Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Genoeg drinken lukt niet

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 18 Feb 2014 07:50

Genoeg drinken lukt niet

Wie van jullie heeft er ook zoveel moeite om genoeg vocht binnen te krijgen op een dag?
Ik vind dat het vervelend begint te worden. Heb alles bij elkaar gisteren nog geen halve liter gedronken.
Dorst heb ik niet. Als ik alleen thuis ben op de dag dan kan het zo zijn dat ik als mijn vriend thuis komt nog niets gedronken heb.
Als kind zijnde heb ik met uitdrogings verschijnselen in het ziekenhuis gelegen. Ik wil dat nooit meer maar er aan denken om wat te drinken lukt ook niet.
Iemand tips?
Ik ben best moeilijk want water 'lust' ik niet. Houd wel van chrystal clear en sap.
Thee vind ik ook lekker en een cappuccino op zijn ook.
Heb al eens gezegd van een bepaald flesje moet aan het eind van de dag leeg zijn... Werkt niet want dan moet ik aan het einde van de dag nog een sprintje trekken om het op te krijgen.
Ik hoop dat jullie de gouden tip hebben!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 18 Feb 2014 08:12

Re: Genoeg drinken lukt niet

Wekker/reminder op je telefoon zetten en elke keer als die afgaat een kop thee drinken? Ik denk trouwens dat je wel water kunt 'leren' drinken. Lijkt me ontzettend onhandig als je dat niet 'lust'.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 18 Feb 2014 08:20

Re: Genoeg drinken lukt niet

En als je 's morgens een pot thee zet? Daar gaat bij mij al zo'n 1,5 liter in. Drink ik op een ochtend leeg. Water drink ik ook bijna niet, altijd thee of ranja/sap. En 's morgens 2 koppen koffie, en een pot thee, 's avonds ook altijd een kop thee. Tussendoor ook nog wel 1 of 2 glazen sap of ranja.
<<

Anoniem58

Bericht 18 Feb 2014 08:45

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik drink ook niet veel op een dag, moet me er echt toe zetten. Maar ik heb daar geen last van. Hoezo vind je dat vervelend? Ik neem aan dat als je dorst krijgt je wel drinkt, dus uitdrogen zal je niet zo snel.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 18 Feb 2014 08:56

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik heb hele grote koppen van de star bucks. Daar gaat 0,4 liter in. Die drink ik s Ochtends al 2 (met thee) en de rest van de dag gebruik ik alleen die koppen. En altijd als iemand vraagt of je iets wil drinken ja zeggen en als mensen op het werk bijvoorbeeld iets drinken, dan jij ook automatisch iets pakken. Ik heb ook nooit dorst maar heb mezelf leren drinken, haal nu de 2 liter makkelijk. Koffie telt trouwens niet als vocht, dat onttrekt juist vocht. Ik zou proberen om kruidenthee/groene thee te drinken en ook zo min mogelijk chrystal clear.
Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 18 Feb 2014 09:12

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik drink ook altijd te weinig wn. Voor m'n gezondheid is het belangrijk dat ik het wel doe (voor ieders trouwens). Mijn ervaring is dat hij vrij makkelijk te leren is. Als ik een week goed drink komt m'n dorstgevoel ook weer terug. Water niet lusten vind ik trouwens wel een beetje gezeur en is ook te leren. Ok dat je het niet heerlijk vindt kan ik inkomen, maar vies is het ook niet.
<<

Anoniem17

Bericht 18 Feb 2014 09:19

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik ken het probleem, als ik een dag alleen thuis ben kan het best voorkomen dat ik de hele dag niet drink omdat ik geen dorst krijg. Gelukkig zit ik met een dorstige kamergenoot op kantoor die altijd kopjes thee voor me meeneemt als hij koffie gaat halen, waardoor ik op werkdagen wel voldoende drink.
Ik zou 's morgens gewoon een grote pot thee zetten en zorgen dat je die leegdrinkt. Gebruik grote glazen/bekers als je iets te drinken pakt en probeer anders tussen de middag boullion ofzo te nemen bij je lunch.
Verder ben ik het eens met M-train over water drinken. Dat kun je prima leren, er zit geen smaak aan. Ik snap dat je niet denkt: Oh lekker, ik heb nu écht trek in een glaasje water. Maar dat je het niet lust geloof ik niet zo. Wel dat je sap/limonade/thee etc. lekkerder vindt.
<<

chelle

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:41

Bericht 18 Feb 2014 09:52

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik ken het wel. Ik moet ook erg opletten dat ik genoeg drink.

Maar je eet toch ook? Dan is het toch heel makkelijk om in ieder geval bij je ontbijt, middag eten en avondeten 1 og 2 glazen te drinken? Dan zit je al gauw aan 600 ml als je een glas van 200ml drinkt.
En tussendoor ook gelijk wat drinken als je een koekje neemt oid.
Begin dan gewoon meer te drinken wat je lekker vindt.
Ik ben ook geen fan van water. Ik drink vaak limonade siroop en thee.

succes!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 10:28

Re: Genoeg drinken lukt niet

Wat ik tegenwoordig doe is een grote kan water op tafel/bureau zetten als ik thuis ben met een fles aanmaak ernaast. Ik drink om en om aanmaak, water. In de kan zit 1 1/2 liter en aan het einde van de dag is hij leef. Op deze manier drink ik voldoende. Als ik werk drink ik iedere pauze thee en zo kom ik ook aan mijn hoeveelheid.
Ik heb er ook moeite mee gehad om voldoende te drinken, maar op deze manier lukt het mij wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Feb 2014 10:40

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik denk niet dat je snel zal uitdrogen als je weinig drinkt op een dag. Je krijgt natuurlijk ook via eten vocht binnen. Dus daar zou ik persoonlijk niet zo bang voor zijn. Wel is het gezonder om voldoende te drinken. Drink je ook niet bij de maaltijden?

Water niet lusten vind ik altijd een beetje gek. Je kan water prima leren drinken er zit vrijwel geen smaak aan. Maar als je dit niet wilt dan zou ik van die grote mokken thee drinken (bijvoorbeeld die van Blond Amsterdam) en dan elke keer als je een mok leeg hebt deze direct weer vullen. Zo vergeet je niet om drinken te pakken en staat het altijd voor je neus.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Feb 2014 10:43

Re: Genoeg drinken lukt niet

Op mijn werkdagen gaat het mij ook prima af. Voor elk eet moment moet ik mijn flesje water van 0,5 leeg hebben.
Thuis is het rampzalig, daar probeer ik aan te werken.
<<

Anoniem199

Bericht 18 Feb 2014 11:03

Re: Genoeg drinken lukt niet

Vroeger dronk ik ook echt altijd te weinig. Nu heb ik op werk standaard een glas water op mn bureau staan en ik drink veel thee. Als het glas leeg is, haal ik weer nieuwe. Omdat het naast je staat, drink je het ook op (is mijn ervaring). Ik heb water leren drinken, want al die zoete drankjes is ook niet goed. Thuis drink ik ook alleen maar thee en water (met heel af en toe een beetje ranja). Daarnaast drink ik 's ochtends bij het ontbijt al 1 of 2 glaasjes water.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 18 Feb 2014 12:13

Re: Genoeg drinken lukt niet

Wat ik thuis vaak doe, is na elk toiletbezoek een glas water drinken, je staat dan immers toch bij de kraan. Ook een grote pot thee gaat op, vooral als ik een boek lees of tv kijk, dan gaat het 'ongemerkt' (net als een zak chips opeten haha, maar daar gaat het nu niet om :laughcry: )
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 18 Feb 2014 12:17

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik drink op meerdere momenten op de dag een paar glazen of 0,5 liter in een keer. Werkt prima.
Water valt ook weinig aan te lusten het is zo goed als smaakloos. Ik zou voor je gezondheid en figuur in ieder geval water gaan drinken om je vochtbalans op peil te houden.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Feb 2014 12:29

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik drink ook snel te weinig. De eerste weken na de bevalling kreeg ik daar ook hoofdpijn door.
(En ook als ik een hele dag in de warmte gewerkt heb en niet genoeg drink)

Ik pak nu steeds het grootste glas dat we hebben 0,4 en vul die met siroop. Inmiddels gaat het weer redelijk goed, maar sommige dagen merk ik wel dat ik toch te weinig drink. Dan hoef ik bijv. pas 's avonds voor het eerst naar het toilet en is de urine heel donker.
Ik zal nu ook weer een glas gaan pakken. Heb alleen nog maar een beker melk op vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem68

Bericht 18 Feb 2014 13:20

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik heb het mezelf ook moeten aanleren. Water vond ik ook nooit lekker, nu drink ik dat alleen nog maar, afgewisseld met thee. Het is echt een kwestie van wennen. Ik 'dwing' mezelf om 's ochtends een halve liter water te drinken en 's middags op het werk minstens 3 koppen thee. Dan kom ik aan een liter per dag en voor mijn gewicht is dat prima. Je moet een halve liter water drinken per 30 kilo lichaamsgewicht.
Zomers drink ik met gemak twee liter maar in de winter moet ik er wat meer bij na denken.
<<

Anoniem173

Bericht 18 Feb 2014 15:35

Re: Genoeg drinken lukt niet

Oh ik ken dat probleem, op m'n werk tank ik altijd tijdens de pauzes en kom ik zodoende wel aan genoeg vocht, maar met vrije dagen vind ik het echt lastig!
Heb net voor het idee maar eens een liter thee gezet, dat zijn 3 grote blond mokken ben ik achter gekomen. Als ik die nou eens sowieso op een dag drink, dan komt het vaak wel goed!
<<

Anoniem73

Bericht 18 Feb 2014 20:02

Re: Genoeg drinken lukt niet

Ik drink ool te weinig maar dat komt ook door mijn maagbandje. Ik moet eerste drinken en dan eten. Maar ook al eet ik niet dan drink ik nog te weinig.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Feb 2014 20:15

Re: Genoeg drinken lukt niet

Er zijn ook apps waarmee je kan bijhouden hoeveel je drinkt, misschien motiveert dat?
(als je zoekt op water/drinken/drink dan vindt je wel wat)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 18 Feb 2014 20:19

Re: Genoeg drinken lukt niet

Op mijn werk staat een waterkoker op de afdeling, daar zijn er een aantal mensen die continu mijn mok komen vullen. Plus nog een aantal koppen koffie, dus daar zit ik ook al snel op een liter.
Ik ontbijt 's ochtends altijd met een smoothie, daar zit ook een glas water in verwerkt, dus dan drink ik ook al wat.

Thuis is het ook lastig, ik heb dan nooit zo'n zin in thee. Ik drink wel altijd siroop uit glazen van 0,5 liter. Dus als ik er daar twee van drink ben ik al een heel eind.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 18 Feb 2014 21:44

Re: Genoeg drinken lukt niet

Wat bij mij (iets beter) helpt is een flesje water ( of iets anders) op de aanrecht neerzetten en ik heb mezelf aangeleerd elke keer een slok of wat te drinken als ik in de keuken kom. Door de dag heen kom je hier best vaak en heb ik toch een 0, 5l vocht binnen. Als ik aan het werk ben drink ik wel beter.
J. 07-11-2012
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Feb 2014 21:54

Re: Genoeg drinken lukt niet

Wat een herkenning. Ik heb er ook wel last van, het gebrek aan dorst. Nu met een kleintje die continu zorg en aandacht nodig heeft, vind ik het nog lastiger. Ik heb nu een fles van 0,75l, die moet ik van mezelf 2x leeg drinken. Dit betekent dat ik er maar twee keer aan hoef te denken om het bij te vullen en zolang het in het zicht staat, gaat het best.

Net als Dolphinne hebben wij ook glazen van ongeveer 400ml. Mijn man drinkt veel makkelijker en biedt mij ook aan als hij pakt. Met 5 volle glazen, kom je aan de 2l.

Water drinken vond ik een kwestie van gewenning. Ik dacht ook dat ik het niet lustte, maar nu heeft het mijn voorkeur boven aanlenglimonade.

Overigens zou ik me niet blind staren op de 2l. Bouw het gewoon op, kleine doelen werken veel makkelijker. De tips om met elke maaltijd 1 of 2 glazen leeg te drinken vind ik eigenlijk best een goede tip. Die van Alibi ook. Succes September!
L2014 & H2017
<<

Anoniem108

Bericht 18 Feb 2014 23:04

Re: Genoeg drinken lukt niet

Je bent (neem ik voor het gemak aan) een volwassen vrouw, dus als je echt zo bang bent uit te drogen en vervolgens in het ziekenhuis te belanden, zou je wel iets harder voor jezelf zijn. Klinkt heel kort door de bocht, maar we hebben het ook niet over een onmogelijke opgave. En deze reactie komt trouwens van iemand die dit als klein kind ook heeft gehad en nu ik oud en wijs genoeg ben om te begrijpen dat ik dit dus ook zelf in de hand heb, ben ik ook de enige die dit kan voorkomen. Water is in principe vrij neutraal, maar je bent er niet op aangewezen om dit vocht binnen te krijgen. Thee volstaat ook prima. Succes.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Feb 2014 09:54

Re: Genoeg drinken lukt niet

Izar schreef:Je bent (neem ik voor het gemak aan) een volwassen vrouw, dus als je echt zo bang bent uit te drogen en vervolgens in het ziekenhuis te belanden, zou je wel iets harder voor jezelf zijn. Klinkt heel kort door de bocht, maar we hebben het ook niet over een onmogelijke opgave. En deze reactie komt trouwens van iemand die dit als klein kind ook heeft gehad en nu ik oud en wijs genoeg ben om te begrijpen dat ik dit dus ook zelf in de hand heb, ben ik ook de enige die dit kan voorkomen. Water is in principe vrij neutraal, maar je bent er niet op aangewezen om dit vocht binnen te krijgen. Thee volstaat ook prima. Succes.


Een hoor. Ik snap ook niet zo goed dat het zo moeilijk is om voldoende vocht binnen te krijgen. In ieder geval heb ik genoeg tips gelezen hier, hopelijk heb je daar wat aan, TO!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Feb 2014 10:22

Re: Genoeg drinken lukt niet

Is geen hogere wiskunde, gewoon doen. Ik heb op kantoor een 75ml flesje staan en daar moet ik er van mezelf twee van drinken. Ik heb echt niet de hele dag dorst, maar ik 'dwing' mezelf gewoon dat flesje leeg te drinken.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers