Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie voortzetten na vreemdgaan

<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 00:33

Relatie voortzetten na vreemdgaan

Paar vragen aan degenen die een relatie hebben (of hebben gehad) met iemand die vreemd is gegaan en toch samen verder zijn gegaan:

- Waarom en vooral hoe zijn jullie verder gegaan?
- Waarom zag je er nog toekomst in?
- Kost het je moeite hem/haar weer te vertrouwen?
- Heb je het hem/haar echt vergeven?
- Heeft de wijze waarop het uitkwam, invloed gehad op de beslissing de relatie voort te zetten?

Zelf heb ik een ex die vreemd is gegaan en hoe erg ik het ook vond, ik had niet met hem verder gewild (los van het feit dat hij dat ook niet wilde). Dit topic is dus ook zeker niet bedoeld om de keuze van een ander te bekritiseren, want ik probeer juist meer begrip te krijgen voor degenen die wel de relatie hebben voortgezet.

Heb namelijk iemand in mijn omgeving die in deze positie zit en ik wil haar graag steunen, maar omdat het voor mij geen optie zou zijn om te blijven, vind ik het lastig om toch haar keuze te begrijpen nu ik haar zie worstelen met (zelf)vertrouwen. Het is niet zo dat ik haar veroordeel, maar ik voel me soms een beetje een sukkel dat ik me er zo weinig bij voor kan stellen en wil wel graag er voor haar zijn. Vandaar dus bovenstaande vragen.:)
<<

Anoniem32

Bericht 22 Feb 2014 01:16

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

De eerste keer dat mijn ex vreemd ging waren wij 7 jaar samen en woonden we net een half jaar in ons huisje samen.
Hij biechtte het meteen op en ik heb het heel snel vergeven. Al denk ik dat ik het op dat moment niet zo goed besefte plus dat het verhaal niet helemaal compleet was.
Het vertrouwen was daardoor niet zo zeer geschaad en we pakte samen de draad weer op.
2 jaar later, in een moeilijke periode van mijn leven waarin ik een redelijk zwaar herstel te voortduren had van mijn bevalling, ging hij weer vreemd. Dit maal met gevoelens voor de ander erbij en biechtte hij het niet op.
Ik moest het raden al ben ik ook niet gek uiteraard.
S was een half jaartje oud en ik was compleet gebroken. Boos verdrietig ik heb van alles gevoeld op dat moment. Uiteindelijk besloten we toch door te gaan met therapie erbij gezien ik het o.a. niet kon verkroppen dat mijn zoon al binnen een half jaar in een gebroken gezin moest gaan leven.
Dit door gaan heb ik 8 maanden vol gehouden. Mijn vertrouwen in hem maar ook in alle andere mensen was weg. Ik was mezelf verloren in een diep gat en leefde meer op overlevingstand.

Toen ik eenmaal zelf de kracht had gevonden, kon ik kiezen voor mijn eigen geluk en die van mijn zoontje.
Waarom ik door gegaan ben? Ik was er niet klaar voor en wilde koste wat kost alles uit de kast halen om het gezin te redden. Al was het gewoon al flink beschadigd en niet meer te herstellen.
<<

Anoniem66

Bericht 22 Feb 2014 01:39

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Hier hetzelfde als Stuiterbal. Mijn reden om door te gaan was mijn gezin, de kinderen. Toen het gebeurd is heb ik hem nooit meer kunnen vertrouwen. Ik snap je vriendin wel, ook al ben ik door schade en schande wijzer geworden. Maar je verlegt je grenzen steeds. Zij moet er zelf aan toe zijn. En daarvoor moet je soms diep zinken.

Ik weet nu wel: vreemdgaan is hier exit in een volgende relatie. Het kan zijn dat je in een relatie verliefd wordt op een ander, maar het is wat je ermee doet. Mijn ex besloot erop in te gaan. Hij had er ook voor kunnen kiezen om
voor zijn gezin en relatie te gaan vechten. Vreemdgaan valt voor mij niet meer goed te praten. Dat dóe je gewoon niet.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Feb 2014 03:02

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Het is waarschijnlijk niet helemaal gelijkwaardig aan ervaringen/meningen die je zoekt, aangezien wij daarna nog 2 keer uit elkaar zijn gegaan en het al met al wel een jaar geduurd heeft voordat we weer echt bij elkaar waren en voor elkaar gingen maar dit zijn mijn antwoorden:

- Waarom en vooral hoe zijn jullie verder gegaan?
Na 1 jaar zijn we toch weer met elkaar verder gegaan (tussendoor zijn we ook nog 1 x 1 en 1 x 2 maand bij elkaar geweest) We zijn weer verder gegaan alsof we "opnieuw" begonnen.

- Waarom zag je er nog toekomst in?
Omdat het gevoel nog goed zat... Ik wil er niet teveel over uitweiden maar de andere persoon zei precies wat hij wilde horen en ik geef "tegengas" ... en dat is blijkbaar toch wat hij nodig had/heeft.

- Kost het je moeite hem/haar weer te vertrouwen?
Nee eigenlijk niet omdat ik wist waarom het gebeurde, zij zei hem wel een kind te geven (hij wilde graag kinderen, ik wist het nog niet zeker) en zij leek ik niets op mij dus ja ik kon hem wel weer vertrouwen omdat ik wist dat zij een uitvlucht was voor iets waar wij het nog niet zomaar over eens konden worden (dat waren: kinderen en wel het liefst zo snel mogelijk wat hem betreft) Hij zocht destijds de gemakkelijkste weg.

- Heb je het hem/haar echt vergeven?
Het heeft even geduurd maar ja ik heb het hem echt vergeven (inmiddels is het alweer 9 jaar geleden en toen ik weer iets met hem kreeg heb ik het hem echt vergeven.

- Heeft de wijze waarop het uitkwam, invloed gehad op de beslissing de relatie voort te zetten?
Ja hij heeft het mij zelf (deels) verteld en dat had wel invloed op mijn keuze maar dat had ook invloed op het feit dat hij eerst maar "door het stof" moest gaan om mij terug te krijgen. (ook mede de reden dat wij daarna nog 2 x uit elkaar zijn gegaan)
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 08:31

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Heel erg bedankt voor het willen delen van jullie ervaring(en). Dat waardeer ik, want het zijn toch persoonlijke verhalen die pijnlijk zijn. Mag ik er later vandaag op reageren? Vanwege medicatie voel ik me namelijk niet zo goed nu en ben ik maar een paar uurtjes per dag niet zo extreem moe/suf en warrig. Nogmaals bedankt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Feb 2014 09:35

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Ik wilde verder met hem omdat ik echt wel een toekomst zie/zag met hem. Ik weet ook niet of ik wel zoveel waarde hecht aan trouw zijn aan 1 partner. Ik heb het hem behoorlijk gemakkelijk kunnen vergeven, ik was vooral erg boos dat hij gelogen heeft tegen mij en daar zit de wrok wel nog altijd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 14:55

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Zo, was ik weer.:)

Hebben jullie een open relatie, Slakje? Of begrijp ik je verkeerd? Ik kan me voorstellen dat je de leugen heel erg vindt/vond. Dat vond ik destijds ook; misschien nog wel erger dan wat hij met haar had gedaan. Liegen is sowieso bij mij iets waardoor ik iemand niet meer zou kunnen vertrouwen.

Stuiterbal en Luce: ik heb er bewondering voor dat jullie je gezin -ten koste van jezelf, kan ik dat zo stellen(?)- voorop hebben gesteld, terwijl hij dat niet deed door vreemd te gaan. Dat is ook wat ik zie bij degene op wie ik het maar lastig vind om 'goed' te reageren. Hij doet naar en zegt nare dingen, maar om haar gezin bij elkaar te houden, is ze gebleven. Het gaat echter wel geheel ten koste van haar zelfvertrouwen en dat vind ik zorgwekkend.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 14:58

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

M-G: zoals ik het lees, was zij dus precies het tegenovergestelde van jou en dat leek even ideaal...? Wat fijn om te lezen dat jullie nu nog samen zijn, ondanks dat het nog uit is geweest. Mag ik vragen hoe je dat door het stof kruipen bedoelt? Stond dat los van vele gesprekken voeren samen bijv.?
<<

Anoniem32

Bericht 22 Feb 2014 15:17

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Klopt het ging echt ten koste van mezelf. Ik ben mezelf echt kwijt geraakt en juist toen ik hem het hardste nodig had, was hij er niet voor me.
Hij ging gewoon door met zijn leven alsof er nooit wat gebeurd was en ik zat met scheuren in mijn hart, zelfvertrouwen, vertrouwen naar anderen en noem maar op.
Het was net alsof hij zoiets had van "Mooi die gaat toch nooit bij mij weg"

Net als Luce nu, een volgende relatie is ook maar denken aan vreemd gaan, direct exit!
Zo heb ik mijn laatste partner midden in de nacht in zijn ondergoed de straat op gegooid met zijn kleren erachter aan. Hij was dus vreemd gegaan!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Feb 2014 15:20

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Nee, dat niet. Het is niet zo dat hij en ik vrij zijn om zomaar even met een ander te rommelen. Ik vind de leugens gewoon veel erger dan de daden op zich. Als hij iets mist bij mij, of als hij de behoefte voelt ook andere vrouwen te ontmoeten, ben ik bereid daarover te praten. Maar hij moet niet gaan liegen om andere vrouwen te ontmoeten, zodat ik het niette weten kom. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 22 Feb 2014 15:25

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Izar, Luce heeft al gereageerd en ik stond aan de andere kant van het verhaal, vergelijkbaar wat jij nu vertelt. Je wilt niet weten hoeveel zorgen wij (vriendin en ik) ons gemaakt hebben om haar en om haar kinderen. Ik heb er letterlijk tranen om gelaten. Jij staat als vriendin vrij machteloos. Je kunt op haar inpraten, maar zij moet zelf die stap zetten en al ze daar nog niet aan toe is, kun je europa aan de VS vast praten, maar dan nog zal ze niet de stap zetten om bij haar man weg te gaan. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om alles toch wat los proberen te laten en te accepteren dat zíj degene is die de stap uiteindelijk moet zetten en dat wij haar maar heel beperkt kunnen helpen bij die keuze.

En daarbij trouwens, je kunt het idee hebben de situatie heel goed ingeschat te hebben, maar dan nog weet je niet wat er precies achter de voordeur afspeelt. Het had natuurlijk ook heel goed gekund dat Luce uiteindelijk nog heel gelukkig samen hadden kunnen zijn, nadat ze intensief aan hun relatie hadden gewerkt. Uiteindelijk kun je denk ik pas achteraf zeggen of je zorgen daadwerkelijk terecht waren.

Ik hoop voor je vriendin dat haar keuze over een tijdje een goede keuze blijkt te zijn. Voor je vriendin zal het vast een hele moeilijke periode zijn, maar voor jou als vriendin ook, al is dat op een hele andere manier moeilijk.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 15:41

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Ik begrijp dat het moeilijk is je dat voor te stellen, Izar, ik kan dat zelf ook niet goed begrijpen. In de meeste gevallen gaat het om vrouwen die weinig zelfwaarde hebben, in allerlei opzichten weinig zelfstandig zijn en hun geluk in sterke mate laten afhangen van hun partner, i.p.v. het geluk in de eerste plaats bij zichzelf te zoeken. Als je het idee hebt dat je vriend/man je hele leven/de hele wereld voor je is, dan is het natuurlijk moeilijk om dat zomaar los te laten. Want wat blijft er dan van je over? Het zijn vaak vrouwen die hun identiteit voor een groot deel laten bepalen door hun relatie en/of hun gezinsleven. Voor de buitenwereld moet alles vooral mooi blijven, toegeven dat de relatie niet werkt zou gezichtsverlies betekenen.

Ik vind het altijd triest om te zien. Voor mij zou vreemdgaan niet direct exit zijn, mits hij het direct erna opbiecht en mij niet voorliegt. Ik vind dat liegen en bedriegen, zeker als dit gedurende een langere periode gebeurt, echt heel, heel kwalijk. Hoe kun je zo iemand dan ooit nog vertrouwen? Zonder vertrouwen hoeft een relatie voor mij niet zo, dan ben ik veel liever alleen en voor mijn dochter zou ik mezelf ook nooit zo laten vernederen. Ik zou het dan veel belangrijker vinden om haar te laten zien dat het einde van een relatie niet het einde van de wereld hoeft te beteken en dat mama het zelf ook prima kan rooien.
<<

Anoniem32

Bericht 22 Feb 2014 15:43

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

-ED- schreef:Ik begrijp dat het moeilijk is je dat voor te stellen, Izar, ik kan dat zelf ook niet goed begrijpen. In de meeste gevallen gaat het om vrouwen die weinig zelfwaarde hebben, in allerlei opzichten weinig zelfstandig zijn en hun geluk in sterke mate laten afhangen van hun partner, i.p.v. het geluk in de eerste plaats bij zichzelf te zoeken. Als je het idee hebt dat je vriend/man je hele leven/de hele wereld voor je is, dan is het natuurlijk moeilijk om dat zomaar los te laten. Want wat blijft er dan van je over? Het zijn vaak vrouwen die hun identiteit voor een groot deel laten bepalen door hun relatie en/of hun gezinsleven. Voor de buitenwereld moet alles vooral mooi blijven, toegeven dat de relatie niet werkt zou gezichtsverlies betekenen.
[/b]
Ik vind het altijd triest om te zien. Voor mij zou vreemdgaan niet direct exit zijn, mits hij het direct erna opbiecht en mij niet voorliegt. Ik vind dat liegen en bedriegen, zeker als dit gedurende een langere periode gebeurt, echt heel, heel kwalijk. Hoe kun je zo iemand dan ooit nog vertrouwen? Zonder vertrouwen hoeft een relatie voor mij niet zo, dan ben ik veel liever alleen en voor mijn dochter zou ik mezelf ook nooit zo laten vernederen. Ik zou het dan veel belangrijker vinden om haar te laten zien dat het einde van een relatie niet het einde van de wereld hoeft te beteken en dat mama het zelf ook prima kan rooien.


Deels mee eens maar ook voor een deel niet, Als er kinderen in het spel zijn gaat dat bovenstaande namelijk niet op.
Dan probeer je te vechten je gezin bij elkaar te houden ipv te denken aan gezichtsverlies naar de buitenwereld.
<<

Anoniem35

Bericht 22 Feb 2014 15:45

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

ED, dat is onzinnig.

Sommige stellen zien in dat hun relatie inderdaad behoorlijk slecht was, dat zij fouten hebben gemaakt en dat hun partner fouten heeft gemaakt, en besluiten om daar samen uit te gaan komen.
Dat kan, relaties zijn ingewikkeld en weinig zwart wit, en er kan in een periode van 40 jaar van alles gebeuren, waaronder vreemdgaan of andere pijnlijke zaken. Daar kun je soms door besluiten uit elkaar te gaan en soms besluit je het op te lossen, maar het zegt niets over afhankelijkheid of eigenwaarde.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 15:48

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Dan denken we daar anders over, Euc. Ik zie in mijn omgeving wel degelijk dat het te maken heeft met eigenwaarde en afhankelijkheid.
<<

Anoniem35

Bericht 22 Feb 2014 16:00

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Dan zul je wel veel afhankelijke mensen in je omgeving hebben. Ik zie dat er behoorlijk veel kracht en moed voor nodig is om je relatie en ook je eigen aandeel dusdanig onder de loep te nemen om te kijken waar het mis ging. En om een ander oprecht te vergeven zonder over je heen te laten lopen. Dat is geen teken van zwakte. Een teken van zwakte is blijven en alles met de mantel der liefde bedekken, of álle schuld bij jezelf zoeken of wel blijven maar het altijd tegen hem blijven gebruiken.

Kijken naar je relatie en samen besluiten om ervoor te gaan omdat je beseft dat mensen fouten maken en je je relatie waardevol vindt en het wilt redden samen vind ik sterk.

Weggaan kan ook heel sterk zijn, als je het om de juiste redenen doet. Weggaan kan juist ook heel zwak zijn, als je niet verder komt dan 'wat een eikel, allemaal zijn schuld', weggaan kan ook vluchten zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Feb 2014 16:03

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

-ED- schreef:Ik begrijp dat het moeilijk is je dat voor te stellen, Izar, ik kan dat zelf ook niet goed begrijpen. In de meeste gevallen gaat het om vrouwen die weinig zelfwaarde hebben, in allerlei opzichten weinig zelfstandig zijn en hun geluk in sterke mate laten afhangen van hun partner, i.p.v. het geluk in de eerste plaats bij zichzelf te zoeken. Als je het idee hebt dat je vriend/man je hele leven/de hele wereld voor je is, dan is het natuurlijk moeilijk om dat zomaar los te laten. Want wat blijft er dan van je over? Het zijn vaak vrouwen die hun identiteit voor een groot deel laten bepalen door hun relatie en/of hun gezinsleven. Voor de buitenwereld moet alles vooral mooi blijven, toegeven dat de relatie niet werkt zou gezichtsverlies betekenen.

Ik vind het altijd triest om te zien. Voor mij zou vreemdgaan niet direct exit zijn, mits hij het direct erna opbiecht en mij niet voorliegt. Ik vind dat liegen en bedriegen, zeker als dit gedurende een langere periode gebeurt, echt heel, heel kwalijk. Hoe kun je zo iemand dan ooit nog vertrouwen? Zonder vertrouwen hoeft een relatie voor mij niet zo, dan ben ik veel liever alleen en voor mijn dochter zou ik mezelf ook nooit zo laten vernederen. Ik zou het dan veel belangrijker vinden om haar te laten zien dat het einde van een relatie niet het einde van de wereld hoeft te beteken en dat mama het zelf ook prima kan rooien.


Bij jou zou vreemdgaan niet meteen exit zijn, waarom is dat zo anders dan bij andere vrouwen bij wie het ook niet meteen exit is? Waarom zijn dat dan weer meteen vrouwen met weinig eigenwaarde die hun identiteit laten bepalen door hun relatie?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 16:05

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Daar ben ik het deels wel mee eens, Euc, alleen je ziet vaak dat als iemand je een keer echt heeft bedrogen en daarmee bedoel ik, langdurig vreemdgaan achter je rug om, dat dit dan een terugkerend patroon is. Iemand is kennelijk in staat om je voor te liegen en je te doen laten geloven dat alles koek en ei is, terwijl hij eigenlijk met iemand anders ligt te naaien. Sorry, maar dat is voor mij gewoon echt not done. Kun je heel veel gaan praten en heel veel naar jezelf en de ander gaan kijken, maar feit blijft dat iemand een dolk in je rug heeft gestoken. De vraag is of daar tegenop te praten en filosoferen is.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 16:46

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Rejoy: ik kan me goed voorstellen dat je je erge zorgen hebt gemaakt en het jou ook raakte. Doordat ik op dit moment zelf niet zo helder ben vanwege medicatie, ga ik er niet echt op in. Dat betekent automatisch dat ze bij mij dus wel alle ruimte krijgt om haar verhaal te doen. Inhoudelijk geef ik geen waardeoordeel of goedbedoelde adviezen, omdat ik denk dat er geen goed of fout is. Wat mij alleen zorgen baart, is dat ze de affectie nu zoekt bij mannen die ik ook wel ken en niet op een seksuele manier maar puur de warmte en genegenheid. Het gaat alleen niet natuurlijk en voor haar is het heel belangrijk om zich nu wel geliefd te voelen en bijzonder. Dat snap ik, maar ik weet ook dat ze zich minder aan hen zou 'vastklampen' als ze gelukkiger was in haar relatie. Haar partner wordt er alleen maar heel boos van en ze hebben een kind samen, die heel veel van deze spanningen meekrijgt en smeekt om een stabiele situatie thuis. Dat vind ik heel erg voor alledrie eigenlijk, want die rust is ver te zoeken thuis. Ik zeg dus vaak niet zoveel en luister vooral, maar dat voelt op den duur ook vrij idioot van mijn kant.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 16:49

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Stuiterbal schreef:Klopt het ging echt ten koste van mezelf. Ik ben mezelf echt kwijt geraakt en juist toen ik hem het hardste nodig had, was hij er niet voor me.
Hij ging gewoon door met zijn leven alsof er nooit wat gebeurd was en ik zat met scheuren in mijn hart, zelfvertrouwen, vertrouwen naar anderen en noem maar op.
Het was net alsof hij zoiets had van "Mooi die gaat toch nooit bij mij weg"

Net als Luce nu, een volgende relatie is ook maar denken aan vreemd gaan, direct exit!
Zo heb ik mijn laatste partner midden in de nacht in zijn ondergoed de straat op gegooid met zijn kleren erachter aan. Hij was dus vreemd gegaan!


Ik hoop oprecht dat je je zelfvertrouwen en gebroken hart langzaam weer herstelt, want 2x achter elkaar besodemieterd worden zal als een nachtmerrie voelen. Je mag ook naar je gevoel luisteren, zelfs als hij niet daadwerkelijk vreemdgaat en jij je toch erg onprettig voelt, vind ik het legitiem ermee te willen stoppen. Dan is de basis er al niet; het vertrouwen dat het goed zit.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 16:51

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Slakje schreef:Nee, dat niet. Het is niet zo dat hij en ik vrij zijn om zomaar even met een ander te rommelen. Ik vind de leugens gewoon veel erger dan de daden op zich. Als hij iets mist bij mij, of als hij de behoefte voelt ook andere vrouwen te ontmoeten, ben ik bereid daarover te praten. Maar hij moet niet gaan liegen om andere vrouwen te ontmoeten, zodat ik het niette weten kom. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.


Dank je wel voor je reactie; je hoeft je ook niet tot in detail uit te leggen, hoor.:) Als er tegen je wordt gelogen is dat heel kwetsend en vernederend, omdat je je echt 'dom' gehouden voelt.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 16:53

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Reageer straks weer ff verder, nu eerst schaatsen kijken.:))
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Feb 2014 18:50

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Izar schreef:Paar vragen aan degenen die een relatie hebben (of hebben gehad) met iemand die vreemd is gegaan en toch samen verder zijn gegaan:

- Waarom en vooral hoe zijn jullie verder gegaan?

Omdat ik er dus nog toekomst in zag :laughcry:. Ik hield gewoon nog heel veel van hem. Hij heeft het direct opgebiecht (oké, in de ochtend dus niet direct ala minute) en ik heb het eigenlijk toen direct uitgemaakt. Een week heel veel gehuild en daarna heel heel en heel veel gepraat. Dat is de enige reden dat we weer verder zijn gegaan. (niet omdat ik zelf lage zelfwaarde zou hebben ofzo :ja: ) Ik zag hem gewoon nog steeds als de vader van mijn toekomstige kinderen.

- Waarom zag je er nog toekomst in?

Je begint toch ook niet zomaar een relatie met iemand, dan lijkt mij dat je er sowieso toekomst in ziet. Het ligt ook geheel aan de situatie, hij voelde zich door mij genegeerd en maakte een slippertje, direct spijt en gelukkig dus geen maandelijks bedrieg. Goed gepraat en beide gewoon de wens om er aan te werken, want we zagen beide een toekomst met elkaar. Al jaren natuurlijk en dat verandert niet zomaar direct. Ik zou het niet aanraden, maar ja, ik geloofde ook dat het nooit meer zou gebeuren. Ook niet gebeurt overigens.

- Kost het je moeite hem/haar weer te vertrouwen?

Nee, eigenlijk niet. Had meer moeite om intiem met hem te zijn in het begin. Vond hem opeens vies ofzo. Maar vertrouwen dat lukte me wel, het voordeel was wel dat hij ook alle contacten met dat meisje had verbroken en ik er gewoon niet aan wilde denken dat er meer meiden op aarde zijn. Wilde niet verbittert zijn, dus gewoon weer vertrouwen. Again, dit lag natuurlijk ook aan de situatie.

- Heb je het hem/haar echt vergeven?

Ja, want anders krijg je een scheve verhouding en ook dat je het hem kwalijk blijft nemen. Dus dan kan je op die manier elke ruzie winnen :confused: Maar vergeven is niet direct vergeten.

- Heeft de wijze waarop het uitkwam, invloed gehad op de beslissing de relatie voort te zetten?

Absoluut.

Zelf heb ik een ex die vreemd is gegaan en hoe erg ik het ook vond, ik had niet met hem verder gewild (los van het feit dat hij dat ook niet wilde). Dit topic is dus ook zeker niet bedoeld om de keuze van een ander te bekritiseren, want ik probeer juist meer begrip te krijgen voor degenen die wel de relatie hebben voortgezet.

Heb namelijk iemand in mijn omgeving die in deze positie zit en ik wil haar graag steunen, maar omdat het voor mij geen optie zou zijn om te blijven, vind ik het lastig om toch haar keuze te begrijpen nu ik haar zie worstelen met (zelf)vertrouwen. Het is niet zo dat ik haar veroordeel, maar ik voel me soms een beetje een sukkel dat ik me er zo weinig bij voor kan stellen en wil wel graag er voor haar zijn. Vandaar dus bovenstaande vragen.:)
<<

Anoniem108

Bericht 22 Feb 2014 19:07

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

ED & Eucalypta: vind van jullie beide reacties iets te zeggen. Een vrouw die zichzelf financieel kan bedruipen, zal misschien minder snel geneigd zijn te blijven bij een vreemdgaande partner, omdat het toch altijd wel vernederend is dat iemand je zo heeft bedonderd. Maar ik denk niet per se dat je op financieel gebied afhankelijk hoeft te zijn (om maar eens wat te noemen) om toch te blijven in die relatie. Als uit alles blijkt dat het een eenmalige misstap is geweest, zijn er nou eenmaal ook echt wel vrouwen die hun partner dit kunnen vergeven en als er een gezin bij komt kijken, het nog een kans geven. Ik vind dat heel groots als je het je partner kunt vergeven en daarna niet bent veranderd in een jaloerse, achterdochtige vrouw of een vrouw die zich diep ongelukkig voelt in de relatie maar liever ook niet alleen wil zijn, bij wijze van spreken. Het zou mij enorm onzeker maken om in zo'n relatie te blijven, omdat het vertrouwen voor mij onherstelbaar beschadigd zou zijn. Hij zou het bij mij niet meer goed kunnen doen; uiteindelijk zou ik het wel vergeven maar niet vergeten en dat zou toch altijd meespelen in hoe ik naar de relatie en naar hem zou kijken (in moeilijker tijden). Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me zelfs nog wel voorstellen dat ik uit rancune ook vreemd zou gaan en dat lijkt me alles behalve goed voor de relatie.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Feb 2014 21:14

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Eucalypta schreef:Dan zul je wel veel afhankelijke mensen in je omgeving hebben. Ik zie dat er behoorlijk veel kracht en moed voor nodig is om je relatie en ook je eigen aandeel dusdanig onder de loep te nemen om te kijken waar het mis ging. En om een ander oprecht te vergeven zonder over je heen te laten lopen. Dat is geen teken van zwakte. Een teken van zwakte is blijven en alles met de mantel der liefde bedekken, of álle schuld bij jezelf zoeken of wel blijven maar het altijd tegen hem blijven gebruiken.

Kijken naar je relatie en samen besluiten om ervoor te gaan omdat je beseft dat mensen fouten maken en je je relatie waardevol vindt en het wilt redden samen vind ik sterk.

Weggaan kan ook heel sterk zijn, als je het om de juiste redenen doet. Weggaan kan juist ook heel zwak zijn, als je niet verder komt dan 'wat een eikel, allemaal zijn schuld', weggaan kan ook vluchten zijn.


:good: Mooi verwoord. Ik las voorgaande posts en dacht, "o, wat kort door de bocht weer..", ik vind dat jij het perfect verwoord!
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers