Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het eerste keren topic!

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 20:51

Het eerste keren topic!

Sommige eerste keren zijn grote mijlpalen, zoals de eerste stapjes of de eerste keer naar school. Andere eerste keren worden wat minder gevierd, zoals de eerste blauwe plek of de eerste verkoudheid.
Bij kleintjes volgen eerste keren elkaar in rap tempo op, soms sneller dan je als ouder kunt bijhouden. Bij oudere kindjes zit er soms wat langer tussen.

Ben jij berentrots of juist een beetje verdrietig over een eerste keer? Deel in dit topic al de eerste keren van je kind(eren), leuk of minder leuk, een eigen topic waardig of juist helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 18 Feb 2014 20:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 20:53

Re: Het eerste keren topic!

L. heeft allemaal eerste keren deze weken. De eerste keer optrekken tot staan, de eerste keer kruipen al was het maar twee 'pasjes', de eerste keer zitten, de eerste blauwe plek, of nee, plekken en vandaag...jawel, de eerste spuitluier die tot op zijn rug zat én langs zijn beentjes was gelopen. Lekkerrrr...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Feb 2014 20:54

Re: Het eerste keren topic!

Leuk idee! L had pas voor het eerst haar knie geschaafd! Ze was gevallen tijdens het wandelen buiten. Pas veel later toen ik haar verschonen zag ik het. Deed dus niet echt pijn blijkbaar!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Feb 2014 20:56

Re: Het eerste keren topic!

Ooh lekker pompoen :wink:
wat worden ze dan groot hè als ze ovens zoveel tegelijk kunnen.
Dat weet ik van L ook nog wel binnen een maand kon ze zichzelf op trekken, kruipen en zelf gaan zitten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Feb 2014 20:57

Re: Het eerste keren topic!

Ravi had twee weken geleden allemaal eerste keren. Zo leuk! Eerat kruipen, toen zitten en daarna langs alle meubels lopen. Hij trekt zich nu echt overal heel makkelijk aan op en loopt overal heen.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 18 Feb 2014 20:58

Re: Het eerste keren topic!

Ik ben ook een beetje verdrietig en blij at the same time. Julian kroop met 7 maanden, tot vorige week kroop hij heel veel, en nu in eens, kan meneer héle stukken lopen en kruipt niet meer, ik mis de *plets plets plets* op de grond van zijn handjes en mijn kleine smurf lijkt opeens zo groot. Het gaat vreselijk snel. Ik wil zoveel onthouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 21:02

Re: Het eerste keren topic!

ChiQ schreef:Ik ben ook een beetje verdrietig en blij at the same time. Julian kroop met 7 maanden, tot vorige week kroop hij heel veel, en nu in eens, kan meneer héle stukken lopen en kruipt niet meer, ik mis de *plets plets plets* op de grond van zijn handjes en mijn kleine smurf lijkt opeens zo groot. Het gaat vreselijk snel. Ik wil zoveel onthouden.


Ja dan gaat de tijd ineens zo hard he. Ik heb nu ook wel even zoiets van: 'stop de tijd!', hoe trots ik ook ben en hoe leuk ik het ook vind.

Maar wel superknap! Nu ga je het getrippel van voetjes horen ;-).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 21:03

Re: Het eerste keren topic!

Jezzie schreef:Leuk idee! L had pas voor het eerst haar knie geschaafd! Ze was gevallen tijdens het wandelen buiten. Pas veel later toen ik haar verschonen zag ik het. Deed dus niet echt pijn blijkbaar!


Ah gossie, dat is net zoiets als die blauwe plekken. Ik ontdekte een dag na dat optrekken en staan gebeuren dat hij een blauw oogje had 's ochtends en nu heeft hij een langwerpige blauwe plek op zijn bovenbeen die ik ook pas ontdekte na een paar dagen (toen kreeg hij een andere kleur). Of bulten op zijn hoofd. 't arme kind is helemaal gebutst! Maar het gaat gelukkig al wat beter, maar hij gaat steeds woester op en neer staan wippen dus ik en benieuwd hoe lang het nog goed gaat ;-).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 21:06

Re: Het eerste keren topic!

Carool schreef:Ravi had twee weken geleden allemaal eerste keren. Zo leuk! Eerat kruipen, toen zitten en daarna langs alle meubels lopen. Hij trekt zich nu echt overal heel makkelijk aan op en loopt overal heen.


Ja, Lucas probeert volgens mij Ravi na te doen. Maar dat kruipen word 'm niet echt nu, hij heeft het veel te druk met staan en langs randen lopen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Feb 2014 22:04

Re: Het eerste keren topic!

Wat leuk en goed van alle kindjes. Het gaat soms echt zo snel al die ontwikkelingen!

Mijn kleine meid rolde afgelopen zaterdag voor het eerst van buik naar rug (en ook meteen een keer of 5 als ik haar weer op haar buik legde).
Vanochtend weer en toen heb ik het ook gefilmd :-)
http://youtu.be/5M8ben88-rk
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Feb 2014 22:20

Re: Het eerste keren topic!

Jezzie schreef:Leuk idee! L had pas voor het eerst haar knie geschaafd! Ze was gevallen tijdens het wandelen buiten. Pas veel later toen ik haar verschonen zag ik het. Deed dus niet echt pijn blijkbaar!



A had dit vandaag ook voor het eerst!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Feb 2014 23:25

Re: Het eerste keren topic!

Ah wat een schatje Dolphine! L. heeft dat nooit gedaan, zijn armpjes zaten altijd in de weg of zo.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 18 Feb 2014 23:47

Re: Het eerste keren topic!

Oja de tijd gaat echt te snel! T.ariq zegt volgens mij echt mama, kruipt sinds kort, deelt zijn eten met mij (duwt ineens zo'n lekkere kledder rijstewafel in mijn gezicht) en begrijpt wat ik zeg (waar is N.adeem/J.ennah?)
Mother of 3 adorable children
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 18 Feb 2014 23:58

Re: Het eerste keren topic!

Ik heb al veel eerste keren gehad met J. Alleen sinds gister is hij voor het eerst echt heel erg ziek... En ik heb er zelfs om gehuild... Klinkt misschien heel stom en aanstellerig maar elk kwartier spugen en dat 4 uur achter elkaar en dan een slap popje in handen hebben vond in echt een hele heftige eerste x :(
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 00:42

Re: Het eerste keren topic!

Oh bah blue flower, dat is geen leuke eerste keer nee!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Feb 2014 07:56

Re: Het eerste keren topic!

Sterkte BF, dat is echt niet leuk :(

B krijgt in maart haar eerste operatie (alle ellende van de Neo niet meegeteld), en dat vind ik ook niet zo'n hele leuke eerste keer.

Wel heeft ze vandeweek voor het eerst haar eigen naam gezegd, en begrijpt ze nu ook echt dat zij B is. Dat vind ik dan wel weer een leuke eerste x :)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Feb 2014 08:05

Re: Het eerste keren topic!

S. tijgerde eergister voor het eerst op de bank en gister voor het eerst op de grond en nu sjeest ie meteen de hele kamer door! *trots*
Ook snapt ie nu dat ie iets kan aangeven, vooral als ie iets gedaan wil krijgen :D
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 19 Feb 2014 08:11

Re: Het eerste keren topic!

Blue Flower, sterkte met je kleine!

Lejow, wat voor operatie moet ze ondergaan?

Edit, ik weet het al, had het op fb gelezen? Trommelvliesjes en amandeltjes toch?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem123

Bericht 19 Feb 2014 08:14

Re: Het eerste keren topic!

Spannend lejow. S zegt sinds deze week ook zijn naam. Nou ja Biem ipv Siem haha. Dus nu horen we telkens: jas biem, eten biem, bad biem, mij biem. Vind het zo grappig. :love:

oei de blauwe plekken, ik kan mij niet meer herinneren wanneer s voor het laats gave knietjes/beentjes had.
<<

Anoniem57

Bericht 19 Feb 2014 08:26

Re: Het eerste keren topic!

Die van mij is dan wel iets ouder, maar hier heeft ze deze week ook bewust haar eigen naam gezegd, wowis, voorheen was het jij.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 08:48

Re: Het eerste keren topic!

Luk om hier over die eerste keren te lezen! Grappig dat eigen naam zeggen!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Feb 2014 09:03

Re: Het eerste keren topic!

Spannend Lejow, wat voor operatie moet B. ondergaan?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 09:04

Re: Het eerste keren topic!

Parisienne schreef:Spannend Lejow, wat voor operatie moet B. ondergaan?


Zie venzjes post ;-)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Feb 2014 09:07

Re: Het eerste keren topic!

Wat heftig Blue flower!

Leuk al die kindjes die hun eigen naam zeggen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 19 Feb 2014 09:12

Re: Het eerste keren topic!

Pompoen schreef:
Parisienne schreef:Spannend Lejow, wat voor operatie moet B. ondergaan?


Zie venzjes post ;-)


Mensen slaan mijn post vaak over, je weet toch dat ik af en toe zo raar reageer :p
A.K.A Slaatje

]
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers