Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Belastingaangifte 2 woningen

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Feb 2014 23:10

Belastingaangifte 2 woningen

Op 8-2-2013 zijn we bij de notaris gepasseerd met onze nieuwbouwwing. We hebben ons daar per 29-12-2013 ingeschreven bij de betreffende gemeente.

Op 30-12-2013 is de sleuteloverdracht geweest van onze oude woning en we zijn bij die gemeente uitgeschreven per 29-12-2013.

Omdat we met koop/verkoop zitten laat ik de belastingaangifte dit jaar invullen, maar ik vraag me 1 ding af. Tijdens de bouw van de nieuwbouwwoning hebben we de gehele hypotheek betaald. Het betreft een spaarhypotheek. Zeg dat de hypotheek 800 euro is waarvan 200 spaar en 600 rente. Die 200 euro is dus elke maand afgeschreven van onze privé rekening. Die 600 euro werd elke maand betaald uit een depot wat opgenomen is in onze hypotheek.

Is die 600 euro rente nou aftrekbaar of niet? Op de site van de belastingdienst wordt ik niet veel wijzer. Er wordt daar wel gesproken over het aftrekbaar zijn van de rente van beide woningen, maar niet als de rente van de nieuwbouwwoning meegenomen is in een depot in de hypotheek.

Iemand die mijn uitleg snapt en enig idee heeft?
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Feb 2014 22:10

Re: Belastingaangifte 2 woningen

Ik zou in dit geval even met de Belastingdienst bellen. Ik weet dat het normaal bij een huis+ huis in aanbouw wel aftrekbaar is (maximaal 3 jaar) maar met een bouwdepot erbij word het ingewikkelder, dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Bij de Belastingtelefoon wordt je hiervoor ook doorverbonden met iemand die er in thuis is.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers