Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sept/okt 2014 mama's

<<

Anoniem96

Bericht 06 Jan 2015 16:11

Re: Sept/okt 2014 mama's

Ik vergeet vaak wat te schrijven hier maar lees altijd aandachtig mee hoe het met jullie gaat allemaal !!

Hier gaat het echt veel en veel beter als ik nog eens een baby krijg wil ik er 1 van 3,5 maand :smile: :smile:
(Komt natuurlijk grotendeels door de nexium)

Hij slaapt nu op uitzonderingen na van door van half 10 tot half 10. Overdag in zijn bedje gaat beter nog niet heel soepel maar het lukt vaak al wel 1 slaap cyclus.

Wanneer gaan jullie beginnen met bijvoeding? L is nu 4 maanden en er wel echt aan toe maar twijfel zo met zijn slechte darmpjes.

Hoe slapen jullie baby's ?
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 06 Jan 2015 22:54

Re: Sept/okt 2014 mama's

Fijn dat het beter gaat Ritualz. Zal inderdaad wel hoop schelen nu de medicatie zijn werk doet.
Zelf vind ik het vanaf 2,5/3 maanden ook echt veel beter te doen dan ervoor.

Bijvoeding gaan we waarschijnlijk mee wachten tot 6 maanden, en dan beginnen met de Rapley methode.

Hier gaat het slapen 's nachts goed, hij kan 8 uur doorslapen achter elkaar. Overdag gaat het een stuk minder goed, inderdaad vaak ook maar 1 slaapcyclus. Veel wakker schrikken en huilen, daar wordt hij helaas vaak ook chago van.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 06 Jan 2015 23:17

Re: Sept/okt 2014 mama's

Gizmo: Lijkt me best vervelend als de slaapjes overdag moeizaam gaan. S. sliep altijd wel veel, maar de laatste dagen slaapt hij overdag ook een stuk minder. Max. 45 minuten en nu ineens wel weer 's avonds tot de laatste voeding. Hopelijk blijft het zo. Wat leuk dat J. ook had gerold! Hier is het niet weer gebeurd, maar hij heeft ook niet echt op zijn buik gelegen, dat schiet er wel eens bij in. Kan me voorstellen dat je opziet tegen het werken! Zie je erg op tegen het brengen van J bij de gastouder? Ik vond het best moeilijk om mijn dochter weg te brengen toen ze nog zo jong was. Ik liep toen een paar dagen per week stage en ik was eigenlijk wel blij om wat anders om handen te hebben.

Maddie: Wat fijn dat T. zo vrolijk is! De nachtvoedingen lijken me erg zwaar zeg, vooral als je vroeg op moet. Leuk dat jullie hebben gezwommen! En dat hij heeft gerold! S. heeft het ook niet weer gedaan.

SarahKey: Wat naar dat Dian reflux heeft! En dan ook nog buikgriep gehad, pfff. Wel fijn dat ze verder zoet en lief is!

Ritualz: Wij beginnen met 6 maanden met bijvoeden, ook Rapley. Waaraan merk je dat je zoon eraan toe is? Ik zou het nu echt niet aandurven, inderdaad vanwege de darmen, maar ook omdat mij 4 maanden nog echt vroeg lijkt. Fijn dat het zoveel beter gaat! Dat scheelt enorm he.

All: Nou, S. slaapt de laatste avonden ineens wel weer! Hij is nu overdag veel meer wakker. Ook wel erg gezellig! Hij heeft de fles om 19 uur gehad en ik twijfel of ik hem wakker ga maken voor de laatste voeding. Hij drinkt die wel helemaal leeg de laatste dagen, dus dan heeft hij het vast nodig!
Maart 2012 September 2014
<<

Femy

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 19 Mrt 2014 12:20

Bericht 19 Jan 2015 15:40

Re: Sept/okt 2014 mama's

Hier ook teken van leven, alweer lang geleden!
Met onze kleine gaat t inmiddels weer wat beter. Ze reageert beter op haar voeding, maar volgende maand moeten we wel naar het kinder ziekenhuis, om te kijken naar haar reflux en kijken of ze nou wel of niet een allergie heeft.
Voor de rest drink ze goed, en groeit ze ook prima! Alleen overdag is het soms drama. Ze slaapt alleen als je haar vast heb, en het zijn ook echt hazenslaapjes wat ze doet. Daarentegen slaapt ze in de nacht echt perfect!
Omdat ze nu ook wat rustiger is, gaan we komende week lekker zwemmen!
Hebben jullie dit al gedaan? En wat vonden jullie kleintjes ervan?
Afbeelding
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 22 Feb 2015 20:16

Re: Sept/okt 2014 mama's

Dames, waar zijn jullie! Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed. S. is alweer bijna een half jaar, wat gaat het toch snel. Binnenkort de eerste hapjes, ben benieuwd! Zo leuk weer. Verder doet hij het hartstikke goed en is erg vrolijk.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem121

Bericht 22 Feb 2015 22:07

Re: Sept/okt 2014 mama's

Hier gaat alles goed! M. is zo'n vrolijk kind, ze lacht de hele dag en 's nachts als ze honger heeft lacht ze zelfs. Echt genieten hier dus. Ze krijgt nog steeds borstvoeding en af en toe proberen we wat hapjes groente of fruit maar dat snapt ze nog niet helemaal.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 23 Feb 2015 20:33

Re: Sept/okt 2014 mama's

Ik vergeet inderdaad te reageren hier elke keer!

Gaat goed in ieder geval, stuk beter dan de eerste paar maanden. Kan nou tenminste zeggen dat ik er van kan genieten, J. is een heel vrolijk ventje.
Verder weer erg druk aan het werk. En veel in ons appartement geklust en te koop gezet, met resultaat want na twee weken hadden we afgelopen week al een mondelinge overeenkomst :D
1 juni moeten we er uit zijn. Helaas staat er erg weinig goeds te koop in de plaats waar we naar toe willen, dus nu hard duimen voor nieuw aanbod. Maar ik vrees dat we naar een tijdelijk appartement ofzo zullen moeten :S

J. heeft sinds eergisteren het krijsen ontdekt, mijn hemel wat een herrie af en toe. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij ;) Het kletsen wat hij ervoor deed was leuker ;)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Feb 2015 18:20

Re: Sept/okt 2014 mama's

Hé dames!
Hier ook alles goed hoor! Naja, het is weleens beter geweest, dat wel. Mijn oudste is al anderhalve week behoorlijk ziek, zó sneu. Hij heeft griep, oorontsteking en oogontsteking. Als het donderdag niet beter gaat moet hij naar de KNO arts.

Thomas doet het prima, kletst lekker, accepteert eindelijk de fles, is ook wel even een issue geweest. Verder is hij momenteel boos, heel boos, dat draaien m nog niet lukt.

Hij groeit als onkruid, haha, Hij weegt al 8,5 kilo.

Is het een idee om een Facebook groep ofzo te maken? Misschien ketsen we dan meer... ook lijkt afspreken me een keer leuk. Zouden meer mensen dat leuk vinden?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem121

Bericht 24 Feb 2015 22:26

Re: Sept/okt 2014 mama's

Zo Muppetje 8,5kg! Die groeit lekker. Ik noem Marit al Bollie en die weegt net 6kg...

Facebook groep lijkt me leuk als ie afgesloten is. M'n vrienden hoeven niet alles te weten.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Feb 2015 22:29

Re: Sept/okt 2014 mama's

Afgesloten moet te regelen zijn toch, lijkt mij ook het fijnst
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Feb 2015 09:02

Re: Sept/okt 2014 mama's

Earane, leuk dat je bijna gaat beginnen met hapjes! Ja de tijd vliegt echt.

Gizmo, wat fijn dat het nu zo lekker gaat! Spannend hoor, verhuizen.

Pluis, wat heerlijk dat M zo vrolijk is :) echt genieten.

Muppetje, wat een flink kereltje is het toch! Tygo woog 10 februari 6700 gram :)
Ik ben wel in voor een besloten Facebook groep.

Hier gaat het goed. Wel vorige werk contact gehad met de kinderfysio, T hangt een beetje 1 kant op af en toe. In een c'tje zeg maar. Nu moeten we voor de zekerheid een echo van de heupjes laten maken.
Tygo heeft nu eindelijk het rollen ontdekt :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Jan 2016 14:15

Re: Sept/okt 2014 mama's

Zo dan, laat ik na bijna een jaar het topic eens omhoog halen! Met het risico dat jullie er misschien wel overheen lezen na zo'n lange tijd! :smile:

Hoe gaat het met iedereen? Onze baby's zijn gewoon al dreumesen nu! Met S. gaat het erg goed. Hij is een ontzettende lieve vrolijkerd en lacht de hele dag. Wel een deugniet en een driftkikker als hij zijn zin niet krijgt. Sinds een ruime maand loopt hij en nu gaat dat over tot hard lopen, echt leuk! Hij doet alles na en dat is soms ook hilarisch. Eten doet hij ook goed, eet een stuk meer dan z'n grote zus. Slapen gaat ook erg goed, niks te klagen!

Ben benieuwd hoe het met iedereen is :).
Maart 2012 September 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jan 2016 14:37

Re: Sept/okt 2014 mama's

Wat leuk weer eens een update! Hier gaat alles goed met T. Hij is een ondernemend mannetje die weet wat hij wil. Hij is de laatste tijd ook wel driftig als hij zijn zin niet krijgt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Jan 2016 20:18

Re: Sept/okt 2014 mama's

FIjn dat het met T. ook goed gaat!
Maart 2012 September 2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers