Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou dit kunnen zijn?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2014 10:37

Wat zou dit kunnen zijn?

Mijn zoontje van 15 maanden is vannacht zowat elke 10-15 minuten wakker geworden van de pijn.
Gisteren overdag was hij gewoon vrolijk, niets aan de hand. Het begon toen hij net een kwartiertje in bed lag. Op de camera zag ik dat hij de hele tijd lag te woelen en elke 10-15 minuten hoorde ik elke keer een pijnkreet, soms echt tot gillen toe. Het was absoluut geen vraag om aandacht, want ook als ik erheen ging en als ik hem vasthad, had hij soms een pijnkreet.

Op den duur ben ik bij hem op de kamer gaan zitten in schommelstoel en had ik hem op mijn buik gelegd, maar daar maakte ik het precies alleen maar erger mee. Hij had duidelijk pijn, maar ik had geen idee waaraan. Zo aangemodderd tot 23u30 en hem uiteindelijk een zetpil gegeven in de hoop dat hij toch wat kon slapen. De pijn leek wel weg te trekken en om 0u30 viel hij in slaap. Maar om 2u30 begon het hele spel weer opnieuw. Om de 10-15 minuten hoorde ik hem weer krijsen van de pijn. Hij slaapt normaal zonder speen, maar gisteren had ik hem er dan wel eentje gegeven, maar zelfs dat bleek niet te volstaan.

Hij is nu bij mijn moeder en haar viel het op dat hij moeite had met staan. Hij wil wel gewoon op de grond staan, maar als ze hem op schoot heeft, wil hij niet gaan rechtstaan (normaal wil hij altijd rechtstaan op schoot). Dan houdt hij zijn rechterbeentje in de lucht, blijkbaar dat hij daar toch last van heeft. Nu ze dat vertelde, merkte ik op dat hij dat gisterenavond ook had, maar ik zocht daar verder niets achter. Het gekke is dat hij alleen op schoot niet wil staan en dan gaat huilen, alsof hij dan toch pijn heeft. Misschien dat er ook wel een verband is waarom hij niet op mijn buik wilde liggen met zijn beentjes in foetushouding, misschien doet die houding wel pijn?

Hij kan nog niet zelf lopen, alleen aan de hand, is niet gevallen o.i.d. dus ik vind het erg lastig om in te schatten wat het zou kunnen zijn. Ik heb dus alvast een afspraak gemaakt voor vanavond bij de huisarts, maar misschien dat iemand het van jullie herkent en me gerust kan stellen, want ik maak me nu behoorlijk veel zorgen om hem :( :( :( .
2012 & 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 24 Feb 2014 10:52

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Misschien groeipijn? Al verklaart dat natuurlijk niet waarom hij zelf wel gaat staan, maar op de schoot niet.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2014 13:30

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar nu belde mijn vriend net en zei dat hij gisteren achter zijn loopwagentje stond, ineens op zijn knietjes ging zitten en heel hard begon te krijsen. Iets waar hij gisteren niets achter zocht (hij dacht aandacht zoeken) maar hij zal dan toch ook wel pijn gehad hebben. Iets is er in ieder geval niet juist, maar wat?
2012 & 2016
<<

Anoniem75

Bericht 24 Feb 2014 13:35

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Misschien zit er een zenuw of spiertje klem? Misschien helpt het als je het licht masseert?

Ik ben benieuwd wat de huisarts vanavond zegt
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Feb 2014 18:29

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

A heeft dit ook een week of 2 gehad, niet goed kunnen achterhalen wat het was.daarna was het over en was ze behoorlijk gegroeid(haar benen vooral) dus ik heb het op groeipijn gestoken
<<

Anoniem331

Bericht 24 Feb 2014 18:30

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Een huisarts met avondspreekuur? Hoe ideaal!

Groeipijnen zou ik zo snel niet aan denken, maar dat is meer omdat ik meende dat ze dat pas later krijgen, en niet als ze zo jong nog zo gestaag steeds wat doorgroeien.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Feb 2014 22:49

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Ocherme R :( wat zei de huisarts? Veel beterschap.
<<

Anoniem51

Bericht 24 Feb 2014 23:19

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb als kind een blindedarmontsteking gehad en ik weet nog wel dat ik door de grond ging van de pijn bij bepaalde bewegingen van m'n rechterbeen, het strekken of juist optrekken was echt niet prettig. Ik denk niet dat dat het is (hij heeft geen koorts denk ik?), maar ik moest er ineens aan denken.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Feb 2014 23:24

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Groeipijn komt later volgens mij.
Wat lastig zeg. Wa zei de huisarts?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Feb 2014 23:47

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Het is wel goed om alert te zijn op blindedarmontsteking, zeker als een kind zelf niet kan aangeven dat hij buikpijn heeft. Bij Ezra kwamen we er toen ook achter doordat hij opeens krom liep. Ik hoop dat het iets onschuldigers is, maar hou het wel in je hoofd, want we waren toen dat weekend al bij de huisartsenpost geweest en zij hadden er totaal niet aan gedacht, we zijn er toen zelf opgekomen en hebben toen zelf gebeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem32

Bericht 25 Feb 2014 00:10

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Dat was ook het eerste wat mij binnen schoot zeker als je het erger maakte toen hij.op.zijn buik lag.
Ben erg benieuwd wat de arts zei. Ik zou heel alert zijn op blindedarmontsteking.
Groeipijn lijkt mij niet zeker nu nog niet en niet in deze heftige mate als snoes omschrijft.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 25 Feb 2014 08:11

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Wat zei de h.a?
A.K.A Slaatje

]
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Feb 2014 13:45

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

De huisarts kon niets vinden, maar dat vond ik ook niet zo gek. Buiten dat telefoontje van mijn moeder in de (vroege) voormiddag dat hij zijn beentje niet wilde strekken, ging het verder eigenlijk prima. Hij ging gewoon weer normaal staan, ook op schoot. Was gewoon de hele dag vrolijk, zijn dutje deed hij ook zonder problemen. Dus nu moeten we het in de gaten houden en als hij het nog een keer heeft, weer contact met hem opnemen. Vannacht heeft hij gelukkig ook gewoon goed geslapen, geen pijnscheuten o.i.d. waargenomen.

Dankjulliewel in ieder geval voor de tips, zeker ook die van de blindedarmontsteking. Dat ga ik nu zeker in mijn achterhoofd houden, mocht dit een terugkerend probleem zijn. Voor nu hoop ik dat het eenmalig was en dat hij er verder geen last meer van zal hebben.
2012 & 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 25 Feb 2014 13:48

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

gelukkig dat het weer beter gaat! dat van die blindedarm wist ik ook niet,goed om te onthouden inderdaad!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers