Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 28 Feb 2014 18:19

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Lookie schreef:Bij een volgende zou ik ook weer voor borstvoeding kiezen, omdat ik het natuurlijk, gezond en goed voor de band tussen moeder en kind vind. Ik ben heel blij dat het bij mij lukte, ook omdat mijn zoon en ik de eerste weken gescheiden van elkaar lagen. De borstvoeding was toen echt iets van ons samen. Omdat ik hem de eerste dagen ook niet zelf kon verzorgen vond ik het ook fijn dat ik door borstvoeding te geven toch een bijdrage kon leveren. En ook later vond ik het heel fijn.
Maar dat ik pro-borstvoeding ben betekent niet dat ik tegen flesvoeding ben hoor. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat werkt.
Dat de voordelen van borstvoeding worden overschat vind ik moeilijk te geloven. Er is zoveel onderzoek gedaan, kan dat dan allemaal van tafel worden geveegd door dit onderzoek? Wie zegt dat dit wél 100% klopt?


Dat van die band tussen moeder en kind he. Ik zou graag ooit kinderen krijgen en denk dat ik voor fv zou kiezen (buiten dat het me minder slopend lijkt qua tijd en ik het toch alweer zou afbouwen voor ik aan het werk ga ) omdat ik het graag echt samen wil doen met m'n vriend. Ik wil hem die momentjes van voeding ook gunnen want dat lijkt me toch ook goed voor zijn band met het kind.
Smile, it's free!
<<

Anoniem58

Bericht 28 Feb 2014 18:38

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Er zal heus wel een connectie zijn tussen bv en een band met je kind. Maar mijn band met Christian is instinctief zo sterk, ik kan mij niet voorstellen dat dat met bv nog beter zou zijn. Dus daar zou ik mij echt niet druk over maken lavendel.
<<

Anoniem25

Bericht 28 Feb 2014 19:47

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Bijna alle voordelen van borstvoeding zijn wel te ontkrachten als je zou willen... Je moet vooral lekker geven waar je je zelf prettig bij voelt, maar ik zou geen flesvoeding gaan geven omdat ik mijn partner ook een band met mijn kind gun. Want die band ontwikkelt zich ook heus wel als jij borstvoeding geeft, en hij andere leuke dingen met hem/haar doet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Feb 2014 19:50

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Ik heb zestien maanden borstvoeding gegeven en mijn vriend heeft ook een hele goede band met dochter! Ik vind borstvoeding wel heel natuurlijk aanvoelen! En het creëert een band, maar die krijg je ook wel als je fv geeft.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Feb 2014 20:30

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Wat verdrietig Exo. Hopelijk doet ze het er gewoon goed op en voel je je snel minder schuldig!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 28 Feb 2014 20:38

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Balen dat het minder wordt, Exo. Ben je nog bereid om je productie op te krikken door een paar keer extra te kolven als je daar wel tijd voor hebt? Of laat je het liever zo en zie je wel hoe lang het nog lukt in combinatie met flesvoeding?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Feb 2014 22:21

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Lavendel schreef:
Lookie schreef:Bij een volgende zou ik ook weer voor borstvoeding kiezen, omdat ik het natuurlijk, gezond en goed voor de band tussen moeder en kind vind. Ik ben heel blij dat het bij mij lukte, ook omdat mijn zoon en ik de eerste weken gescheiden van elkaar lagen. De borstvoeding was toen echt iets van ons samen. Omdat ik hem de eerste dagen ook niet zelf kon verzorgen vond ik het ook fijn dat ik door borstvoeding te geven toch een bijdrage kon leveren. En ook later vond ik het heel fijn.
Maar dat ik pro-borstvoeding ben betekent niet dat ik tegen flesvoeding ben hoor. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat werkt.
Dat de voordelen van borstvoeding worden overschat vind ik moeilijk te geloven. Er is zoveel onderzoek gedaan, kan dat dan allemaal van tafel worden geveegd door dit onderzoek? Wie zegt dat dit wél 100% klopt?


Dat van die band tussen moeder en kind he. Ik zou graag ooit kinderen krijgen en denk dat ik voor fv zou kiezen (buiten dat het me minder slopend lijkt qua tijd en ik het toch alweer zou afbouwen voor ik aan het werk ga ) omdat ik het graag echt samen wil doen met m'n vriend. Ik wil hem die momentjes van voeding ook gunnen want dat lijkt me toch ook goed voor zijn band met het kind.


Gewoon doen waar jij/jullie je het prettigst bij voelen! Dat is inderdaad een voordeel van flesvoeding,dat je partner ook eens een flesje kan geven (al kan dat natuurlijk ook met afgekolfde bv maar dan zit je wel alsnog zelf te kolven).

Exo: Toen mijn productie op een gegeven moment behoorlijk afnam heb ik ook Nutrilon erbij gehaald hoor. Ik voedde toen ook al vrij lang, en het gaf mij rust dat ik de borstvoeding kon afwisselen met een flesje kunstvoeding. Dan kolfde ik wel even om de productie niet nog meer te laten dalen trouwens.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Feb 2014 23:26

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Exo ik ken het!! Bij Mirthe heb/had ik het ook. Wat ik ook doe mijn productie komt nirt omhoog (nu heb ik ook ff veel stress en dat zal nog wel ff zo blijven gok ik). Nu combineer ik. Ik geef bv en kv om en om. Dat werkt hier echt top! Het was ff een bittere pil, maar het geeft me nu zoveel rust nu ze zo tevreden is. Ik hoop dat jij je er ook in kunt berusten, of dat je productie weer omhoog schiet.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 03 Mrt 2014 23:44

Re: 'Voordelen van borstvoeding worden overschat'

Ik vind borstvoeding de beste voeding die er is voor een baby. Het is de beste voeding en het werkt ook nog eens tegen ontstoken oogjes en verstopte neusjes. (druppel in oog of neusje doet wonderen!!) Maar je moet je er wel goed bij voelen en als je je er niet prettig bij voelt is kunstvoeding een prima alternatief hier in nederland...Ik vind voor mezelf de borstvoeding zo belangrijk dat ik er al 7 weken voor aan het vechten ben dat het hier gaat lukken en het ziet er naar uit dat het eindelijk goed gaat en ze eindelijk groeit terwijl ze alleen de borst krijgt.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels

cron