Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ooh La La! is bevallen

<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 22 Feb 2014 05:13

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!! Lekker vlot gegaan!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Feb 2014 08:40

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Feb 2014 09:21

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Feb 2014 18:06

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd !
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 22 Feb 2014 19:27

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd met je dochter!
Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 22 Feb 2014 20:21

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!!
<<

Anoniem70

Bericht 23 Feb 2014 17:09

Re: Ooh La La! is bevallen

Hartelijk gefeliciteerd !!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 25 Feb 2014 15:27

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!!!!
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Feb 2014 10:58

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd en veel geluk samen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Feb 2014 10:10

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem135

Bericht 28 Feb 2014 11:21

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 28 Feb 2014 14:36

Re: Ooh La La! is bevallen

Gefeliciteerd!
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 04 Mrt 2014 00:40

Re: Ooh La La! is bevallen

van harte gefeliciteerd meis met jullie dochter. Dat is zeer snel gegaan....hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van elkaar
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 13:43

Ooh La La! is bevallen --> bevallingsverhaal pag.4

Voor de geïnteresseerden nog mijn bevallingsverhaal.

De laatste 3 weken van de zwangerschap vond ik erg zwaar. Ik was vooral aan huis gekluisterd omdat lopen heel veel pijn deed in m'n rug en heupen. Even naar de supermarkt, 400 meter verderop, was al niet te doen. Onderweg moest ik dan minstens 5x stoppen om uit te rusten en de terugweg (met minimale boodschappen) was nog erger. Ook in huis kon ik weinig doen. Stofzuigen of koken was te zwaar, zo lang kon ik niet aan 1 stuk staan.
Ik was dus echt aan het wachten tot er iets zou beginnen.

Met 38+5 weken ging ik voor controle naar de vk. Daar vertelde ik dat ik het wel echt zat was. Zowel lichamelijk als mentaal. Het wachten vond ik vreselijk. Ze vertelde me dat ze voor 39 weken nog niks wilde/kon doen wbt strippen. Maar ze zag wel dat ik er een beetje doorheen zat. Ook omdat ik net uit een burnout kom hield ze dit goed in de gaten. Ik moest de week er na (met 39+6) terugkomen voor controle. Ze zou dan gaan kijken of er al ontsluiting zou zijn en of ze zou kunnen strippen. Zo gezegd zo gedaan. Ik bleek die ochtend 2 cm ontsluiting te hebben en ik werd gestript.

De hele donderdag hield ik lichte krampen. Rond 18.30 uur kwam mijn vriend thuis van werk. De kramp was inmiddels iets heviger maar nog niet zo erg dat ik dacht dat het zou gaan beginnen. Toen we een half uurtje later zaten te eten moest ik toch écht even de kramp weg zuchten.
We werden een klein beetje nerveus; zou dit het dan zijn?!
Toen hetzelfde gevoel een paar minuten later weer op kwam zetten was het wel duidelijk. Dit waren de eerste weeën.
Ze kwamen binnen een kwartier al om de 3 minuten en hielden zo'n 40 a 50 seconden aan. Ik ben toen gaan timen en 2 uur later hebben we toch de verloskundige maar gebeld.
Rond 21.30 uur was ze er en vertelde dat ik inmiddels op 4 cm zat.

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, maar wel zo lang mogelijk thuis blijven. De verloskundige zou rond 23.30 uur weer terugkomen, tenzij wij eerder zouden bellen.
Toen ze weg was werden de weeën veel heviger. Ik wist niet meer hoe ik zitten moest. Liggen was niet prettig, maar zitten ook niet. Om 23.00 uur hebben we de vk weer gebeld. De weeën deden nu wel écht heel veel pijn!
Ze was er binnen 5 minuten (ze bleek bij me om de hoek te wonen).
Toen ze voelde dat ik ruim 5 cm ontsluiting had zei ze dat dit wel hét moment zou zijn om naar het ziekenhuis te gaan.
Dat hebben we toen direct gedaan.

Eenmaal in het ziekenhuis ben ik onder de douche gaan zitten om de weeën op te vangen.
M'n vriend voelde heel goed aan hoe die gingen en zodra er een wee kwam liet hij het warme water met de wee mee stromen. Dit maakte me heel ontspannen, ondanks dat ik de weeën echt pijnlijk vond.
Na ruim een half uur ben ik op bed gaan liggen. Ik had namelijk het gevoel dat ik moest persen.
Dit mocht alleen nog even niet. De ontsluiting was nog net niet volledig.
De weeën bleven komen, heel snel achter elkaar en heel erg hevig.
Tijdens de cursus hypnobirthing hebben we een aantal ademhalingsoefeningen geleerd die ik al steeds aan het toepassen was. Dit scheelde enorm. Mijn vriend coachte me er ontzettend goed en lief doorheen. Ook hij deed de oefeningen om mijn ademhaling rustig te houden.

Rond 2.30 uur had ik ineens ontzettende persdrang. De verloskundige heeft toen (of misschien al iets eerder) m'n vliezen gebroken en mocht ik gaan persen. Het was erg pijnlijk maar dat was voor mij juist de motivatie om door te zetten; ze moest er uit en wel nu! Op een gegeven moment kon ik niet meer. Maar de vk zei dat het hoofdje er al bijna was. Mijn vriend beaamde dit, terwijl hij niet zou kijken! Ik snapte er niks van. Na nog 3x persen was het zover, onze dochter werd op mijn borst gelegd! Ik heb uiteindelijk een kleine 3 kwartier geperst en alles zonder pijnstilling kunnen doen.

Achteraf zei de verloskundige dat ze versteld stond van m'n pijngrens. Blijkbaar zag ze dat mijn weeën zó heftig waren. Ze had verwacht dat ik wel om pijnstilling zou vragen. Ze heeft het zelf niet geopperd omdat we in ons geboorteplan hadden aangegeven dat ik hier zelf om zou vragen als het nodig zou zijn.
Zelf heb ik de bevalling ervaren als pijnlijk, maar zeker niet ondragelijk. Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik het niet aan zou kunnen zonder pijnstillers.

De kraamweek liep helaas minder fijn dan gehoopt.
De eerste 2 dagen heb ik mijn best gedaan om borstvoeding te geven. Jammer genoeg is dit niet gelukt. Onze meid heeft een zuigkracht waar je u tegen zegt, waardoor ze al gauw beide tepels kapot gezogen heeft. Hierdoor heeft ze 2 dagen amper eten binnen gekregen. Waarschijnlijk was dit ook de aanleiding van haar te gele huid. Haar lever werd niet goed aan het werk gezet. 4 dagen na de geboorte moesten we haar naar het ziekenhuis brengen. Haal bilirubiene waarden waren zo ontzettend hoog. Ze heeft 3 dagen onder fototherapie lampen gelegen. De eerste avond dat we haar achter moesten laten was vreselijk. Je komt thuis in een huis dat "Baby" schreeuwt. Kaartje, bloemen, kleertjes, alles.
Gelukkig zagen we de volgende ochtend in het ziekenhuis een heel tevreden meisje. Ze had goed geslapen (papa en mama ook trouwens) en de voedingen gingen er ook in als zoete koek.
Haar bili waarden kelderden razendsnel, wat ook erg fijn was! De volgende 2 dagen werden gebruikt om af te bouwen. Van 3 naar 1 lamp en 1 dag zonder lampen. Na 3 dagen mocht ze weer mee naar huis.

Inmiddels is ze nog steeds mooi roze ipv geel en eet en slaapt ze perfect. Vanaf dag 1 slaapt ze 's nachts netjes 5 uur aan 1 stuk. Hopelijk blijft ze zo goed slapen :)

We genieten in ieder geval volop van d'r, ondanks de hobbelige start.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mrt 2014 13:49

Re: Ooh La La! is bevallen

Mooi om te lezen. Je bevalling klinkt als best heel prettig verlopen. Daarna wel een domper om je kindje achter te moeten laten.. Gelukkig gaat het nu goed! :hug:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Mrt 2014 13:52

Re: Ooh La La! is bevallen

Klinkt als een fijne bevalling. Jammer dat het zo'n rommelige eerste week was. Fijn dat nu alles goed gaat met jullie meisje. Geniet maar lekker!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2014 13:53

Re: Ooh La La! is bevallen

Ja, ik vond de bevalling heel erg mee vallen.
We waren alle 3 (ik, vriend en vk) heel erg ontspannen en rustig.
Vooraf keek ik er als een berg tegenop en was ik bang dat ik in paniek zou raken, maar dit was gelukkig totaal niet het geval!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers