Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


dochter (10 maanden) wil geen fles meer

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Feb 2014 09:08

dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Mijn dochter krijgt nog 2 voedingen per dag. 's ochtends 180+6 soms met pap, soms niet. 's avonds krijgt ze ook een fles van 180+6.

Ze krijgt bijvoeding via de rapley methode en eet ontzettend goed. Ze eet minimaal 2 stukken fuit, 300 gram groenten, 1 a 2 boterhammen en nog wat tussendoortjes.

Sinds 2 a 3 weken wil ze 's avonds haar fles niet meer. Ze drinkt een paar slokjes en weigert dan. Ze wordt echt driftig. Ze kreeg om 17.30 haar avondeten en rond 19.00/19.30 haar fles. Ik dacht dat het er aan lag dat het te dicht op haar avondeten is. Maar afgelopen weekend werd het een paar keer laat en gaf ik uiteindelijk de fles pas om 21.30(ze heeft wel geslapen tussendoor), nog steeds weigerde ze de fles. Ze slaapt de nachten gewoon door.

Nu begint sinds een paar dagen de ochtendfles ook een probleem te worden. Ze drinkt nog wel een groot deel, met pap gaat het beter, dus dat bied ik nu aan. Maar zodra ze door heeft dat er ander eten te verkrijgen is (iemand die een broodje smeert), wordt ze heel boos en smijt ze haar fles weg.

De ochtendfles wil ik nog een tijdje proberen vol te houden, maar kan ik de avondfles zomaar weglaten? Minder eten geven overdag vind ik geen optie. Ze bepaalt zelf hoeveel ze eet en uiteindelijk gaat ze natuurlijk alleen maar vast voedsel eten.

Ze drinkt al wel een beker volle melk bij de boterham tussen de middag. En verder drinkt ze heel veel water.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Feb 2014 09:13

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

L. Heeft die avondfles al een tijd niet meer, die laten kindjes inderdaad op een gegeven moment zelf weg. Gewoon kijken wat ze zelf aangeeft, wel overdag genoeg drinken aanbieden en evt. Watm eer zuivel (yoghurt).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Feb 2014 09:14

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Jeetje wat knap joh. R drinkt echt nog vaak en eet ook een stuk minder. Maar als hij straks noemenswaardige tandjess heeft gaat dat vast beter.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Feb 2014 09:18

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Soms ook lastig hoor! Jeetje, het lijkt wel of ze hele dagen honger heeft! Ze groeit ook ineens flink (in de breedte :p). Ik denk dat ze 17 maart (volgende cb afspraak) de 9 kg wel haalt.

Pompoen; zit L. dan ook nog maar op 1 voeding?

Over drinken maak ik me echt geen zorgen. Ze drinkt sowieso een volle rietjesbeker water en volle melk weg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Feb 2014 09:23

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Maar volgens mij kook jij ook heel lekker? Dan zou ik ook wel door blijven eten :)
R. 2013
D. 2016
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Feb 2014 09:54

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Kan je de volle melk van s middags niet vervangen voor flesvoeding? Zodat ze toch flesvoeding binnen krijgt?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Feb 2014 09:56

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Jorja schreef:Kan je de volle melk van s middags niet vervangen voor flesvoeding? Zodat ze toch flesvoeding binnen krijgt?


Dat heb ik ook al geprobeerd inderdaad.. De volle melk drinkt ze heel blij op, de kv drinkt ze misschien 60-80 ml van.
<<

Anoniem35

Bericht 25 Feb 2014 09:56

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Dat wilde die van mij ook niet op die leeftijd.


Dus ik maakte er 's ochtends pap van, werkte ook prima en ging er wél in.

En die avondfles zou ik dan weglaten, of nog een klein beetje als toetje na het eten,

Flesvoeding is vervanging tot ze normaal kunnen eten, en het lijkt erop dat ze prima eet. Goed toch? Net te druk om maken, zo essentieel is die fles niet.
<<

Anoniem180

Bericht 25 Feb 2014 10:14

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Op die leeftijd kreeg mijn dochter ook al geen flesvoeding meer. 'S Ochtends at ze havermoutpap van volle melk. Hierin zat ook fruit en zaden/pitten. Middageten brood met volle melk. Na het avondeten volle yoghurt. Tussendoor fruit, rijstwafel, e.d. Het CB gaf aan dat kinderen van 9 maand mogen stoppen met een avondfles. Voordat ze naar bed ging dronk ze nog wat water. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan en ben er gewoon mee gestopt. Vond het eerlijk gezegd ook heerlijk dat we klaar waren met die stomme flesvoeding. Ik geloof er ook niet in dat flesvoeding beter is dan alle normale (biologische) voeding die ze kreeg en waar ze goed van at.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Feb 2014 10:17

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Als ze haar andere eten gewoon goed eet is er toch niks aan de hand?
Hier hadden beide rond die leeftijd ook geen fles meer.
Ik gaf ze in de ochtend gewoon een boterham (of twee) en in de avond wat later nog een toetje.
kinderen kunnen dit goed zelf regelen en aangeven (over het algemeen).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Feb 2014 11:25

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Olivia schreef:Soms ook lastig hoor! Jeetje, het lijkt wel of ze hele dagen honger heeft! Ze groeit ook ineens flink (in de breedte :p). Ik denk dat ze 17 maart (volgende cb afspraak) de 9 kg wel haalt.

Pompoen; zit L. dan ook nog maar op 1 voeding?

Over drinken maak ik me echt geen zorgen. Ze drinkt sowieso een volle rietjesbeker water en volle melk weg.


Ja L. krijgt al een hele tijd maar 1 voeding, 's ochtends in de vorm van een papfles.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 27 Feb 2014 08:18

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Inmiddels hebben we het 2 avonden geprobeerd en heeft dochter geen fles met kv gehad. Het slapen gaat echt super, ze slaapt gewoon door en wordt rond dezelfde tijd wakker (7.30-8.30). Ook overdag slaapt ze ineens een stuk beter.

Maar vanmorgen was haar pamper niet verzadigd. Er zat maar een klein plasje in (van 19.00-07.30). Is dit erg of vrij normaal?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Feb 2014 08:47

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Dat hangt er vanaf, L. heeft gedurende de dag niet echt supervolle plasluiers maar 's ochtends na het slapen wel. Hij plast eigenlijk altijd in de vooravond zijn luier vol heb ik gemerkt, als ik hem dan nog verschoon (enkele keer heeft hij dan nog een poepluier) dan is hij de volgende dag helemaal niet zo nat.

Dus als R. gewoon gedurende de dag goed plast dan is er niet veel aan de hand lijkt me. Je verschuift nu het drinken ook meer naar overdag. Ik zou haar wel gewoon elke keer drinken aanbieden als je een eetmoment hebt. Als ze plast dan maakt het tijdstip waarop natuurlijk niet zo veel uit, als het er maar uit komt!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 27 Feb 2014 09:00

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Ze plast overdag heel goed hoor! We hadden flink volle luiers.

Normaal plast R. ook aan het begin van de avond. Als ik haar rond 23.00 uur nog verschoon is haar luier 's ochtends ook niet echt nat.. Maar nu heeft ze natuurlijk de hele avond niet geplast. Ze krijgt bij elke maaltijd drinken en tussendoor drinkt ze goed water.
Laatst gewijzigd door Olivia op 27 Feb 2014 20:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Feb 2014 09:02

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Dan zou ik me geen énkele zorgen maken hoor! Je veranderd iets in haar eet en drinkpatroon en daardoor veranderd er ook iets in haar plaspatroon.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 27 Feb 2014 13:00

Re: dochter (10 maanden) wil geen fles meer

Volgens mij is dit juist helemaal prima. En zo te lezen krijgt ze echt wel voldoende vocht binnen. Heel goed juist dat ze het zelf afbouwt. Ze eet ook hartstikke goed.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers