Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie voortzetten na vreemdgaan

<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Feb 2014 03:47

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Izar schreef:M-G: zoals ik het lees, was zij dus precies het tegenovergestelde van jou en dat leek even ideaal...? Wat fijn om te lezen dat jullie nu nog samen zijn, ondanks dat het nog uit is geweest. Mag ik vragen hoe je dat door het stof kruipen bedoelt? Stond dat los van vele gesprekken voeren samen bijv.?


Zij was/is inderdaad het tegenovergestelde van mij. Ik wist nog niet of ik kinderen wilde, wat hij wel graag wilde (het liefst direct), ben direct, redelijk dominant en heb een uitgesproken mening. Zij wilde hem alles geven als hij maar bij haar kwam (zij kwam uit een relatie van een man die haar onderdrukte en fysiek en emotioneel mishandelde. Daar wilde zij uit vluchten en beloofde mijn vriend daardoor van alles, waaronder binnen een jaar een kind (wat je niet eens kunt beloven, maar goed, dat terzijde gelaten).

Wat betreft door het stof kruipen bedoel ik dat hij moest "bewijzen" dat hij niet zomaar weer zou vluchten als het even moeilijk werd en niet ging hoe hij wilde. Dat ik niet direct aan kinderen wilde beginnen en zelfs nog niet eens zeker wist of ik wilde aan kinderen wilde beginnen. Dat moest hij accepteren als hij met mij verder wilde. Hij moest voor mij gaan en niet voor mij als vrouw die hem in de toekomst een kind zou geven. Ook al zou ik dat wel willen, ik had nooit iemand kunnen beloven hem een kind te "geven" want je weet gewoon domweg niet of dat wel of niet wil lukken (bij sommigen wil het na jaren en alle medicaties van dien nog niet lukken) dus voor mij was het van belang dat hij voor mij ging of er nou wel of geen kinderen kwamen.

Ik kan niet goed uitleggen hoe het precies is gegaan maar, ook aan de hand van vele gesprekken, kreeg ik sterk de indruk dat hij echt voor mij koos en onze toekomst, hoe die ook zou verlopen. Het hield voor mij grotendeels in dat ik niet direct weer een relatie met hem ben begonnen maar dat we het eerst rustig weer hebben opgebouwd door inderdaad gesprekken met elkaar te voeren maar het ook gewoon gezellig te hebben door samen een leuke dag door te brengen. Ook door elkaar los te laten en andere te leren kennen. Niet dat ik iets met een ander ben begonnen maar gewoon lekker uitgaan, op stap met vriendinnen en mijn eigen leventje leiden. Op den duur kwam ik erachter dat ik toch wel graag een leven met hem wilde delen en hij heeft daar toch wel minsten een half jaar op moeten wachten en heeft dat ook gedaan. Hij bleef contact met mij zoeken maar mij niet pushen... al die dingen samen zorgden ervoor dat ik het weer opnieuw wilde proberen... Inmiddels zijn we 9 jaar verder, super gelukkig en een zoontje rijker! :smile:

Voor mij was ook heel erg van belang dat hij het zelf verteld heeft en het zelf heeft uitgemaakt nadat hij was vreemd gegaan omdat hij verder wilde met die andere meid. Als ik er later achter was gekomen en hij was gewoon bij mij gebleven dat weet ik niet hoe het was verlopen Dat je mij bedriegt, tot daar aan toe maar dan moet je wel de ballen hebben om dat op te biechten.

Dit is nog een heel verhaal geworden, sorry!
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 23 Feb 2014 13:16

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Op die manier kan ik me er wel iets bij voorstellen M-G, dat je samen verder gaat na zoiets, zeker als je dus even uit elkaar bent geweest, maar er toch beiden achterkomt dat de ander gewoon de aller- allerleukste is.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Feb 2014 16:08

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Hey Tabbie, jij ook bedankt voor je verhaal.:) Wat je zegt over vies voelen, kan ik goed begrijpen. Denk ook dat ik snap wat je bedoelt met dat je niet zomaar een relatie met iemand begint en er dus toekomst inziet, maar ik kan me ook voorstellen dat het toekomstbeeld gaat wankelen door vreemdgaan. Het is geen verplichting om die ander te vergeven en/of mee verder te willen gaan en ik vind het oprecht knap als mensen dat kunnen.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Feb 2014 16:12

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

M-G: geen sorry! Ik vind het juist heel lief dat je je verhaal wilt vertellen, want ik ben echt blij om te lezen dat jullie er samen zijn uitgekomen en nu een gezinnetje zijn.:)) Zoals jij het omschrijft, kan ik me er ook echt wel iets bij voorstellen. Jullie hebben een tijdje afzonderlijk van elkaar doorgebracht en dan merk je vaak ook wel of je elkaar echt mist et cetera et cetera. Hoop dat jullie gewoon heel gelukkig zijn en blijven.:) Nogmaals bedankt voor je reacties!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Feb 2014 19:06

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Ja klopt, Izar, het toekomstbeeld wankelde toen zeker. Ik maakte het niet voor niets per direct uit. Echter ik besefte dat hij gewoon nog steeds de man bleef voor mij toen. Hij heeft me toen ook echt eerst de ruimte gegeven en door veel te praten en het doen ook echt bewezen dat hij volledig voor mij ging. Voordeel was misschien ook dat hij niet verliefd op een ander was etc. Ach uiteindelijk liep het stuk op andere dingen, en uiteraard ging ik na dat akkefietje niet direct met hem samenwonen. Vind het ook knap dat mensen het zo kunnen vergeven, maar ik weet daardoor dat het kan met sommige mannen. Weet niet of ik het met andere heren zou kunnen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Feb 2014 20:02

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Zoals ik er nu over denk zou een keer seks voor mij niet einde relatie betekenen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 25 Feb 2014 02:15

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Dank je Izar, zelf heb ik wel het gevoel dat hij de juiste man voor mij is maar dat wij gewoon erg vroeg bij elkaar waren )ik was 15 en hij met 19) en even zeker moesten weten dat we echt voor elkaar wilden gaan.

ED : Ik denk inderdaad wel dat dat uit elkaar gaan hééft geholpen... Ik zou zelf niet direct door kunnen gaan na zoiets. Ook het feit dat hij het zelf heeft verteld heeft hierbij 'geholpen'.
Afbeelding
<<

Anoniem108

Bericht 25 Feb 2014 16:59

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

Sam: vind ik knap van je als je dit zou kunnen. Mag ik vragen of je ooit in deze situatie hebt gezeten? In dit opzicht ben ik geloof ik echt niet vergevingsgezind.

M-G: Jullie hebben het op jullie manier gedaan; dat is altijd goed.:) Als je op jongere leeftijd samen komt, ben je soms nog zo aan het ontdekken over jezelf en wie je bent et cetera et cetera. Geniet maar lekker van jullie gezinnetje!
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 27 Feb 2014 04:43

Re: Relatie voortzetten na vreemdgaan

-Waarom en vooral hoe zijn jullie verder gegaan?
Waarom : Ik was 39,6wk zwanger toen hij terug kwam. Hoe: hij heeft zijn vriendin ergens in mijn kraamweek de deur gewezen.

- Waarom zag je er nog toekomst in? Ik voelde het al tijdens de bevalling, hij was er echt voor mij. De dagen erna waren heel spannend, het kon zomaar weer over zijn. Ik heb in de zwangerschap geroepen dat als hij tijdens de zwangerschap terug zou komen, ik hem nog een kans zou geven.

- Kost het je moeite hem/haar weer te vertrouwen? Ja echt heel moeilijk. Ik vertrouw mijn man jaren na dit echt wel. Hij vond ook dat het anders had gemoeten toen allemaal. Hij en die vriendin zijn collega's. Ze werken maximaal 2/3 x per maand een avond samen. Ik wilde nooit weten welke avonden dat zijn want in het begin zat ik mij dan echt gek te maken.

- Heb je het hem/haar echt vergeven? Ja, absoluut. Er zijn wel dingen die er jammer aan zijn. Het heeft een heel donkere kant aan mijn 1e zwangerschap gegeven. Ik heb mij intens slecht gevoeld.

- Heeft de wijze waarop het uitkwam, invloed gehad op de beslissing de relatie voort te zetten? Hij vertelde het toen we samen in mijn huisje een hapje zouden eten. Nog voor het eten op tafel stond was het hoge woord er al uit. Hij was heel lief voor me en zei dat het goed kwam. We zijn nog de avond erna naar Prenatal gegaan en hebben samen paar babyspulletjes gekocht. Het kwam niet goed tussen ons en zag hem daarna nog maar 1x in de zwangerschap bij een bedrijfsuitje. Hij was gaan samenwonen, ik wist niet waar.

Ik denk dat het wel heeft meegespeeld, hij was iig eerlijk geweest al was het niet al te tactisch allemaal.

Ik kan alleen maar heel blij zijn met de keuze die wij gemaakt hebben en zijn zielsgelukkig samen met onze kindjes.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Mizz_S