Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft eten?

<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 13:42

problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft eten?

..
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 19 Sep 2015 08:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 14:01

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Vervelend tuk tuk! Dat opgeblazen gevoel zal wel door de loperamide komen. Daar kan je dagen verstopt van raken, echt dagen.
Ik heb in drie weken tijd ook alle kleuren en substanties ontlasting gehad, van gif groen tot pikzwart. En ik dronk écht geen kraan water, maar at wel sla en tomaten enzo na verloop van tijd.
Ik denk niet echt dat je er iets aan kunt doen, wachten tot je lichaam de loperamide weer heeft verwerkt en kijken of je ontlasting dan weer normaal wordt. Of eigenlijk 'normaal' tussen aanhalingstekens, want ik denk dat het daar niet te vermijden is dat je er last van zult hebben. Sterkte!

Oh ja banaantjes!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 14:08

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Marin schreef:Vervelend tuk tuk! Dat opgeblazen gevoel zal wel door de loperamide komen. Daar kan je dagen verstopt van raken, echt dagen.
Ik heb in drie weken tijd ook alle kleuren en substanties ontlasting gehad, van gif groen tot pikzwart. En ik dronk écht geen kraan water, maar at wel sla en tomaten enzo na verloop van tijd.
Ik denk niet echt dat je er iets aan kunt doen, wachten tot je lichaam de loperamide weer heeft verwerkt en kijken of je ontlasting dan weer normaal wordt. Of eigenlijk 'normaal' tussen aanhalingstekens, want ik denk dat het daar niet te vermijden is dat je er last van zult hebben. Sterkte!

Oh ja banaantjes!


Blijft dat zo lang door werken dan?? Ik heb er donderdagochtend 2 genomen, volgens de bijsluiter, en vrijdag geloof ik nog 1 en verder niet. Wist niet dat het zo lang kon door werken, aangezien er in de bijsluiter staat dat je vervolgens iedere 2 uur er 1 mag nemen.

Wel "fijn" dat het herkenbaar is, denk dat m'n darmen gewoon moeten wennen idd :P Het stomme is dat ik de eerste weken echt nergens last van heb gehad.. Maarja vorige week dus tijdens de lunch ergens gegeten en het water smaakte dus wel zoals het kraanwater hier (gebruik ik normaal alleen met spoelen tijdens tandenpoetsen dus vandaar dat ik de smaak herkende) En las dag later op internet ook dat tegen de inwoners verteld wordt dat het gebruik van kraanwater in Bangkok wel zou moeten kunnen. Maar had eerst zo iets, als het een infectie oid is, dan zou ik ook misselijk moeten zijn.

Dacht trouwens dat bananen ook verstoppend werken?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 14:23

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Banaanrjes zijn nog altijd beter dan loperamide ;-)
Ik heb nu twee van die exotische reizen femaakt en elke keer gewoon constant last van m'n buik. Niet altijd diarree hoor, maar gewoon elke dag weer wat met m'n ontlasting. Je eet gewoon heel anders. Omdat jij er voor langere tijd zit zal je uiteindelijk wel wennen denk ik, maar denk dat je daar even door heen moet.
Ik heb deze reis twee keer loperamide geslikt en ik merk dat ik daar dan dagen gevolg van merk namelijk.
In heel Myanmar wordt overigens amper kraanwater gedronken, ook niet door de bevolking.
Maar Bangkok zal vast beter zijn, maar zou zelf dat risico niet willen nemen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 26 Feb 2014 14:25

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Ik zou veel cola drinken, dat spoelt alles schoon.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 15:06

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Ohh je bedoelde bananen in het geval van diarree! Ik dacht om de verstopping tegen te gaan! :P

Overigens dacht ik ook dat het kraanwater hier niet gedronken kon worden, tot ik dit bericht van de week las:
http://www.khaosod.co.th/en/view_newson ... s1TXc9PQ==

Prosecco, bedankt voor de tip, heb gelijk hier maar even bij de 7-Eleven een fles Cola gehaald. Probeerde juist om met dat soort dranken te stoppen en bij water te blijven, om wat af te vallen maar heb liever dat het wat beter gaat. We gaan volgende week namelijk 3 dagen weg met het bedrijf.
Heb ook maar gelijk een soort jelly knijpfruit achtig iets mee genomen, waar extra veel vezels in zou zitten. Wie weet helpt het :P
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Feb 2014 15:14

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Inderdaad cola. En liever volgens mij zo min mogelijk loperamide nemen, want dat verstopt inderdaad en dan blijft de rotzooi erin zitten, kan er beter uit komen. Daarom raden ze het volgens mij alleen aan om te nemen als de diarree erg lang aanhoudt of als je bijvoorbeeld een lange reisdag hebt en je dan niet altijd een toilet in de buurt hebt. Hopelijk helpt de cola en gaat het snel wat beter!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 15:29

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Ja ik neem het ook liever niet, maar ik wist dat ik de hele dag weg zou zijn naar het ziekenhuis. Kon dan niet iedere keer naar een wc rennen als het nodig is :P

Bedankt!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Feb 2014 15:35

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Haha nee dat is dan inderdaad niet handig! Waar gaan jullie heen met werk die 3 dagen?
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 15:51

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Zo'n 3 uur bij Bangkok vandaan, naar deze lodge:
http://www.suansuchada.com/

Eerste dag allemaal zakelijke dingen, en tweede dag teambuilding en tour door de natuur daar. Schijnt namelijk echt prachtig daar te zijn! :D
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Feb 2014 16:07

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Klinkt leuk en die lodge ziet er ook mooi uit!
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 16:22

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Van een ijsblokje wat van kraanwater is zou je al doodziek kunnen worden, dus daar zal het vast niet aan liggen. Dat is in combinatie met braken namelijk. Het zal wellicht de combinatie zijn van geheel ander klimaat, ander eetpatroon en ritme. Maar als locals water uit de kraan kunnen drinken, gaat dat niet op voor toeristen. Jij komt uit een land met gefilterd, schoon water uit de kraan. In Aziatische landen ga je dat niet trekken in grote(re) hoeveelheden. Er wordt ook niet voor niets aangegeven vaak dat je alleen het kraanwater zou kunnen gebruiken om je tanden te poetsen en dan spuug je het dus zelfs nog uit. Jouw maag/darmstelsel is hier niet aan gewend; in India kunnen locals ook uit de kraan drinken. Djeez, wat ben ik zelf ziek geweest van 1 ijsblokje door een milkshake. Ik mocht aanvankelijk niet eens naar huis vliegen 2 wk later. Vergelijk het met eten halen bij een stalletje: locals kunnen dat doorgaans prima verdragen; jij gaat er veel sneller ziek van worden door de bacteriën die vrij spel hebben in de warmte. Pas goed op jezelf.

Verder weet ik niet zo goed wat je zou kunnen doen, maar dit wilde ik je toch even meegeven. Sterkte!
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 16:49

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

De eerste dagen spuugde ik echt telkens elke druppel water uit m'n mond als ik douchte. Stond echt alleen maar te sputteren. Maar in t einde poetste ik m'n tanden gewoon met kraan water en spoelde m'n mond er mee. Maar nog wel met flesje na spoelen daarna. Het blijft eng. En ik was idd wel bijna elke dag onderweg met 5 uur treinen of bussen ofzo dus dan was diarree niet zo prettig. Ik merkte ook dat ik minder gedurfd at, je wilt toch niets riskeren.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 16:59

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Izar schreef:Van een ijsblokje wat van kraanwater is zou je al doodziek kunnen worden, dus daar zal het vast niet aan liggen. Dat is in combinatie met braken namelijk. Het zal wellicht de combinatie zijn van geheel ander klimaat, ander eetpatroon en ritme. Maar als locals water uit de kraan kunnen drinken, gaat dat niet op voor toeristen. Jij komt uit een land met gefilterd, schoon water uit de kraan. In Aziatische landen ga je dat niet trekken in grote(re) hoeveelheden. Er wordt ook niet voor niets aangegeven vaak dat je alleen het kraanwater zou kunnen gebruiken om je tanden te poetsen en dan spuug je het dus zelfs nog uit. Jouw maag/darmstelsel is hier niet aan gewend; in India kunnen locals ook uit de kraan drinken. Djeez, wat ben ik zelf ziek geweest van 1 ijsblokje door een milkshake. Ik mocht aanvankelijk niet eens naar huis vliegen 2 wk later. Vergelijk het met eten halen bij een stalletje: locals kunnen dat doorgaans prima verdragen; jij gaat er veel sneller ziek van worden door de bacteriën die vrij spel hebben in de warmte. Pas goed op jezelf.

Verder weet ik niet zo goed wat je zou kunnen doen, maar dit wilde ik je toch even meegeven. Sterkte!


Lief je bezorgdheid maar dat weet ik ook allemaal wel hoor, ben niet gek en het is niet de eerste keer dat ik in Thailand ben ;) Ik drink verder normaal ook niet uit de kraan hier. Maar dit was 1x tijdens een lunch, een collega had me uitgenodigd om samen te gaan lunchen, hij had water gepakt (Is normaal hier, ze hebben hier dan grote tonnen staan met water en ijsblokjes en is tot nu toe goed gegaan), en dan kan ik niet gaan zeiken als een verwende westerse "ja dat drink ik niet hoor".
Zeker niet omdat ik ook een kom kippen noodle soup voor me neus had, met daarin de klauwen van een kip en ik me daar ook echt overheen moest zetten om dat te proberen. Zou enorm ondankbaar zijn om dan te zeggen "dit moet ik niet".

De reden dat ik begon over het uit de kraan "kunnen" drinken is, dat ik eerst nog dacht "ze zullen toch geen kraanwater hier hebben staan om te drinken, iedereen drinkt hier toch water uit een fles", tot ik dat bericht dus las dat het wel "drinkbaar" zou moeten zijn (voor locals idd).
Ik zit in een totaal niet toeristisch gebied, dus bedacht me dat het dus wel eens zou kunnen dat het kraanwater geweest was.

Ik gebruik water uit een flesje om mijn tandenborstel nat te maken, spoel alleen de tandpasta rondom mijn mond en lippen weg met kraanwater en gebruik weer een flesje water om echt te spoelen.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 17:10

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Ja en toch zijn die kippenvoeten, mits goed gaar, waarschijnlijk minder gevaarlijk voor je buik dan het water. Maar ik snap je precies hoor! Ik zag ook overal die grote flessen / tonnen staan, iedereen pakte daar gewoon uit.
Ik denk dat je maag er nog wel beetje aan went. Je moet er even door heen. En sowieso altijd op blijven passen natuurlijk.

Ik vond dat lastig met die street food stokjes die we aten. Dan legde je rauwe kip op een stokje in een plastic mandje, en dan werd het gebarbecued. Ik was niet bang dat t niet goed gaar zou zijn, dat was t echt wel. Maar dan legden ze daarna weer de gare kip in datzelfde mandje als waar is rauw in had gezeten! Toch maar op gegokt, en gelukkig niet ziek geworden. Maar dat was wel lastige overweging hoor. Want zie dat maar eens uit te leggen...
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 17:18

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Marin schreef:Ja en toch zijn die kippenvoeten, mits goed gaar, waarschijnlijk minder gevaarlijk voor je buik dan het water. Maar ik snap je precies hoor! Ik zag ook overal die grote flessen / tonnen staan, iedereen pakte daar gewoon uit.
Ik denk dat je maag er nog wel beetje aan went. Je moet er even door heen. En sowieso altijd op blijven passen natuurlijk.

Ik vond dat lastig met die street food stokjes die we aten. Dan legde je rauwe kip op een stokje in een plastic mandje, en dan werd het gebarbecued. Ik was niet bang dat t niet goed gaar zou zijn, dat was t echt wel. Maar dan legden ze daarna weer de gare kip in datzelfde mandje als waar is rauw in had gezeten! Toch maar op gegokt, en gelukkig niet ziek geworden. Maar dat was wel lastige overweging hoor. Want zie dat maar eens uit te leggen...


Ohja ik weet ook wel dat die klauwen niet gevaarlijk zijn! Maar als je een aantal herkenbare klauwen ziet drijven, en je collega stopt voor je neus zo'n hele klauw in zijn mond dan is het wel ff slikken :P Uiteindelijk was het niet eens vies, het smaakte wat vettig (was lang gekookt ofzo dus wel heel mals) en lastig eten met al die losse botjes er in.

Het gekke is gewoon dat ik vanaf dag 1 gewoon hier op straat heb gegeten en toen nergens last van had. Maarja zal wel goedkomen! Maar wist gewoon even niet wat ik nu het beste kon doen kwa eten, aangezien de dingen die ik normaal neem hier niet zo voor handen zijn.

Snap wel idd dat het niet zo prettig is als je ziet dat ze gare kip terug leggen! Dat zijn idd van die dingetjes dat je denkt "Hmm wat moet ik hiermee". Gelukkig is het bij jullie ook wel goed gegaan!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Feb 2014 17:18

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Witte rijst werkt bij mij juist extreem ontstoppend, maargoed.
Wat misschien nog wel helpt om te ontstoppen, iets met olie? Bijv. iets eten wat dan in olie gebakken is.
En om diaree tegen te gaan idd fruit met veel vezels (banaan, appel, peer zitten volgens mij redelijk wat vezels in). En groente.
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 17:27

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

TukTuk: ik kan niet weten dat je vaker in Thailand ben geweest en ik heb ook niet gesuggereerd dat je gek bent. Ik baseerde mijn post op je eigen opmerking over dat inwoners uit de kraan kunnen drinken.

Ik vind het nergens op slaan trouwens om te denken dat je niet had kunnen weigeren. Het is van algemene bekendheid dat een westerling geen kraanwater 'mag' drinken in grotere hoeveelheden. Het wordt niet voor niets minimaal 1x gekookt en vaak zelfs 2x. Dat is dus niet onbeleefd, maar puur een kwestie van verstandig zijn om het risico tot ziek worden te minimaliseren. In India dachten locals er vaak niet aan, wellicht ook omdat ik er niet per definitie westers uitzie, maar er is nog werkelijk niemand daar geweest die er beledigd over was als ik weigerde kraanwater te drinken. Het drinken van 1 glaasje water is namelijk al genoeg.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 17:33

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Maar Izar, het water kwam uit een grote ton. Ik weet niet precies wat TukTuk daar mee bedoelt, maar zoals ik ze zag staan waren dat een soort hele grote jerrycan achtige flessen. Dan zou het in principe heel goed gewoon mineraal water zijn, te zij ze die ton steeds bij vullen. En dát weet je niet.
Ik vind nu dat je TukTuk haast streng er op aanspreekt alsof ze zo dom is geweest, maar als ik denk wat ze bedoelt met zo'n ton, dan is de kans veel groter dat t gewoon veilig was.
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 17:39

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Hoezo streng erop aanspreken? Het lijkt me voor haar niet prettig dat ze ziek zou worden, that's it. Ze geeft immers zelf aan dat ze weet dat ze geen kraanwater moet drinken en als je dan niet weet of het mineraalwater is of kraanwater, vraag je dat toch eerst, lijkt me...? Whatever, ik bedoelde er niets verkeerds mee en als je al vaker in Aziatische landen bent geweest, weet je m.i. ook dat de locals wel uit de kraan drinken en de toeristen niet. Bij twijfel zou ik het dus vragen.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 17:41

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Izar schreef:TukTuk: ik kan niet weten dat je vaker in Thailand ben geweest en ik heb ook niet gesuggereerd dat je gek bent. Ik baseerde mijn post op je eigen opmerking over dat inwoners uit de kraan kunnen drinken.

Ik vind het nergens op slaan trouwens om te denken dat je niet had kunnen weigeren. Het is van algemene bekendheid dat een westerling geen kraanwater 'mag' drinken in grotere hoeveelheden. Het wordt niet voor niets minimaal 1x gekookt en vaak zelfs 2x. Dat is dus niet onbeleefd, maar puur een kwestie van verstandig zijn om het risico tot ziek worden te minimaliseren. In India dachten locals er vaak niet aan, wellicht ook omdat ik er niet per definitie westers uitzie, maar er is nog werkelijk niemand daar geweest die er beledigd over was als ik weigerde kraanwater te drinken. Het drinken van 1 glaasje water is namelijk al genoeg.


Nee het was ook met een knipoog, dat over dat ik niet gek ben :) Zoals je zelf al zegt, het is algemene bekendheid dus vandaar.

En wat betreft je 2e stukje.. Nouja daarin verschillen wij dus :) Ik vond het niet netjes, in combinatie met dat ik ook al aangegeven had dat het eten van kippenklauwen niet gebruikelijk is bij ons en dat het dus nieuw was. Deze collega laat me telkens van alles proeven, neemt telkens allerlei etenswaren voor mij mee en is altijd super enthousiast als hij me weer iets kan laten proeven. In dit geval ook, hij stopte enthouasiast een volledige klauw in zijn mond, en zei "Try!". Ik vind niet dat ik dan moeilijk moet gaan doen over een glaasje water. Zeker omdat ik niet daar als toerist ben. Ik probeer mee te draaien in het bedrijf daar en me zoveel mogelijk aan te passen. En daarbij, op dát moment dacht ik ook nog dat de locals ook nooit uit de kraan dronken omdat ik mensen altijd met flessen water zie. Ik vond het wel apart smaken maar zocht er niet teveel achter. Legde de link dus pas nadat ik het artikel gelezen had :)
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 26 Feb 2014 17:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 17:44

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Marin schreef:Maar Izar, het water kwam uit een grote ton. Ik weet niet precies wat TukTuk daar mee bedoelt, maar zoals ik ze zag staan waren dat een soort hele grote jerrycan achtige flessen. Dan zou het in principe heel goed gewoon mineraal water zijn, te zij ze die ton steeds bij vullen. En dát weet je niet.
Ik vind nu dat je TukTuk haast streng er op aanspreekt alsof ze zo dom is geweest, maar als ik denk wat ze bedoelt met zo'n ton, dan is de kans veel groter dat t gewoon veilig was.


Ja hier hebben ze vaak van die grote koelboxen staan, ook gevuld met ijs. Je kan dan gratis koud water pakken. En dat doen we eigenlijk altijd, en dat smaakt altijd als mineraal water. Maar dit keer waren we bij een voor mij nieuw eetstalletje en smaakte het voor het eerst iets anders.
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 17:47

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Fijn dat je het niet verkeerd opvat, TukTuk. Ik wens je een onvergetelijke tijd.:)
<<

Anoniem122

Bericht 26 Feb 2014 17:50

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Izar schreef:Fijn dat je het niet verkeerd opvat, TukTuk. Ik wens je een onvergetelijke tijd.:)


Nee ik weet ook wel dat het goed bedoelt is! Dus bedankt voor de tips :) Maar wilde alleen dat je wist dat ik niet als een kip zonder kop dom bezig ben geweest :P
En bedankt! Heb het tot nu toe geweldig hier :D
<<

Anoniem38

Bericht 26 Feb 2014 21:06

Re: problemen darmen en misselijk, iemand tips wat betreft e

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Toen ik aan het reizen was had ik juist helemaal geen last van mijn darmen. Terug in Nederland meteen weer...

Je kunt bij de apotheek ook nog een ontstop pilletje halen. Die heeft mijn vriend destijds gehaald en werkte heel goed. 2 dagen zo'n pilletje (nadat hij ook een antidiarree middel gebruikt had... We aten hetzelfde en hij had de pech ziek te worden) en hij had nergens meer last van!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers