Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zaterdagavond..

<<

Anoniem187

Bericht 08 Nov 2014 12:07

Re: Zaterdagavond..

Nee, geen paniek (gelukkig) en een seconde of 10 merkte ik dat ik niet lekker werd.

En ohh ik wilde zo graag 'ons' nummer (je weet welke haha) opnemen en naar je toesturen. Dat nummer heb ik niet meer gehoord :(
<<

Anoniem110

Bericht 08 Nov 2014 12:14

Re: Zaterdagavond..

Serendipity schreef:Nee, geen paniek (gelukkig) en een seconde of 10 merkte ik dat ik niet lekker werd.

En ohh ik wilde zo graag 'ons' nummer (je weet welke haha) opnemen en naar je toesturen. Dat nummer heb ik niet meer gehoord :(


Ahhhhh hahahaha had ook niet anders verwacht dat je dat wilde doen :ja:
Wat ontzettend balen. Flauwvallen is gewoon heel naar en een flinke klap voor je lichaam daarna.

Ik heb het ook een poosje gehad. Toen ik niet helemaal lekker in mijn vel zat in combinatie met evenwichtsstoornis. Uit het niets werd het mij slecht en viel ik flauw een paar seconde maar. Voor mij was de oorzaak wel duidelijk het alles ermee te maken dat ik niet lekker in mijn vel zat.

Heb je misschien ergens spanningen? Werk gerelateerd ofzo?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 08 Nov 2014 12:25

Re: Zaterdagavond..

Wat ontzettend vervelend zeg! En wat kun je daar lichamelijk en geestelijk slecht van zijn de volgende dag.

Kun je er niet rekening mee houden, zodat je wel nog op stap kunt? Bijvoorbeeld minder drukke kroegen, wat meer aan de zijkant gaan staan in de feesttent, etc.? :hug:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Nov 2014 15:48

Re: Zaterdagavond..

Vervelend zeg. Ik val ook makkelijk flauw en dat gebeurde vroeger ook regelmatig in een drukke en warme discotheek. Drukte, warmte en lang staan zijn mijn triggers. Mijn bloeddruk is ook nooit erg hoog, dat zal ook meespelen. Het is heel vervelend, maar je zult er inderdaad mee moeten leren leven. Ik weet nu precies wat ik voel wanneer ik tegen flauwvallen aanzit en door dan actie te ondernemen, kan ik het voorkomen. Ik val tegenwoordig dan ook niet meer flauw. Zodra jij de signalen van je lichaam krijgt, moet je gewoon gelijk actie ondernemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2014 11:42

Re: Zaterdagavond..

Vervelende ervaring, ik snap dat het niet fijn is als je je lichaam niet onder controle hebt maar ik vind wel dat je er zwaar aan tilt. Maar misschien komt dat door je eerder ervaring van dit jaar. Ik ken veel mensen die snel flauwvallen op stap, tijdens drukte, als ze zich druk maken. Ik zelf heb het ook wel eens, ik heb ook een wat lagere bloeddruk, ik voel dit nu goed aankomen en ga dan gewoon even uit de drukte of op de grond zitten zodat ik in ieder geval niet val. Ik snap dat het even heavy is en ik baal er ook altijd erg van maar ik zou er niet heel je leven op aanpassen, idd gewoon goed reageren op de signalen maar je hoeft nu echt niet altijd thuis te gaan zitten hoor.
Sterkte!
<<

Anoniem187

Bericht 10 Nov 2014 22:43

Re: Zaterdagavond..

Ik ga ook niet thuis zitten, maar ik ga het ook niet opzoeken. Feestjes in grote zalen, concerten wat meer achteraf bij wonen, buitenfestivals etc.

En dat ik zwaar aan til. Tja, niet heel raar als je het niet aan voelt komen (en er dus niets aan kunt doen, weglopen of gaan zitten bijvoorbeeld) en je de 2 dagen er na ontzettend beroerd bent. Dat voorkom ik liever. Ik kan na het flauwvallen de eerste uren amper op mijn benen staan, dus 'flauwvallen en weer doorgaan' zit er helaas niet in, dan had ik er vast ook makkelijker over gedacht. Nu moet ik als het gebeurd steeds iemand bellen om mij te komen halen, mijn vriendinnen schrikken zich kapot en ik ben 2 dagen beroerd. Dus nee, dat ik zwaar aan til ben ik niet met je eens.
<<

Anoniem187

Bericht 10 Nov 2014 22:49

Re: Zaterdagavond..

Weet je, jouw reactie dat ik er zwaar aan til, doet me verdriet. Ik ervaar het zelf echt niet zo, maar ik wil ook absoluut niet als een zeikerd/aansteller/aandachttrekker gezien worden.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar je opmerking raakt me.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Nov 2014 23:01

Re: Zaterdagavond..

Wat een vervelende reactie Lot. Hoe jij het ervaart is totaal anders als Serendipity ervaart. Als je maar 10 seconden de tijd hebt om te reageren kun je pakweg 3 a 4 stappen zetten en dan ga je neer. Je kunt dus ienand aan zn jasje trekken en zeggen hee ik voel me... en dan ga je neer. Ik vind zeker niet dat ze er zwaar aan tilt en ik vind het heel erg vervelend dat zij er nu een naar gevoel bij heeft. Dat is naar mijn mening niet nodig!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem187

Bericht 10 Nov 2014 23:14

Re: Zaterdagavond..

Dankjewel Steep, heel lief van je!

@iedereen: ik hoef geen medelijden, ik ben niet zielig & ik wil hiermee absoluut geen aandacht trekken. Dat wilde ik echt even kwijt/benadrukken/zeggen. Ik wilde kwijt wat er (wederom) gebeurt is. Ik ben geschrokken, heb me rot gevoeld.. Heel rot. Rot dat ik de mensen om me heen heb laten schrikken, rot dat dit gebeurde tijdens een toffe avond, rot dat mijn lichaam blijkbaar faalt.. En ja, voor mij heeft dit gevolgen. Ik wil dit niet nog eens meemaken, ik wil niet in een drukke kroeg omvallen, ik wil daar in een drukke kroeg geen rekening mee hoeven houden. Dan kan ik het toch beter voorkomen door die drukte en warmte niet meer op te zoeken?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Nov 2014 23:17

Re: Zaterdagavond..

Vind het ook een rare reactie van Lot. Kan me goed voorstellen dat het erg heftig is om opeens flauw te vallen terwijl je vlak daarvoor nog aan het genieten bent van een concert..

Sterkte Serendipity! Zou het wel heel jammer voor je vinden dat je niet meer naar feestjes e.d. kunt. Misschien kun je toch een manier vinden om het flauw vallen tegen te houden of het optijd te voelen zodat je nog wat kunt doen. Ik heb er soms ook wel last van. Tot nu toe 1 keer echt flauwgevallen. Voelde het toen wel aankomen maar kon eigenlijk niet zo veel doen want stond net aan de balie bij gemeente en voelde mij ook stom om zomaar weg te lopen en hoopte dat het goed zou komen..

Ik heb er vooral last van bij vanuit de kou in een hele warme ruimte komen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Nov 2014 23:27

Re: Zaterdagavond..

En bijvoorbeeld veel water en/of cola drinken? Dat je lijf koel blijft en je suiker op pijl?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem187

Bericht 10 Nov 2014 23:41

Re: Zaterdagavond..

Ik zat aan de cola ;) Volgens de EHBO'er is cola niet goed als je weet dat je van warmte flauw valt, iets met caffeïne en je bloedvaten. Hij gaf als tip zout eten voor je de warmte in gaat. Maar die tip had ik ook al van de cardioloog gehad dus dat had ik ook al gedaan :( Ik heb uren voor het flauwvallen 1 wijntje gedronken, verder water en cola. Ik weet ook niet zo goed meer wat ik nog kan doen om het te voorkomen? Tips zijn welkom!!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Nov 2014 01:28

Re: Zaterdagavond..

Tequilla en dan veel zout.. ;-)
Nee ik zou het niet weten. Ik hoop wel dat je goede tips krijgt of dat ze er misschien iets mee kunnen. Dit is mooi klote.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 11 Nov 2014 02:02

Re: Zaterdagavond..

Je zegt dat ze alles al nagekeken hebben, dus dit vast ook dan, maar toch voor de zekerheid even. Ik heb dit zelf ook eens in de zoveel tijd, maar dan is m'n HB weer te laag. Dus even aan de staalpillen, en dan is het weer ok. Lullig om er op die manier achter te komen, maar dat is het bij mij.

Misschien zit het ook wel een beetje tussen je oren? Icm bijvoorbeeld een lage bloeddruk oid. Ik bedoel het niet lullig, maar ik heb dat vermoeden bij mezelf ook wel eens gehad. Dat ik gewoon bang was om weer flauw te vallen, nou ja niet bang maar ik vond het vervelend om andere mensen ermee op te zadelen. En hop, daar ging ik weer.

Hopelijk vind je er snel een weg in, bv door het wel/niet eten van bepaalde dingen. Zou zonde zijn als je er dingen voor moet gaan laten :-(
<<

Anoniem110

Bericht 11 Nov 2014 10:17

Re: Zaterdagavond..

De reactie van Lot vind ik ook vervelend kan mij voorstellen dat het je raakt Serendipty.
Ik zou ook dik balen hoor als ik door zo'n drukte ect flauw val en er dus de rest van mijn leven voor op mijn hoede moet zijn. Flauw vallen is al heel naar, plus de aanslag die het op je lichaam heeft kan behoorlijk heftig zijn.
En iedereen ervaart het anders.

Ik hoop dat je je idd de signalen gaat herkennen zoals Lady zegt en dat je daardoor alsnog feestjes ect kan bijwonen. :hug:
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers