Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijten, hoe leer ik dat af?

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 13:22

Bijten, hoe leer ik dat af?

Lars vindt het leuk om te bijten, waarschijnlijk door mijn reactie, gillen
Hij ligt dan helemaal in een deuk, maar meestal doet het gewoon echt zeer. Ik heb allemaal blauwe plekken en schaafwondjes ervan.

Hoe leer ik m dit af? Ik probeer niet te reageren, dan vindt hij het véél minder mooi, maarja, dat lukt niet altijd, soms schrik je er gewoon van
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem113

Bericht 21 Feb 2014 13:26

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Hier bijt ik inmiddels terug. Zo weet hij dat het pijn doet. Meestal gaat het dan weer een tijdje goed.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2014 13:29

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

S heeft ook een fase van bijten gehad, al was hij toen nog geen jaar. Ik beet op een gegeven moment ook terug (natuurlijk niet hard) en dan keek hij moeilijk. Ja dat doet au he, zo doe je mama ook pijn. Was na een tijdje weer over. (Maar zo deden we het ook met slaan, knijpen etc, dan was de lol er snel vanaf)
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 21 Feb 2014 13:43

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Inderdaad terug bijten.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 13:53

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Dat vind ik dan weer zielig, haha. Maar misschien toch maar proberen dan
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2014 14:02

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Het is pas zielig als je het echt hard doet. Als jouw tandafdrukken blijven staan was het te hard :smile:
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 14:06

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

SarahKey schreef:Het is pas zielig als je het echt hard doet. Als jouw tandafdrukken blijven staan was het te hard :smile:

Hahahaha, leer dat Lars ;)
Misschien is het ook wel mn eigen schuld, eerder at ik nog wek eens zn buikje op, kreeg ie de slappe lach van, dus nu ziet ie bijten misschien als wat leuks....
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 21 Feb 2014 14:35

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik zou niet terug bijten, daarmee laat je zien dat jij wel mag bijten en dat is juist wat je niet wil. Ja je laat ook zien dat het pijn doet maar dat kan je ook vertellen.

Uitleggen dat het pijn doet en verder weinig aandacht aan besteden.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Feb 2014 14:37

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik zou inderdaad ook niet terug bijten. Eerlijk gezegd vind ik dat ook best vreemd. Nooit aan gedacht om zo iets te doen. Hoe verkoop je dat? Kind mag het niet, maar mama wel?

Waar bijt hij? Zie je het aankomen? Kan je het voorkomen door weg te lopen?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 14:47

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Oh gelukkig ben ik niet de enige die dat gek vindt, ik wil dat eigenlijk ook niet...
Bijten doet hij vooral tijdens stoeien en knuffelen, hij bedoelt het echt niet naar volgens mij
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem25

Bericht 21 Feb 2014 14:51

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Apenliefde noemen wij dat ;) mijn oma zegt ook altijd dat daar de term 'ik vind je zo lief, ik zou je wel kunnen opeten' vandaan komt.
Maar ik accepteer het niet want het doet gewoon zeer. Ik bijt ook niet terug, maar zeg wel heel duidelijk dat het mij pijn doet en dat hij niet mag bijten. Als hij door wil gaan met knuffelen moet hij stoppen met bijten, anders us het knuffelen klaar.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 15:01

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Aimee schreef:Apenliefde noemen wij dat ;) mijn oma zegt ook altijd dat daar de term 'ik vind je zo lief, ik zou je wel kunnen opeten' vandaan komt.
Maar ik accepteer het niet want het doet gewoon zeer. Ik bijt ook niet terug, maar zeg wel heel duidelijk dat het mij pijn doet en dat hij niet mag bijten. Als hij door wil gaan met knuffelen moet hij stoppen met bijten, anders us het knuffelen klaar.

Ja dat is wel n goede denk ik
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Feb 2014 15:21

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Muppetje schreef:
SarahKey schreef:Het is pas zielig als je het echt hard doet. Als jouw tandafdrukken blijven staan was het te hard :smile:

Hahahaha, leer dat Lars ;)
Misschien is het ook wel mn eigen schuld, eerder at ik nog wek eens zn buikje op, kreeg ie de slappe lach van, dus nu ziet ie bijten misschien als wat leuks....


Haha ojee herkenbaar.
Nu steken mijn kinderen hun handen uit en zeggen: 'Mama opeten?' Haha.
Gelukkig bijten ze niet. Alleen soms als ik zoon een kus geef, probeert hij mijn mond te pakken met zijn tanden zeg maar.

Mijn zoon heeft er een handje van om te knijpen als iets hem niet zint. Maar heb ook een beetje moeite met terug knijpen.
Nu pak ik altijd zijn handen en zeg dat hij dat niet mag doen, omdat hij mama daar pijn mee doet. En dat hij mama mag aaien. Meestal werkt dat wel.

Succes!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Feb 2014 15:22

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Aimee schreef:Apenliefde noemen wij dat ;) mijn oma zegt ook altijd dat daar de term 'ik vind je zo lief, ik zou je wel kunnen opeten' vandaan komt.
Maar ik accepteer het niet want het doet gewoon zeer. Ik bijt ook niet terug, maar zeg wel heel duidelijk dat het mij pijn doet en dat hij niet mag bijten. Als hij door wil gaan met knuffelen moet hij stoppen met bijten, anders us het knuffelen klaar.


Ik lees dit nu pas, maar zo doe ik het dus ook.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2014 15:42

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Jans schreef:Ik zou inderdaad ook niet terug bijten. Eerlijk gezegd vind ik dat ook best vreemd. Nooit aan gedacht om zo iets te doen. Hoe verkoop je dat? Kind mag het niet, maar mama wel?

Waar bijt hij? Zie je het aankomen? Kan je het voorkomen door weg te lopen?


Nee dat zou ik ook niet doen idd, ik moet ook gelijk denken aan: ' ja maar hij deed het eerst' wat kinderen wel eens roepen. Maar wat he dan wél moet doen? Ik denk consequent blijven vertellen dat het pijn doet. Auw zeggen en als hij dan lacht ook zeggen dat je het niet leuk vind omdat het pijn doet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Feb 2014 16:54

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Tja terug bijten ik weet het niet. Hier beten ze elkaar en ze hadden goed door dat het zeer deed maar bleven het wel doen.
Ik werd boos als ze het deden. Liet ze sorry zeggen tegen de ander. De jongste beet ook op het dagverblijf en daar kreeg ze ook steeds te horen dat het niet mocht en moest ze even op het stoeltje.
En opeens waren ze er mee gestopt.
:heart: :heart: 2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Feb 2014 18:21

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik zou ook echt niet terugbijten hoor, dat zou niet eens in me opkomen.
2012 & 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Feb 2014 19:08

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Nee in mij kwam het ook niet op, maar door de eerste reacties dacht ik misschien. Maar nee, voelt NIET goed, gaat niet gebeuren
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem75

Bericht 21 Feb 2014 19:13

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik heb in het begin ook niet terug gebeten maar uitgelegd waarom dat hij niet mocht bijten, hem gestraft etc maar dat hielp echt niet. Na 3 maanden bijten heb ik hem toch een keer teruggebeten in zijn arm toen was het afgelopen. Hij beet mij zo hard toen dat het helemaal blauw werd en bloedde bijna dat ik zo boos werd en hem dus terug beet. Hier met succes dus.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Feb 2014 19:39

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik heb het wel gedaan. Luuk beet ook geregeld. Op een gegeven moment was ik er klaar mee dus af en toe zachtjes terug gebeten. Echt bijten kun je het niet eens noemen. En nu doet hij het helemaal niet meer.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Feb 2014 20:30

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Terugbijten...
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2014 20:37

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Je moet natuurlijk zelf weten of iets goed voelt of niet. Bij ons werkt dat zachte gedoe niet en dat blijven uitleggen... daar ben ik op een gegeven moment erg snel klaar mee en dan maar zo. En hier werkte het wel. Sowieso ben ik erg snel van het waarschuwen en bij 3 keer staat meneer op de gang. Ik ben totaal geen up/ap/op/ip/yp/etc moeder. Ik heb helemaal geen geduld om maanden bezig te zijn om iets af te leren. :)
<<

Anoniem97

Bericht 21 Feb 2014 21:02

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Maar ik vind anders opvoeden, straffen enzo totaal anders dan terug bijten. Als je kind jou slaat ga je dan terug slaan? Of knijpen? Of schoppen? Ik vind het gewoon niet kunnen, je laat dan zien dat jij t wel mag en t kind niet en daarbij vind ik dat je ook moet kunnen leren zonder een kind pijn te doen. Zet hem dan op de trap desnoods.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2014 21:51

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Maar wie zegt dat degene die terug bijten hun kind pijn doet? Ik heb S nog nooit bewust pijn gedaan.
Nu was hij toen een baby dus die link van he maar mijn mama mag het wel... leggen ze dan nog niet.
Zou hem niet meer op zijn vijfde ofzo terugbijten, dan zijn ze wel in staat om iets te snappen als ik het gewoon uitleg.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Feb 2014 23:06

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

SarahKey schreef:Maar wie zegt dat degene die terug bijten hun kind pijn doet? Ik heb S nog nooit bewust pijn gedaan.
Nu was hij toen een baby dus die link van he maar mijn mama mag het wel... leggen ze dan nog niet.
Zou hem niet meer op zijn vijfde ofzo terugbijten, dan zijn ze wel in staat om iets te snappen als ik het gewoon uitleg.


Maar dat is toch het doel van het terug bijten? Om te laten zien dat het pijn doet?
Anders schiet het zijn doel ook nog eens voorbij.

Iedereen heeft een andere aanpak en dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar je schetst het wel heel zwart wit vind ik. Er zit nog een heel vlak tussen 'eindeloos uitleggen' ( wat je zegt ) en terug bijten natuurlijk.

Soms is het ook gewoon moeilijk om de juiste aanpak te vinden, vind ik. Het is een beetje zoeken af en toe ;).
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers