Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verpleegkundigen, materiaal

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Feb 2014 19:51

Verpleegkundigen, materiaal

Jullie kunnen me vast helpen. Ik ben gezegend met een stageplaats zonder stagemateriaal maar mét stageuniform (bij al de andere stages is het omgekeerd, ik heb dus al wel een stagepak, maar geen materiaal).

Ik dien nog aan te kopen:
-notitieboekje
-schrijfgerief
-stethoscoop
(-bloeddrukmeter)
-klokje
-schoenen

Mijn eerste stage zal doorgaan op de afdeling dementie in een WZC.

Waar en van welke merken koop ik best het materiaal? Dan vooral de stethoscoop; ik zie er van 30 euro, maar ook van 300 euro...

Zijn er nog zaken die best handig zijn om bij te hebben?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 25 Feb 2014 20:32

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ik heb mijn schoenen (klompen) besteld bij sanitaklompen.nl.
moet je echt zelf een bloeddrukmeter aanschaffen? Ik heb mijn stethoscoop gekocht bij nursesdna.nl. de goedkoopste maar dat voldoet echt want ik controleer er in principe alleen maagsondes mee. Zolang je nog geen cardioloog bent heb je geen stethoscoop van 300 euro nodig :wink: Er zijn ook setjes te koop met bloeddrukmeter en stethoscoop ineen.
Klokjes zijn ook te koop op nursesdna.nl. Daar vind je alles wat je als verpleegkundige ook maar nodig zou kunnen hebben.
Notitieboekje enz zou ik gewoon bij de hema ofzo halen.
<<

Anoniem32

Bericht 25 Feb 2014 21:26

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Nursedna.nl
<<

Anoniem286

Bericht 25 Feb 2014 21:55

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ik vind de stethoscopen van Littmann erg fijn, ik zou daar dus wel wat meer geld aan uitgeven. Ik vind dat ze helder qua geluid zijn en dat vind ik van de goedkopere merken soms niet (maar ik heb ze uiteraard niet allemaal geprobeerd ;) ) De mijne kostte geloof ik 75 euro, dus dat valt nog mee. De classis II, heb je ook in leuke kleurtjes :) Zelf vind ik een verpleegstershorloge ook handig maar dat zul je wel bedoelen met klokje? Een eigen lampje/penlightje zou ik ook aanschaffen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Feb 2014 22:11

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Wat een leuke website is dat! Ik wordt er hebberig van, maar het zou vrij onnodig zijn als ik van alles ga bestellen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Feb 2014 22:14

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Bedankt!

Goh, ik ga nog niet meteen investeren. Hoewel de lessen me boeien, kan het nog steeds zijn dat na de eerste stage blijkt dat het helemaal niets voor mij is. Misschien een cadeautje voor mezelf als ik de eerste module al haal :-)

En ja met een klokje bedoelde ik een verpleegsterhorloge. Waarvoor wordt het lampje vooral gebruikt? Ik ben tot nu toe nog niets tegengekomen waarvoor ik het zou moeten gebruiken. Misschien tegen de volgende modules wel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Feb 2014 22:20

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Slakje schreef:Bedankt!

Goh, ik ga nog niet meteen investeren. Hoewel de lessen me boeien, kan het nog steeds zijn dat na de eerste stage blijkt dat het helemaal niets voor mij is. Misschien een cadeautje voor mezelf als ik de eerste module al haal :-)

En ja met een klokje bedoelde ik een verpleegsterhorloge. Waarvoor wordt het lampje vooral gebruikt? Ik ben tot nu toe nog niets tegengekomen waarvoor ik het zou moeten gebruiken. Misschien tegen de volgende modules wel.


Controleren van de pupilreactie.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Feb 2014 22:24

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Is dat alles?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 25 Feb 2014 22:39

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Waarom een bloeddrukmeter? Die heeft een afdeling toch gewoon van zichzelf?bij ons wel iig.

De app farmokotherapeutisch kompas. Heel handig voor al je medicijnen in op te zoeken.

Een kocher handig voor dopjes van infuusjes die je niet open krijgt en om katheters af te klemmen.

Een verbandschaar

Klompen hoeven niet per se, vooral lekkere schoenen. Ik heb ook sanita klompen.

Je hebt hele handige handboekjes (zakboekjes) klinisch redeneren bijv voor controles, pijnklachten en waardes.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Feb 2014 22:48

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ja, de bloeddrukmeter weet ik even niet meer of ze die nu wel of niet hadden.

Oh, die app is wel handig, ja! Aan infusen hoef ik nog niet te denken, dat is pas voor de volgende module, maar ik houd het in mijn hoofd voor de stages dan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 25 Feb 2014 23:05

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Oh en er schiet me nog iets te binnen als je geen telefoon op zak mag hebben, een kleine klemrekenmachine oa te koop bij action of tiger. Super handig voor oplossingen ed te berekenen
<<

Anoniem286

Bericht 25 Feb 2014 23:46

Re: Verpleegkundigen, materiaal

en een 4 kleuren pen vond ik altijd handig, voor de grafiekjes
<<

Anoniem130

Bericht 25 Feb 2014 23:52

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Bloeddrukmeter lijkt me niet voor je persoonlijke uitrusting inderdaad. Stethoscoop hangt er een beetje vanaf waar je heen voor nodig hebt. Ik heb zelf ook gewoon een Litmann van rond de honderd, maar ik gebruik hem natuurlijk ook geneeskundig voor beoordelen van ademgeruis, soufles, harttonen etc. Ik weet niet waar je hem bij verpleging voor nodig hebt, als dat echt om bloeddruk meten/sonde controleren alleen gaat kan een goedkopere ook prima (en ist net wat je zelf fijn vindt).

Lampje is idd handig voor pupilreactie en ik heb hem bij chirurgie/dermatologie ook wel gebruikt om bijv. een zwelking aan te lichten, maar dat is voor verpleegkunde wellicht minder relevant.

Ik vind verder een lineaal/meetlint handig. Sowieso de app FK inderdaad en je kan evt. op zoek.maar jaszakkaartjes ook.
<<

Anoniem286

Bericht 26 Feb 2014 01:07

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Whatever heeft inderdaad gelijk betreft de stethoscoop, misschien dat een goedkopere voor jou ook wel kan. Ik beoordeel ook hart en longen etc ermee.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Feb 2014 09:50

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ja, dathoef ik niet te doe . Eengoedkope zal het dus worden. Dat van dat rekenmachientje is een hzndige tip!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 11:52

Bericht 26 Feb 2014 18:43

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Wat ik altijd bij me heb is:
- kocher
- schaar
- tape
- blauwe en rode pen
- rekenmachine
- klokje
- klein zaklampje (handig voor in de nachtdienst)

Stethoscoop hebben wij op de afdeling. Maar die gebruikte ik op de volwassenen afdeling alleen bij het bloeddruk meten met de hand. Ik zou dus eerst even afwachten of je die wel echt nodig hebt.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Feb 2014 18:53

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Wat bij mij altijd in mijn 'standaard' uitrusting zit:
- Blauw pen
- Rode pen
- Zwarte pen
- Verbandschaar
- Kocher
- Klokje
- Kladblaadje/blokje
- Labello (de lucht is daar zo droog!)
- Tape

En dat was het eigenlijk wel. Rekenmachine heb ik niet bij me, telefoon ook nooit. Zaklampje is handig voor inderdaad de nachtdienst of als je echt regelmatig pupilreflexen moet controleren... Bloeddrukmeter is bij ons gewoon van de afdeling en een stethoscoop hebben we ook liggen, die zijn bij ons niet van ons zelf.

Wat betreft schoenen, ik heb gewone gympen met een witte zool. Klompen is niet noodzakelijk, als je maar schoenen hebt waar jij een hele dag comfortabel op kunt lopen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Feb 2014 21:06

Re: Verpleegkundigen, materiaal

De stethoscopen zijn blijkbaar hier persoonlijk, op sommige stageplaatsen hebben ze wel materiaal voor stagiaires, maar omdat het niet hygiënisch zou zijn (oordopjes, oorsmeer) mag het niet ofzoiets. Enfin, op mijn stageplaats wordt er wel gevraagd om een persoonlijke stethoscoop mee te brengen.

Van schoenen hadden ze me gezegd dat ze best glad zijn, zodat je ze onder de kraan kunt schoonmaken mocht er braaksel enzo aan te pas komen. Dus ik heb gesloten klompen op het oog.

Wat is een kocher?

Hebben jullie verder nog gouden tips voor mij voor mijn eerste stage? Hoewel het nog 3 weken is, ben ik bloednerveus!

Die Labello zal ik ook onthouden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 26 Feb 2014 21:20

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Wat een leuke site nursedna meteen wat besteld.

Ik werk als teamleidster/verpleegkundige op een psychogeriatrische afdeling en ik zorg dat ik bv altijd een notitieboekje, pen, verbandschaar en handschoenen op zak heb. Oh en labello inderdaad ;-).
Verder ook de fk app.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Feb 2014 23:10

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Een kocher is een soort knijpertje... Kun je bijvoorbeeld een katheter tijdelijk mee afsluiten.

Afbeelding
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 28 Feb 2014 14:38

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ik heb trouwens twee notitieboekjes. Eentje met telefoonnummers, wachtwoorden, informatie over ziektebeelden en de afdeling en de andere waarin ik vragen opschrijf die ik op dat moment even niet kan stellen.

Verder heb ik zelf ook een stethoscoop, op de afdeling ´ zwerven ´ er ook een hele boel, maar aangezien ik super gevoelig ben voor oorontstekingen heb ik een eigen.

Verder heb ik ook labello, handdesinfectie spul, verbandscharen, kocherschaar, verpleeghorloge, 4kleurenpen, nog meer pennen, klein rekenmachientje en klein zakboekje waarin verschillende ziektebeelden in staan altijd op zak.

( daarnaast ook altijd een berg handschoenen, gaasjes, dopjes en tapejes die ik in de loop van de dag in mijn zakken stop, haha )
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem32

Bericht 01 Mrt 2014 07:34

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Mijn standaard uitrusting:

Kocher
Verbandschaar
Tape'
Blauwe pen
Zwarte pen
Gele markeerstift
Notitie boekje.

(En mijn klokje heb ik helaas in de kledingbak gegooid :palm: )

Ik heb sinds een tijdje de Sanita klompen aan. Ook besteld bij Nursedna en echt wat een verademing. Was even wennen met lopen maar eenmaal aan, en je wil ze niet meer uit.
Veel fijner voor mijn rug en idd zeker als je iemand moet douchen en het wordt nat.
Soms ben ik zelfs geneigd ermee naar huis te gaan hahaha.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Mrt 2014 09:38

Re: Verpleegkundigen, materiaal

En waar steken jullie dat allemaal?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 01 Mrt 2014 15:00

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Slakje schreef:De stethoscopen zijn blijkbaar hier persoonlijk, op sommige stageplaatsen hebben ze wel materiaal voor stagiaires, maar omdat het niet hygiënisch zou zijn (oordopjes, oorsmeer) mag het niet ofzoiets. Enfin, op mijn stageplaats wordt er wel gevraagd om een persoonlijke stethoscoop mee te brengen.

Van schoenen hadden ze me gezegd dat ze best glad zijn, zodat je ze onder de kraan kunt schoonmaken mocht er braaksel enzo aan te pas komen. Dus ik heb gesloten klompen op het oog.

Wat is een kocher?

Hebben jullie verder nog gouden tips voor mij voor mijn eerste stage? Hoewel het nog 3 weken is, ben ik bloednerveus!

Die Labello zal ik ook onthouden.


veel vragen stellen en nieuwsgierig zijn maar ook bv vragen of je mag meekijken bij bepaalde dingen (bv mri/operatie). Veel succes! Ik kan me nog herinneren dat ik ook erg zenuwachtig was voor mijn eerste stage maar ik voelde me heel snel op mijn plek, jij hopelijk ook!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Mrt 2014 15:58

Re: Verpleegkundigen, materiaal

Ik moet eerst stage lopen in een woon zorgcentrum om de basis onder de knie te krijgen (bedpad, intiem toilet, verplaatsingen, drukverbanden, tedkousen, parameters, communicatie, sociale vaardigheden,...), mijn tweede stage, in juni mag ik in een ziekenhuis. Dus nu al meekijken mag helaas niet.
AfbeeldingAfbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers