informatie over Halong Bay en 's avonds foute vietnamese muziek.
Overdag voeren we rond, konden we kajakken en zwemmen en zijn we in een grote grot geweest. Ook konden we (in de tropische hitte) een rots beklimmen (dmv trappen gelukkig). Het was een hele klim maar het uitzicht was adembenemend.
Daarna konden we even afkoelen op een banaan achter een speedboot.

Het enige dat wij wegens tijdgebrek niet hebben kunnen doen is naar Sapa gaan.
Dit is voor ons wel een reden om nog eens terug te gaan. Sowieso zijn wij helemaal verliefd geworden op het land.
Het is een fijn reisland, alles en iedereen is heel toegankelijk. Het eten is heerlijk (op straat eet je het lekkerst en veiligst bij de kraampjes waar veel locals eten) en het landschap is prachtig.
We hebben niet echt super toeristische dingen gedaan, maar vooral door de plaatsten geslenterd en zoveel mogelijk locals gesproken en om tips gevraagd. Uiteindelijk heeft ons dit leuke eettentjes enzo opgeleverd. Helaas hebben veel van die dingen geen naam of een niet te onthouden naam :(

Op de bus en treinreis na hebben we de rest met een binnenlandse vlucht gedaan. Hier betaalden we pp zo'n 40 euro voor.
De treinreis was wel heel leuk, deze ging langs de kust, met mooi uitzicht.
Ik ga nog even nadenken over dingen die ik nu vergeten ben!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 15:37

Re: Vietnam

Oei, das een hele lap tekst geworden... :smile:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2014 15:46

Re: Vietnam

Nou ik ben er super blij mee :smile:

Hebben jullie die excursies daar of thuis al geregeld?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 16:00

Re: Vietnam

We hebben alles daar geregeld. Het enige dat we thuis geregeld hebben was de heen en terugvlucht en het hotel in HCMC.
Het is allemaal heel toegankelijk en alles is makkelijk ter plekke te boeken.

Een tip voor als je aankomt: regel direct een goede massage. Dit scheelt aanzienlijk in je jetleg!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem40

Bericht 07 Mrt 2014 16:16

Re: Vietnam

Oeh, ik lees ook mee! Wij hebben ons nog helemaal niet in Azië verdiept en ik heb geen idee of we naar deze landen willen, maar het ziet er wel erg mooi uit allemaal!

Heeft iemand ook een overzicht van wat het ongeveer kost? Overnachting, eten en excursies?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 16:48

Re: Vietnam

Wij waren in totaal zo'n €1200,- pp kwijt voor alles behalve de kleding die we hebben laten maken.
Heen en terugvlucht kostte €750,- pp. Dit was het duurste van de hele reis.

Overnachtingen kosten bijna niks. Het hotel in Hoi An van 35 dollar was het duurst, andere hotels waren tussen 10 en 20 euro per nacht. Hostels of hotels met minder dan 3 of 4 sterren kosten een schijntje.
Eten op straat kost ook bijna niks. Restaurantjes zijn ook spotgoedkoop. Een biertje van de tap kostte zo'n 20 cent per glas!

Wat de excursies kostten weet ik niet meer, maar dat zou je kunnen googlen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem40

Bericht 07 Mrt 2014 16:51

Re: Vietnam

Ooh La La! schreef:Wij waren in totaal zo'n €1200,- pp kwijt voor alles behalve de kleding die we hebben laten maken.
Heen en terugvlucht kostte €750,- pp. Dit was het duurste van de hele reis.

En hoe lang was je weg?
Wij willen begroten met 1500 euro per maand, maar daar zitten ook duurdere landen als Australië bij, dus Azië zou moeten compenseren en ongeveer 1000 euro per maand moeten kosten. Hopelijk lukt dat!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 17:03

Re: Vietnam

We waren daar 4 weken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2014 17:23

Re: Vietnam

Handig om te weten :ja:
<<

Anoniem285

Bericht 08 Mrt 2014 07:13

Re: Vietnam

Ik vind Vietnam mooi, je gaat er vast en zeker van genieten en er is genoeg te zien en te doen, en vooral Ha Long Bay vind ik prachtig! Ooh La La, van jouw verslag word ik ook weer enthousiast!
Toch is Vietnam een van mijn minder favoriete bestemmingen in Azie, ik weet niet precies waarom.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Mrt 2014 10:14

Re: Vietnam

Wat zou jij dan eerder aanraden Polly?

Backpacken - 5 weken - zomer

??
<<

Anoniem285

Bericht 14 Mrt 2014 07:03

Re: Vietnam

Oehhhh goeie... Wil je sowieso naar Azie? Ik ben sinds een paar dagen ook aan het denken over een bestemming voor de zomer. Je kunt Vietnam ook combineren met Cambodja (vond ik interessant) en Laos (zelf niet geweest maar alleen maar goede dingen over gehoord). Thailand is altijd leuk, Maleisie ook. Indonesie ben je al geweest. Filippijnen vond ik ook prachtig. Moeilijk, ik vind alles leuk...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2014 11:59

Re: Vietnam

Nou Azie is niet een enorme vereiste, maar daar kan je vaak wel wat goedkoper rondreizen :ja: Cambodja en Laos trekken mij ook wel en de rest ook haha.

Moeilijk zeg! Ik wil gewoon alles zien.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Mrt 2014 12:11

Re: Vietnam

Ik ga deze zomer ook naar Vietnam! Ik ga samen met een vriendin, we gaan 3,5 week
Heb geboekt via airberlin, we vliegen dan ook vanaf dusseldorf, komen aan in Ho Chi Minh stad. De tickets hebben 620 euro gekost, vond het erg meevallen!

Wat een leuk verslag Ooh La La! Hebben jullie de binnenlandse vluchten ook telkens een paar dagen van te voren geboekt? En elke vlucht was dus ongeveer 40 euro pp? Scheelt dat veel ten opzichte van bus of treinreizen?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers