Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer salaris of meer vakantiedagen?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2014 13:00

Meer salaris of meer vakantiedagen?

Wat zouden jullie liever hebben? Meer vakantiedagen, of meer salaris?
Van het deel wat je aan minder salaris krijgt elke maand, krijg je wel extra vakantiedagen voor terug. Dus indirect hou je hetzelfde salaris op jaarbasis.

Volgende week hoor ik hier meer over op mijn werk, maar ik denk zelf dat ik voor meer vakantiedagen ga. Lijkt me heerlijk, wat meer vakantiedagen. Ik krijg namelijk ook salarisverhoging, dus ik ga er sowieso weinig/niet op achteruit als ik ga kiezen voor meer vakantiedagen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Feb 2014 13:29

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou meer salaris willen. Ik heb al zoveel vakantiedagen/vrije dagen staan die ik niet kan opnemen omdat het te druk is en ik een vrije dag meestal weer 's avonds moet inhalen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 13:32

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

In jouw geval zou ik lekker voor de vakantiedagen gaan! Heerlijk toch! En je krijgt toch een salarisverhoging en je hebt natuurlijk ook tijd nodig om al dat geld uit te geven :P
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 22 Feb 2014 13:39

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou in mijn eigen situatie voor meer uren kiezen, maar dat komt ook omdat ik momenteel maar een klein contract heb en meer uren welkom zijn. Bovendien heb ik nu genoeg vrije tijd, dus ik neem ook nooit vakantiedagen op.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2014 15:16

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Meer uur werken wil ik sowieso niet. Ik werk 36 uur en dat vind ik prima zo.

Je hebt gelijk ED, ik moet natuurlijk wel tijd hebben om dat extra salaris op te kunnen maken :wink:
Nee, mijn keuze is denk ik wel gemaakt. Ik moet nog kijken hoe het financieel precies eruit ziet, maar ik ga denk ik voor de extra vakantieuren. Wij gaan best wel regelmatig op vakantie/weekendjes weg, dus dan komen die extra dagen wel uit.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 22 Feb 2014 15:18

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Vakantiedagen! Vrije tijd is meer waard dan geld.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Feb 2014 15:45

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Op dit moment zou ik kiezen voor meer geld, omdat wij het absoluut niet breed hebben. Echter, ik moet eerst maar eens een baan zoeken. Misschien als ik een duidelijk beeld heb van wat ik verdien en heb aan vrije dagen dat ik daar anders over denk.

In jou geval zou ik ook gaan voor meer vakantiedagen als je het qua geld niet direct nodig hebt.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Feb 2014 17:20

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou op dit moment voor meer vakantie dagen gaan. Ik vind het aantal vakantiedagen dat ik heb weinig (is natuurlijk niet zo, maar ik zou graag meer willen), maar dus liever vakantiedagen voor mij.
<<

Anoniem19

Bericht 22 Feb 2014 17:23

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Absoluut meer salaris. Ik ga 2-3 keer per jaar op vakantie maar niet zo lang dus ik heb altijd genoeg dagen.
<<

Anoniem87

Bericht 22 Feb 2014 18:28

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou voor meer salaris gaan. Ik heb nu al veel meer vakantiedagen als dat mijn vriend heeft, dus aan nog meer vakantiedagen heb ik weinig.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2014 20:40

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Maar je hoeft toch niet altijd vrij te zijn als je vriend dat ook is? Ik werk 4 dagen, mijn vriend 5. Hij werkt officieel gezien 'maar' 4 uur meer, daarentegen ben ik wel een dag extra vrij doordeweeks. Ik vind dat heerlijk, maakt mij niet uit dat hij dan niet vrij is.

Dus meer vakantiedagen dan mijn vriend hebben zou ik zelf niet als een nadeel ervaren eigenlijk.
<<

Anoniem28

Bericht 22 Feb 2014 21:13

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou gaan voor meer salaris. Ik heb nu al moeite om mijn vakantiedagen op te krijgen, meer vakantie hoeft van mij echt niet.
<<

Anoniem87

Bericht 22 Feb 2014 21:33

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Winegum schreef:Maar je hoeft toch niet altijd vrij te zijn als je vriend dat ook is? Ik werk 4 dagen, mijn vriend 5. Hij werkt officieel gezien 'maar' 4 uur meer, daarentegen ben ik wel een dag extra vrij doordeweeks. Ik vind dat heerlijk, maakt mij niet uit dat hij dan niet vrij is.

Dus meer vakantiedagen dan mijn vriend hebben zou ik zelf niet als een nadeel ervaren eigenlijk.


Natuurlijk moet dat niet, maar ik werk nu al minder (4 dagen, vriend 4 om 5) en heb zo'n 6 weken vakantie (komt door de diensten die ik draai naast m'n werk) en vriend 4 weken maar. Dus ik ben genoeg alleen voor m'n gevoel en daarnaast verveel ik me erg snel.
<<

Anoniem73

Bericht 22 Feb 2014 21:40

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Meer salaris!
<<

Anoniem30

Bericht 22 Feb 2014 21:42

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Meer salaris! Ik heb sowieso 3 dagen per week vrij, en kan dus achter elkaar vrij zijn als ik dat aanvraag, zonder vakantiedagen op te hoeven nemen, dus heb genoeg vrije dagen :)
<<

Anoniem186

Bericht 23 Feb 2014 01:36

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Rejoy schreef:Ik zou gaan voor meer salaris. Ik heb nu al moeite om mijn vakantiedagen op te krijgen, meer vakantie hoeft van mij echt niet.


Ja, echt? Ik heb daar nooit moeite mee gehad hoor. Ik hou van m'n vrije tijd. Ik heb altijd 5,5 week vakantie per jaar gehad en dat is eigenlijk te weinig. Het liefste heb ik in de zomer en rond de kerst 3 weken vrij en daarnaast nog wat vrije dagen tussendoor.

Ik zou dus zeker voor vakantiedagen kiezen! Ik ben altijd erg jaloers op mensen in het onderwijs. Lijkt me heerlijk, zoveel vakanties.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Feb 2014 01:50

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Haha Jans, herkenbaar. Ik moet er heel erg aan wennen dat ik nu 'maar' 25 vakantiedagen heb. Waarvan er nu 15 op zijn ;-)
Natuurlijk is het niet slecht, 25 dagen, voor een kantoorbaan, maar ik vind het zelf wel wennen. Helemaal omdat m'n vriend er 58 heeft (maar das ook niet helemaal normaal haha). Maar ik merk dat ik echt vrije uren aan het sparen ben, heb een aantal keer vrije uren 'gewonnen' met wedstrijdjes op t werk, en door overwerken. Zo heb ik er nu al zo'n 2 dagen extra bij gekregen. Als ik dat nog wat vaker doe, heb ik zo een week extra vrij bij elkaar gewerkt.
Door mijn onregelmatigheidstoeslag ontvang ik toch wel meer salaris als ik daar meer voor werk, dus doe mij maar extra vakantiedagen, meer meer meer ;-) ik ga waarschijnlijk nog wel drie tripjes dit jaar maken, dus kan ze goed gebruiken.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Feb 2014 02:36

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ja, heerlijk toch, Marin! Zeker als je zoveel werkt, dan is het toch fijn om ook af en toe vrij te hebben.
Nou verveel ik me ook niet gauw, dat scheelt. Een vriendin van me vindt 3 weken vakantie teveel, nou ik niet hoor!
Ik heb ook wel eens een week onbetaald verlof opgenomen. Sommige mensen vinden dat zonde, maar ik heb dat er wel voor over, dan maar wat minder sparen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 23 Feb 2014 02:57

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Persoonlijk zou ik voor meer salaris gaan omdat ik meestal standaard 5 vakantiedagen meeneem naar het volgende jaar. (we krijgen 25 vakantiedagen maar die maak ik nooit volledig op) Maar als ik, zoals in jou geval, toch al salarisverhoging zou krijgen, waardoor je er helemaal niet op achteruit gaat, kan ik mij goed voorstellen dat je voor de vakantiedagen kiest!
Afbeelding
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 23 Feb 2014 20:51

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou dan ook kiezen voor een hoger salaris. Maar ik werk parttime dus ben toch al enkele dagen thuis in de week.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Feb 2014 20:59

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Bloemetjesgordijn schreef:Ik zou dan ook kiezen voor een hoger salaris. Maar ik werk parttime dus ben toch al enkele dagen thuis in de week.


Ik ook. Voor m'n man zou ik het dan weer andersom zien en voor meer vakantiedagen kiezen.
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2014 07:36

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou voor meer vakantiedagen gaan. Ik heb er redelijk wat, maar die zijn altijd zomaar op want ik mag graag en zo vaak mogelijk op vakantie gaan.
<<

Anoniem85

Bericht 24 Feb 2014 09:34

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Meer salaris. Ik heb nu altijd dagen over en ik werk maar 24 uur. Het is voor mij ook niet heel lastig om een week vrij te zijn zonder dat het mij dagen kost.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2014 10:16

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik vind vrije tijd ook belangrijker dan meer salaris. Tenzij je natuurlijk niet goed kunt rondkomen, dan is kiezen voor een hoger salaris vrij logisch.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Feb 2014 11:16

Re: Meer salaris of meer vakantiedagen?

Ik zou meer salaris willen, maar goed ik werk maar 2 dagen. Ik heb altijd veel te veel vrije uren nog over omdat ik ze zelden opmaak.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers