Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een portemonnee?

<<

Anoniem30

Bericht 17 Feb 2014 21:56

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb een mooie leren cognac kleurige van de V&D met sterren erop, een soort nep FAB. Hij past precies in mijn kleine tas, samen met mijn sleutels & smint! Als ik geen tas mee wil nemen haal ik mijn pinpas/ov/bonuskaart eruit. Maar ik ben mijn pinpas kwijt geraakt toen hij in mijn zak zat in de zomer :face:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2014 22:02

Re: Heb jij een portemonnee?

Jep, ik heb een grote gehad maar die vond ik lastig want dit paste niet in mijn (uitgaans)tasjes. Dan neem ik trouwens ook meestal weer een andere portemonnee mee, met alleen wat geld en mijn rijbewijs en pinpas. Nu heb ik zo'n kleintje, de pasjes steken er een beetje uit maar blijven wel mooi recht, maar ik kan hem ook zo in mijn jaszak proppen. Ideaal.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 17 Feb 2014 22:06

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb een grote portemonnee en die heb ik altijd bij me, kan niet zonder.
Als ik ga stappen gebruik ik mijn ov-chip houder en daar doe ik dan al mijn pasjes in.
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Feb 2014 22:07

Re: Heb jij een portemonnee?

Ja, ik heb een portemonnee, een zwarte leren die ik heel lang geleden eens op Java heb gekocht, gaat al jaren mee. Zitten ontzettend veel pasjes in (pinpas, ov-chip, rijbewijs, airmiles, spaarpas van de slager/bakker, kruidvatpas, V&D pas, pas van een kledingzaak, bibliotheekkaart en nog veel mer). Klepje voor kleingeld en winkelwagenmuntjes, ruimte voor papiergeld. Ruimte voor allerlei papiertjes (mini-stukjes behang als ik iets bijpassends wil uitzoeken), kassabonnen die ik ivm garantie nog wil kopiëren, zegels van de supermarkt, etc, etc. Zo'n beetje 5 cm dik, zit dan ook in mijn tas of in mijn jaszak (alleen bij bepaalde jassen anders past het niet. Bij de pizzeria kun je niet pinnen, bij een paar andere winkels die in de buurt van bank zitten ook niet. Dus ik heb altijd wel wat contant geld bij me.

Als ik echt uit ga dan neem ik evt alleen mijn pinpas mee en bv 10 of 20 euro euro oid die ik los mee neem.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem280

Bericht 17 Feb 2014 22:14

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb een grote rode leren portemonnee, vorig jaar samen met mijn nieuwe cognac leren tasje, in Italië gekocht.
<<

Anoniem17

Bericht 18 Feb 2014 09:34

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb wel een portemonnee, maar ik stop m'n veelgebruikte pasjes (pinpas, pasje van m'n werk, OV-chipkaart) altijd in mijn jaszak. Dat vind ik makkelijk bij het afrekenen, dat ik niet eerst dat pasje uit mijn portemonnee hoef te graven. Maar in de praktijk is het ontzettend onhandig. Ik woon heel dicht bij de supermarkt en heb al regelmatig gehad dat ik daar sta zonder pinpas, omdat ik dan wel mijn portemonnee meeneem maar er niet bij nadenk dat mijn pinpas niet in mijn portemonnee zit :laughcry:
Ik neem trouwens niet altijd mijn tas mee hoor, meestal neem ik dus mijn portemonnee mee in de boodschappentas bij het boodschappen doen, en als ik even snel naar het dorp wil stop ik alles wat ik nodig heb in mijn jaszakken en laat ik mijn tas en portemonnee gewoon thuis.

Oh en Barbabella, je kunt ook gewoon je oorbel of een punaise gebruiken om je simkaart uit je iphone te halen :D Ik heb volgens mij niet eens zo'n pinnetje.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Feb 2014 09:43

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb een grote, leren, zwarte portomonnee. Alles past erin en ik houd hem altijd overzichtelijk. Het enige wat ik altijd in mijn jaszak heb is mijn OV-kaart, de rest blijft in mijn portemonnee. Ik heb bijna altijd een tas bij me.
<<

Anoniem 43

Bericht 18 Feb 2014 10:16

Re: Heb jij een portemonnee?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2014 10:30

Re: Heb jij een portemonnee?

Jazeker heb ik een portemonnee, zou niet weten wat ik zonder moet. Ik heb vrijwel nooit contact geld bij me, maar toch. Al mijn pasjes zitten erin, en mijn ID die je tegenwoordig bij je moet dragen. Mijn telefoon past er ook in, dus soms neem ik juist alleen mijn portemonnee mee, als een soort clutch. Maar ik heb eigenlijk altijd een tas bij me, zonder voel ik me kaal. Als ik ga stappen neem ik een kleinere tas mee, en ik laat mijn tas achter bij de garderobe. Ik haat dansen met een tas(je).

Dit is mijn portemonnee
Afbeelding
ps mensen die hun portemonnee portometniks noemen mogen niet meer mee doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 18 Feb 2014 14:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 18 Feb 2014 12:45

Re: Heb jij een portemonnee?

Mijn eerste reactie was "ja duh, natuurlijk!", maar zie dat er ook mensen zonder zijn, grappig. Ik zou zelf echt niet zonder kunnen.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Feb 2014 13:16

Re: Heb jij een portemonnee?

Is zoiets dan niet iets voor je? Hier kan je een paar pasjes in doen, rekt mee, neemt amper ruimte in en je pasjes zijn bij elkaar en minder breekbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze van Etsy, als je op pasjeshouder zoekt, vind je allerlei verschillende.
<<

Anoniem26

Bericht 18 Feb 2014 13:30

Re: Heb jij een portemonnee?

Wat een mooie carrie!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 18 Feb 2014 13:51

Re: Heb jij een portemonnee?

Afbeelding

Ik heb deze, maar die neem ik alleen mee als ik zin heb om een tas mee te nemen. Als ik dat niet heb (en dat is vaak) stop ik mijn pinpas en OV in mijn jas- of broekzak.

Hoe doe je dat dan in de zomer UN? In de zomer heb ik vaak een jurkje of short ofzo aan, in ieder geval iets zonder zakken. Dan moet ik wel een tas meenemen want dan weet ik niet waar ik mijn pasjes moet laten.

Op stap heb ik echt een hekel aan tasjes, dan probeer ik altijd alles overal in te proppen :laughcry: Als ik een jurkje aan heb worden het mijn laarzen, maar een jurkje met pumps wordt alweer moeilijker!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 18 Feb 2014 14:22

Re: Heb jij een portemonnee?

Harrison schreef:Ik kan echt niet zonder mijn portemonnee! Ik prop er alles in.
Heb een grote, leren, cognac-kleurige.


Ik ook niet! Heb een grote zwarte.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem73

Bericht 18 Feb 2014 18:26

Re: Heb jij een portemonnee?

Ja een hele grote van blond! Ben er elke dag nog blij mee!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Feb 2014 18:32

Re: Heb jij een portemonnee?

Ja, ik heb een portemonnee en dus ook vaak een tas bij me. Of mijn kleine tasje die ook meteen een portemonnee is. Daar passen geld, pasjes, telefoon en sluitels in.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem168

Bericht 18 Feb 2014 18:34

Re: Heb jij een portemonnee?

Nooit bij stil gestaan. Dacht dat iedereen wel op pad ging met een portemonnee eigenlijk. Eerst had ik een hele mooie grote in een beetje klassieke stijl, maar die is echt heel lomp en moet dan meteen in de tas mee. Die gebruik ik nu al een paar jaar niet meer daardoor en ligt nu gewoon al die tijd in de kast. Nu heb ik al een paar jaar een eenvoudige stevige van de Hema en die is nog steeds niet stuk. Alles past erin: kleingeld, briefgeld en genoeg ruimte voor pasjes.
Deze gaat dan ook altijd mee als ik de deur uitga. Ik zou nooit pasjes en geld zo los in mijn jas/ broek stoppen, vind dat te risicovol. Ook ben ik dan bang dat pasjes sneller beschadigen of zelfs breken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Feb 2014 20:18

Re: Heb jij een portemonnee?

minoessepoes schreef:Meestal neem ik inderdaad wel mijn tas mee, als ik boodschappen ga doen dan stop ik mijn portemonee gewoon in de boodschappentas. Als ik geen zin heb in een portemonne dan prop ik inderdaad een ov en een pinpas in mijn jaszak of tijdens een avondje in de kroeg in mijn broekzak of sokken :confused:


Dit geldt ook voor mij. Ik heb een grote, zwarte, leren portemonnee van V&D. Kan echt niet zonder, m'n hele hebben en houden zit erin! (en nog een shitload aan treinkaartjes, bonnetjes, bioscoopkaartjes etc., moet 'm weer eens opschonen!) Met uitgaan neem ik nooit een tas mee, dan prop ik alles in m'n zakken. Als ik een jurkje aan heb (wat bijna nooit is), neem ik een klein tasje mee waar ik m'n pinpas en geld los in gooi.
❤ 7 juni 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Feb 2014 22:14

Re: Heb jij een portemonnee?

Ja heb een portemonnee, ging er eigenlijk vanuit dat iedereen een portemonnee heeft haha. Zou anders niet weten waar ik mijn pasjes etc. moet laten, veel te bang dat ik het dan laat slingeren ofzo.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Feb 2014 22:07

Re: Heb jij een portemonnee?

Ik heb een grote portemonnee die gemaakt is van een oude postzak. Erg fijn in gebruik want ik heb er zoveel spullen inzitten dat andere portemonnees al snel kapot waren. Deze gaat al 2 jaar mee en krijg er nu nog regelmatig complimenten over :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2014 16:54

Re: Heb jij een portemonnee?

Ja hai daar was ik weer, zo'n pasjeshouder zoals sommigen mij hier aanraden daar heb ik ook wel eens aan gedacht maar dat vind ik dan toch weer niks, het leek me juist wel een stap richting volwassenheid om een grote portemonnee aan te gaan schaffen.

Dus ik heb het hele weekend gezocht. Maar niets gevonden. Heb vooral veel leren gevallen in m'n handen gehad, maar voor €60,- wil ik dan ook wel echt een portemonnee hebben die ik supersupersupermooi vind en die kwam ik dus niet tegen.

Nu heb ik net maar een goedkope van pieces gekocht zodat ik nog wat langer kan zoeken en ook kan ontdekken wat ik fijn vind. Ik zal zo een foto maken.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2014 16:59

Re: Heb jij een portemonnee?

Voila. De kleur is wat onduidelijk op de foto maar het is aubergine/bruin.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2014 22:52

Re: Heb jij een portemonnee?

Mooi hoor! Mooie kleur. Ik heb ook zo'n model en vind dat heel prettig :)
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers