Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zaterdagavond..

<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 22:20

Re: Zaterdagavond..

Whatever schreef:@Euc: zo te lezen heeft de ambulance haar thuisgebracht en heeft ze helemaal geen arts gezien..


Klopt inderdaad. Dag erna wel bij de verpleegster van de HAP geweest omdat ik mij heel ziek voelde en mijn moeder het veel op een TIA vond lijken.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 22:23

Re: Zaterdagavond..

Izar, bang ben ik ook niet. Ik wil gewoon weer de kroeg in vrijdag, dus dat zit wel goed. Ik blijf alleen nuchter het aankomend weekend (tis carnaval hier vrijdag t/m dinsdag). Anders ben ik bang dat ik het niet merk dat mijn lichaam aangeeft wanneer het goed geweest is, ik heb immers wel een flinke hersenschudding. Maar bang voor herhaling of wat dan ook ben ik niet. Dit kan iedereen gebeuren. Ik verwijt mezelf ook niets, het is niet dat ik mijn drinken alleen heb gelaten.
Het enige wat ik doodeng vind achteraf is dat ik eigenlijk een kwartier eerder al naar huis wilde. Ik fiets altijd altijd alleen naar huis en dan was dit dus onderweg gebeurt. Had ik daar ergens gelegen, helemaal alleen 's nachts op straat.
Ach ja, dat zijn van die 'wat als' verhalen, maar dat vind ik wel een beetje eng.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Feb 2014 22:23

Re: Zaterdagavond..

Ow, schrikken zeg! Ik denk inderdaad ook aan iets in je drankje... Ik hoop dat je je snel beter voelt!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Feb 2014 22:27

Re: Zaterdagavond..

Bah wat naar! Stom dat ze je niet hebben meegenomen, ook omdat je zo'n dorst had. Lijkt inderdaad Ghb.
<<

Anoniem108

Bericht 25 Feb 2014 22:30

Re: Zaterdagavond..

Oh, dan begreep ik het verkeerd en dacht ik dat je nu bang was. Met een zware hersenschudding is het niet verstandig om te gaan carnavallen en ik vrees dat je dat niet eens trekt. Het is het andere uiterste van wat nodig is bij een hersenschudding: rust.

Zelfs bij water merk je niet dat je Rohypnol in je drankje hebt zitten. Bij alcohol zijn alleen je smaakpapillen op den duur 'aangetast', dus bij voldoende alcohol en dan eventueel GHB, proef je het zoute minder snel.

Ja, dat is wel freaky als je out was gegaan tijdens het naar huis fietsen. Dat had ik bijna; ik donderde keihard over een paaltje die ik wel zag, maar mijn coördinatie was volledig weg en mijn stem ook geheel vervormd. Thuis alsnog van de trap gevallen en het ambulancepersoneel scheen mij pas na 3 pijnprikkels bij te hebben gekregen, terwijl als je er eentje krijgt terwijl je nu gewoon erbij bent, dat best pijnlijk is.
<<

Anoniem35

Bericht 25 Feb 2014 22:43

Re: Zaterdagavond..

Ik heb geen ervaring met rohypnol, wel met mensen die out gaan van ghb en die onder invloed zijn van ghb, en dit klinkt wel bekend.
Na een paar alcoholische drankjes zijn je smaakpapillen niet meer optimaal en proef je dat zoute niet meer zo, en het drankje maskeert het ook wel. Dus het kan zomaar zijn dat je het niet proeft. Plus dat er maar een klein beetje in gaat.
Laatst gewijzigd door Anoniem35 op 25 Feb 2014 22:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 22:44

Re: Zaterdagavond..

Ik had maar weinig gedronken.. 5 uur voordat het gebeurde 2 wijntjes, die die waren denk ik wel al uitgewerkt en een uur voordat het gebeurde 2 hele kleine glaasjes bessen. Dus ik denk persoonlijk niet dat mijn smaak verdoofd was door de alcohol, maar het zou natuurlijk kunnen... Ik heb er totaal geen verstand van :P

Ja de carnaval kan ik vrees ik op mijn buik schrijven.. Daar denk ik nu nog niet al te hard aan, dan ga ik huilen.. Hahaha..
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 22:45

Re: Zaterdagavond..

Surya schreef:Bah wat naar! Stom dat ze je niet hebben meegenomen, ook omdat je zo'n dorst had. Lijkt inderdaad Ghb.


Ik denk dat het ambulancepersoneel niet meer geweten heeft dan 'dat meisje is flauwgevallen'. En ja, ik reageerde weer redelijk dus voor hun was het klaar denk ik..
<<

Anoniem35

Bericht 25 Feb 2014 22:49

Re: Zaterdagavond..

Rohypnol is ook gebruikt om iemand aan te randen, het slachtoffer verliest de kracht om nog weerstand te kunnen bieden. Hierdoor heeft het de naam “date-rape” drug.

Gebruikers van Rohypnol beschrijven het effect ervan vaak als “verlammend”. Binnen twintig tot dertig minuten na het innemen worden de effecten voelbaar en ze bereiken binnen twee uur hun piek en kunnen nog acht tot zelf twaalf uur aanhouden. Iemand kan zó uitgeschakeld raken (niet in staat om te handelen), dat hij in elkaar zakt. Ze liggen op de vloer, ogen open, in staat om gebeurtenissen waar te nemen, maar totaal niet in staat om te bewegen. Na afloop is het geheugen aangetast en kan hij zich niets herinneren van wat er gebeurd is.

De persoon ervaart een verlies van controle over de spieren, verwarring, sufheid en geheugenverlies.


Dit klinkt toch anders. Bij GHB lijken de efffecten meer op heel erg dronken zijn.
<<

Anoniem108

Bericht 25 Feb 2014 22:54

Re: Zaterdagavond..

Bij beide was ik flink in de war en had ik weinig coördinatie en kon niet blijven staan.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 22:55

Re: Zaterdagavond..

Ik schat dat ik qua geheugen een kwartier kwijt ben.. En mijn ogen waren dicht hoor ik net (even nagevraagd). Hoelang ik bewusteloos ben geweest weet ik niet. Ik gok maximaal 2 a 3 minuten wat ik uit verhalen heb gehoord. Bah, het blijft me bezig houden.
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 25 Feb 2014 22:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Feb 2014 22:56

Re: Zaterdagavond..

Serendipity schreef:Whatever: De ambulance wilde mij naar de HAP brengen, maar dat heb ik zelf tegengehouden. Stom van mij, stom van de ambu om er in te trappen. Ik vraag me uberhaupt af of de ambulance geweten heeft dat ik niet kon praten en niet kon zien. Mijn vriendinnen hebben dat niet aangegeven, die hadden meer zorgen om mij.
Zondagmiddag ben ik wel naar de HAP gegaan en daar heb ik tests moeten doen om een TIA en dergelijke uit te sluiten, daar ben ik ook heel erg van geschrokken.

Eucalypta: Nee, er is geen test uitgevoerd. Ik geloof dat ik niet eens onderzocht ben door de ambulance. Ik kan weer redelijk praten toen ze er waren dus ik geloof dat zij dachten dat het wel oké was? Heel vreemd eigenlijk..

Het enige waar ik mee zit is dat ik mij niet kan herinneren of mijn drinken vreemd gesmaakt heeft. Ik heb net even op google gekeken (en snel mee gestopt, brrr horror verhalen!) maar de meeste drugs smaken zout in je drinken?


Ah, als ze het spreken/zicht misschien niet helemaal meegekregen hebben verklaart het wel hoe het nu gelopen is allemaal. Denk dat als ze dat echt duidelijk mee hadden gekregen ze misschien ook aan een TIA hadden gedacht en je misschien toch even door een arts hadden willen laten bekijken. Either way, het lijkt me echt heel eng om dat mee te maken!

Maar je bent dus alsnog de dag erna naar een arts geweest en GHB ga je nu inderdaad niet meer vinden (en een TIA ook niet trouwens, hooguit kunnen ze je stolling bekijken), dus voor nu zal het niets meer veranderen. Je zit nu met die stomme hersenschudding en wat dat betreft is het echt afwachten en aanvoelen. Niet te hard willen, maar je hoeft ook niet een week in bed te liggen. Gewoon voorzichtig proberen wat wel en niet gaat. Uitgaan/stappen/carnaval wordt wel lastig denk ik, dat is én niet op tijd slapen én herrie/drukte/evt. lichtflitsen én alcohol (zou ik niet doen).. Ik heb er een hard hoofd in als ik heel eerlijk ben.. :( Beterschap in ieder geval.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 23:01

Re: Zaterdagavond..

Ik heb al een aangepast programma voor mezelf samen gesteld. Geen kroegen in, geen alcohol en niet tot laat doorgaan. Dus buitencarnaval in de frisse lucht, niet naast geluidsboxen, spa blauw en cola en hooguit 2 a 3 uurtjes. En dat 3x ipv 5 hele dagen. Maar gaat het niet, dan houd het op. Ik moet voor mezelf kiezen.

Al had ik stiekem gehoopt die 1e leuke jongen met carnaval te versieren :( hahaha
<<

Anoniem187

Bericht 25 Feb 2014 23:02

Re: Zaterdagavond..

Bedankt voor jullie berichtjes! Nu voel ik me al wat minder een zeikert.. Haha
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2014 23:06

Re: Zaterdagavond..

Wat schrikken! :hug:
<<

Anoniem58

Bericht 25 Feb 2014 23:15

Re: Zaterdagavond..

Ik heb precies hetzelfde in de zomer gehad, heb er toen ook een topic over geopend. Ik liep naar het toilet en viel zo om. Ik had amper iets gedronken en ben ook een paar minuten helemaal out geweest. Ik ben er ook dagen van slag van geweest dat er dingen kunnen gebeuren waar je dus gewoon helemaal niks meer van weet. Ik ben thuis gebracht, in bed gelegd, naderhand zijn mijn buren nog komen checken en ik wist echt nergens iets van. Doodeng :(
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 25 Feb 2014 23:21

Re: Zaterdagavond..

Jeee wat heftig meid! Wat moet je daarvan geschrokken zijn!

Je bent helemaal geen zeikerd en ik vind het ook helemaal niet raar om nog even langs de huisartsenpost te gaan, dit is niet niks. Sterkte :hug:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Feb 2014 23:39

Re: Zaterdagavond..

Jeetje wat naar zeg! Heb je enig idee wanneer iemand dat in je drankje gedaan zou kunnen hebben, bijvoorbeeld omdat je het even ergens hebt laten staan of van iemand gekregen heb? Ik zou anders denk ik niet komende tijd niet eens meer terug durven naar dezelfde kroeg, bang dat het barpersoneel er iets mee te maken heeft.

Veel sterkte in ieder geval met je hersenschudding, doe niet te gek he. Hoe jammer het dan ook is dat je carnaval moet missen, jouw gezondheid is belangrijker!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Feb 2014 23:40

Re: Zaterdagavond..

Whatever schreef:
Serendipity schreef:Ik denk dat ik morgen toch nog even contact opneem met de huisarts.. Het zit me allemaal absoluut niet lekker..


Vind dat helemaal nog niet zo gek, zeker als het je niet lekker zit gewoon gaan. Ik was zelf denk ik miss nog wel die avond naar de huisartsenpost gegaan. Drugs in je drinken kan, maar (niet waarschijnlijk hoor en wil je niet bang maken) een beroerte kwam ook bij mij op als dd.


Nou ja, bij mij dus ook maar na enig twijfelen heb ik dit niet geplaatst. Wil geen onrust zaaien. Maar inderdaad passen deze klachten ook best wel bij een cva/tia en is dat ook de reden dat ik de huisarts opperde. Niet om die drugs nog te testen maar om eventuele andere oorzaken uit te sluiten.

Wel grappig Whatever, wanneer ik medische reacties plaats, vraag ik me altijd af of jij er hetzelfde in staat als mij. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 23:43

Re: Zaterdagavond..

Klinkt niet als GHB.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Feb 2014 23:44

Re: Zaterdagavond..

Haha, heb ik ook hoor! En soms wacht ik ook af omdat ik denk dat jij het vast beter/praktisch relevanter weet!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 26 Feb 2014 00:38

Re: Zaterdagavond..

He wat een nare ervaring zeg! Sterkte met je hersenschudding en herstel.
Balen van je carnavals plannen iniedergeval dagen dat je gaat have fun.


Vraagje, de mensen die het over ghb hebben, zelf wel eens gebruikt?
Of was je erbij toen iemand out ging van de ghb?

Heb andere ervaringen
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Feb 2014 08:07

Re: Zaterdagavond..

Whatever schreef:Haha, heb ik ook hoor! En soms wacht ik ook af omdat ik denk dat jij het vast beter/praktisch relevanter weet!


Haha, dat heb ik juist andersom, omdat jij theoretisch weer beter onderlegd bent. Maar over het algemeen denken we vaak wel hetzelfde. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Feb 2014 09:43

Re: Zaterdagavond..

Oh bah wat een eng verhaal! Gelukkig is het relatief goed afgelopen. Sterkte met je herstel. En ik snap dat het rot is dat je carnaval gaat missen. Maar leg je er bij neer. Het is even niet anders.

Beterschap en doe rustig aan!
<<

Anoniem44

Bericht 26 Feb 2014 09:44

Re: Zaterdagavond..

expressob schreef:Vraagje, de mensen die het over ghb hebben, zelf wel eens gebruikt?
Of was je erbij toen iemand out ging van de ghb?

Heb andere ervaringen

Ah joh, de meeste mensen kennen die naam en roepen dat direct als er iets aan de hand is. Meestal zijn de symptomen echter zó anders dan die van GHB dat ik direct al wel kan zeggen dat het dát in elk geval niet is.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers