Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie doet hier vrijwilligerswerk?

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2014 15:06

Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik heb mezelf zojuist opgegeven voor vrijwilligerswerk. Ik wil graag met mensen met een lichamelijke beperking die bijvoorbeeld rolstoelgebonden zijn leuke dingen gaan ondernemen.

Ik vind het toch ook wel best spannend, weet nog niet zo goed wat ik kan verwachten maar het gaat echt om kleine dingen. Even een rondje dorp langs de winkels, ergens koffie drinken, naar het strand etc.

Ik merk dat ik me op vrije dagen vaak zit te vervelen. Heb niet echt vaste hobby's, creatief ben ik totaal niet dus haken, breien etc is niet mijn ding, en soms voel ik me zelfs een beetje eenzaam. Heb niet veel vriendinnen en in je eentje winkelen, of de hele dag op de bank hangen met de laptop op schoot heb ik na een tijdje ook wel gehad.

En als ik dan zie dat die mensen afhankelijk zijn van anderen (vrijwilligers) om buitenshuis te komen om bijv. boodschappen te doen dan doet dat toch wel wat met me.


Zijn er hier meer meiden die zoiets doen? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe vaak doe je zoiets?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2014 19:34

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Niemand?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 19:51

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik heb er toen met dat programma van geer&Gordon wel over nagedacht dat was zo sneu die mensen.. Maar verveel me niet vaak werk 45 uur per week..maar zou het wel willen doen maar niet frequent elke maand ofzo dan wordt het een verplichting.Maar wat goed van je en hoevaak is dat dan?
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2014 19:53

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Churrito schreef:Ik heb er toen met dat programma van geer&Gordon wel over nagedacht dat was zo sneu die mensen.. Maar verveel me niet vaak werk 45 uur per week..maar zou het wel willen doen maar niet frequent elke maand ofzo dan wordt het een verplichting.Maar wat goed van je en hoevaak is dat dan?


Dat weet ik nog niet, heb me vandaag opgegeven en er wordt contact met me opgenomen. Werk zelf ook fulltime dus zou ook alleen op mijn roostervrije dagen of in het weekend kunnen. Hoeft van mij ook niet perse wekelijks ofzo... Vind af en toe leuker. Wil niet dat het als verplichting gaat voelen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem321

Bericht 20 Feb 2014 19:56

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik heb als begeleider meegedaan met een maandelijkse allochtonen/autochtonen ontmoetingsavond in het cultureel centrum bij ons in het dorp. Maar de belangstelling werd zo overweldigend dat er op een gegeven moment 2 x zoveel begeleiders waren dan bezoekers dus heb ik me weer afgemeld.

Ik ben daarna een keer op gesprek geweest voor een vrijwilligersfunctie bij een 'papierwinkel'. Mensen die de weg niet goed naar verschillende instanties weten kunnen daar aankloppen. Echter dit bleek nogal wat in te houden en was niet te combineren met mijn baan, dus dat is niks geworden.

Ik werk nu 4 dagen per week. Ik zou in de toekomst wel graag iets willen doen met verstandelijk gehandicapte kinderen, dat vind ik geweldig. Maar ik zie dat nu niet zitten omdat er te veel gaande is in mijn leven en ik het daar nu nog veel te druk mee heb.

Beachgirl, ik vind het heel goed van je dat je je hebt aangemeld. Vrijwilligers zijn zo waardevol voor de samenleving, mooi dat jij daar nu je steentje aan bij gaat dragen. Veel plezier.
<<

Anoniem280

Bericht 20 Feb 2014 20:06

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Vrijwilligerswerk gedaan, begeleiden van vakanties voor mensen met verstandelijke beperking.
Doe ik nu 4 jaar niet meer, heb het druk met werk, wil dan in mijn vrije weken dan niet nog eens vrijwilligerswerk gaan doen.
Heb het wel als leuk ervaren, maar doe het nu eerst niet meer, wie weet in de toekomst wel weer.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2014 22:40

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ragazza schreef:Ik heb als begeleider meegedaan met een maandelijkse allochtonen/autochtonen ontmoetingsavond in het cultureel centrum bij ons in het dorp. Maar de belangstelling werd zo overweldigend dat er op een gegeven moment 2 x zoveel begeleiders waren dan bezoekers dus heb ik me weer afgemeld.

Ik ben daarna een keer op gesprek geweest voor een vrijwilligersfunctie bij een 'papierwinkel'. Mensen die de weg niet goed naar verschillende instanties weten kunnen daar aankloppen. Echter dit bleek nogal wat in te houden en was niet te combineren met mijn baan, dus dat is niks geworden.

Ik werk nu 4 dagen per week. Ik zou in de toekomst wel graag iets willen doen met verstandelijk gehandicapte kinderen, dat vind ik geweldig. Maar ik zie dat nu niet zitten omdat er te veel gaande is in mijn leven en ik het daar nu nog veel te druk mee heb.

Beachgirl, ik vind het heel goed van je dat je je hebt aangemeld. Vrijwilligers zijn zo waardevol voor de samenleving, mooi dat jij daar nu je steentje aan bij gaat dragen. Veel plezier.


Dankje! Ben echt heel benieuwd!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Feb 2014 22:33

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik ben twee jaar vrijwilliger geweest bij de kindervakantiespelen. Nu met mijn dochter vind ik dat toch iets te veel. Als mijn kinderen ouder zijn zou ik wel weer wat willen doen. Nu heb ik even genoeg aan mijn baan en gezin.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem185

Bericht 21 Feb 2014 23:16

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik ben al 8 jaar vrijwilliger bij jeugdvakantiewerk (organiseren van de speelweek en koningsspelen en kerstspelletjesdag). Sinds 3 jaar zit ik in de vaste stichting dus doe ik ook voorbereiding en spellen schrijven in plaats van enkel uit te voeren. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld het thema verzonnen en een deel van de musical geschreven, ik ga het decor doen en het stichtingsuitje regelen.

Wij hebben elke maand vergadering. Verder als je bepaalde taken doet zoals musical of stichtingsuitje heb je nog verdere afspraken. In de kerstvakantie zitten we 2 dagen spellen te schrijven voor de zomer. In de zomer hebben we 3 weken voorbereiding om spelmateriaal te knutselen en verzamelen en alles klaar te leggen en we zitten dan 9 dagen 'intern' tijdens de speelweek, op en afbouwen meegerekend.

Veel tijd aan kwijt dus, maar wel heel gezellig! Het is ook echt een groep vrienden geworden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Feb 2014 23:22

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Klinkt echt super leuk lampenkapje!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Feb 2014 23:30

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Maar niemand die hier dus eens in de zoveel tijd iets vrijwillig met gehandicapten doet?

Soort maatje van iemand?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 22 Feb 2014 00:50

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik breng 1x maand koffie rond in een verzorgingshuis.

Vanaf april ga ik 2 x per maand koffie drinken en spelletjes doen met bewoners van het verzorgingshuis.
<<

Anoniem40

Bericht 22 Feb 2014 01:07

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik heb heel veel vrijwilligerswerk gedaan. Op mijn 15e begonnen met training geven bij mijn sportclub en later ook bestuur en zomerkampen gedaan. Nog weer later bij een studentenorganisatie vrijwilligerswerk gedaan. Op het moment doe ik niks, maar dat is wel even goed nu. Ik zou wel graag 'maatje' willen worden van een kind, maar dat is hier betaald (en nog redelijk ok ook, maar dat geld kun je dan gebruiken om een activiteit te doen bijvoorbeeld). Maar ik weet dat ik over 10 maanden dan weer zou moeten opzeggen en dat zou ik sneu vinden voor zo'n kind. Als ik eraan begin, wil ik ook dat ik voor lange tijd dat kan doen.

Als ik straks een volwassen leven zou hebben, zou ik misschien wel kinderen willen opvangen in de zomervakantie. Dat lijkt me heel leuk om te doen.
<<

Anoniem130

Bericht 22 Feb 2014 03:27

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Oeff, heb best veel vrijwilligerswerk gedaan. Sowieso al jarenlang bij stichting Opkikker, hoewel zij wel steeds minder meer nodig hebben en ik steeds minder tijd heb. Verder heb ik een klein jaar elke donderdag gekookt en gegeten met een groei patiënten met NAH. Ik heb ooit een paar maanden op zaterdagochtend CITO training gegeven voor Turkse achterstandsleerlingen. Oh en ik heb wel eens in zo'n revalidatiecentrum mensen bezocht/gezelschap gehouden/wandelingetjes gemaakt, maar dat was niet echt iets vasts in de week ofzo.

Best veel zo als ik erover nadenk (en dan natuurlijk nog veel "vrijwilligerswerk" bij studentenvereniging/onderwijs qua voorlichting etc, maar dat is niet écht vrijwilligerswerk) en ik vergeet zelfs nog wel wat.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Feb 2014 07:36

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Maddie schreef:Klinkt echt super leuk lampenkapje!

Is het ook, ik heb nu al zin in de zomer!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 22 Feb 2014 12:42

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik werk in de zorg en wij zijn met iedere vrijwilliger blij; degene die meerdere keren per week komen en degene die 2x per jaar komen! Wij merken dat vooral de "jongere" vrijwilligers (30/40 jaar) zich afmelden met als reden dat ze zich bezwaard voelen dat ze niet zo vaak kunnen. Wij vinden dat erg jammer want ook die 3x per jaar dat ze komen zijn we blij met hun hulp!

Veel succes en plezier Beachgirl, mooi dat je een deel van je vrije tijd zo wilt besteden!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Feb 2014 10:33

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik doe vrijwilligers werk bij Stichting Hoogvliegers, wij vliegen met chronisch zieke en gehandicapte kinderen
Op een Hoogvliegersdag ben ik buddy en begeleid ik de kinderen die komen vliegen. Uitleg geven over wat er op zo'n dag te doen is etc. Daarnaast ga ik dit jaar ook op zoek naar kinderen die in aanmerking komen om te vliegen :)
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 23 Feb 2014 17:28

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

ik help mee op de biologische markt, ik ben zeer betrokken bij onze buurt (stichting) om die te verbeteren en ik help wel eens bij culturele evenementen.

Ik werk zelf in de zorg, dus heb geen behoefte om in mijn vrije tijd maatje te zijn, ik doe dus vrijwilligerswerk op een ander vlak.
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Feb 2014 19:18

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Zwilling schreef:ik help mee op de biologische markt, ik ben zeer betrokken bij onze buurt (stichting) om die te verbeteren en ik help wel eens bij culturele evenementen.

Ik werk zelf in de zorg, dus heb geen behoefte om in mijn vrije tijd maatje te zijn, ik doe dus vrijwilligerswerk op een ander vlak.



Ik werk zelf ook al in de zorg maar niet in de verpleging dus ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen. ik begreep ook uit de informatie die op de website stond dat het absoluut niet de bedoeling is dat je verpleegkundige handelingen e.d. doet maar dat het puur voor het gezelschap is. Dat die mensen ook nog es ergens komen ipv in hun eigen wooncentrum. Dus ik ben benieuwd.

Heb ook wel eens naar vrijwilliger in het asiel hier gekeken maar dan werk je echt vaste dagdelen per maand en dat kan ik niet combineren met mijn werk omdat ik onregelmatig werk.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Feb 2014 20:23

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik ga buddy worden van iemand die eenzaam is en psychische heeft. Koppelen gaat nog een beetje moeizaam dus ik heb nog niemand ontmoet. Wel heb ik een training gehad 3 avonden met andere vrijwilligers, super leuk en leerzaam. Over wat wel en niet kan, hoe je een goed gesprek moet voeren en over grenzen aangeven. Hopelijk krijg ik volgende week een maatje!
<<

Anoniem51

Bericht 23 Feb 2014 20:26

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik zou nog wel vrijwilligerswerk in het dierenasiel willen doen hier. Heb verder niet de behoefte om iemands buddy of maatje te zijn. Oh, en zou de voetbalvereniging van m'n vriend vragen of ik in de kantine wil staan of bij een toernooi wil helpen, dan zou ik ook niet direct nee zeggen. Maar momenteel doe ik dus niets.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 24 Feb 2014 07:56

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik doe vrijwilligerswerk bij een school en werk met asielzoekers en migranten die de Nederlandse taal willen leren om uiteindelijk hun verblijfsvergunning te krijgen, een betere baan of hun diploma om weer naar school te kunnen gaan.
Ik doe dit een halve ochtend in de week en het is echt heel erg leuk. Krijg er ook zo'n voldaan gevoel van.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 24 Feb 2014 09:26

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik doe vrijwilligerswerk voor een vrouw met niet aangeboren hersenletsel. Helaas ga ik te weinig vind ik, ben nu alweer 3 maanden niet geweest en daar voel ik mij wel schuldig over. Beetje wat Angela schrijft dus. Ik ben van plan om vanavond echt te gaan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 24 Feb 2014 20:46

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Vajen schreef:Ik doe vrijwilligerswerk voor een vrouw met niet aangeboren hersenletsel. Helaas ga ik te weinig vind ik, ben nu alweer 3 maanden niet geweest en daar voel ik mij wel schuldig over. Beetje wat Angela schrijft dus. Ik ben van plan om vanavond echt te gaan.


En wat doe je dan precies voor/met haar? Hoe "slecht" of juist hoe goed is ze?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Ramses

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 133

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:39

Bericht 25 Feb 2014 10:44

Re: Wie doet hier vrijwilligerswerk?

Ik doe ongeveer hetzelfde als Lampenkapje. Ook ik organiseer een vakantieweek voor basisschool kinderen. Tijdens de week zelf begeleidt ik de kinderen en ben ik achter de schermen actief met (social) media.

Daarnaast ben ik actief binnen de studievereniging.

Het liefst zou ik nog veel meer doen, maar met mijn spierziekte en deels afhankelijkheid van een rolstoel lukt dat helaas niet. Naast de tijdsfactor natuurlijk.

Ik vind het heel belangrijk om vrijwilligerswerk te doen, het is zo ontzettend leuk en het geeft zoveel voldoening! Aan het einde van de week alle kindjes huilend van vermoeidheid horen zeggen: 'Ik wil nog niet naar huis', is echt alle moeite waard!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers