Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht weten voor bevalling

<<

Anoniem20

Bericht 20 Feb 2014 20:39

Geslacht weten voor bevalling

In mijn omgeving weten mensen het vaak niet voor de bevalling. Hier op het forum heb ik soms het idee dat je juist de uitzondering vormt wanneer je het niet wilt weten.

Dus, wist jij het? En bij meerdere zwangerschappen, zelfde keuze gemaakt?

Ik had de eerste keer spijt dat we het wisten, vandaar bij de tweede (en evt derde) niet.
<<

Anoniem30

Bericht 20 Feb 2014 20:42

Re: Geslacht weten voor bevalling

Ik vind het dubbel als ik er nu aan denk. Aan de ene kant lijkt de verrassing me echt enorm bijzonder, dat je het écht pas weet bij de geboorte. Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer leuk om het te weten, echt een naam op de baby te bedenken, kleding echt specifiek voor jongen/meisje kunnen kopen, kamertje inrichten. Om mij heen weet eigenlijk iedereen het altijd, en vertelt het ook. Mijn vriend zegt dat hij het wel wil weten, maar tussen ons wil houden.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 20 Feb 2014 20:43

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij weten het geslacht niet. Ik heb ook het idee, ook in mijn omgeving dat dit een uitzondering is.
Ik vind het een leuke verrassing al ben ik nu wel heel benieuwd.
Afbeelding
<<

Anoniem106

Bericht 20 Feb 2014 20:45

Re: Geslacht weten voor bevalling

Het heeft iets heel speciaals om het een verrassing te laten zijn, maar bij beide kinderen hebben we er voor gekozen om het wel te weten.
Buiten ons om wisten alleen mijn ouders en mijn zus het.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Feb 2014 20:46

Re: Geslacht weten voor bevalling

Ik wist het, en vrijwel iedereen in mijn omgeving wist het ook (van hun eigen babies). Ik heb 1 collega/vriend die er heel bewust voor koos om het niet te weten, maar hij was echt de uitzondering.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Feb 2014 20:48

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de 1ste wisten we het wel maar dan alleen wij . We vonden dat alles al nieuw was en een leuk geheim van ons samen.
Bij de 2 de wisten we het niet. We vonden beide situaties leuk.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Feb 2014 20:48

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij Luuk wisten we het geslacht en heb dit als heel prettig ervaren. Iedereen in onze omgeving mocht het ook gewoon weten. Bij deze zwangerschap gaan we het op dezelfde manier doen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 20 Feb 2014 20:50

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de oudste wisten wij het niet, en bij de jongste wisten wij het wel, maar dit hebben we aan niemand verteld, en het is voor iedereen om ons heen een verrassing gebleven tot hij geboren was :)
In onze omgeving weten/wisten de meesten het bij de oudste niet, en bij de 2e (en evt 3e) het wel.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Feb 2014 20:52

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij beiden wisten we het niet. Mijn man heeft beide kindjes aangepakt toen ze geboren werden en hij heeft naar het geslacht gekeken. Dat was voor ons heel erg speciaal. Ik vind het een extra dimensie hebben, maar dat zullen de mensen die het werk wisten ook vinden omdat je dan gericht bezig bent met een jongen of een meisje. Beiden hebben voor en nadelen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Feb 2014 20:52

Re: Geslacht weten voor bevalling

Eerste keer wisten we het niet, tweede keer wel en alleen wij.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 20 Feb 2014 20:53

Re: Geslacht weten voor bevalling

@TO: Waarom had je er spijt van?

Mijn man wil het echt heel graag al weten straks, dus we gaan er inderdaad naar laten kijken. Ik was er wat neutraler in, vind beide kanten wel wat hebben. Dus ik ga mee in zijn wens.
Voor hem is het vooral het specifiek kunnen winkelen voor een bepaald geslacht, je er alvast op in kunnen stellen enzo.

Het blijft hoe dan ook een verrassing. Of dat nou rond de 20 weken is, of bij de bevalling.
Laatst gewijzigd door Gizmo op 20 Feb 2014 20:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Feb 2014 20:53

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het geslacht wel, maar hebben het verder aan niemand verteld. Ik heb niet echt spijt dat we het wisten, maar het had me eigenlijk toch ook wel heel leuk geleken als we het bij de geboorte pas te horen zouden krijgen.

De kans is dus groot dat we het bij een eventuele volgende zwangerschap niet willen weten.
2012 & 2016
<<

Anoniem28

Bericht 20 Feb 2014 20:56

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het beide keren. Ik ben daarvoor veel te nieuwsgierig aangelegd. De eerste keer wist onze omgeving ook dat we een meisje kregen, de tweede keer wist de omgeving niet dat wij het wisten (op mijn vriendin na dan, haar man heeft het geboortekaartje gemaakt)

Ik wilde het per se weten, mijn man twijfelde enorm en is bij de tweede in de wachtkamer bij de 20-wekenecho nog overstag gegaan. Als hij het niet had willen weten had ik het geslacht op een briefje laten zetten en dan had ik in mijn eentje gekeken.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 20 Feb 2014 20:57

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij weten sinds een week ongeveer wat het wordt. Mijn man zei de doktoren weten het ook, dus wilden wij het ook weten. Wij weten het door geslachtsbepaling, en in het ziekenhuis zei de arts dat ze voor 93% zeker weet dat het een meisje is. Tot nu toe weten alleen mijn ouders het. Mijn man zijn ouders gaan we het ook vertellen, maar door omstandigheden (opa in het ziekenhuis) zijn we nog niet in de gelegenheid gekomen om het te vertellen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Feb 2014 20:58

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het wel en daar heb ik geen spijt van gehad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Feb 2014 21:07

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het beide keren en ik heb daar geen spijt van. Sowieso, als ik al spijt had gehad dan denk ik dat dat hooguit op het moment van de geboorte was geweest, niet iets wat ik nog jaren met me mee zou dragen. Zo belangrijk vind ik het niet. Het is leuk om het te weten en het is leuk als het een verrassing is, maar allebei niet meer dan 'leuk'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 20 Feb 2014 21:08

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wilden het geslacht niet weten van te voren. Ik heb wel de hele zwangerschap een voorgevoel gehad, en die bleek te kloppen! Toen ons dochtertje net geboren was en ik het geslacht te zien kreeg vond ik dat zo ontzettend bijzonder!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 20 Feb 2014 21:08

Re: Geslacht weten voor bevalling

wij wisten het beide keren niet, ik vind het zelf bij de bevalling horen om het te weten te komen, maar ik woon ook in dezelfde omgeving als jou, juani ;)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Feb 2014 21:09

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij weten het wel al. We zijn beide te praktisch ingesteld.
Op deze manier konden we het kamertje mooi en gericht inrichten en ook kleertjes kopen.
De namen stonden voor beide geslachten al vast voor ik zwanger werd.

Iedereen om ons heen weet ook al wat het wordt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem26

Bericht 20 Feb 2014 21:09

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wilden het graag weten. Toen wij het wisten hebben we het gewoon verteld aan iedereen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Feb 2014 21:10

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wilden het graag weten en het is me goed bevallen. Ook hebben we het gewoon iedereen verteld, het is ons kind, geen verrassingspakket.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Feb 2014 21:10

Re: Geslacht weten voor bevalling

Ik wilde het weten, ik vond het allemaal al spannend genoeg. Ik had achteraf wel een beetje spijt dat iedereen het wist. Ik had dat liever samen met mijn man willen delen en niet met de de rest van de wereld. Hoewel ik het ook weer niet heel erg vond hoor. Wij wisten de naam, die wist niemand anders en dat was een speciaal gevoel. Vandaar dat ik dat ook wel had gewild met het geslacht.
<<

Anoniem162

Bericht 20 Feb 2014 21:13

Re: Geslacht weten voor bevalling

wij wisten het niet.
<<

Anoniem85

Bericht 20 Feb 2014 21:18

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het en deelden dit ook met de buitenwereld. Ik wilde graag gericht shoppen en als het een meisje zou zijn wilde ik perse bepaald behang.
Bij een eventueel volgend kindje willen wij het niet weten. Het lijkt mij ook erg bijzonder om dit pas bij de bevalling te weten te komen. Ook schuift m. dan een kamer door en de babykamer hoe die nu is kan voor beide geslachten.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Feb 2014 21:23

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij beide kindjes wisten we het. Ik wilde me gewoon kunnen voorbereiden wbt kleertjes, het kamertje, geboortekaartje en naam maar ook qua gevoel. En verder houd ik gewoon totaal niet van verrassingen :laughcry:

Bij S. wist bijna niemand het geslacht. Nu weten wel veel mensen het. Mijn ouders weten zelfs de naam al.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers