Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

<<

Anoniem273

Bericht 17 Feb 2014 21:48

Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik ben totaal niet bekend met bruiloften, kom er zelden... Wie heeft er een leuk idee voor een verrassing namens de gasten voor mijn broer zijn bruiloft? Dus dat we bij de kaart alvast een briefje erin doen om alle gasten op de hoogte te stellen. Ik heb wel eens gelezen dat elke gast bijvoorbeeld een wijnfles met zelf ontworpen etiket mee nam, etc. Maar m'n broer en aanstaande schoonzus drinken zelden alcohol dus dat idee wordt 'm niet :nerd:

Wie heeft een gaaf en origineel idee? Ze houden van dieren, wandelen, reizen, fietsen, geocashen.

Misschien vragen of de gasten een geocash ergens voor ze begraven en een route maken o.i.d.? Ik heb geen idee hoe geocashen precies werkt haha.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Feb 2014 21:51

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Wat ik zelf heel leuk zou vinden is een flash mob, zoals bijvoorbeeld in de film Love Actually in de kerk gebeurd (daar is het met muziek/zang maar met dans is ook heel leuk). Maar dat lijkt me een hele organisatie.

Misschien een idee dat iedereen een leuke wandel- of fietstocht beschrijft/tekent en die bundelen in een boekje?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Feb 2014 21:55

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Hebben ze ook ergens een hekel aan? Bijvoorbeeld bad eendjes ofzo dan kun je vragen dat iedereen een bad eend meeneemt.
Of allemaal een blik groente met een etiket.
2014 2016
<<

Anoniem273

Bericht 17 Feb 2014 21:59

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Lookie, leuk idee van die wandeling! Ze houden ook erg van dagjes weg in NL dus misschien kunnen we daar een boekje over maken.

Bosjesvrouw, ik ben echt op zoek naar leuke, geslaagde verrassingen.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Feb 2014 22:00

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Een geocache begraaf je niet zomaar ergens. Je moet de coördinaten weten etc etc.

Ik zou niet iets pakken waar ze een hekel aan hebben, het moet juist leuk zijn toch?
<<

Anoniem30

Bericht 17 Feb 2014 22:01

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Houden ze niet van koken? Dat je bv. iedereen zijn lievelingsrecept op papier laat zetten?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Feb 2014 22:01

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

WC deur uit hun toilet halen en daar mogen de gasten tijdens de bruiloft dan een mooie boodschap opschrijven.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 17 Feb 2014 22:02

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Je zou de gasten ook een bladzijde kunnen laten maken met daarop hun aanrader op reisgebied en al die pagina's bundelen tot een boek, een soort reisgids.

Ik spiek hier trouwens even mee, want mijn man en ik zijn ceremoniemeesters op de bruiloft van zijn zus (mijn schoonzus) en wij zoeken ook nog wat leuks wat alle gasten mee kunnen nemen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Feb 2014 22:04

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Of een soort tijdcapsule; iedereen mag iets persoonlijks in een envelop/doosje stoppen en die op de bruiloft in een soort afgesloten kluis o.i.d. worden gestopt en die het bruidsjaar pas op hun 10-jarig jubileum mag openen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Feb 2014 22:07

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Een klein reiscadeautje laten meenemen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2014 22:08

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Die geocash (hoe je het ook schrijft) lijkt me echt een leuk idee! Maar ik heb geen idee hoe dat werkt, dus of dat niet een te moeilijke opgave is voor de gasten (het moet natuurlijk niet téveel tijd gaan kosten). Maar als dat wel zou lukken hebben ze nog jaren plezier van hun bruiloftscadeau. En het is super origineel.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 17 Feb 2014 22:08

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Mijn familie heeft een aantal jaar terug zon cache gemaakt. Ik reageer morgen eve uitgebreid zit op telefoon. Het kwam er op neer dat we naar allerlei punten moesten die iets voor ons betekenen. Als eindlocatie lag bij mijn oma de cache, een dinercheque het was echt super leuk!!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 17 Feb 2014 22:09

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Zonnetje schreef:Je zou de gasten ook een bladzijde kunnen laten maken met daarop hun aanrader op reisgebied en al die pagina's bundelen tot een boek, een soort reisgids.

Ik spiek hier trouwens even mee, want mijn man en ik zijn ceremoniemeesters op de bruiloft van zijn zus (mijn schoonzus) en wij zoeken ook nog wat leuks wat alle gasten mee kunnen nemen.


Wij hadden ook zoiets. Wat is jouw gaafste vakantie tip en wat mag je niet missen.
Mocht heel de wereld zijn maar bijv mijn oma had een dagje Amsterdam en daar allemaal tips bij.
Sommige hele collages en andere allerlei dingen opgeschreven. Bruidspaar vond het geweldig!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Feb 2014 22:12

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik vind iets van een persoonlijk recept, tip voor een dagje uit, huishoudtip, herinnering oid wel leuk, evt. kun je dan van te voren al naar je laten mailen en dan alvast bundelen.

Ik heb wel eens dat er gevraagd wordt om een fles wijn, pak koffie of een bepaald soort snoepjes mee te nemen maar ik heb wel de indruk dat er best wel veel mensen zijn die daar wat moe van worden omdat ze ook al een cadeau/envelop met inhoud geven en dat dit er dan allemaal weer bij komt. Tenminste dan merk ik in mijn omgeving wel alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die het wel leuk vinden om zo iets extra te geven
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem273

Bericht 17 Feb 2014 22:12

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Leuke ideeën al! De reisgids leek me inderdaad ook leuk. Ze zijn helaas niet echt fan van koken...
Time capsule leek me ook heel gaaf maar dat duurt dan nog heel lang. Misschien wel mooi als extraatje op de avond zelf. Of time-capsule combineren met een geocashe die m'n andere broer en ik uitzetten (hij heeft er wel verstand van, haha) en dat het bruidspaar dan tijdens die cache de 'schat' vindt met alle boodschappen/gelukswensen van de gasten? Dat kan misschien wel.

Wc-deur wordt lastig, ze hebben op dit moment nog een huurhuis :)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 17 Feb 2014 22:18

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik heb ooit foto's in moeten sturen met een stukje tekst erbij en daar heeft de ceremoniemeester toen een fotoboek van gemaakt. Heel leuk, was echt met foto's van vroeger tot nu en allemaal leuke verhaaltjes erbij. Heb wel begrepen dat het wat werk kostte om in elkaar te zetten. Dit was ook allemaal met de hand gedaan, dus veel van de teksten waren echt handgeschreven.

Ik heb ook wel eens een recept ingestuurd, wat toen gebundeld is.

Ik moet zeggen dat ik het idee van een reisboekje ook wel leuk vind.
<<

Anoniem57

Bericht 17 Feb 2014 22:32

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik zou echt pislink worden om die wc deur haha

Ik zou ze allemaal idd hun fijnste vakantieherinnering of mooiste dagje uit of wandeling laten beschrijven en dit bundelen.
<<

ChiQ

Bericht 17 Feb 2014 23:28

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Mijn man en ik hebben onze favoriete drank in een kisje gekregen, daarin zitten allemaal briefjes van vrienden en familie waarom ze vinden dat wij een goed stel zijn, wat hun herinneringen aan ons is en wat ze zich aan onze bruiloft herinneren. Deze kistjes zitten dichtgetimmerd. Het idee erachter is, als we ooit in zwaar weer komen met ons huwelijk, we de flesjes pas mogen openen, drinken en lezen. I am dying to know wat mensen hebben geschreven, maar de kistjes zitten nog dicht hier.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Feb 2014 23:36

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik moest een keer een product meenemen voor tijdens de wittebroodsweken, zodat ze geen boodschappen hoefden te doen en volop van elkaar konden genieten (zij gingen ook na het trouwen samenwonen). Kon je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilde.
<<

Anoniem260

Bericht 18 Feb 2014 08:15

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Een hele oude: allemaal een blik groente/soep mee laten nemen, maar t etiket er van tevoren afhalen... Hebben ze bij m'n ouders gedaan (maar of dat anno 2014 nog leuk is...?)
<<

Anoniem17

Bericht 18 Feb 2014 09:24

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Printje schreef:Een geocache begraaf je niet zomaar ergens. Je moet de coördinaten weten etc etc.



Maar je kunt voor de bruiloft toch een soort alternatieve geocache organiseren? Dus dat iedereen ergens een klein cadeautje verstopt in de woonplaats van het bruidspaar of op een andere plaats waar ze vaak komen, en dat ze dan de wandelroute of een soort speurtocht-achtige beschrijving met hints ofzo op papier zetten, en deze beschrijving van alle gasten in een boek bundelen? Dan heeft het bruidspaar een heleboel alternatieve geocache-routes te lopen. Is toch ook leuk? Een soort combi tussen wandelen en geocachen.

Toen mijn ouders gingen trouwen hebben mijn zus en ik iedereen gevraagd om op een A4tje een mooie tekst/herinnering/foto of iets dergelijks te plakken en dat hebben we als boekje gebundeld en op de bruiloft aan mijn ouders gegeven. Niet heel origineel, maar wel nog steeds heel leuk om te lezen. Ik vind die WC-deur beschrijven ook leuk, maar ik zou dan wel eerst even proberen te peilen wat ze daar van vinden.
<<

Anoniem 43

Bericht 18 Feb 2014 10:10

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 18 Feb 2014 10:14

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Daar komt mijn uitgebreide reactie. Wij vierden een groot feest (ik 21, broertje 18, ouders 50 & 25 jaar getrouwd). Allemaal vrienden & familie uitgenodigd. Van de familie kregen we een cadeautje & een stapel enveloppen per gezin.
De volgende dag, gingen we alles uitpakken. Dus ook die enveloppen.
In een aantal zaten dingen van de reclame van bijv. de AH, kaartjes van Liefde is..., onzin dingen, maar ook cijfers die samen een coördinaat vormden. Naar dat coördinaat moesten we toe.
Daar aangekomen (was het 1e huis van mijn ouders samen geloof ik), moesten we een vraag beantwoorden (zoals je bij multi-caches vaker moet doen), dus bijv. wat is het huisnummer van dit huis o.i.d., daarmee konden we dan verder puzzelen voor het volgende coördinaat. Dit moesten we bij een plek of wat doen, die allemaal met ons gezin te maken hadden (oude huis ouders, 1e huis met mij, werk van ouders, oude basisschool enz.), bij een aantal moesten we een vraag beantwoorden, bij anderen hing er gewoon een nieuw coördinaat achter het raam (mijn oom had nog connecties bij school).
Uiteindelijk kwamen we uit bij mijn oma, daar lag in de la een dinercheque om bij een Chinees restaurant te gaan wokken met zijn allen (betaald dus door onze familie).
Het was echt super leuk, ook omdat onze aanhang ook mee was en die dus ook op plekken kwamen waar ze normaal niet zo snel zouden zijn (wat je wel vaker hebt met geocachen!)
Mocht je foto's o.i.d. willen zien, geef even een pb, dan vraag ik mijn moeder of ze ze even mailt :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 10:20

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Als je iets met een kleinere groep wil doen kan je ook een krant of een boekje maken. Zo heb ik twee keer een quest gemaakt, met daarin allemaal verhalen van het bruidspaar. De eerste met een vriendengroep en bij de tweede heb ik de familie van het bruidspaar betrokken. Zo heeft een vader een verhaal geschreven over het leven van zijn kind, vrienden hoe ze elkaar hebben leren kennen, maar ook verhalen van ze met een dikke duim aangedikt. Beetje de nodige sarcasme erin.
Zoals een stel wat trouwde in hun studententijd met niet zo heel veel geld. Hoe kunnen ze op huwelijksreis, verschillende suggesties gegeven. Of tijdens de AH acties dat het product nergens goedkoper was en was het wel zo dat je een appeltaart kreeg. Toen hebben we er een recept van een appeltaart in gezet, met ga naar de boer en haal de eieren onder de kont van de kip vandaan. Pluk de appels uit de boom als je naar je moeder gaat etc. Aangezien een van de twee daar erg mee bezig was. Heel leuk om te maken, maar ook leuk om terug te lezen.
Voor familie en bruidspaar hebben we het in kleur afgedrukt en verder over de tafels heen bij het feest wat zwart-wit exemplaren gelegd. Ik kan je zeggen er is er geen een blijven liggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Feb 2014 10:33

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik had ooit dat we naar allemaal stiekem naar een hoekje gingen (omstebeurt) en daar een videoboodschap inspraken. Dit werd toen na de bruidsfilm geplakt.

Ook boekjes en etiketten zijn al voorbij gekomen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers