Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht weten voor bevalling

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Feb 2014 23:01

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het niet en waren allebei ook erg verrast toen ze bij de geboorte een meisje bleek te zijn, we hadden beide het gevoel dat we een zoontje verwachtten :smile:
Een eventuele volgende keer willen we het weer niet weten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 20 Feb 2014 23:01

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het bij beide zwangerschappen wat de geslachten waren. We zijn daar veel te nieuwsgierig voor. Naaste familieleden zoals ouders en zussen wisten het ook.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 20 Feb 2014 23:04

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het niet, toen ik zwanger was van F. Vriend wilde het eigenlijk wel weten, maar ik écht niet. Gelukkig ging mijn vriend overstag :wink: Bij een volgende zwangerschap heeft mijn vriend eerste keus en zullen we het dus waarschijnlijk wel weten :p
07.12.2011
11.12.2014
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 20 Feb 2014 23:40

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de oudste en de middelste wisten we niet wathet werd. Bij de jongste wilde we het wel graag weten. Wij maakte er geen geheim van wat het werd. Bij alle 3 geen spijt van de keuze gehad. Wel zal ik bij een evt. 4e het geslacht weer willen weten.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 21 Feb 2014 00:15

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het wel. Wilden het ook graag weten. Vond het toch een stuk makkelijker met dingen kopen en namen bedenken. Bij een eventuele volgende wil ik het weer graag weten.
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 21 Feb 2014 06:54

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het niet. Mijn gevoel zei een jongen, dis was echt even van de leg dat het een meisje was. Ik was echt overtuigd van een jongen!

Bij een eventuele tweede willen we het wel weten en mag denk ook iedereen het weten...
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 21 Feb 2014 08:31

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het beide keren wel. Iedereen mocht het ook weten!
Ik ben ten eerste al veel te nieuwsgierig. Ook vanuit praktisch oogpunt vond ik het leuker, konden we veel gerichter gaan shoppen en inrichten. Maar ik vond het ook fijn om te weten of het hummeltje in m'n buik, waar ik tegen praatte, het over had en waar ik zo naar uitkeek een jongen of een meisje was! Maakte het voor mij nog persoonlijker!
En het moment dat we het bij de echo's hoorde, was voor ons net zo spannend en leuk! :)
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem97

Bericht 21 Feb 2014 08:37

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het bij de eerste 2 niet.
Ik heb voor deze zwangerschap wel zitten twijfelen omdat het praktisch misschien iets handiger is maar ook bij deze baby willen we het weer niet weten, gewoon omdat die verassing als de baby geboren wordt zo leuk is :D Al had ik bij beide qua gevoel wel juist maar als je dan ook ziet dat je gevoel het goed had is dat wel erg bijzonder vond ik.

En qua praktische zaken ach ja, ik ga nu gewoon de kleertjes van beide kindjes uitzoeken en wat ik leuk vind hou ik en de rest gaat op mp ipv 1 van de kindjes.
En namen en kaartjes dat worden dan weer dubbele bedenken maar dat is de vorige keren ook gelukt.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 21 Feb 2014 09:09

Re: Geslacht weten voor bevalling

Callie schreef:Wij wisten het beide keren wel. Iedereen mocht het ook weten!
Ik ben ten eerste al veel te nieuwsgierig. Ook vanuit praktisch oogpunt vond ik het leuker, konden we veel gerichter gaan shoppen en inrichten. Maar ik vond het ook fijn om te weten of het hummeltje in m'n buik, waar ik tegen praatte, het over had en waar ik zo naar uitkeek een jongen of een meisje was! Maakte het voor mij nog persoonlijker!
En het moment dat we het bij de echo's hoorde, was voor ons net zo spannend en leuk! :)


+1
Dit had ik precies zo kunnen typen. Het maakt voor mij mijn zwangerschap persoonlijker. Het hummeltje krijgt al een naam, het voelt dichterbij voor me. Het is niet meer een "persoontje" of "babytje", het is een meisje met een naam. Voelt voor mij zo anders.
Bovendien natuurlijk praktisch, ik vind het heerlijk een mooie roze kamer te hebben, je kan toch specifieker voorbereiden en ben eigenlijk niet zo van die neutrale spullen geloof ik....
En het is al verrassing genoeg als ze geboren worden, daar heeft voor mij het surprisemoment "jongen" of "meisje" geen meerwaarde.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Feb 2014 09:39

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het bij allebei, bij de eerste voor ons gehouden, bij de tweede mocht iedereen het weten.
M:21072011
J :08012014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Feb 2014 10:14

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het. Vriend wilde het eerst niet weten maar is tijdens de 20-weken-echo toch overstag gegaan. Het maakte het nog meer bijzonder vond ik. Ik ben veel te nieuwsgierig, wil altijd graag weten waar ik aan toe ben. Daarnaast vond ik het ook praktischer bij de aanschaf van spullen en het inrichten van een kamertje. Iedereen mocht het weten trouwens, wilde niet met de 'angst' leven dat ik stiekem mijn mond voorbij kon praten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Feb 2014 10:28

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het bij de eerste 2 niet. Wel klopte beide keren mijn voorgevoel. Ik vond het leuk om het niet te weten maar het leek me ook leuk om het wel eens van tevoren te weten. Ik was de neutrale kleertjes en kamertjes een beetje beu, daarom weten we het nu dus wel. En dat vind ik eigenlijk net zo leuk! We hebben nu een echt jongenskamertje en ik heb heel wat jongenskleertjes erbij gehaald.

We maken er geen geheim van, iedereen weet dat we een jongetje krijgen. Ik kan toch mijn mond niet houden :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 21 Feb 2014 10:35

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de eerste wisten we het beide niet. Bij de tweede wilde ik heel graag weten of het anders voelde als ik wist of het een jongen of meisje was. Mijn man wilde het bij de tweede ook niet weten.
<<

Patsy

Bericht 21 Feb 2014 10:37

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij weten niet of er een jongen of een meisje in mijn buik zit. Het lijkt ons extra speciaal om dat pas te horen/zien bij de bevalling. Van de mensen om ons heen krijgen we hele positieve reacties hierop, ik heb van mensen die wat verder van ons af staan wel gehoord dat ze het maar raar vinden. Met kleding kopen voor de kleine is het wel lastig, maar straks ga ik helemaal los. We wilden sowieso een oud-Hollands kamertje dus dat maakt qua geslacht niks uit.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 21 Feb 2014 10:40

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het. Beide te nieuwsgierig en iedereen mocht het ook weten, ook vonden we het erg handig met namen, spullen etc. uit te zoeken.
Bij de volgende willen we het ook weer weten en maken we er geen geheim van. Kunnen ons mond ook niet houden.
Afbeelding
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 21 Feb 2014 10:43

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij willen niet weten wat het geslacht is, daar waren we het ook meteen over eens. Het lijkt me een hele mooie verrassing om dit pas bij de geboorte te horen. Wel ben ik heel nieuwsgierig of mijn voorgevoel gaat kloppen of niet.
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Feb 2014 10:54

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het wel en iedereen mocht het weten.

Bij een volgende lijkt het me niet praktisch om het niet te weten. Wij hebben al ontzettend veel spullen, maar veel roze dekentjes, lakentjes, kleertjes etc. Dus dan moeten we dingen neutraal gaan kopen terwijl we misschien nog een meisje verwachten.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 21 Feb 2014 11:03

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het met 16,5 wk al en hebben het ook gedeeld met de omgeving. Niet op Facebook gezet ofzo maar wel verteld als er naar werd gevraagd (en dat werd er vaak en was blij dat ik dan niet geheimzinnig hoefde te doen). Geen spijt van gehad :-) ! Was erg praktisch ook voor ons met uitzet en namen (en mensen die kadootjes aan t maken/verzamelen waren haha).
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Feb 2014 12:23

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten het en onze omgeving ook. Neutrale kleertjes enzo vond ik niet leuk genoeg dus alleen uit praktisch oogpunt wilden we het al weten. Achteraf maar goed ook want mijn man en ik waren ervan overtuigd dat we een jongen kregen. Tegen de 20 weken echo aan veranderde mijn gevoel maar toch bleef ik denken dat wij alleen jongens zouden krijgen. We hebben na de echo ook echt een paar dagen nodig gehad om hieraan te wennen! Met een meisje waren en zijn we net zo blij hoor maar het klopte eerst echt even niet.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Feb 2014 12:30

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wilden het wel weten en bij een eventuele tweede straks ook. Ik ben gewoon nieuwsgierig en ik vind het leuk om gericht kleertjes te kunnen kopen.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Feb 2014 12:37

Re: Geslacht weten voor bevalling

snoezel schreef:
Callie schreef:Wij wisten het beide keren wel. Iedereen mocht het ook weten!
Ik ben ten eerste al veel te nieuwsgierig. Ook vanuit praktisch oogpunt vond ik het leuker, konden we veel gerichter gaan shoppen en inrichten. Maar ik vond het ook fijn om te weten of het hummeltje in m'n buik, waar ik tegen praatte, het over had en waar ik zo naar uitkeek een jongen of een meisje was! Maakte het voor mij nog persoonlijker!
En het moment dat we het bij de echo's hoorde, was voor ons net zo spannend en leuk! :)


+1
Dit had ik precies zo kunnen typen. Het maakt voor mij mijn zwangerschap persoonlijker. Het hummeltje krijgt al een naam, het voelt dichterbij voor me. Het is niet meer een "persoontje" of "babytje", het is een meisje met een naam. Voelt voor mij zo anders.
Bovendien natuurlijk praktisch, ik vind het heerlijk een mooie roze kamer te hebben, je kan toch specifieker voorbereiden en ben eigenlijk niet zo van die neutrale spullen geloof ik....
En het is al verrassing genoeg als ze geboren worden, daar heeft voor mij het surprisemoment "jongen" of "meisje" geen meerwaarde.


Hier heb ik niks aan toe te voegen.
zo was het voor ons ook.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Feb 2014 12:38

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de 1ste wisten we het niet.
Ik wilde het wel graag weten maar mijn vrouw niet. En de gene die zwanger was mocht bij ons beslissen. Wel had ik een zeer sterk vermoeden dat het een meisje zou zijn, ik wist voor 99% zeker.

Bij de 2de wilde ik het heel graag weten, maar voordat we het hoorde wat het geslacht zou zijn was ik er voor 99,9% zeker van dat het een meisje zou zijn. Dit klopte ook.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 21 Feb 2014 15:32

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij weten het voor de 3e keer niet, maar zijn daarin in onze omgeving wel een uitzondering.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 21 Feb 2014 21:14

Re: Geslacht weten voor bevalling

Bij de eerste wisten we het niet, bij de tweede wel maar hebben we het voor onszelf gehouden. Bij een evt. 3e willen we het ook weten maar willen we het ook delen met de mensen dicht om ons heen.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Feb 2014 22:12

Re: Geslacht weten voor bevalling

Wij wisten t niet, en hoewel we wel getwijfeld hebben, heb ik er geen seconde spijt van. Tuurlijk af en toe wel erg nieuwsgierig.
Ik zou bij een evt 2e het ook niet willen weten. Ik ben nu wel eens aan t denken; stel dat ik zwanger ben, en stel dat ik t wel weet, hoe zou dat dan zijn. Maar kan me daar niks bij voorstellen.
Het enigste wat ik nu achteraf wel jammer vind is dat ik geen rose kamertje heb. Maar mn rose-tic is pas na de bevalling/sitatie gekomen, ds denk niet dat die anders wel rose was geworden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers