Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

<<

Anoniem238

Bericht 18 Feb 2014 09:48

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Wij zijn 1,5 jaar geleden getrouwd en kregen toen van de gasten krasloten cadeau.
We hebben toen samen de afspraak gemaakt 1 kraslot per persoon per dag open te krassen.
In totaal zijn we bijna 2 maanden aan het krassen geweest en hebben we bijna 75 euro verdiend :smile:.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Feb 2014 20:30

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Bedankt voor de leuke ideeën! Ik ben nu aan het regelen dat ik een filmpje voor ze ga maken. De ouders, broers, zussen en aanhang gaan dan stukjes vertellen en tussendoor monteer ik foto's, stukje film van hun aanzoek (heeft m'n broer toen nl gefilmd), scène uit haar favoriete romantische film, mooie muziek, etc. Op de avond zelf is een beamer dus dan ga ik het filmpje ook afspelen voor eerste keer.
<<

Anoniem17

Bericht 20 Feb 2014 08:20

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ohh dat is ook heel leuk Azi!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Feb 2014 11:58

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Wij hebben inderdaad weleens zo'n boek gemaakt met foto's en herinneringen. Toen hebben we gevraagd of iedereen alles in kon scannen of een foto maken van een foto zodat iedereen het kon mailen en we hebben toen gewoon een fotoboek besteld bij de Kruidvat en dus niks ingeplakt.

En inderdaad ook de recepten zijn hier al weleens langs gekomen!

En ook het filmpje maar dat was toen iemand 50 werd, met alle verhuizingen door de jaren heen en het muziekje van Eigen huis en tuin er onder en alle sport hoogte punten met het muziekje van Studio sport er onder e.d. Flauw maar wel heel leuk!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Feb 2014 22:44

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Boekenwurm schreef:Wij zijn 1,5 jaar geleden getrouwd en kregen toen van de gasten krasloten cadeau.
We hebben toen samen de afspraak gemaakt 1 kraslot per persoon per dag open te krassen.
In totaal zijn we bijna 2 maanden aan het krassen geweest en hebben we bijna 75 euro verdiend :smile:.


Dat zou ik echt heel tof vinden!!

(Als ik ga trouwens kan iemand dit dan even stiekem doorgeven aan mijn schoonzus? Bedankt!)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem121

Bericht 20 Feb 2014 23:17

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Wij hebben op de bruiloft van vrienden een kalender neergelegd waarin iedereen zijn verjaardag noteerde.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Feb 2014 23:20

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Voor de bruiloft van mijn ex-zwager en ex-schoonzus nam iedereen een cd'tje mee met daarop een nummer dat bij het bruidspaar of bij de gelegenheid past. Alle cd's werden in een cd-rek overhandigd, was erg leuk! Zou ik (als muziekliefhebber) ook erg kunnen waarderen :)
❤ 7 juni 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 21 Feb 2014 13:09

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik wij idd ook krasloten of Staatsloten zeggen!
Wij kregen een schatkist vol met chocolademunten, maar dan moet je wel in de juiste periode trouwen!
December 2009
juli 2012
<<

Vivianne

Bericht 06 Feb 2016 14:16

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Even een up.
Ik ben gevraagd als ceremoniemeester door mijn zusje. Zij trouwt in december dus ik heb nog alle tijd maar ik vind het fijn om er vroeg mee bezig te zijn. Nu zeker. Dan kan ik steeds wat dingen doen in kleine stapjes.

Ik heb het idee om iedereen een briefje mee te sturen waarop zij een wens schrijven voor het bruidspaar. Deze briefjes rol ik op en stop ik in flesjes. Ze ontvangen dan flessenpost. Nu vraag ik mij alleen af of dit wel een leuk idee is?
Post is wel een passend thema omdat ze elkaar kennen door de post. Ze zijn als penvrienden begonnen namelijk. Wat vinden jullie?
<<

Anoniem190

Bericht 06 Feb 2016 14:57

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

heel erg leuk idee Vivianne! Juist doordat zij elkaar met post hebben leren kennen!
<<

Vivianne

Bericht 06 Feb 2016 15:06

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ja ik vind het ook leuk maar later dacht ik de flesjes zijn klein en de papiertjes opgerold dus het is lastig om te lezen. Maar het past wel heel erg bij hen. Ik ben ook zo'n twijfelkont.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 06 Feb 2016 15:15

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Vind het echt een leuk idee en past dan ook erg goed bij het bruidspaar. Dat laatste vind ik altijd erg leuk, dat je echt iets hebt wat goed bij mensen past. Dat maakt het nog specialer.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem162

Bericht 06 Feb 2016 16:01

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Leuk idee. Wij hebben laatst allemaal een kaart (ansichtkaart) geschreven, elke gast 1 met een wens voor het bruidspaar. Het adres en de postzegel er al op, aan het begin van de avond, bij binnenkomst werden alle kaarten ingeleverd bij de ceremoniemeester. Zij heeft na de bruiloft elke dag een kaartje op de post gedaan. Zo kreeg het bruidspaar dus nog weken lang post met gelukswensen erop.
<<

Vivianne

Bericht 06 Feb 2016 17:33

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Mirthe schreef:Leuk idee. Wij hebben laatst allemaal een kaart (ansichtkaart) geschreven, elke gast 1 met een wens voor het bruidspaar. Het adres en de postzegel er al op, aan het begin van de avond, bij binnenkomst werden alle kaarten ingeleverd bij de ceremoniemeester. Zij heeft na de bruiloft elke dag een kaartje op de post gedaan. Zo kreeg het bruidspaar dus nog weken lang post met gelukswensen erop.



Dat is ook leuk. Maar ik zie mijzelf niet elke dag consequent naar de brievenbus lopen voor 30 dagen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Feb 2016 14:36

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

bosjesvrouw schreef:Hebben ze ook ergens een hekel aan? Bijvoorbeeld bad eendjes ofzo dan kun je vragen dat iedereen een bad eend meeneemt.
Of allemaal een blik groente met een etiket.
Wat zonde van het geld, iets geven dat ze niet leuk vinden. Vind het ook niet aardig. Verschil in humor denk ik :)
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Feb 2016 14:55

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Urban Naked schreef:
bosjesvrouw schreef:Hebben ze ook ergens een hekel aan? Bijvoorbeeld bad eendjes ofzo dan kun je vragen dat iedereen een bad eend meeneemt.
Of allemaal een blik groente met een etiket.
Wat zonde van het geld, iets geven dat ze niet leuk vinden. Vind het ook niet aardig. Verschil in humor denk ik :)


Ik snap ook niet wat er leuk is aan iets geven wat ze helemaal niet leuk vinden. Ik zou daar echt niet blij van worden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 08 Feb 2016 08:41

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik heb eens meegemaakt dat een bruidspaar gek was van chips. Die kregen van elke gast een zak chips, was erg leuk.
Ik zou iets geven waar ze wat aan hebben en wat ze leuk vinden.
Zo hebben ze er een leuke herrinnering aan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Feb 2016 09:44

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

De laatste bruiloft waar wij waren heeft de ceremoniemeester gevraagd of we allemaal een geadresseerd kaartje met postzegel wilde inleveren met een persoonlijke wens voor het bruidspaar, voorkeur was het echt per persoon te doen en niet per stel. De ceremonie meester is dus wel elke dag naar de brievenbus gegaan om de kaartjes te posten. Op die manier kreeg het bruidspaar echt maanden nog elke dag een kaartje en dus elke keer weer even een moment om nog even terug te denken aan die dag.

Een beetje een variant op jou idee Vivianne, misschien heb je er iets aan.

Flauwe cadeaus vind ik ook echt zonde van het geld en gewoon totaal niet grappig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Feb 2016 09:56

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Lady schreef:
Urban Naked schreef:
bosjesvrouw schreef:Hebben ze ook ergens een hekel aan? Bijvoorbeeld bad eendjes ofzo dan kun je vragen dat iedereen een bad eend meeneemt.
Of allemaal een blik groente met een etiket.
Wat zonde van het geld, iets geven dat ze niet leuk vinden. Vind het ook niet aardig. Verschil in humor denk ik :)


Ik snap ook niet wat er leuk is aan iets geven wat ze helemaal niet leuk vinden. Ik zou daar echt niet blij van worden.


Ook eens, ik vind dat ook echt niet leuk, maar krijg soms het idee dat dat in sommige kringen wel traditie is, ook om met de vriendengroep een streek met het bruidspaar uit te halen (muizen loslaten in de huiskamer, de voortuin vol zand storten, alle meubels op stoep laten zetten, overal sleutels 'verliezen' met het telefoonnummer van het bruidspaar eraan zodat ze gek gebeld worden, dat soort voorbeelden heb ik gelezen), of om het cadeaugeld op een zo'n irritant mogelijke manier te geven (in stuivers verwerkt in een blok beton of in een kaars, zoiets). Is ook echt niet mijn humor, ben ook blij dat dat hier niet de gewoonte is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 11 Feb 2016 21:09

Re: Verrassing namens de gasten - bruiloft broer

Ik vind een videoboodschap van alle gasten die vervolgens getoond wordt op de dag zelf leuk (bijv. In de hal op een beeldscherm). Dus dat mensen voorafgaand al iets leuks over het bruidspaar hebben ingesproken, hun het beste kunnen wensen of een leuke anekdote kunnen delen oid.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers