Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijten, hoe leer ik dat af?

<<

Anoniem103

Bericht 21 Feb 2014 22:29

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

SarahKey schreef:Maar wie zegt dat degene die terug bijten hun kind pijn doet? Ik heb S nog nooit bewust pijn gedaan.
Nu was hij toen een baby dus die link van he maar mijn mama mag het wel... leggen ze dan nog niet.
Zou hem niet meer op zijn vijfde ofzo terugbijten, dan zijn ze wel in staat om iets te snappen als ik het gewoon uitleg.


Je zegt zelf in je eerste reactie "ja dat doet auw he, zo deed je mama ook pijn" dus dan deed je hem toch pijn.
En over die link niet kunnen leggen als baby zijnde. Als ze die link nog niet kunnen leggen waarom zouden ze dan wel de link kunnen leggen dat mama hem bijt, dat pijn doet en hij het daarom maar niet meer bij mama moet doen. Dat lijkt me dan ook wel wat veel gevraagd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Feb 2014 22:30

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Ik zou zeggen dat het pijn doet en dat hij jou wel mag knuffelen, kusjes geven o.i.d. Mijn dochter heeft een tijdje geslagen als ze boos werd en ik heb toen steeds gezegd dat het me zeer deed en dat ze wel mocht aaien. Ging vanzelf weer over. Terug bijten zou ik ook niet zo snel doen. Daar voel ik me niet goed bij.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 21 Feb 2014 22:47

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

Als N. mij pijn deed door te slaan, bijten of knijpen roep ik best hard: "Au! Dat doet zeer!" met een verschrikt gezicht erbij Vaak deed het niet echt pijn, maar ik reageerde alsof ze me écht veel pijn deed. Vervolgens, op vriendelijkere toon: "Aai me maar, dat vind ik veel fijner." Ze schrok dan zo van mijn reactie (soms zelf tot huilen aan toe), dat ze het op die manier snel ging inzien.

Nu slaat, knijpt of schopt ze heus nog weleens hoor. Maar daar zit dan vaak wel een verklaarbare reden achter, ik ben van mening dat die er bijna altijd wel is. Wordt geplaagd, is boos, is gefrustreerd, handelt uit onmacht, etcetera. Dan vertel ik haar erna hoe ze zich wel mag uiten, door te slaan/bijten/knijpen in een kussen bijvoorbeeld.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 22 Feb 2014 07:50

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

T heeft ook een bijtfase gehad. Bij ons, bij zn zus en ook op het kdv.
We hebben nooit terug gebeten en ik zou dat ook nooit doen. Ik vind het geen fijn gedrag dus ik zal dat ook niet bij hem doen.
We hebben elke keer benadrukt dat het zeer doet, dat we het niet fijn vinden en dat de gene die hij beet pijn heeft en verdrietig word. Dat hielp wel en na een aantal keer was het over.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 22 Feb 2014 08:54

Re: Bijten, hoe leer ik dat af?

A heeft me 3x gebeten kort achter elkaar. Ik heb boos grzegd dat dat niet mag en haar bij me weg gezet en eeven kort "genegeerd". Na 3x deed ze het niet meer. Wellicht als ze eat ouder is weer een periodee komt.

Ik verhef eigenlijk zelden mn stem dus maakte wel indruk
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers