Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zussen weekend, kunnen we dit maken?

<<

Anoniem29

Bericht 19 Feb 2014 10:20

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

ShallY schreef:Mijn zussen en ik hebben het idee om binnenkort een keer een weekendje weg te gaan met de kindjes. Nu spraken we elkaar vandaag en hadden het erover dat het eigenlijk wel leuk was om onze mannen ook mee te nemen.

Maar nu is het volgende, we hebben nog 2 broers en die hebben allebei een vriendin. Passeren we ze als we alleen met ons zessen gaan en hun niet?
Ik zie het probleem niet, we willen een keer een weekendje weg met alleen de zussen en aanhang en dat zeg ik dan ook gewoon.Een van m'n zussen denkt dat we scheve gezichten gaan krijgen.

Zouden jullie je gepasseerd voelen als jij de vriendin van m'n broer zou zijn en dit te horen zou krijgen?


Marley, jij leest niet goed hoor.

Ze willen met zijn zessen gaan. Zus + Zus + Man + Man + Kindje + Kindje = 6 personen.

Ze willen de broers sowieso al niet meenemen. Dus dat hun vriendinnen niet meegaan lijkt mij logisch.


Als ze met zijn achten zouden gaan. Zus + Zus + Broer + Broer + Man van Zus + Man van Zus + Kindje + Kindje.. Dan zou ik het wel heel vervelend vinden voor de vriendinnen van de broers. Maar dat is in het geval van Shally helemaal niet zo.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Feb 2014 10:59

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Marley heeft zichzelf al gecorrigeerd :smile:
<<

Anoniem35

Bericht 19 Feb 2014 11:50

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik zou het een oprechte kutstreek vinden om met zussen en aanhang weg te gaan en dan de broers thuis te laten vanwege één schoonzus.

Zet jezelf er dan overheen en vraag de schoonzussen en broers ook mee en bekijk of je het leuker kunt maken of ga met alleen je zussen.

En waarom ik het een kutstreek vind: mijn schoonzusje haalt dit soort grappen bij mij uit. Iedereen uitnodigen, behalve mij, alle zussen en schoonzussen, tantes en nichtjes, maar mij niet. Waarom niet weet ik niet, ja ze mag me niet, maar ik ben me van geen kwaad bewust. Als ik door een ander uitgenodigd wordt voor iets als de huishoudbeurs dan zegt zij alsnog af. Verdomd pijnlijk.

Als je dan ook nog met de rest van de familie gaat bespreken hoe je voor elkaar kunt krijgen dat die ene schoonzus thuisblijft, en dan besluit dat het minst pijnlijke is dat de broers ook niet mee mogen,dan vind ik dat onvolwassen en kinderenachtig en getuigen van schoolplein gedrag.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Feb 2014 11:53

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik zou het ook vervelend vinden als mij dit overkwam. Ik zou of alleen met zussen gaan, of - als je de aanhang mee wil nemen - ook met de broers + aanhang.
<<

Anoniem108

Bericht 19 Feb 2014 15:17

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Klinkt idd niet fijn, Eucalypta. :( Heb je het wel met je schoonzusje bespreekbaar gemaakt of wil je dat liever niet? Je bent toch al heel lang 'onderdeel' van de familie; heeft ze dan altijd zo gedaan tegen je? Dit vind ik namelijk ook anders, dan wat ik bijvoorbeeld aangaf in mijn reactie.
<<

Anoniem35

Bericht 19 Feb 2014 16:28

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik heb geen idee wat er is. Mijn man heeft ze ook een tijd zo tegen gedaan. Ik ben idd al 15 jaar in de familie, zij was nog heel erg jong toen. Maar ze mag me niet, al is daar volgens mij geen aanleiding toe. Als ik ernaar vraag krijg ik een 'nee er is niets', maar ze ontloopt me, negeert me en ze negeert zelfs de verjaardagen van onze kinderen, daar is ze al jaren niet meer geweest, terwijl haar Facebook vol staat met foto's van andere neefjes en nichtjes. We worden niet uitgenodigd op haar verjaardag, en hoewel mijn man haar heeft helpen verhuizen en klussen in haar huis is ze nog steeds niet bij ons geweest, ondanks herhaaldelijke uitnodigingen in ruim een half jaar tijd.

Laatst werd ik gebeld door een nichtje, of ze met mij mee mocht rijden als ik die avond naar schoonzus toe ging. Eh. Ik ga niet,denk ik? Wat bleek, ze had een feestje voor alle vrouwen in de familie, behalve mij. We wonen 10 minuten uit elkaar, ik blijf gewoon neutraal en aardig (gesprek van vorige week: joh, we vieren zondag de verjaardag van kind, kom je ook? Nee ik moet werken. Oh, maar dan ben je ook 's ochtends welkom hoor. Nee, dan kan ik ook niet. Oh wat jammer, heb je zin om het weekend erna langs te komen, kun je meteen ons huis zien. Nee, sorry, kan ik niet. Oh, jammer zeg, laat anders even weten wanneer je wel kunt, we zouden het gezelligvinden als je langs kwam)

Maar het is gewoon wel heel naar om buitengesloten te worden, zelfs als het maar door één iemand is. (Al vind ik het bizar dat zowel mijn schoonmoeder als schoonzussen dit normaal vinden, want met hen heb ik allemaal heel goed en leuk contact, dus die moet het ook opvallen, maar iedereen doet net alsof ze het niet doorhebben)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Feb 2014 16:36

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Oh Euc wat verschrikkelijk naar zeg :( En dat als je er naar vraagt ze zegt dat er niets is. Dan moet ze het lef hebben om te zeggen als er wel wat is. Ook vreselijk dat verder niemand er wat van zegt. Want het valt zeker op als jij er nooit bij bent en zo. :hug:
<<

Anoniem108

Bericht 19 Feb 2014 18:55

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Als een schoonzus zo tegen mij zou doen, was ik er heel snel klaar mee dat ik zo werd behandeld zonder dat ik begrijp waarom. Ik had haar er dan ook zeker op aangesproken, omdat ik heel benieuwd zou zijn wat ik dan te horen zou krijgen. Het is een volwassen vrouw en ze gedraagt zich als een pestend kind en het verbaast mij eerlijk gezegd ook nogal dat jouw schoonfamilie dit gedoogd; waarmee ik bedoel dat ze erin meegaan, terwijl ze zelf wel heel normaal tegen jou doen. Wat superlief trouwens dat jouw man haar nog heeft geholpen, terwijl zij zo tegen jou doet en ook al zo kinderachtig tegen hem heeft gedaan in het verleden.

Waarom vraag je trouwens meerdere keren of ze langskomt op de verjaardag? Eigenlijk weet je het antwoord toch al na al die tijd...? Ik vind het erg gastvrij van je, maar ik zou het mezelf niet aandoen om keer op keer zo afgewezen te worden en dan al helemaal niet zeggen dat ik het gezellig zou vinden als ze wel zou komen. Vind je dat oprecht? Ook al heb jij geen enkel probleem met haar, op den duur is het toch ronduit kwetsend c.q. pijnlijk, wat je zelf al benoemde. Iemand die mij zo schoffeert, mag wat mij betreft wegblijven - zij kiest ervoor zo te doen, jij niet en dan zal het me echt jeuken of ze familie of niet. Zij heeft de verhoudingen zo op scherp gezet met haar rare gedrag.

Ik heb ooit een schoonzusje gehad (niet dat ik getrouwd was, maar je begrijpt me wel:)) die mij behandelde alsof ik een debiel was. Heeft maar kort geduurd, iig in mijn bijzijn was het al heel snel klaar.;-)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 19 Feb 2014 20:01

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik zou het zelf niet doen. Vind het een beetje gemeen zo buiten sluiten. Ik zou dus alleen met mn zus gaan of iedereen mee vragen
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Feb 2014 21:13

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe de verhoudingen verder onderling zijn. Mijn schoonzussen gaan ook 5 keer per jaar met hun gezinnen samen een weekend weg, wij worden nooit uitgenodigd. Voor mij hoeft het niet, mij kun je serieus opbergen na een avond met hen maar voor mijn vriend vind ik het echt klote. Hij voelt zich echt buitengesloten en dat vind ik echt niet tof. Het toppunt was de eerste verjaardag van mijn zoontje, een weekendje weg was belangrijker... Mijn vriend was echt verdrietig... Dus, als jouw situatie op die van mij lijkt zou ik het niet doen. Alleen met de zussen of met alle gezinnen tezamen maar niet met alleen de gezinnen van de zussen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 19 Feb 2014 21:15

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Bolus26 schreef:Ik zou het zelf niet doen. Vind het een beetje gemeen zo buiten sluiten. Ik zou dus alleen met mn zus gaan of iedereen mee vragen


Hier sluit ik me bij aan.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Feb 2014 21:18

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Banana schreef:Maar jij en je zus nemen wel je partner mee en dat 'mogen' je broers niet? Dat zou ik echt niet tof vinden.


Uhh waar heb ik dat gezegd? Geloof nergens.

Dit idee is alleen maar onderling besproken, mijn broers weten van niks. We vroegen ons af of we het kunnen maken. Daarom had ik het hier gevraagd, om jullie mening. Nou en die is duidelijk.
Niet dat jullie reacties ervan af hangen of we het wel of niet doen hoor. Dat zeker niet.

En bot bedoel ik het niet, sorry als dit zo overkomt. Jullie hebben gelijk, het is niet eerlijk.

Als we er toch voor kiezen dan moeten we het maar gewoon vragen aan hun, dan is het aan hun of ze meegaan of niet.
Laatst gewijzigd door ShallY op 19 Feb 2014 21:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 19 Feb 2014 21:20

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Wij geven toch ook gewoon onze mening? Je hoeft niet meteen zo bot te doen. Jullie doen toch waar jullie zin in hebben, logisch ook want het is jullie weekend :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Feb 2014 22:06

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Goh, ik ben serieus best wel vebaasd over veel reacties in dit topic. Zijn jullie dan echt allemaal zo verkleefd met je familie dat je altijd alles maar allemaal samen moet doen? Ik zie hier echt serieus het probleem niet van. Ik heb het dan niet over het verhaal van Eucalypta hoor, want dat is gewoon heel lullig hoe dat gaat, zij is namelijk de enige die buitengesloten wordt. Maar in de situatie van TO is dat niet het geval. Er zijn vier 'gezinnen', en twee gezinnen willen met elkaar een weekendje weg. Kan toch? Als je bijvoorbeeld gaat shoppen of uit eten gaat ofzo, ga je dan ook altijd met zn allen? En ben je dan ook meteen beledigd als je een keer niet mee mag?
Mijn moeder komt ook uit een groot gezin, en wij gingen dan weleens een weekendje weg met een broer of zus van mijn moeder en zijn/haar gezin zonder dat de rest van de familie meeging. Andere gezinnen doen/deden dat ook gewoon. Dat was gewoon gezellig en dan was er echt niemand beledigd.
Zoals ik al wel eerder zei, ik zou er dan niet gelijk een labeltje opplakken als 'zussenweekend' oid, maar gewoon melden dat jullie met zn zessen een weekendje weg gaan. Maar goed, zo zou ik het doen.
<<

Anoniem44

Bericht 19 Feb 2014 22:18

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik vind het een naar verhaal, omdat het eigenlijk gaat om die schoonzus die jullie er niet bij willen hebben. Verder is het prima hoor, dat je met een paar zussen/broers iets gaat doen + aanhang, niet altijd hoeft iedereen mee, maar in dit geval laten jullie het afhangen van 1 persoon die jullie niet mogen, dat vind ik kinderachtig. Zeker om daar dan buiten haar om over te roddelen en hier te gaan vragen 'kunnen we dit maken'?

Zussenweekend vind ik ook een misplaatst woord als jullie partners en kinderen allemaal meegaan.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Feb 2014 22:19

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Nee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Feb 2014 22:21

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Mizz_S schreef:Goh, ik ben serieus best wel vebaasd over veel reacties in dit topic. Zijn jullie dan echt allemaal zo verkleefd met je familie dat je altijd alles maar allemaal samen moet doen? Ik zie hier echt serieus het probleem niet van. Ik heb het dan niet over het verhaal van Eucalypta hoor, want dat is gewoon heel lullig hoe dat gaat, zij is namelijk de enige die buitengesloten wordt. Maar in de situatie van TO is dat niet het geval. Er zijn vier 'gezinnen', en twee gezinnen willen met elkaar een weekendje weg. Kan toch? Als je bijvoorbeeld gaat shoppen of uit eten gaat ofzo, ga je dan ook altijd met zn allen? En ben je dan ook meteen beledigd als je een keer niet mee mag?
Mijn moeder komt ook uit een groot gezin, en wij gingen dan weleens een weekendje weg met een broer of zus van mijn moeder en zijn/haar gezin zonder dat de rest van de familie meeging. Andere gezinnen doen/deden dat ook gewoon. Dat was gewoon gezellig en dan was er echt niemand beledigd.
Zoals ik al wel eerder zei, ik zou er dan niet gelijk een labeltje opplakken als 'zussenweekend' oid, maar gewoon melden dat jullie met zn zessen een weekendje weg gaan. Maar goed, zo zou ik het doen.


Mijn vader heeft ook altijd meer gedaan met zijn ene zus, maar het was niet zo dat de andere zus daar niet welkom bij was of is. Dat vind ik wel een verschil, of het gewoon zo loopt dat je met bepaalde broers en zussen meer doet, of dat je echt een plan aan het bedenken bent om mensen doelbewust buiten te sluiten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 20 Feb 2014 13:44

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Komt niks anders van dan ellende, zulke situaties hebben er hier voor gezorgd dat ik al ruim 3 jaar geen contact meer heb met mijn 2 van mijn schoonzussen, en dus geen contact met mijn broers en hun kinderen.
Alleen was ik de partij die ze links lieten liggen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Feb 2014 13:56

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik zou op z'n zachtst gezegd 'not amused' zijn als je mij dit zou flikken.

Ten eerste zeg je dat het een zussenweekend is, waarom dan wel de mannen en kinderen mee?
En dan om 1 schoonzus bekokstoven dat je broers met aanhang niet mee mogen vind ik een lage streek.
Vind de gang van zaken vrij kinderachtig. Ga óf alleen met je zussen óf met iedereen incl. broers en aanhang.

Dus nee, dit kun je -in mijn ogen- niet maken.

Buiten dit om; volgens mij weet je dondersgoed wel dat je dit eigenlijk niet kunt maken, anders komt het niet in je op om er een topic over te openen lijkt mij.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem121

Bericht 21 Feb 2014 09:45

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ze zijn toch nergens verplicht om de andere mee te nemen omdat ze zelf een weekendje weg willen. Ik kom ook uit een groter gezin. Het gebeurt hier regelmatig dat wij een weekendje weg gaan met 2 broers en de andere thuis laten. Een andere keer gaan we weer met de andere broers uit eten. M'n broers slaan mij ook wel eens over. Niet eens omdat we elkaar niet moeten maar zo gaat het bij ons gewoon.

Ik snap best wat Euc zegt dat het vervelend is om buitengesloten te worden maar bij de broer van mijn man zitten wij in precies hetzelfde schuitje. Hij heeft een vriendin die gewoon serieus met niemand overweg kan, ze snauwt iedereen af, slaat m'n zwager waar iedereen bij zit, als zij iets niet wil mag niemand het. Gewoon heel erg verwend vanuit huis. Laatst hadden we een etentje met een tante en zou zij wel even bepalen wat iedereen moest eten want zij eet het liefst alleen vis en wil dan niet naar de biefstuk van een ander kijken. Tja, thuis wordt dat getolereerd. Als m'n schoonmoeder mijn kinderen een stel sokken aan wil trekken zal ze altijd een sneer geven dat het de verkeerde kleur sokken is of er wordt een snauw gegeven in de trant 'je denkt zeker dat ze een been voor jou op gaan tillen omdat jij ze sokken aan wilt trekken'. Er is serieus geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om met haar een weekend weg te gaan terwijl we wel heel goed op kunnen schieten met z'n andere broer. Dan gaan wij gewoon weg met z'n andere broer en vragen we haar niet.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2014 10:32

Re: Zussen weekend, kunnen we dit maken?

Ik zou of met alleen mijn zussen gaan of met iedereen . Dus ook met broers en aanhang.

Al zou ik er trouwens geen probleem van hebben gemaakt als mijn eventuele 2 zussen weg zouden gaan met aanhang.

Euc: ik vind het echt vervelend om te lezen hoe ze je negeert. Ik had haar niet eens meer uitgenodigd voor je verjaardag.
'
Zelf ben ik zo'n schoonzus geweest, ik mocht mijn schoonzusje echt totaal niet. Ik werd al saggerijnig als ik alleen al aan haar dacht. Er is heel veel gebeurd trouwens hoor, heb in het begin echt wel mijn best gedaan om een band te krijgen. Ben blij dat mijn zwanger nu een andere vriendin heeft. Heb haar dan ook geen seconde gemist, we hebben eerder een klein feestje gevierd toen het uit ging.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers