Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken teen > let op: ranzige foto

<<

Anoniem121

Bericht 23 Feb 2014 10:32

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Naar aanleiding van dit topic toch maar een afspraak gemaakt bij de HAP voor m'n dochter. Een sneetje in de binnenkant van haar duim is gaan ontsteken, precies de duim waar ze mee duimt, een aantal dagen mee in de groene biotex gezeten en dacht dat de ontsteking over was... Haal ik haar vanochtend uit bed is d'r hele duimpje aan het vervellen, rood en zit er aan de voorkant weer een ontsteking. :nopompom:
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 23 Feb 2014 14:17

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Lauren schreef:Ik had allang bij de huisarts gezeten. Heb het ook eens gehad, bij mij hebben ze het moeten 'opereren'. Geen pretje, maar zo door blijven lopen ook niet. Hoe is het nu?


Het gaat ietsje beter! Dankzij betadine en jodium :) en ik denk dat ik toch niet naar de dokter hoef!
Ik hoop dat ik vrijdag gewoon kan gaan carnavallen :banaan:
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 23 Feb 2014 14:18

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Pluis schreef:Naar aanleiding van dit topic toch maar een afspraak gemaakt bij de HAP voor m'n dochter. Een sneetje in de binnenkant van haar duim is gaan ontsteken, precies de duim waar ze mee duimt, een aantal dagen mee in de groene biotex gezeten en dacht dat de ontsteking over was... Haal ik haar vanochtend uit bed is d'r hele duimpje aan het vervellen, rood en zit er aan de voorkant weer een ontsteking. :nopompom:

Ahh.. Wat hebben ze gedaan?
<<

Anoniem60

Bericht 23 Feb 2014 14:28

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik snap echt niet waarom je niet even naar de huisarts gaat hiermee!
<<

Anoniem121

Bericht 23 Feb 2014 14:39

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Nel schreef:
Pluis schreef:Naar aanleiding van dit topic toch maar een afspraak gemaakt bij de HAP voor m'n dochter. Een sneetje in de binnenkant van haar duim is gaan ontsteken, precies de duim waar ze mee duimt, een aantal dagen mee in de groene biotex gezeten en dacht dat de ontsteking over was... Haal ik haar vanochtend uit bed is d'r hele duimpje aan het vervellen, rood en zit er aan de voorkant weer een ontsteking. :nopompom:

Ahh.. Wat hebben ze gedaan?


Ze willen er nog niets aan doen. Er wordt nog wel eens penicilline voor gegeven maar dat willen ze nu niet geven omdat bacteriën steeds vaker resistent worden. Antibioticazalf geven ze niet omdat het haar duim duim is. Doorprikken vond de HA zielig, daarin ben ik misschien iets harder ik heb liever dat ze er dan heel even wat meer pijn in heeft maar dat daarna de druk er af is en de rommel eruit kan.

Voor nu moeten we in de groene biotex en heeft ze een duimpje gekregen dat met leukoplast vast gemaakt moet worden tegen het duimen en velletjes trekken en in de hoop dat het week wordt en doorbreekt.
<<

Anoniem287

Bericht 23 Feb 2014 15:08

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik had een tijdje terug ook een ontstoken teen en de huisarts was een beetje 'boos' dat ik niet eerder was gekomen omdat je er ook een bloedvergiftiging van kunt krijgen. Mijn teen zag er net zo uit als jouw tweede foto. Ik heb toen antibiotica gekregen.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 10:54

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Het doet toch wel zeer dus net bij de huisarts geweest..en mede door jullie reacties;)
Maar m'n huisarts was laconiek. Hij geeft geen antibiotica omdat dat de teen slecht zou bereiken. Mocht het echt vaak gebeuren, dan kunnen ze evt de helft van de nagel weghalen, als laatste optie. Voor nu was alleen het advies; twee keer per dag in een badje met soda.
Toen ik vertelde over wat ik had gehoord over ontsteking naar bot enzo, zei hij dat een ontsteking aan teen vrij ongevaarlijk is en dat dat niet zomaar gebeurt.
Omdat ik zei dat ik vrijdag wel wil gaan carnavallen, heb ik dyclofenac gekregen, tegen de pijn.

Hij vond een week hiermee trouwens ook nog niet zo lang..en heb hem die eerste hele vieze foto ook laten zien, maar zelfs als het er nog zo uit had gezien had hij er niks meer aan gedaan.

Ik ben normaal zeer tevreden over m'n huisarts maar ik heb nu niet echt het idee dat ik heel goed geholpen ben.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Feb 2014 11:11

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik denk ook inderdaad dat je niet echt heel goed geholpen bent.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Feb 2014 11:15

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Wat is dat voor een rare huisarts? Omdat AB de teen slecht zou bereiken, haha. Goed in de gaten blijven houden en zonodig gewoon teruggaan!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 13:23

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Nog een jonge huisarts. Vind ik normaal fijn , neemt alles serieus en zoekt dingen goed op als ie iets niet weet. Behalve nu dan. Hij zei het ook heel stellig.
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:37

Bericht 24 Feb 2014 14:53

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Wat raar zeg! Toen mijn teen eruit zag zoals op jouw eerste foto is er een stuk nagel weggesneden. Niet fijn, maar daarna ben je er wel vanaf.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 16:09

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Had jij dat al vaker gehad?
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:37

Bericht 24 Feb 2014 18:58

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik heb het nu bij elke grote teen 1x gehad. De dokter heeft er even naar gekeken en ik kon direct een afspraak maken om het weg te laten snijden. De keren daarna ben ik toen het weer begon in te groeien direct naar de pedicure gegaan en dat heeft geholpen :) (misschien voor de volgende keer).
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 19:08

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ohja, dat zei hij me nog, dat ik naar de pedicure kon gaan. Maar volgens mij heb daar nu niet veel aan. Die ontsteking moet gewoon weg. Er komt weer meer pus uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Feb 2014 20:23

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Morgen opnieuw een afspraak maken, dit gaat op deze manier niet genezen. Is er geen andere huisarts in de praktijk, waar je naar toe kunt?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem78

Bericht 24 Feb 2014 22:28

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik heb ook zo'n teen gehad, ik kreeg anti biotica en een zalfje. Toen mijn teen rustiger was ben ik naar de pedicure gegaan. Is nu top genezen. Je nagel is nu superkort en hij zal binnen een paar dagen weer gaan ontsteken als de nagel weer ingroeit. Sterkte....
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 25 Feb 2014 16:44

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik heb dit een aantal keer gehad en bij mij heeft de huisarts toen de helft van mijn nagel (inclusief wortel) verwijderd. Daarna heb ik 't nooit meer gehad.
<<

Anoniem23

Bericht 25 Feb 2014 17:50

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Noouuu geen genoegen mee nemen hoor! Ohh als ik er aan denk hoeveel zeer mijn ontstoken teen deed... Ik heb het uiteindelijk door een chirurg laten wegsnijden/etsen. Het is super mooi geworden, ziet er niks van en de pijn van die ingreep was echt duizend keer minder erg dan de pijn van de ontsteking.

Dat alleen al een dekbed ertegen zeer doet.. ahh!
Ik heb een hele zomer op slippers gewerkt omdat ik geen schoenen aan kon haha.
<<

Anoniem 53

Bericht 25 Feb 2014 17:56

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Oh wow ik vind ook dat je niet goed geholpen bent. Ik zou terug gaan.
<<

Anoniem 53

Bericht 26 Feb 2014 16:31

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Hoe is het nu?
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 26 Feb 2014 22:16

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Afbeelding
Zo ziet het er nu uit..

Schoenen aan hebben is niet fijn..maar de pijn is wel te doen. Met de carnaval genoeg drinken ;) en als het na de carnaval niet beter is, dan ga ik idd echt mooi terug naar de huisarts.
<<

Anoniem280

Bericht 26 Feb 2014 22:23

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Vind het er echt niet goed uitzien.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 26 Feb 2014 22:27

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Ik vind dat het op de foto iets erger lijkt trouwens. Wat roder.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 26 Feb 2014 22:37

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Harrison schreef:Noouuu geen genoegen mee nemen hoor! Ohh als ik er aan denk hoeveel zeer mijn ontstoken teen deed... Ik heb het uiteindelijk door een chirurg laten wegsnijden/etsen. Het is super mooi geworden, ziet er niks van en de pijn van die ingreep was echt duizend keer minder erg dan de pijn van de ontsteking.

Dat alleen al een dekbed ertegen zeer doet.. ahh!
Ik heb een hele zomer op slippers gewerkt omdat ik geen schoenen aan kon haha.


Ai! Zo'n pijn doet het bij mij niet. Wel heb ik volgens mij iets minder gevoel in die voet door wat anders, dus dat kan ook schelen.
Hoe lang heb jij na die ingreep last gehad? Kon je daarna geen schoenen aan? Behoorlijk lastig in deze periode van het jaar!;)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Feb 2014 00:00

Re: Ontstoken teen > let op: ranzige foto

Het lijkt niet heel veel erger geworden. Pak hem eventueel goed in met carnaval, wanneer men erop gaat staan kan dit bijzonder pijnlijk worden. Bovendien is je teen nog erg kwetsbaar. Maar ik denk inderdaad dat je het nog wel even aan kunt kijken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers