Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken teen > let op: ranzige foto

<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 21 Feb 2014 22:00

Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik heb een ontstoken teen gekregen, nadat ik lekker makkelijk dacht even snel alles kort te knippen ;-)
Het wordt alleen niet beter, ook niet na een soda badje. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?


Afbeelding
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 21 Feb 2014 22:05

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Huisarts! Die kan het eventueel weg branden maar het is al zo erg dat ik denk dat je naar het ziekenhuis moet om je ontsteking te laten wegsnijden. Heb ik ook gehad aan beide grote tenen. Valt best mee al gaat lopen even iets moeilijker.
Afbeelding
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 21 Feb 2014 22:08

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

In ieder geval dat met soda volhouden, aantal keer per dag. Maar beter idd is naar de huisarts, die zet een sneetje erin en het zal veel beter gaan. :)
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 21 Feb 2014 22:09

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Auch dat ziet er pijnlijk uit. Ik denk dat een bezoekje aan de huisarts wel noodzakelijk is. Niet zelf aan gaat zitten, behalve inderdaad voorzichtig ontsmetten.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 21 Feb 2014 22:17

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Niet echt handig op vrijdagavond :s
Bedankt voor jullie reacties. Zou dit kunnen wachten tot volgende week, of is dat niet slim?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Feb 2014 22:24

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik denk niet dat het spoed genoeg is om mee naar de hap te gaan. Dus maandag maar snel langs de huisarts. Mocht je er echt veel last van krijgen zou je de hap kunnen bellen voor overleg. Misschien hebben zij nog tips.

Verder je badjes soda volhouden en wanneer je niet kunt weken een pleister met jodium of betadine erop (als ik een ontsteking voel opkomen werkt dit prima, misschien voor jou nu om het niet erger te maken).
Laatst gewijzigd door High Heels op 21 Feb 2014 22:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Feb 2014 22:25

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Zeker naar de huisarts! Als de ontsteking doorslaat naar je bot ben je ver van huis!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 21 Feb 2014 23:05

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ga maar weer in een soda badje zitten ermee..en dinsdag middag ben ik vrij dus kan ik hopelijk terecht bij de huisarts.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Feb 2014 23:07

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Nee, je moet zorgen dat je maandag al kunt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 21 Feb 2014 23:12

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Maandag is dat héél erg onhandig. Denk je dat die ene dag dan nog uitmaakt?

Ik ben wel extreem moe, heb keel en oorpijn dus weet het daaraan. Maar wellicht werkt dit ook niet mee.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2014 23:34

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Oeh dit is wel heel erg ontstoken.

Ik ben ook wel eens naar de huisarts geweest met een ontstoken teen, maar mijn teennagel deels weg laten halen zag ik niet zitten. Met een week lang elke dag (een paar keer) in de soda lost het zichzelf (bij mij) ook altijd wel op.
08/2018
05/2021
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Feb 2014 23:39

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Wat beachgirl al zegt, als het doorslaat naar je bot ben je een stuk verder van huis.
En je bot is heel dichtbij...
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2014 00:05

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Morgen naar de HAP, hier moet echt wat aan gedaan worden. Zeker niet uitstellen tot na het weekend! Je huid eromheen is ook al ontstoken. Als je te lang wacht kan de ontsteken nog meer uitbreiden, richting het bot of de rest van de voet. In ieder geval twee tot drie keer per dag goed uitspoelen onder de douche en verbinden met een onsteriel gaasje. Voet zoveel mogelijk hoog houden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 22 Feb 2014 00:40

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Oh..nu word ik toch een beetje bang. Het is dus sowieso niet meer zelf op te lossen denk je?
Kun je daarna wel normaal auto rijden? M'n zoon moet namelijk morgen diplomazwemmen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2014 08:08

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Nee, dit ga je zelf waarschijnlijk niet meer redden. Het kan zijn dat ze het met AB willen proberen te genezen en het kan zijn dat ze het willen openleggen (of allebei) en in dat laatste geval kun je niet meer zelf rijden.

Als jij het kunt houden qua pijn en je er (nog) niet ziek van voelt, zou je de afspraak kunnen uitstellen tot na het zwemmen, maar ik zou er zeker vandaag naar laten kijken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 22 Feb 2014 09:01

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Bedankt voor je advies!
Ik weet niet of ik me ziek daarvan voel, want ben sowieso sinds woensdag al ziek thuis door keel en oorpijn en extreem moe zijn. Hoe voel je je als je van zoiets echt last hebt?

Het ziet er nu, na laaaang in soda en flink spoelen, wel beter uit!
Afbeelding

Wat vind je er nu van?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 22 Feb 2014 09:42

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Jemig ga naar een dokter! Ik snap dit soort gevallen niet hoor!
Wat heb je ook in vredesnaam met je teennagels gedaan.

Ik ben 2x geopereerd, allebei de grote tenen. Je ontkomt er denk ik niet meer aan
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Feb 2014 09:47

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik heb het ook een keer voorgehad. Dokter had er een snee in gezet en dan is het heel snel geneze.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2014 09:47

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Het ziet er idd beter uit dat de vorige foto, als is het nog fors rood rondom de teen. Blijf goed spoelen en probeer je over zoveel mogelijk te ontlasten. Blijft het pussen, maak dan alsnog een afspraak bij de hap.

En wat betreft je vraag, je kunt inderdaad erg ziek worden van een ontstoken teen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem193

Bericht 22 Feb 2014 10:41

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Lady schreef:Morgen naar de HAP, hier moet echt wat aan gedaan worden. Zeker niet uitstellen tot na het weekend! Je huid eromheen is ook al ontstoken. Als je te lang wacht kan de ontsteken nog meer uitbreiden, richting het bot of de rest van de voet. In ieder geval twee tot drie keer per dag goed uitspoelen onder de douche en verbinden met een onsteriel gaasje. Voet zoveel mogelijk hoog houden.


Oeps ;)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2014 11:27

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Alibi schreef:
Lady schreef:Morgen naar de HAP, hier moet echt wat aan gedaan worden. Zeker niet uitstellen tot na het weekend! Je huid eromheen is ook al ontstoken. Als je te lang wacht kan de ontsteken nog meer uitbreiden, richting het bot of de rest van de voet. In ieder geval twee tot drie keer per dag goed uitspoelen onder de douche en verbinden met een onsteriel gaasje. Voet zoveel mogelijk hoog houden.


Oeps ;)


Nee hoor, geen oeps. Een wond is onsteriel en hoeft niet per definitie steriel verbonden te worden. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 22 Feb 2014 11:48

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Lady schreef:Het ziet er idd beter uit dat de vorige foto, als is het nog fors rood rondom de teen. Blijf goed spoelen en probeer je over zoveel mogelijk te ontlasten. Blijft het pussen, maak dan alsnog een afspraak bij de hap.

En wat betreft je vraag, je kunt inderdaad erg ziek worden van een ontstoken teen.


Oké! Het is dus vooral belangrijk om te kijken of er niet weer pus uit komt? En wat als het wel zo rood blijft?
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 22 Feb 2014 11:50

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

expressob schreef:Jemig ga naar een dokter! Ik snap dit soort gevallen niet hoor!
Wat heb je ook in vredesnaam met je teennagels gedaan.

Ik ben 2x geopereerd, allebei de grote tenen. Je ontkomt er denk ik niet meer aan


Ja wat haalde ik toch in m'n hoofd toen ik even snel m'n nagels knipte.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2014 13:08

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Nel schreef:
Lady schreef:Het ziet er idd beter uit dat de vorige foto, als is het nog fors rood rondom de teen. Blijf goed spoelen en probeer je over zoveel mogelijk te ontlasten. Blijft het pussen, maak dan alsnog een afspraak bij de hap.

En wat betreft je vraag, je kunt inderdaad erg ziek worden van een ontstoken teen.


Oké! Het is dus vooral belangrijk om te kijken of er niet weer pus uit komt? En wat als het wel zo rood blijft?


Je moet de vijf tekenen van de ontsteking in de gaten houden: Pijn, roodheid, zwelling, koorts en pusvorming. Als iets hiervan weer gaat toenemen, moet je aan de bel trekken. Je zou de roodheid even kunnen aftekenen met een pen of stift, zodat je makkelijker kunt zien of dat weer toeneemt of niet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 53

Bericht 23 Feb 2014 00:27

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik had allang bij de huisarts gezeten. Heb het ook eens gehad, bij mij hebben ze het moeten 'opereren'. Geen pretje, maar zo door blijven lopen ook niet. Hoe is het nu?
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers