Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haar zelf verven

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Feb 2014 21:44

Haar zelf verven

Twee maanden geleden heb ik mijn haar donkerder laten verven bij de kapper. Het plan was om rond deze tijd weer terug te gaan, maar eigenlijk vind ik de kapper echt te duur. Ik wil het daarom misschien zelf verven, gewoon met verf van de drogist, maar wie heeft er tips? Heb dit al heel lang niet gedaan, wie doet dit ook bij zichzelf? Is dat te doen?

En dan de kleur! Het is nu donkerblond en ik wil het wel een tintje donkerder, maar ben bang dat het te donker uit gaat vallen! Wie heeft er tips voor een mooie lichtbruine kleur?
❤ 7 juni 2018
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:48

Bericht 19 Feb 2014 21:55

Re: Haar zelf verven

Ik ben blond van mezelf maar verf het regelmatig ook donker.neem meestal een caramel kleur en soms valt het wat donkerder uit maar met een lichte ondergrond is het bij mij na 3,4 keer wassen dan de goede kleur.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Feb 2014 21:58

Re: Haar zelf verven

Ja met wassen wordt het idd echt een stuk lichter, dat heb ik nu ook gemerkt. Ik was het ook nog eens elke dag.
❤ 7 juni 2018
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 19 Feb 2014 22:22

Re: Haar zelf verven

Het is vooral belangrijk dat je een kleur kiest met de juiste nuance. Pakken haarverf van de drogisterij hebben vaak een kleurcode, afhankelijk van het type dat je bent (warm of koud) kun je 't best een kleur kiezen.

Hier staat een goede uitleg: http://www.loreal-paris.nl/kies-je-haarkleuring.aspx. Ik zou zeker niet voor een midden bruine kleur gaan. Ik heb me daar te vaak in vergist, deze valt bij mij altijd mega donker uit!

Succes met kiezen!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Feb 2014 22:58

Re: Haar zelf verven

Als je twijfelt tussen 2 kleuren altijd de lichtste nemen! Dan kun je altijd nog donkerder en vaak valt het al donkerder uit dan je denkt.

Ik heb zelf schouderlang haar en gebruik 1 pakje, maar ik verf dan ook al jaren mijn haar zelf. Je kan altijd 2 pakjes nemen en kijken hoe je uitkomt.

Ik begin van voren en werk dan scheiding voor scheiding. Dan doe ik de voorkant in een klem bovenop mijn hoofd en dan doe ik de achterkant en de lengtes. Als laaste maak ik dan de voorkant weer los en masseer ik alles goed in de lengtes van de voorkant. (even heel kort en krachtig uitgelegd)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Feb 2014 23:00

Re: Haar zelf verven

Nog een tip: Neem GEEN mousse.

Vooral als je niet zo ervaren bent in zelf verven. Mousse lijkt makkelijk maar je ziet heel slecht waar je al geweest bent en ik vind persoonlijk de dekking erg slecht. Je slaat heel makkelijk stukken over.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Feb 2014 08:36

Re: Haar zelf verven

Ik verf mijn haar ook altijd zelf en ik ben juist fan van de mousse, ik vind het echt ideaal. Ik gebruik altijd de mousse van Loreal, creme gloss.
Het valt idd meestal donkerder uit.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem321

Bericht 20 Feb 2014 08:40

Re: Haar zelf verven

Ik gebruik nu al een tijdje de foam van John Frieda. Ik liet mijn haar ook altijd verven bij de kapper, maar dat werd me ook te duur, dus ben ik het zelf gaan doen. Ik vond het de eerste keer heel spannend, maar ik ben tevreden over het resultaat. Ik vind de dekking prima, de kleur van mijn haar ziet er ook mooi uit. Ik kan er ook vrij lang mee voordat ik weer moet verven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Feb 2014 09:25

Re: Haar zelf verven

Ik zou naar een kapperswinkel gaan en daar de kleur bepalen en zelf aanmaken.
Net zo makkelijk, voordeliger en je hebt zeker de juiste kleur! Mijn ervaring met pakjes van de drogist is dat het net niet de juiste kleur is.

Ik betaal voor verf iets van €10 en eens in de 10(?)x verven van dat aanmaakspul ook voor €10....Ik kan mn haar met die tube iets van 3x verven maar ik heb kort haar. Toen het lang was kon ik er 1,5x mee doen. Tel uit je winst!
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Feb 2014 16:17

Re: Haar zelf verven

Hmm er zit wel een kapperswinkel bij me in de buurt, ben daar wel eens geweest. Maar hoe werkt dat dan? Of kan ik daar gewoon iemand aan de mouw trekken?

Mijn ervaring is idd ook dat het vaak te donker uitvalt, heb het wel eens bijna zwart gehad, terwijl ik toen volgens mij middenbruin had genomen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Feb 2014 09:00

Re: Haar zelf verven

Idd iemand aan de mouw trekken. Vertellen wat je wilt en zij zal dan ws met kleurkaarten kijken. Als jij dan aangeeft welke kleur je wilt zal zij aangeven welke kleur je dan moet hebben en met welke activator je het moet aanmaken (3%-6%-9%).

Dan maak je thuis een papje met de verf (denk dat je ongeveer 3kwart tube moet hebben) dat smeer je dan in je haar, inwerken, uitspoelen en klaar!! Eerste x is het ws wat duurder omdat je dus activator erbij moet hebben en evt een bakje en handschoentjes. De vlgd keren hoef je dan alleen maar verf te kopen.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Feb 2014 09:14

Re: Haar zelf verven

Ok, denk dat ik vanmiddag ff naar de kapperswinkel ga en dan wil ik t maandag gaan verven.
❤ 7 juni 2018
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 21 Feb 2014 09:18

Re: Haar zelf verven

Ik zou in jouw geval gaan voor een 7.0 of een 6.0. Echt geen 5.0 (middenbruin) nemen want dat werd bij mij echt bijna zwart. Ik verf het trouwens altijd zelf, met L'oreal Preference of L'oreal Excellence.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2014 14:12

Re: Haar zelf verven

Ok, ik was bij de kappersgroothandel, maar ze geven daar geen kleuradvies en ik zag door de bomen het bos niet meer. Heb echt issues met kiezen, dus ik werd gek en ben weggegaan. Heb nu een kant en klaar pakje van L'Oréal gekocht, 6.30, donker goudblond. Ben toch bang dat het te donker uitvalt, dus donkerder durfde ik niet aan! En ik had het nu ook donkerblond, maar vond de kleur wat dof, dus dit lijkt me iets warmer. Ben erg benieuwd, ga er zo mee aan de slag! Vind het wel een beetje spannend haha :)
❤ 7 juni 2018
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 24 Feb 2014 15:12

Re: Haar zelf verven

Oeh, ben benieuwd! Stoer :banaan:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2014 15:24

Re: Haar zelf verven

en en en????
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Feb 2014 15:32

Re: Haar zelf verven

Wat raar zeg dat ze geen advies geven! Lieten ze ook niks zien nav je wensen?
Ben benieuwd naar je kleur nu!!
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2014 15:59

Re: Haar zelf verven

Haha ik heb een voor- en nafoto, maar je ziet nauwelijks verschil :P De kleur sloot dus goed aan bij hoe ik het al had in elk geval! Ik ben er wel tevreden mee, deze kleur past goed bij me en staat heel natuurlijk (vind ik). En die lelijke peper-en-zoutkleurige uitgroei is voorlopig weer verdwenen! Ben wel benieuwd hoe het na een paar keer wassen is, aangezien ik het elke dag was, vervaagt de kleur waarschijnlijk nogal snel. Maar het zelf kleuren is me goed bevallen, ga ik in het vervolg gewoon elke keer doen, scheelt me bakken met geld!

Voor het idee:

Afbeelding
(links dus voor, rechts na - je ziet geen verschil, ik had beter een goede voorfoto van de voorkant kunnen maken)

@ Siepie: nee, het is echt een groothandel, dus ze laten niks zien. Ik kon zelf kijken in allerlei boeken, maar het waren zooo veel merken met elk zooo veel kleuren! Daar kan ik dus niet tegen :P
Laatst gewijzigd door Bliss op 02 Mrt 2014 12:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 24 Feb 2014 17:23

Re: Haar zelf verven

Staat je goed, Bliss!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Feb 2014 19:34

Re: Haar zelf verven

Ziet er prima uit! Goed kleurtje!

Ik ga ook wel eens echt naar een groothandel maar daar wordt ik gewoon netjes geholpen.
Het zijn idd kei veel boeken en kleuren. Ik zou daar ook niet aan uitkomen! Heb altijd hetzelfde merk dus dat scheelt al maar dan nog is enige hulp wel gewenst als je een andere kleur/nuance wilt.
30-04-2017

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers