Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bolognesesaus laf

<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 18:47

Bolognesesaus laf

Ik ben absoluut geen keukenprinses. Wat ik klaar maak en lekker is komt uit potjes, zakjes en pakjes. Een tijdje geleden heb ik wat kruiden ingeslagen (Oregano, basilicum, Rozemarijn en Tijm) en ik dacht dat ik samen met tomatenblokjes wel zelf een lekkere saus kon maken. Maar hij is weer eens laf. Wat doe ik toch verkeerd? Ik heb bij de kruiden hierboven ook nog 4-seizoenenpeper gebruikt en op het laatst, omdat de saus wat dun was, hem een beetje gebonden met een papje van bloem en water.

Ik heb zo goed als ik dat kan dit recept proberen te volgen;

http://www.volrecepten.be/click/index/9 ... fromage.nl
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Feb 2014 18:50

Re: Bolognesesaus laf

Heb je ook zout toegevoegd? Een beetezout versterkt de smaken. Verder niet zuinig zijn met kruiden. Vaak gebruiken mensen te weinig kruiden in plaats van teveel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 19:02

Re: Bolognesesaus laf

Nee, geen zout. Ik dacht, de spek is zout dus dan doe ik er geen extra zout bij. Maar ik heb helemaal geen spek geproefd. :P

En kruiden vond ik moeilijk om te doseren. Ik geloof dat ik een kleine kwart van elke potje van Stegeman heb gebruikt op een volle Braadpan met saus. Toch te weinig?

Ik heb gewoon echt geen feeling voor koken, geloof ik.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Feb 2014 19:08

Re: Bolognesesaus laf

Je had een aantal weken geleden toch al hetzelfde topic geopend waarin iedereen (waaronder ik) allerlei tips gaven om een goede pasta saus te maken? Heb je die al (eentje of meer) geprobeerd?
<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 19:11

Re: Bolognesesaus laf

Marin schreef:Je had een aantal weken geleden toch al hetzelfde topic geopend waarin iedereen (waaronder ik) allerlei tips gaven om een goede pasta saus te maken? Heb je die al (eentje of meer) geprobeerd?


Nee, niet op dit forum. Ik heb het na die keer ook maar opgegeven. En ben weer met pakjes verdergegaan. Maar een paar weken geleden had ik zelfgemaakte lasagne gemaakt en dus kruiden gehaald en daarom dacht ik dat ik wel weer een poging kon wagen. De Lasagne was trouwens ook niet te eten, maar dat kwam door de Roomkaas. Te machtig.
<<

Anoniem58

Bericht 24 Feb 2014 19:11

Re: Bolognesesaus laf

Ik dacht dat het topic over bange tomatensaus ging...
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 24 Feb 2014 19:13

Re: Bolognesesaus laf

Je moet eens deze bolognese saus maken: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... ognesesaus
Is echt heerlijk!
Ik hou zelf niet van bleekselderij, maar in dit gerecht is het prima te eten. Heb het ook wel eens vervangen door andere groente, dat kan ook goed :)

Er is trouwens ook een tutorial van dit gerecht te vinden op de site, dan leggen ze dus in een filmpje precies uit hoe het moet
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2014 19:20

Re: Bolognesesaus laf

Anderhalf uur pruttelen is te weinig voor een rijke smaak, dat moet zeker drie uur. En in lekkere bouillon.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Feb 2014 19:25

Re: Bolognesesaus laf

Wat ik altijd doe tegenwoordig is een glas rode wijn toevoegen en die laten inkoken. Bij het recept wat je hebt gebruikt kan dat goed. Verder hoe langer het staat hoe lekkerder.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 19:28

Re: Bolognesesaus laf

Caulfield schreef:Anderhalf uur pruttelen is te weinig voor een rijke smaak, dat moet zeker drie uur. En in lekkere bouillon.


Ja, ik heb het vanochtend al bereid en vanmiddag lang laten pruttelen. Ik las ergens dat een goede Bolognesesaus niet in één uur klaar is.

Henque, ik zal het recept even opslaan in mijn favorieten. Handig dat ze laten zien hoe het precies moet. Ik ben gewend om gehakt te rullen en alles er dan maar bij te gooien. Ik zag net al snel dat dat niet de bedoeling is.

Silly-one, ik had een klein flesje rode Wijn gekocht en die toegevoegd. Maar eh, als ergens als laatste. En stinken dat het deed. Ik hou gewoon echt niet van wijn. Maar ik heb me ooit ergens gehoord dat het een ander doel heeft dan alcohol aan het gerecht toevoegen en daarom soms noodzakelijk. Smaak toch?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Feb 2014 19:32

Re: Bolognesesaus laf

Juist als alcohol kookt verliest het een deel van zijn alcohol. Dus het is wel degelijk een deel smaak toevoeging.
Ach de eerste keer smaakte het bij mij ook nergens na, maar door het vaker te doen en te proeven tussendoor gaat het steeds beter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Feb 2014 19:35

Re: Bolognesesaus laf

Ik maak de saus altijd volgens mijn moeders recept en daar gaat ook knoflook in, misschien helpt dat? En een bouillonblokje.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 19:37

Re: Bolognesesaus laf

Had ik het toch goed onthouden van de Wijn.

Knoflook had ik er ook doorgedaan. Wel vier tenen. Ik vind dat heel erg lekker ruiken. En ik heb er een handje van het te overdrijven. En ik had ook winterpeen en bleekselderij. Twee groenten waar ik nooit mee werk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2014 20:08

Re: Bolognesesaus laf

Zonder zout komen kruiden niet tot z'n recht, zout is echt een smaakversterker en dus een must.
#teammaple🍁
<<

Anoniem50

Bericht 24 Feb 2014 20:55

Re: Bolognesesaus laf

Urban Naked schreef:Zonder zout komen kruiden niet tot z'n recht, zout is echt een smaakversterker en dus een must.


Aha. Ok, volgende keer gewoon wat zout toevoegen.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2014 10:51

Re: Bolognesesaus laf

Marley schreef:
Marin schreef:Je had een aantal weken geleden toch al hetzelfde topic geopend waarin iedereen (waaronder ik) allerlei tips gaven om een goede pasta saus te maken? Heb je die al (eentje of meer) geprobeerd?


Nee, niet op dit forum. Ik heb het na die keer ook maar opgegeven. En ben weer met pakjes verdergegaan. Maar een paar weken geleden had ik zelfgemaakte lasagne gemaakt en dus kruiden gehaald en daarom dacht ik dat ik wel weer een poging kon wagen. De Lasagne was trouwens ook niet te eten, maar dat kwam door de Roomkaas. Te machtig.


Mijn excuses, jij was het inderdaad niet die dat topic hier geopend had, maar TukTuk. Maar de strekking blijft hetzelfde, hier staan goede tips in:

pastasaus-wat-doe-ik-verkeerd-t5752.html
<<

Anoniem50

Bericht 26 Feb 2014 14:10

Re: Bolognesesaus laf

Dank je wel Marin. Zal alles opslaan. Als ik weer Bolognesesaus maak dan zijn we weer maanden verder. Ik heb zes porties saus in de vriezer, kan weer even vooruit. :D
<<

Anoniem108

Bericht 26 Feb 2014 17:35

Re: Bolognesesaus laf

Ik voeg nooit ergens zout aan toe, want vind geen lekkere smaakversterker en toch is de saus heel smaakvol. Door wijn erbij te doen (en niet op het laatst) wordt de saus juist voller van smaak. Ik doe er zelf ook vaak wat sambal bij en ipv 4-seizoenpeper is cayenne ook een optie. Knoflookteentjes erbij verrijkt de smaak ook.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Feb 2014 10:05

Re: Bolognesesaus laf

Ik kook ook zoutloos en vind de saus toch heerlijk! Ik zal vanavond eens opletten wat ik er allemaal door gooi.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers