Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit elkaar en werkloos

<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 14:10

Bericht 24 Feb 2014 14:36

Uit elkaar en werkloos

Hey allemaal,

De situatie waarin ik nu zit, zorgt voor veel stress en door de bomen het bos niet meer zien.
Sinds eind juli zijn mijn ex en ik uit elkaar. We hadden een koopwoning samen. Ik heb er eerst nog 2 maanden gewoond, want ik vond ook dat het van mij was en hij wilde niet weg. Uiteindelijk hield ik dat niet vol, omdat hij weigerde te praten tegen me en nog steeds van mij verwachtte dat ik wel alles voor hem deed.
Nu woon ik al een aantal maanden bij m'n ouders. En ben inmiddels sinds januari werkloos, en krijg komende week m'n allerlaatste WW-uitkering. Ik ben wel bezig met de gemeente over bijstand of iets. En ondertussen solliciteer ik me wezenloos.
Anyway, het huis staat door zijn laksheid pas sinds een maand te koop. Ik kan de hypotheek gewoon niet meer betalen. Hij kan het wel alleen betalen, maar vindt dat niet eerlijk. Wat ik aan de ene kant wel snap, maar ja, wat moet ik daar op dit moment aan doen? Hij wil dus de hele inboedel houden in ruil voor dat ik niet betaal.
Is dat eerlijk? Wat vinden jullie?

Mijn eerste reactie was dat ik enorm pissig was..net alsof ik expres niet betaal en daarom nergens meer recht op heb. Ik woon er niet eens.. Dus ik heb ons samenlevingscontract nagekeken. En als we die ontbinden, is hij verantwoordelijk omdat hij het wel kan betalen en er ook woont. Hij wil absoluut niet dat contract ontbinden.

Ik weet niet hoe we hier uit moeten komen. Wat ik nu het beste als eerst kan doen en waar ik wel of niet recht op heb. Vooral omdat ik werkloos ben..

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Met hem daarin meegaan? En wat kan ik nu het beste doen... Pff ik weet het echt niet.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2014 14:40

Re: Uit elkaar en werkloos

Een jurist/advocaat in de arm nemen en het op een officiële manier gaan regelen.
Dit welles nietes verhaal schiet je niks mee op
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 14:42

Re: Uit elkaar en werkloos

Ik zou niet langer met hem in discussie gaan en advies inwinnen bij het Juridisch Loket.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 14:44

Re: Uit elkaar en werkloos

Trouwens: hij wil per se in het huis blijven wonen, hij heeft een half jaar gewacht met het huis te koop zetten, eerlijk gezegd zou ik wel het idee krijgen dat hij het wel lekker vindt om voor de helft van de kosten zo lang mogelijk in dat huis te blijven zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 14:10

Bericht 24 Feb 2014 15:29

Re: Uit elkaar en werkloos

Inderdaad Susan, dat idee krijg ik ook. En hij vindt dat ik schuldig ben aan het feit dat het uit is én dat ik ontslag heb gekregen. Dat was niet zijn probleem..letterlijk zijn woorden.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 15:38

Re: Uit elkaar en werkloos

Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2014 15:41

Re: Uit elkaar en werkloos

CharleysAngel schreef: En ondertussen solliciteer ik me wezenloos.


-ED- schreef:Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.


:palm:
<<

Anoniem66

Bericht 24 Feb 2014 15:41

Re: Uit elkaar en werkloos

-ED- schreef:Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.


Zuuuuuccchtt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2014 15:42

Re: Uit elkaar en werkloos

-ED- schreef:Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.


Werkelijk een briljante tip! :laughcry:

Ik vind die verdeling niet eerlijk en zou inderdaad ergens goed advies over inwinnen. Eventueel met een onafhankelijk persoon erbij het gesprek met hem aan gaan. Betalen jullie nu 50/50? Is het ook een idee om het naar rato te doen?

Wat je zegt over je samenlevingscontract snap ik niet helemaal...? Is het huis niet van jullie allebei? Want dan heb jij toch recht op het halve huis (of de waarde) bij het ontbreken van dat contract?
<<

Anoniem35

Bericht 24 Feb 2014 15:43

Re: Uit elkaar en werkloos

Ook hier maar weer: ED is op oorlogspad, ze heeft nu in minstens 3/4 topics van dit soort opmerkingen en het is maar wachten tot er een vette discussie uitbreekt. Dus negeer haar gewoon, dit is wat ze doet, dat weten we.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Feb 2014 15:43

Re: Uit elkaar en werkloos

Luce niet op reageren, want de TO heeft ook aangegeven dat ze druk aan het zoeken is.

On Topic, ik zal er ook Juridisch advies bij zoeken. Want zoals ik het lees, gaan jullie er niet samen uit komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 16:09

Re: Uit elkaar en werkloos

De rechtswinkel kan gratis, of in ieder geval goedkoop, advies geven. Zou nu sowieso geen toezeggingen doen.
<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 14:10

Bericht 24 Feb 2014 16:11

Re: Uit elkaar en werkloos

Green_Pepper schreef:
-ED- schreef:Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.


Werkelijk een briljante tip! :laughcry:

Ik vind die verdeling niet eerlijk en zou inderdaad ergens goed advies over inwinnen. Eventueel met een onafhankelijk persoon erbij het gesprek met hem aan gaan. Betalen jullie nu 50/50? Is het ook een idee om het naar rato te doen?

Wat je zegt over je samenlevingscontract snap ik niet helemaal...? Is het huis niet van jullie allebei? Want dan heb jij toch recht op het halve huis (of de waarde) bij het ontbreken van dat contract?


Ja het huis is van ons allebei. Als het contract ontbonden is, is hij als enige nog verantwoordelijk. Omdat hij er nog woont en het ook kan betalen alleen. Nu moet ik evenredig meebetalen. Wat nu nogal lastig is met een inkomen van 0,0.

Maar juridisch advies inwinnen is inderdaad wel handig dan. Ik wil gewoon weten hoe ik er precies voor sta. Ook al is dat misschien heel slecht. Ik vind het alleen niet netjes dat hij me alles wil afnemen nu en dat de rest maar mijn probleem is.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 16:15

Re: Uit elkaar en werkloos

Ik begrijp niet zo goed waarom je het huis uit bent gegaan. Je zegt dat hij verwachtte dat je allemaal dingen voor hem deed, maar dat kun je toch ook weigeren?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2014 16:18

Re: Uit elkaar en werkloos

CharleysAngel schreef:
Green_Pepper schreef:
-ED- schreef:Ik zou een baan gaan zoeken als ik werkloos was.


Werkelijk een briljante tip! :laughcry:

Ik vind die verdeling niet eerlijk en zou inderdaad ergens goed advies over inwinnen. Eventueel met een onafhankelijk persoon erbij het gesprek met hem aan gaan. Betalen jullie nu 50/50? Is het ook een idee om het naar rato te doen?

Wat je zegt over je samenlevingscontract snap ik niet helemaal...? Is het huis niet van jullie allebei? Want dan heb jij toch recht op het halve huis (of de waarde) bij het ontbreken van dat contract?


Ja het huis is van ons allebei. Als het contract ontbonden is, is hij als enige nog verantwoordelijk. Omdat hij er nog woont en het ook kan betalen alleen. Nu moet ik evenredig meebetalen. Wat nu nogal lastig is met een inkomen van 0,0.

Maar juridisch advies inwinnen is inderdaad wel handig dan. Ik wil gewoon weten hoe ik er precies voor sta. Ook al is dat misschien heel slecht. Ik vind het alleen niet netjes dat hij me alles wil afnemen nu en dat de rest maar mijn probleem is.


Dat is ook niet netjes van hem en ook niet realistisch. Succes met juridisch advies inwinnen!
<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 14:10

Bericht 24 Feb 2014 16:20

Re: Uit elkaar en werkloos

-ED- schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je het huis uit bent gegaan. Je zegt dat hij verwachtte dat je allemaal dingen voor hem deed, maar dat kun je toch ook weigeren?


Dat deed ik inderdaad ook niet, dus de sfeer was op zn zachtst gezegd niet heel relaxed. Dat trok ik na 2 maanden niet, die spanning. Het is misschien geen slimme zet geweest. Aan de andere kant hoopte ik misschien dat het zo beter zou gaan, en dat het niet compleet oorlog werd. Maar dat wordt het dus alsnog.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 16:23

Re: Uit elkaar en werkloos

Daarom zou ik dus juridisch advies inwinnen. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat er een regeling is die bepaalt dat je naar draagkracht betaalt, zeker als je niet eens in het huis woont en hij wel, en hij gewoon een riant inkomen heeft. Misschien ook niet hoor, ik ben zelf geen jurist, maar het zou zonde zijn als de regels wel in jouw voordeel zijn en je loopt dat mis doordat je met hem gaat touwtrekken terwijl je op voorhand al weet dat hij je toch geen mallemoer gunt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem57

Bericht 24 Feb 2014 16:26

Re: Uit elkaar en werkloos

Echt ED ik ben in staat om jou en je wanstaltige denigrerende gedrag door het scherm heen te trekken.

Wat een vervelende situatie zeg! Ik zou het inderdaad via de officiele weg gaan regelen, als het niet meer netjes samen opgelost kan worden.

Verder hoop ik dat je snel een nieuwe baan hebt!
<<

Anoniem59

Bericht 24 Feb 2014 16:29

Re: Uit elkaar en werkloos

Wat Susan zegt, ja. Lijkt me ook oneerlijk als jij de helft betaalt aan een huis waarvan je niet eens kan genieten en hij in zijn eentje gebruik van maakt. Lekker makkelijk van hem. Gewoon informeren inderdaad, dat kost je niets en levert je misschien alleen maar mogelijkheden en voordeel op.
<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 14:10

Bericht 24 Feb 2014 16:33

Re: Uit elkaar en werkloos

Dat ga ik inderdaad nu doen. Ik zat alleen maar in mn hoofd met bank, uwv, gemeente.. ik wist even niet waar ik het eerst of laatst aan moest beginnen. Bedankt!
<<

Anoniem108

Bericht 24 Feb 2014 17:10

Re: Uit elkaar en werkloos

Het enige juiste wat je kan doen is juridische hulp zoeken hierbij, want niemand hier weet hoe het contract eruitziet inhoudelijk - de zogeheten kleine lettertjes. Daarnaast is het geen argument -in juridisch opzicht- om te zeggen dat het niet eerlijk is dat je nu al maanden hebt betaald en nu nog betaalt voor een huis waar je niet woont. Dat is gevoelsmatig heel klote, maar feitelijk heb je er zelf voor gekozen er niet te willen wonen, doordat de situatie voor jou stress opleverde. Ik snap wel dat het heel zuur is voor je, maar je mag er nog steeds wonen, alleen de onderlinge verstandhouding maakt dat vrijwel onmogelijk voor jou. Sterkte/succes met het vinden van een nieuwe baan en ik hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent, in alle opzichten.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 17:22

Re: Uit elkaar en werkloos

Eens met Izar, juridisch gezien ben je zelf vrijwillig uit je huis weggegaan en is het dus je eigen keuze om voor een huis te betalen waar je niet meer woont. Heel naar allemaal, maar helaas wel waar.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 17:37

Re: Uit elkaar en werkloos

Ben jij juridisch onderlegd ED? Ik vraag me af of het wel zo simpel ligt namelijk.
<<

Anoniem108

Bericht 24 Feb 2014 17:57

Re: Uit elkaar en werkloos

Nel schreef:Ben jij juridisch onderlegd ED? Ik vraag me af of het wel zo simpel ligt namelijk.


Waarom vraag je dit niet aan mij? Ik begon er immers over.:) Ben jij juridisch onderlegd, omdat je aangeeft dat je je afvraagt of het wel zo simpel ligt.

Het is trouwens wel lastig om bijstand te krijgen als je weer bij je ouders bent ingetrokken, aangezien je moet kunnen aantonen geen duurzaam huishouden te voeren en er worden redelijk wat steekproeven gedaan. Je moet dus ook echt aan een ambtenaar kunnen laten zien, indien ze een huisbezoek komen doen, dat je je eigen huishouden voert en dus huur betaalt aan degene bij wie je huurt, in dit geval je ouders. Pas hier wel mee op, want in dit geval is het al snel ongeloofwaardig dat je je eigen eten maakt en volledig zelfstandig leeft onder het dak van je ouders. Ook hier zit je dus zometeen met kosten, als je nu nog niets zou betalen. Anders is het dus alsnog een duurzaam huishouden voeren en vervalt hoogstwaarschijnlijk je recht op bijstand, doordat je ouders (indien zij nog werken) al heel snel boven de grens zitten wat je moet verdienen om iemand anders te kunnen onderhouden en dus de aanvrager van bijstand hier geen aanspraak meer op maakt.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 18:47

Re: Uit elkaar en werkloos

Nou ja, dan geldt het ook voor jou.
In mijn studie zijn wat juridische dingetjes aan bod gekomen, al weet ik van dit onderwerp weinig af..en werk bij een gemeente en hoor wel eens wat. Zodoende dat ik het me afvraag.

Bijstand wordt een lastig verhaal inderdaad.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers