Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagjes over eten en drinken baby

<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 21 Feb 2014 00:13

Vraagjes over eten en drinken baby

Ik ben sinds deze week begonnen met het laten proeven van groente en fruithapjes. Sommige smaken vind ze erg lekker en wil dus steeds meer eten. Op het cb zeiden ze dat het alleen maar proeven is, dus het leren van verschillende smaken enzo. Vanmiddag had ze een fruithapje en begon te huilen als ik het lepeltje weer weghaalde, met het idee dat ze maar een paar hapjes mocht hebben. Stel dat ze een half potje op wil eten, kan dit kwaad?

Op het cb zeiden ze dat ik haar ook water, thee en diksap mag geven. Nu vind ik dat nog niet nodig maar ik vroeg me af, stel dat je het wel geeft.. wanneer dan, op welk tijdstip? En wil ze dan haar normale flesjes dan wel? Daar ben ik een beetje bang voor, dat ze daar dan vol van zit. Hoe zat dat bij jullie kindjes?
Afbeelding
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 21 Feb 2014 08:18

Re: Vraagjes over eten en drinken baby

Kan geen kwaad om meer te geven hoor. Als ze daar behoefte aan heeft. En je kunt proberen wat water te gaan geven, dan kan ze aan de smaak gaan wennen. Echt nodig is het nog niet, omdat ze voldoende vocht binnen krijgt via de flesvoeding. Ik zou dan beginnen als je bijvoorbeeld een tussendoortje geeft, of eventueel na de fruithap.
A.K.A Slaatje

]
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Feb 2014 08:47

Re: Vraagjes over eten en drinken baby

Geeft niks hoor als ze wat meer wil. Blijkbaar vindt ze het wel lekker en smaakt het naar meer.
Ik weet niet hoeveel flessen ze krijgt maar ik neem aan dat ze daarmee wel genoeg vocht binnen krijgt.
Ik ben zelf pas water gaan geven toen ze naar drie flessen ging.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem144

Bericht 21 Feb 2014 09:02

Re: Vraagjes over eten en drinken baby

Ik ben ook sinds kort begonnen met groente en fruit hapjes. Hij wil echt het hele bakje wat ik klaar gemaakt heb. Qua hoeveelheid te vergelijken met een 4 maanden potje. Hij krijgt het ook gewoon helemaal. Kan echt geen kwaad. Hij is vooral boos als het op is. Ik plan het meestal zo , dat hij daarna zijn voeding krijgt.

Extra drinken krijgt hij nog niet. Hij krijgt 4 a 5 x 200 ml. Voeding. Voldoende vocht dus.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers