Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer gingen jullie voor een kindje?

<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 25 Feb 2014 20:15

Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Hoe weet je dat je echt klaar bent voor kinderen? Mijn man en ik zijn eigenlijk al een jaar "het moment" van ervoor gaan aan het uitstellen. We zouden er deze maand dan echt voor gaan, maar nu heb ik weer last van koud watervrees en ik heb echt geen idee waar het door komt.
We gaan richting de 30, hebben een mooi huis, 3 kamers over, beide een goede baan, geen speciefieke wensen van reizen enz. Ook vrijheid opgeven is geen probleem, maar toch blijven we het maar uitstellen.
Ik hoor wel soms dat mannen last hebben van koud watervrees, maar wat als je dat beide hebt? Of zijn we er gewoon nog niet klaar voor?

Het ene moment denk ik, laten we nog even wachten, we zijn nog redelijk jong. Ook lijkt het me leuk om te kunnen delen met vriendinnen, maar daar duurt het nog wel een aantal jaren. Het andere moment denk ik, waarom niet nu?

Hoe hebben jullie besloten ervoor te gaan? Twijfelde jij of je partner nog?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 25 Feb 2014 20:43

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Volgens mij is het normaal om kou watervrees te hebben. Het is nieuw, verandert zoveel, in jouw leven, in zijn leven en in jullie leven. Het is niet niks. Ik denk dat het zelfs goed is om koud watervrees te hebben. Maar goed, daar heb je nu even niks aan natuurlijk. Of je er klaar voor bent, beslis je zelf.

Bij ons waren die kinderen er plots.
AfbeeldingAfbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Feb 2014 20:44

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Kan je voor zo'n keuze sowieso wel 100% klaar zijn?
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Feb 2014 20:50

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Wij twijfelden continu; het ene moment wilden we er 100% voor gaan en het andere moment vonden we het toch wel spannend. Toen we er eenmaal 'klaar' voor waren bleek ik al zwanger, we zijn nog steeds dolgelukkig. Ik denk dat als ik dat nog niet was geweest we vast op een zeker moment wel weer waren gaan twijfelen, het is ook een grote stap.
2014 2016 2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Feb 2014 20:52

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Ik wilde het heel graag, maar vond het ook nog best eng/ spannend! Uiteindelijk gewoon gedaan en echt geen spijt van gehad. Gek genoeg voelde ik me als moeder juist helemaal niet meer onzeker meer. Het voelde gewoon gelijk goed.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 25 Feb 2014 20:55

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Ik las laatst eens ergens dat als je eenmaal de keuze maakt ervoor te gaan en vervolgens teleurgesteld bent als je ongesteld wordt, dat wel een duidelijk teken is dat je er klaar voor bent.
Maar dat geeft dan weer geen oplossing voor mocht je sneller zwanger raken dan gepland en vervolgens te denken dat dat wel erg snel was! :wink:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Feb 2014 10:38

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Mijn vriend wist toen ik hem leerde kennen al vrij zeker dat hij kinderen wil en daar ook geen jaren meer op wil wachten. Hij is daar ook behoorlijk duidelijk in geweest en op sommige punten ook best wel heel hard naar mij toe. Nu zijn er nog een paar dingen die we willen doen voor we de anticonceptie de deur uit doen. We willen het beiden maar moet zeggen dat ik de aanloop er naar toe ook wel heel erg prettig vind. We weten beiden dat het nu nog 1-1,5 jaar zal duren voor we alles de deur uit doen.
2015 💙
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Feb 2014 10:43

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Voor zo'n alles veranderende beslissing kan je nooit 100% klaar zijn, je kan immers de keuze niet overzien omdat je nu eenmaal geen glazen bol hebt.
Wij wilde kinderen, dus dachten laten we het proberen en dan kijken vanzelf bij stap 2 verder. Zo kunnen wij het beter overzien
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 26 Feb 2014 12:30

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Bij de eerst waren we daar helemaal niet mee bezig, wel dat we kinderen wouden en ook een beetje een "plan" uitgestippeld. We waren net getrouwd en wouden nog een jaarje samen en dan voor een kindje maar ik werd snel zwanger en eind van het jaar, dat we er eigenlijk voor wouden gaan was d er al. Sneller als gedacht maar we willen het allebei echt niet terug draaien.

Nu zijn we voor een derde bezig, soms twijfel ik, soms niet maar nu ik bijna ongesteld moet worden is het toch weer spannend en weer ik ook wel dat ik stiekem teleurgesteld zou zijn mocht ik niet zwanger zijn.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem123

Bericht 26 Feb 2014 12:39

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Mijn man was er klaar voor toen we getrouwd waren. Wij zijn in juni 2007 getrouwd en na heel wat jaren wachten kwam S eindelijk in feb 2012. In de tussenliggende jaren zijn we nog vaak op vakantie geweest, huis verbouwd (helaas niet helemaal af gekregen) en gewoon heerlijk genoten van de vrijheid.
Nummer 2 was al heel snel na nummer 1 welkom.
<<

Anoniem25

Bericht 26 Feb 2014 12:47

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Eerlijk gezegd hebben wij maar gewoon wat gedaan :laughcry: Ik wilde heel graag een kindje, mijn vriend wilde ook wel 'ooit' kinderen, maar het maakte hem niet uit of dat nu, over 5 of over 10 jaar zou zijn. We hadden geen wensen van dingen die gedaan moesten zijn voordat er een kindje zou komen, zoals reizen, verbouwen of heeeel veel spaargeld hebben. Het was voor ons gewoon een keuze op gevoel, en bij de eerste was ik direct de eerste ronde zwanger. Dat was voor mijn vriend vooral wel een grote schok.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Feb 2014 13:12

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Ik wilde al eerder dan mijn vriend, die wilde in ieder geval wachten tot ie 30 was.
Op zijn verjaardag zei hij; zo, laten we er voor gaan! Hij was er wel al klaar voor maar 30 voelde als een goede grens ofzo.

Op het moment dat ik zwanger bleek hadden we wel even koudwatervrees. Ik zat met een burnout thuis, zonder baan en we hadden 2 huizen, waarvan 1 nog niet verkocht was. Ook wilden we eigenlijk nog heel graag een grote reis maken.
Toen hebben we tegen elkar gezegd; er is altijd wel iets. Dat huis verkoopt wel en een reis kan ook mét kind alleen duurt het dan wat langer voor we gaan. Daar konden we ons beide in vinden. Ook mijn werk was geen groot probleem. Het scheelt in ieder geval opvangkosten.

Nu onze dochter er is zijn we blij dat we het niet uitgesteld hebben. Ik denk dat het normaal is om op enig moment te twijfelen. Je weet dat alles gaat veranderen, maar hóe, dat weet je niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 26 Feb 2014 13:17

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Wij waren er wel over uit (bij de jongste) dat we ook van ons samen nog een kindje wilden.
We waren toen nog geen half jaar samen.
Ik ben toen wel met de pil gestopt, ook omdat ik die hormonen zat was. We zouden condooms gaan gebruiken voorlopig, want er woonden in een te klein huis en vriend was werkloos.
Maar dan moet je die ook wel echt gebruiken en niet gewoon op het nachtkastje laten liggen :smile:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 26 Feb 2014 13:24

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Ik wilde al een tijdje een kindje en m'n eierstokken rammelde ook echt enorm. Mijn man wilde ooit wel ooit kinderen maar of we er diezelfde maand eraan begonnen of 2 jaar later maakte hem niks uit. We hadden net dit appartement gekocht en wilde er aan beginnen als we oververhuisd waren. Toch zijn we 2 maanden eerder begonnen met in ons hoofd dat het wel minimaal een half jaar zou duren. Een paar dagen na het krijgen van de sleutel was ik zwanger :D
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:35

Bericht 26 Feb 2014 14:49

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Wij zijn al sinds 2004 samen en hebben tot 2011 geen kinderwens gehad. We dachten ook echt dat die wens niet zo komen, uiteindelijk door geboorte van nichtje zijn we totaal omgekeerd en ben ik nu 25 weken zwanger.

Maar was ik er klaar voor? Ja hoor mijn lichaam wel en eierstokken ook maar toch... zelfs nu zeggen we af en toe: 'Jeetje.. straks hebben wij samen een kind!' en dan zijn we even in paniek en shock maar ik weet nu zeker dat het vast wel goed komt :)

Voor mij waren het ook veel kleine dingen, samen voorstellen hoe het zou zijn als je een kindje hebt en het gevoel groeide gewoon echt. En net voordat ik zwanger werd dacht ik waar beginnen we aan, wat gaan we doen? Maar dat is in mijn ogen echt normaal omdat dit zo iets groot is en je kunt je baby niet meer ruilen of terug brengen omdat het toch niet bevalt.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Feb 2014 17:02

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Ik lees hier even mee, want mijn man en ik hebben precies hetzelfde. Het ene moment denken we: super leuk, het andere moment denken we: toch meer iets voor over een paar jaar. Wij zijn 28 en 30, hebben een huis met voldoende slaapkamers, genoeg spaargeld, mijn man heeft een goede baan en eigen bedrijf, ik ben mijn eigen bedrijf aan het opzetten en we hebben ook geen grote reisplannen meer of zo.

Het enige waar ik wel mee zit, is dat ik nu nog niet genoeg opdrachten in mijn eigen bedrijf heb, waardoor ik eigenlijk te weinig verdien en mijn man zou met kinderen wat minder willen werken, want hij werkt nu erg veel. Maar dat is weer niet handig als ik nog niet veel verdien. Kortom: ik wil eerst op werkgebied iets stabieler ervoor staan en dan kijken we wel verder. Maar zo blijft er steeds wel een reden om het uit te stellen. Ik ben benieuwd wanneer we er echt voor gaan.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 26 Feb 2014 19:06

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Wj zijn er voor gegaan toen de redenen om het uit te stellen er ineens niet meer toe leken te doen.
We wilden wachten met zwanger worden tot we weer in Nederland woonden of igg bijna terug gingen. Uiteindelijk is onze oudste in Canada geboren omdat we ineens geen reden meer zagen om langer te wachten.
Bij de tweede was het meer dat we een ideaal leeftijdsverschil in gedachten hadden en het geluk dat het snel raak was.
14-01-2011
01-04-2013
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2014 09:25

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Toen we gingen samen wonen (we waren al wat jaren samen) zei mijn vriend we gaan geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken. Dit was in dec 2012. In oktober 2013 hadden we net besloten om deze zomer te gaan trouwen. Tot we een maand later achter kwamen dat ik zwanger ben.
2014 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 27 Feb 2014 10:46

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Bij mij is de twijfel er steeds geweest maar ik wilde toch de knoop doorhakken omdat ik het anders misschien uit was blijven stellen. Mijn man was altijd duidelijk dat hij sowieso kinderen wilde. Op een gegeven moment heeft hij het me nog eens gevraagd omdat hij anders misschien niet met me wilde trouwen.
Na onze bruiloft vond ik dat het wel kon en uiteindelijk heeft het daarna nog ruim een jaar geduurd voordat het zover was. Bij elke menstruatie was er de teleurstelling en toen had ik wel door dat ik het stiekem toch wel heel graag wilde.
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 27 Feb 2014 10:59

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Mijn man en ik praatten altijd al erg veel over de toekomst. Vanaf nieuwjaar 2013 kwam er in die gesprekken steeds vaker de kinderwens naar voren. We wilden eerst eigenlijk wachten totdat ik een leuke baan had gevonden, maar op dat moment was ik al meer dan een jaar zonder succes aan het solliciteren.
Een maand later konden we een nacht allebei de slaap niet vatten, en hadden we tijdens een gesprek zoiets van: waarom gaan we er gewoon niet voor? Financieel kan het, ook al heb ik geen volledige baan. We hebben ruimte voor een kindje in huis, en allebei waren we flink aan het rammelen.
Dit gesprek werd meteen gevolgd door een aanzoek. :love:
We hebben toen besloten er meteen voor te gaan na ons trouwen, nou dat is gelukt haha. Nu 5 maanden getrouwd en iets meer dan 5 maanden zwanger. :angel: We waren erg blij, maar moesten toch ook even van de schrik bekomen dat het zo snel al raak was.

Ik denk dat je altijd wel die twijfelmomenten blijft houden, op het moment van testen dacht ik ook 'waar ga ik aan beginnen'. Maar ik wist ook dat ik hard zou balen als de test negatief zou zijn. En nu nog ben ik weleens bang en twijfel ik of ik het wel allemaal kan. Er zullen altijd beren op de weg zijn, je zult moeten afwegen of die daadwerkelijk problematisch zijn voor het realiseren van de kinderwens. Vaak is dat niet zo, zekerheid heb je nooit 100%.
Afbeelding
<<

Anoniem35

Bericht 27 Feb 2014 11:06

Re: Wanneer gingen jullie voor een kindje?

Een paar minuten na de positieve zwangerschapstest. Ik ben oprecht blij dat wij nooit dat hele keuzemoment hebben gehad, dat je moet gaan afwegen 'nu of toch nog even een jaar of twee wachten en zijn we dan niet te jong of juist te oud'. De kinderen kwamen gewoon en dat was prima, we wisten toch dat we ooit kinderen wilden en zo werd het niet zo'n project op zich, heel zwaar beladen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx