Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeke of juist hot mama?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Feb 2014 20:50

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben wel hetzelfde gebleven, kan heerlijk in mijn jogginbroek lopen maar als ik weg ga kan ik me ook heerlijk optutten.
Kleding is eigenlijk ook wel hetzelfde als voor de zwangerschap.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem57

Bericht 25 Feb 2014 20:56

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben wat volwassener geworden, maar dat heeft denk ik niks te maken met het feit dat ik moeder ben, ben gewoon ouder geworden. Thuis loop ik echt óf in vol ornaat óf in mijn campingsmoking, als ik naar buiten ga probeer ik wel mezelf aan te kleden en op te tutten. Uit ga ik niet veel meer, maar als ik ga dan ga ik ervoor en doe ik the whole enchilada aan make up etc.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 25 Feb 2014 22:12

Re: Moeke of juist hot mama?

Hot mama! Maar ik heb nu wel dagen dat ik me niet opmaak en er gewoon duf uitzie. Dat had ik op m'n 16e niet. ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 25 Feb 2014 22:19

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben hetzelfde gebleven. Ik zorg absoluut dat ik er verzorgd uit zie, geregeld naar de kapper etc.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem83

Bericht 25 Feb 2014 22:23

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik koop meer make up en kleding voor mezelf dan voordat ik kinderen had. Ook ga ik vaker naar de kapper nu.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Feb 2014 22:34

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben een enorme moeke geworden, grauw, saai, makeuploos en te dik.. toevallig heb ik vorige week de knop omgezet. Weer make up gekocht (en opgedaan) en morgen heb ik een intake op de sportschool.
Ik merkte dat ik meer bezig was met hoe dochter eruit ziet ipv hoe ik eruit zie. Dat is natuurlijk nogal stom en ook voor mezelf helemaal niet goed. Ik ben lui geworden. Nu dus knopje om, dus hopelijk over enkele maanden weer een stralende en gezondere ik :)
<<

Anoniem57

Bericht 25 Feb 2014 22:36

Re: Moeke of juist hot mama?

Dat heb ik trouwens wel gehad ook hoor highway, heb echt wel een maand of 10-11 nodig gehad om mezelf terug te vinden. Dat ver*%<,$%de figuur werkte er ook niet echt aan mee.
<<

Anoniem133

Bericht 25 Feb 2014 22:41

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik vind het beide niet bij mij passen. Ik heb weinig tijd voor mezelf, maar ik hoor regelmatig van de kinderen in mijn klas dat ik er leuk uit zie. Wel zou ik weleens een keer echt goed willen shoppen voor mezelf. Ik heb nu vaak dezelfde kleding aan, en ook kleding van voor mijn zwangerschappen die ik eigenlijk niet meer zo leuk vind of bij me vind passen. Maar als ik dan in de stad ben, zie ik door de bomen het bos niet meer, en kom ik uiteindelijk met kleding voor de kinderen thuis :eyes: .
<<

Anoniem144

Bericht 25 Feb 2014 22:52

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben niet anders als voor de zwangerschappen. Ik maak me nog steeds (bijna)dagelijks op ,doe mijn haar en spuit een geurtje op. Of ik nou weg ga of niet. De laatste weken in mijn verlof, heb ik thuis wel vaker een joggingbroek aan met een longsleeve i.p.v. gewone kleding, maar doe de rest dan wel gewoon.

Het enige wat wel veranderd is, is dat ik bijna geen (grotere) oorbellen in mijn eerste oorbelgaatjes meer draag en sowieso bijna geen sieraden. Vind ik niet handig. Ook draag ik minder hakken. Als ik weg ga met vriendinnen draag ik wel vaker hakken en meer sieraden.
<<

Anoniem35

Bericht 25 Feb 2014 22:58

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben slanker dan voor mijn zwangerschappen, en een stuk meer om mijn uiterlijk gaan geven. Dat boeide me nooit zo. Nu wel. Maar ik ben ook geen echte hot mama hoor, in de zin van uren voor de spiegel, veel make up en ubersexy kleren.

Ik draag wel voornamelijk jurkjes, dat vind ik prettiger, en ik heb geen platte schoenen,draag altijd hakken. Maar ik vind dat gewoon mooier, ik vind mezelf zo lomp op platte schoenen.

Mijn aandacht voor mijn uiterlijk staat iig niet in verband met het al dan niet hebben van kinderen.
Voor ik kinderen kreeg droeg ik enkel zwart, legerkisten en had ik roodgeverfd haar. Dat draag ik nu echt niet meer, en ik heb alweer jaren lang haar.
<<

Anoniem35

Bericht 25 Feb 2014 23:03

Re: Moeke of juist hot mama?

Susan schreef:Toen Yrsa vorige week vakantie had bracht ik Ezra af en toe in mijn pyjamabroek en trui naar zijn bus 's ochtends omdat dat toch maar zo'n drie meter lopen is, alleen toen besloot hij op een ochtend opeens een sprintje te trekken, kon ik hem in pyjamabroek achterna rennen op straat. Toen was ik definitely een moeke, waarschijnlijk.

Ik snap je punt wel. Maar ik ken ze toch echt. Niet dat het een ramp is, maar ik ken wel een aantal moeders die ooit leuke slanke frisse meisjes waren en die nu enkel nog denken in ' praktisch'. Moet iedereen voor zichzelf weten en je bent er ook niet minder om. Maar ik heb bijv een oud buurmeisje, ze is een jaar ouder dan ik, en ze ziet er werkelijk uit alsof ze 45 is, en dan overdrijf ik niet. Kort oma kapsel, instappers, driekwartbroeken, vormeloze shirts, en dat alles in beige of grijzig. Eeuwig zonde vind ik dat. En ze is dan ook nog eens een kilo of 25 te zwaar, wat eerder niet zo was. En als zij er blij mee is is dat prima, ik zou dat alleen voor mezelf niet willen.

Dat is natuurlijk een ander verhaal dan ook weleens zonder make up de deur uitgaan of een makkelijke spijkerbroek aantrekken op dagen dat je toch niet zoveel hoeft. Dat doe ik ook. Maar gewoon geen enkele aandacht meer aan jezelf besteden vind ik zonde.
<<

Anoniem28

Bericht 25 Feb 2014 23:05

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien, maar ik geloof niet dat ik het toonbeeld ben van heel erg hip ofzo. Ik heb nu wel wat een andere stijl van kleden, maar ik geloof niet dat dit met het hebben van kinderen te maken heeft, maar meer met leeftijd.
<<

Anoniem73

Bericht 26 Feb 2014 19:03

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben daar niet in veranderd. Ik draag nu juist meer strakkere kleding maar dat komt vooral door het afvallen. Ik maak mij niet elke dag op ofzo maar dat deed ik voorheen ook niet. Als ik een afspraak heb of moet werken/school dan zorg ik wel voor leuke kleding en make-up.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 26 Feb 2014 19:18

Re: Moeke of juist hot mama?

Kwak schreef:Ik was voor de kinderen ook geen hot mama. Ik draag gewoon wat ik leuk vind, ik heb nu toevallig een kort jurkje aan maar dat droeg ik voor de kinderen ook. Loop ook rustig de hele dag in een spijkerbroek met slobbertrui als ik niet weg hoef.


zo ben ik ook. alleen ben een paar kilo zwaarder geworden dat vind ik wel wat minder.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Feb 2014 19:42

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben wel veranderd, maar niet in de zin dat het me hotter of juist saaier maakt. Mijn kledingstijl is wat veranderd, maar vaak vrij 'classy'. Iets wat in mijn ogen ook met de leeftijd te maken heeft, zoals Rejoy zegt.

Ik heb dagen dat ik thuis in mijn joggingsbroek zit, onopgemaakt en mijn haar niet gedaan. Maar zodra ik naar buiten ga, voor wat dan ook, besteed ik altijd wel aandacht aan mijn uiterlijk. Voor mijn werk helemaal, dan moet ik er gewoon netjes en goed verzorgd uitzien.

Het zal wellicht schelen dat ik mijn gewicht en lichaamsbouw mee heb en dat ik nog slanker ben dan voor mijn zwangerschap. Als ik mezelf echt één van deze twee labels moet geven, ga ik toch voor hot mama (ook alle reacties van mijn omgeving hierin meegenomen :wink: )
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2014 19:44

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik geloof dat ik onveranderd gebleven ben. Ik draag nog steeds de dingen die ik droeg voor ik moeder werd. Waar ik nu wel op let, is dat bijv mijn broeken niet te ver doorzakken als ik bijv buk, of dat ik wat langere shirtjes draag. Ik douch elke dag, maak me elke dag op en pak altijd wel de leukere dingen uit mijn kast. Ik loop trouwens niet op hoge hakken achter de wagen, dat vind ik er idioot uitzien. Ik draag dan vaak mijn stoere korte laarsjes of mijn gympen. De kostbare kledingstukken draag ik niet, ik rol de hele dag op de grond; meneer smeert nijntjekoek op me, spuugt of kwijlt op me en een tijd geleden heeft hij me ondergekotst van zijn banaanprakje met liga, nou zat zelfs in mijn oor en in mijn bh!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 26 Feb 2014 20:00

Re: Moeke of juist hot mama?

Silke schreef:Ik vind het beide niet bij mij passen. Ik heb weinig tijd voor mezelf, maar ik hoor regelmatig van de kinderen in mijn klas dat ik er leuk uit zie. Wel zou ik weleens een keer echt goed willen shoppen voor mezelf. Ik heb nu vaak dezelfde kleding aan, en ook kleding van voor mijn zwangerschappen die ik eigenlijk niet meer zo leuk vind of bij me vind passen. Maar als ik dan in de stad ben, zie ik door de bomen het bos niet meer, en kom ik uiteindelijk met kleding voor de kinderen thuis :eyes: .


Ja dit dus.. ik heb alleen van t weekend nu mijn kast leeg geruimd en alles waar een vlek of klein gaatje in zat heb ik weggegooid. Ik heb vanmiddag voor ruim 300 euro nieuwe kleren gekocht. Ik had een vriendin die er kijk op heeft meegenomen en heb nu kleren gekocht die ik zelf echt nooit zou pakken maar t staat echt heel leuk! :cheering:
Misschien een tip!

Ow ja.. en wel allebei een setje voor mijn dochters.. :palm:
<<

Anoniem60

Bericht 26 Feb 2014 20:02

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben me niet heel anders gaan kleden omdat ik moeder ben.

Wel pak ik wat minder vaak mijn hoge hakken en ik draag nu corrigerende hemdjes onder mijn kleren (!!), maar voor de rest vind ik mezelf niet minder hip en eigenlijk zelfs vrouwelijker.
<<

Anoniem134

Bericht 26 Feb 2014 20:25

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben me niet anders gaan kleden, maak me nog steeds op, doe mijn haar (maar niet meer iedere dag bijzonder netjes, dat kost me teveel tijd) en draag als ik thuis ben graag een jogging broek met simpel shirtje..
Draag wel minder vaak echt hoge hakken.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Feb 2014 20:53

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik ben mezelf gebleven. Ik ben al geen type van rokjes/jurkjes/make up dus dat is ook niet veranderd.

Ik weeg nu 5 kg minder dan voor S dus qua figuur zit het alleen maar mee. (al kunnen er nog wel 20-30 kg af!) Maar dat is iets voor na kind nummer 2.
<<

Anoniem275

Bericht 27 Feb 2014 14:00

Re: Moeke of juist hot mama?

ik val onder de categorie moeke, denk ik..
ik draag vaak simpel een spijkerbroek met lekkere trui, vergeet regelmatig zelfs deo op te doen. makeup gebruikte ik al amper, eigenlijk alleen als we op visite gaan of een feestje hebben, dat is niet veranderd. eigenlijk ben ik sowieso niet veel veranderd, hoor. het is niet dat ik voorheen er altijd op en top uit zag, het is alleen dat ik nu sneller kies voor 'makkelijk'.
op mijn werk draag ik een uniform, dus als ik moet werken kies ik ook voor makkelijk omdat ik me toch om moet kleden. dan ga ik niet gauw een legging oid uit de kast trekken :P
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Feb 2014 14:03

Re: Moeke of juist hot mama?

Parisienne schreef:Ik ben wel veranderd, maar niet in de zin dat het me hotter of juist saaier maakt. Mijn kledingstijl is wat veranderd, maar vaak vrij 'classy'. Iets wat in mijn ogen ook met de leeftijd te maken heeft, zoals Rejoy zegt.

Ik heb dagen dat ik thuis in mijn joggingsbroek zit, onopgemaakt en mijn haar niet gedaan. Maar zodra ik naar buiten ga, voor wat dan ook, besteed ik altijd wel aandacht aan mijn uiterlijk. Voor mijn werk helemaal, dan moet ik er gewoon netjes en goed verzorgd uitzien.

Het zal wellicht schelen dat ik mijn gewicht en lichaamsbouw mee heb en dat ik nog slanker ben dan voor mijn zwangerschap. Als ik mezelf echt één van deze twee labels moet geven, ga ik toch voor hot mama (ook alle reacties van mijn omgeving hierin meegenomen :wink: )


Als jij niet voor hot mama gaat dan kan bijna niemand voor hot mama gaan, hoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 27 Feb 2014 15:24

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik durf wel toe te geven dat ik een hot mama ben, zo zie ik mezelf ook echt wel. Goed verzorgd, nette kleding en bijna altijd wel make up op. Hoor het vaak ook in mijn omgeving en zelfs mijn man complimenteert mij daarvoor. Dat stimuleert mij dan om écht mijn best te doen om er goed uit te zien.
Heb natuurlijk ook wel eens van die dagen dat ik het liefst in een pyjama zit hoor. :smile:
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 27 Feb 2014 16:01

Re: Moeke of juist hot mama?

Hot was ik al niet..
Als ik thuis blijf hele dag en verder geen bezoek krijg, loop ik lekker rond in joggingpak en haar in staart. Buiten zie ik er altijd netjes en verzorgd uit. Dus van allebei een beetje.
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 27 Feb 2014 16:09

Re: Moeke of juist hot mama?

Ik vind het trouwens wel heel belangrijk om enigszins op gewicht te blijven en gewoon verzorgd, lekker ruikend en geschoren te zijn ;) Ik kan dus wel een moeke zijn in de vorm van geen make-up of een dagje in m'n joggingbroek, maar ik wil niet extreem overgewicht krijgen en onverzorgd worden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers