Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtangst?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 22 Feb 2014 23:40

Nachtangst?

Een uurtje geleden werd J. vanuit het niets volkomen in paniek wakker. Het leek wel of ze een totale paniekaanval had. Ze was heel onrustig, huilen, gillen en totaal niet aanspreekbaar. Het was echt naar om te zien. Ze leek ook helemaal niet bij en totaal zichzelf niet. Na een kwartier was het weer over en ging ze weer slapen. Een nachtmerrie of enge droom was het in elk geval niet: dan reageert ze anders.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Is dit nu nachtangst? Ze heeft het wel eens eerder gehad, maar nooit zo heftig.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem20

Bericht 22 Feb 2014 23:47

Re: Nachtangst?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 27 Feb 2014 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem196

Bericht 23 Feb 2014 00:06

Re: Nachtangst?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 23 Feb 2014 00:15

Re: Nachtangst?

Groeipijn denk ik niet. Dan kan ze altijd heel precies aanwijzen dat ze pijn heeft en waar. Dit was anders, haast eng :(
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Feb 2014 00:28

Re: Nachtangst?

Hehe, dit had mijn verhaal kunnen zijn 2 weken geleden. PRECIES hetzelfde. Ik heb het alleen op groeipijn gehouden, zoals Missknutsel ook zegt.

Wij hadden haar nog nooit zo gezien, ze was totaal in paniek, niet aanspreekbaar, huilen, trapte en duwde ons weg als we aan haar wilde komen, gaf geen respons als we iets vroegen... Normaal kan ze heel goed benoemen als ze bv een nachtmerrie heeft. Wat mij heel erg opviel was dat ze op haar buik lag en lichamelijk ook heel onrustig was. Dus met haar voeten afzetten, heel veel bewegen, kronkelen... Na een minuut of 20 was er niks meer aan de hand en zat ze blij tv te kijken... Ik dacht eerst dat ze last van haar buikje had gehad door al dat gekronkel... Ik heb het op groeipijn gehouden, maar ik moet zeggen dat ze dat verder nog nooit gehad heeft...

Succes! L heeft het die nacht 2 keer gehad (en erna niet meer...)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 23 Feb 2014 00:33

Re: Nachtangst?

Is hier ook met periodes. We krijgen dan geen contact met haar en 's ochtends weet ze er niks meer van.

http://www.cjgheusden.nl/paginas/121-sl ... angst.html
Dit vond ik wel informatief over nachtangst.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Feb 2014 07:56

Re: Nachtangst?

Dat klinkt als night terrors/nachtangst het heeft eigenlijk een andere naam zie hier:

http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... turnus.php staat info erover.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Feb 2014 09:07

Re: Nachtangst?

Hier ook herkenbaar. Voor het eerst gebeurd in Italie op vakantie. Leek heel erg op buikkrampen te lijken. Allleen het gekke was dus dat we totaal niet tot hem door konden dringen. Hij was volledig over de toeren en niet te troosten. Drukte ons ook van hem weg. Zijn toen 's nachts ook in het ziekenhuis beland waar hij een klysma heeft gekregen i.v.m meerdere dagen niet te hebben gepoept en hij had ook een oorontsteking. Dacht dus dat dat de oorzaak was geweest. Maar sinds september heeft hij het thuis ook nog een keer of 4 gehad. We moeten dan echt de lampen aan doen om op een gegeven moment tot hem door te dringen. Het duurt hier ongeveer 1-1.5 uur voordat hij weer helemaal gekalmeerd is. Ik vind het echt vreselijk om te zien.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Feb 2014 10:17

Re: Nachtangst?

juani schreef:Heel herkenbaar zo nu en dan. De oudste hier wordt om de zoveel weken een aantal avonden rond 23 u wakker om volledig in paniek te huilen, schreeuwen, etc.. Niets helpt. Hij praat niet en kijkt dan ook niet naar ons. We blijvend dan bij hem en valt na 10-20 minuten weer in slaap. Ineens is het dan weer stil, en slaapt hij alsof hij niet anders heeft gedaan.
Wij zeggen overigens alleen "mama/papa is bij jou" en geven hem een aai ofzo, zodat hij weet ? dat we er zijn.
Laatste keer is aantal weken geleden volgens mij. Zijn echt periodes.

Wat het is, geen idee. Ik gooi het altijd maar op een nare droom.


Hier precies zo en idd heel eng om te zien.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers