Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slijmprop?? --> update pag.2+5

<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 26 Feb 2014 20:55

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Fijn dat je thuis bent! Hopelijk mag de kleine nog 9/10 weekjes in je buik blijven
februari 2011
april 2013
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 26 Feb 2014 21:56

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik heb ook ongeveer hetzelfde gehad. Net voor de 31 weken kreeg ik weeën. Heb toen weeënremmers gehad en de longrijping. Na 4 dagen mocht ik naar huis met ook bedrust.
Ik sliep lang uit en had van alles te lezen in de buurt liggen, keek veel tv en ook veel op het forum. Gelukkig deed mijn moeder hier veel in huis en deed ze vaak ook wat boodschappen.
De kleine man is tot 39+2 blijven zitten. Wel had ik dagelijks een flink aantal harde buiken, maar zat geen regelmaat in.

Hoop dat jullie kleine het ook zo lang gaat volhouden in je buik!
Succes met het houden van de rust.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem198

Bericht 26 Feb 2014 22:15

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Dank voor de tips! In het ziekenhuis heb ik veel tijdschriften en boeken gehad. Daar ben ik er niet aan toegekomen maar nu vast wel. Hoorde laatst dat Esther Verhoef ook weer een nieuw boek heeft dus nu heb ik een goed excuus om die te kopen :smile:

Vriend is inmiddels ook thuis dus die gebruik ik nu als slaafje.
Morgen komt er iemand langs van mijn werk (HR) niet echt zin in maar anders was hij vanavond langs gekomen in het ziekenhuis. Ben benieuwd, zal dan denk ik ook een gesprek gaan krijgen met de arbo arts.

Sabje, fijn zo'n positief verhaal!
<<

Patsy

Bericht 27 Feb 2014 07:54

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Wat fijn dat je weer thuis bent! Ik ga heel hard duimen dat de baby nog een hele tijd veilig blijft zitten waar hij zit.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2014 15:00

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Victoria schreef:Dank voor de tips! In het ziekenhuis heb ik veel tijdschriften en boeken gehad. Daar ben ik er niet aan toegekomen maar nu vast wel. Hoorde laatst dat Esther Verhoef ook weer een nieuw boek heeft dus nu heb ik een goed excuus om die te kopen :smile:

Vriend is inmiddels ook thuis dus die gebruik ik nu als slaafje.
Morgen komt er iemand langs van mijn werk (HR) niet echt zin in maar anders was hij vanavond langs gekomen in het ziekenhuis. Ben benieuwd, zal dan denk ik ook een gesprek gaan krijgen met de arbo arts.

Sabje, fijn zo'n positief verhaal!


Maak duidelijk dat je niet naar de arbo arts kunt hoor!!!
Ze verwachten namelijk dat je gewoon maar even op komt draven (of nou ja, dat verwachten er veel), maar dat kan gewoon echt niet!
<<

Anoniem198

Bericht 27 Feb 2014 16:38

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Werk is net weg viel mee gelukkig en hij zei meteen al dat ik niet naar de Arbo arts moet.
Als dat wel zo zou zijn moest ik hem bellen. Daar had ik nog niet eens over na gedacht dus dat is wel fijn.
UWV belde vanochtend ook al en dat is gelukkig afgehandeld en hebben begrip voor de situatie.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2014 17:28

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Gelukkig heb je een goede getroffen. Is dat ook maar weer geregeld.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 27 Feb 2014 17:52

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Mag ik je even waarschuwen voor het boek van Esther Verhoef? Het heet de kraamhulp. Gaat erover dat de kraamhulp niet helemaal spoort en dat is volgens mij nog zacht uitgedrukt. Ik wacht expres met kopen van dit boek tot mijn kleine meid geboren is en de kraamhulp de deur uit.

Dit kwam ik tegen op haar website,

Als Didi na een zware bevalling van haar eerste kindje aan bed is gekluisterd, is ze dolgelukkig met de hulp van de kraamverzorgster. De baby is lief en gezond, maar Didi's herstel gaat langzaam.
Miriam de Moor, werkzaam bij de politie Rotterdam, kan de plotselinge dood van haar broer niet verwerken. Ze vermoedt kwade opzet van zijn mooie weduwe Hennequin. Tijdens haar zoektocht naar Hennequins verleden groeit bij haar steeds meer de overtuiging dat ze te maken heeft met een levensgevaarlijke psychopate. En juist deze vrouw heeft zich onmisbaar gemaakt in het jonge, kwetsbare gezin…

De kraamhulp beschrijft tien beslissende dagen uit het leven van drie jonge vrouwen. Kwetsbaarheid, wilskracht en moordlust komen bij elkaar in een beklemmende, ontroerende pageturner: Esther Verhoefs engste thriller ooit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 27 Feb 2014 17:56

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Dat weet ik maar misschien beter om te wachten. :wink:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 27 Feb 2014 18:24

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Victoria schreef:Dat weet ik maar misschien beter om te wachten. :wink:


Ja daarom, zo wilde ik heel graag week 36 lezen van Sofie Sarenbrant. Ik was ik verwachting van mijn zoontje toen, mijn tante heeft mij gewaarschuwd dat ik moest wachten in ieder geval tot ik bevallen was. Ben blij dat ik naar haar heb geluisterd :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mrt 2014 02:51

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Hoe gaat het nu Victoria?
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 16:17

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Pompoen, lief dat je ernaar vraagt.
Het gaat. Van de Vk moet ik proberen mijn leven weer op te maken.
Dus dit probeer ik rustig aan te doen en wil kijken of ik volgende week misschien weer een paar uur kan gaan werken.
40 uur zal het niet meer worden maar alles is meegenomen.
De harde buiken blijven. Zelfs 'S ochtends als ik mijn bed nog niet uit ben geweest. Dus of ik nou wat doe of in bed lig het maakt volgens mij niet uit.
De afgelopen 2 dagen was mijn vriend vrij dat was wel prettig. Gister ben ik alleen even een stukje gaan autorijden en ben ik even naar het winkelcentrum geweest. Het idee dat mocht er wat zijn hij er binnen 10 minuten kon zijn was wel zo prettig.

Over 3 weken dan zou de vk een afspraak maken in het ziekenhuis om weer naar mijn baarmoedermond te laten kijken.
Dat die afspraak er komt stelt mij wel weer gerust. Want ik voel mij nog steeds een tikkende tijdbom.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Mrt 2014 17:30

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Jeetje Victoria, mag je wel werken? Wat is het advies van de arts/ gyn?
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 18:12

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Mijn vk zegt dat ik mijn leven weer moet oppakken en daar hoort werken ook bij.
De gyn zijn dat ik rust moest houden. Ik vind het lastig. Als ik ga googlen naar vergelijkbare verhalen lees ik dat iedereen rust moet houden.

Tegenstrijdig dus. Zou je een second opinion kunnen krijgen en bij wie zou ik dan moeten zijn?
<<

Anoniem106

Bericht 05 Mrt 2014 18:18

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik zou echt rust houden! Tuurlijk je mag naar de wc lopen en een keer naar de keuken om wat eten/drinken te pakken. Maar je moet niks gaan forceren.
Ik had een ziekenhuisbed in de kamer staan en mijn man zette het gesmeerde brood en drinken klaar in de keuken. Ik kwam daar dus alleen vanaf om naar de wc te gaan of een keer per dag te douchen. Ik sliep ook beneden de eerste paar weken.
Zorg nu eerst voor jezelf en de baby en de rest komt wel...
<<

Anoniem121

Bericht 05 Mrt 2014 19:30

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Niet naar je vk luisteren maar naar je gyn! Het is niet niks wat er de afgelopen weken gebeurt is en je geeft aan dat je nog steeds harde buiken hebt. Heeft jou vk je dossier wel gelezen? Ik zou toch even overleggen met de gyn.

Ik weet niet wat voor werk je doet, ik kan me voorstellen dat een paar uur per dag kantoorwerk ontspannend kan zijn omdat je er weer even uit bent maar fysiek zwaarder werk zou ik zeker niet doen.
<<

Anoniem144

Bericht 05 Mrt 2014 19:53

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Echt naar je gyn. Luisteren en niet gaan werken!
<<

Anoniem31

Bericht 05 Mrt 2014 19:53

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik zou naar de gynaecoloog luisteren. En nog niet gaan werken zeker omdat je nog last hebt van harde buiken. Is toch een teken dat het nog onrustig is
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 19:54

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik heb een zittende kantoorbaan met normaal gesproken een hoge werkdruk.

Mijn vriend is net thuis en toen ik zei dat ik weer een paar uur wilde gaan werken volgende week verklaarde hij mij voor gek :redface:
Misschien eerst nog een controle bij VK afwachten en in ieder geval de 30 weken halen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Mrt 2014 20:31

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik zou eerst je gyn raadplegen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2014 20:48

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Als je gaat werken kom ik je aan je haren naar huis slepen.. Echt serieus.
Luister alsjeblieft naar je gyn, of je moet er zin in hebben om te vroeg te bevallen en weken op de Neo door te brengen.
:thumbdown: :nopompom:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2014 20:49

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

En geloof me, ook met 30 weken ben je nergens.
Haal maar gewoon de 34 weken thuis, en dan heb je verlof. Hoef je ook niet meer over je werk na te denken.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Mrt 2014 20:52

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Ik schrok er eerlijk gezegd best van Victoria, en vind het ook raar dat de VK en Gyn elkaar zo 'tegenspreken' in hun advies. Bedenk even goed, wat er mis kan gaan wanneer je vroegtijdig bevalt. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou er nu alles aan doen om ernstige dingen te voorkomen. Het gaat om jou en je kindje hoor, en je leven oppakken kan ook op een andere manier natuurlijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mrt 2014 20:54

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Victoria schreef:Mijn vk zegt dat ik mijn leven weer moet oppakken en daar hoort werken ook bij.
De gyn zijn dat ik rust moest houden. Ik vind het lastig. Als ik ga googlen naar vergelijkbare verhalen lees ik dat iedereen rust moet houden.

Tegenstrijdig dus. Zou je een second opinion kunnen krijgen en bij wie zou ik dan moeten zijn?


Ik zou naar de gynaecoloog luisteren en niet naar de verloskundige! En als je twijfelt zou ik bellen en vragen of je de gynaecoloog mag spreken. Maar ik zou bij twijfel hoe dan ook het zekere voor het onzekere nemen en rustig aan proberen te doen.
Waarom ben je eigenlijk überhaupt terug naar de verloskundige? Hoef je niet meer op controle in het ziekenhuis en bij de gynaecoloog? Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje gek. Of ze moeten er wel vrij zeker van zijn dat het toch wel goed gaat.

Overigens heb je rust houden en rust houden. Het hangt er maar net vanaf wat de Gynaecoloog bedoeld met rust houden. Ik moest na mijn blindedarmontsteking rustig aan doen, mocht niet meer gaan fietsen en geen dingen doen waar ik harde buiken van kreeg. Maar ik mocht best er even uit en ik had ook best nog een paar uur mogen werken. Maar toen ik 33 weken zwanger was toen werd ik dus op genomen en moest ik rust houden en dat hield dat ik alleen mocht douchen en naar de wc mocht en verder niks. Daar zit natuurlijk een wereld van verschil tussen. Ik zou dus de gyn raadplegen om duidelijkheid te krijgen.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Mrt 2014 21:45

Re: Slijmprop?? --> update pag.2+5

Jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik ga niet werken. Hooguit een keer terug om koffie te drinken en omdat ik heel raar weg ben gegaan.
Wat dacht ik vanmiddag wel niet :palm:

Ik vind het ook raar dat ik niet meer onder controle sta bij een gynaecoloog en weer terug ben bij de verloskundige.
Wat hiervan de reden is weet ik ook niet. Daarom denk ik ook...valt het dan allemaal wel mee?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie, Lexi