Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3 jaar en veel huilen

<<

Anoniem186

Bericht 17 Feb 2014 10:44

3 jaar en veel huilen

Hopelijk is dit een herkenbare fase en gaat het weer gauw voorbij.
Mijn dochter kan om werkelijk alles zomaar opeens gaan huilen. En dan echt vreselijke aanstelleritis. Met lange uithalen. Heel overdreven. Inmiddels word ik er een beetje gek van.
Geen idee hoe we dit weg kunnen krijgen. In eerste instantie troostte ik haar gewoon. Maar nu spreek ik haar erop aan dat ze niet om alles hoeft te huilen, maar dat heeft ook geen effect.
Jullie ervaringen of tips?
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 17 Feb 2014 11:00

Re: 3 jaar en veel huilen

Oef ja, herkenbaar! Zoon is dan nog geen 3 maar kan zich ook vreselijk aanstellen. Wanneer het nog maar lijkt alsof het niet naar zijn wens gaat dan begint hij te huilen. En niet zo'n beetje ook: hij laat zich op de grond vallen en roept dan heel hard dat hij niet meer kan lopen, dat z'n voet zeer doet, of zn grote teen, of.. of.. of :palm:
Ik zie het echt als puur aandacht vragen maar dan wel op een heel vervelende manier. Echte tips heb ik ook niet voor je.. hier helpt het alleen als ik hem optil en ga troosten. Maarja, dat blijf ik ook niet doen..
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem186

Bericht 17 Feb 2014 11:01

Re: 3 jaar en veel huilen

Oja, dat "ik kan niet meer looooopeeen". Die passeert hier ook vaak de revue.
Ik heb normaal gesproken echt veel geduld. Maar dit begint echt vervelend te worden. Zo ongezellig.
<<

Anoniem75

Bericht 17 Feb 2014 11:12

Re: 3 jaar en veel huilen

Hier ook herkenbaar. Hij huilt echt om iedere scheet en dan echt tranen met tuiten. Nu ligt bij ons de situatie even anders (verhuizen, baby op komst) maar ik probeer heb zoveel mogelijk gerust te stellen en hem te zeggen dat hij niet meteen hoeft te huilen maar ook op een normale manier tegen mij kan praten als er iets is. Voorbeeldje van vanmorgen : ik heb een nieuwe vest voor hem gekocht en dat lag dus klaar om aan te doen. Mijn man moest hem aankleden en ineens was het huilen want meneer wilde niet die verst aan en papa moest maar een andere uit de kast pakken. Het was echt huilen, paniek, kokhalzen en noem maar op. Toen heeft mijn man tegen hem gezegd dat hij gewoon die vest aan moest en anders maar in z'n hemdje en z'n jas naar buiten moest en ja het was heel koud vanmorgen. Daarna is mijn man zich ondertussen gaan omkleden. S. was klaar met huilen en had toch maar besloten om die vest maar aan te doen. Huilen en paniek dus eigenlijk om niks en het ging dus alleen maar om een nieuw vest :laughcry:

Die smoesjes periode begint nu hier trouwens ook. 'Wil je mij draaagen want ik ben zooo lui' of ik tijdens het eten na 3 happen 'ik heb zo'n buikpijn mama ik kan echt niet meer eten' en voordat hij naar bed gaat is het ook dat hij honger/dorst/buikpijn heeft of iets hoort en zo tijd aan het rekken is. Soms idd best vermoeiend!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 17 Feb 2014 11:36

Re: 3 jaar en veel huilen

Mijn nichtje van 3 gooit zich regelmatig hard huilend op de grond "Raaaviiiii maaag daat nieeeeet". Arm joch zit dan gewoon met zijn eigen speelgoed lief te spelen. Heel gezellig.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 17 Feb 2014 11:41

Re: 3 jaar en veel huilen

M. huilt ook vaak helaas, om de kleinste dingen.
M:21072011
J :08012014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Feb 2014 11:58

Re: 3 jaar en veel huilen

Hier hebben we dat ook een tijdje gehad, om het minste of geringste dramatische taferelen. Ik ken mijn dochter goed genoeg om te weten wanneer het krokodillentranen zijn. Op zulke momenten dik ik het juist extra aan, door te zeggen: "Ja, het is ook verschrikkelijk, mama is ook zo gemeen". Vaak is het dan alweer goed gelukkig.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 17 Feb 2014 12:37

Re: 3 jaar en veel huilen

heel herkenbaar dat huilen a kan ook om alles een drama maken
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Feb 2014 13:18

Re: 3 jaar en veel huilen

Ik zeg tegen L. als hij zich een beetje aanstelt altijd dat hij inderdaad een héél zwaar leven heeft. Dus dan overdrijf ik het eigenlijk een beetje. Wel liefdevol hoor. L. snapt er nog helemaal niks van natuurlijk, maar kan me voorstellen dat dat bij een drie-jarige wel werkt:

- "Ik kan niet meer loooooohoooopen"
- "Oh nee, wat érg! Wat zielig, wat heb jij een zwaar leven."
- "jaaaaaahaaaaaaa, boehoeoeoeoeoe."
- "Moeten we dan maar een ambulance bellen?"

Ik noem maar wat hoor, maar misschien dat ze dan zelf ook wel inbind en inziet dat ze een beetje overdrijft.
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Feb 2014 13:34

Re: 3 jaar en veel huilen

Hier hebben we dat ook in bepaalde mate. Hoewel ze niet enorm veel huilt, en er vaak wel een redelijke aanleiding is voor het huilen. Maar als ze dan eenmaal huilt, is ze niet te stoppen en is daarna alles drama. Bijvoorbeeld als ze hard valt, moet ze soms huilen. Nou, kan ik inkomen. Maar dan blijft ze maar huilen, ook als de val allang geen issue meer is. Vervolgens is dan alles om te huilen, en krijg ik haar soms echt maar moeilijk weer uit het huilen. Vooral als de aanleiding wel logisch is, vind ik het soms ook erg lastig om mee om te gaan. Ze mag van mij bijvoorbeeld best huilen als ze pijn heeft, dat vind ik niet gek. Maar ik wil ook weer niet dat ze daarna alles aangrijpt om het drama voort te zetten.

Daarnaast zijn sommige dingen ook hier herkenbaar, bijvoorbeeld niet meer willen lopen of iets niet leuk vinden en er dan echt een draaaaaaaaama van te maken, terwijl dat niet nodig is. Meestal probeer ik het dan op te lossen door bijvoorbeeld te zeggen dat ik snap dat ze misschien moe is van het lopen, maar dat ze dat dan bijvoorbeeld ook gewoon kan zeggen of lief kan vragen of ze opgetild kan worden. Maar dat werkt ook de ene keer wel en de andere keer helemaal niet. Ligt er maar net aan hoe diep ze zich al in haar rol van dramaqueen gestort heeft op dat moment :palm:
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 17 Feb 2014 16:04

Re: 3 jaar en veel huilen

Hier ook herkenbaar, vooral als ze moe is. Vaak zeg ik dan zoiets van dat ze ook gewoon kan vertellen wat er is zodat ik haar kan helpen. Alleen dat gehuil versta ik natuurlijk niet. Meestal werkt dat wel.
Als ze moe is van het lopen mag ze even uitrusten op een muurtje en gaan we daarna weer verder. Madam heeft er een handje van om te zeggen dat ik F maar in de draagzak moet doen zodat zij in de wandelwagen kan. Daar begin ik dus niet aan, ze kan prima zelf lopen, beetje lichaamsbeweging is goed. En verder kost het veel geduld, wat ik ook niet altijd heb en dan duren de dagen soms lang.

Ik ga trouwens die tip van Pompoen eens proberen want denk dat D daar wel gevoelig voor is.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem19

Bericht 17 Feb 2014 16:19

Re: 3 jaar en veel huilen

Roze schreef:Hier hebben we dat ook in bepaalde mate. Hoewel ze niet enorm veel huilt, en er vaak wel een redelijke aanleiding is voor het huilen. Maar als ze dan eenmaal huilt, is ze niet te stoppen en is daarna alles drama. Bijvoorbeeld als ze hard valt, moet ze soms huilen. Nou, kan ik inkomen. Maar dan blijft ze maar huilen, ook als de val allang geen issue meer is. Vervolgens is dan alles om te huilen, en krijg ik haar soms echt maar moeilijk weer uit het huilen. Vooral als de aanleiding wel logisch is, vind ik het soms ook erg lastig om mee om te gaan. Ze mag van mij bijvoorbeeld best huilen als ze pijn heeft, dat vind ik niet gek. Maar ik wil ook weer niet dat ze daarna alles aangrijpt om het drama voort te zetten.



Ik herken mezelf hierin :nopompom: :laughcry:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Feb 2014 16:23

Re: 3 jaar en veel huilen

Al zijn ze geen drie, ik herken het wel..
Vooral de oudste die huilt heel snel, 9 van de 10 keer zonder tranen... maar ik kan er soms echt wel kriegel van worden. Ik vraag haar ook om te vertellen wat er is (dat weet ik soms echt niet) wnat als ik weet waarom ze huilt kan ik haar misschien helpen. Soms helpt dit wel, soms laat ik ze ook gewoon huilen,zeker als het zonder tranen is, dan stopt het ook wel gauw omdat ze door heeft dat ze er geen aandacht mee krijgt.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem16

Bericht 17 Feb 2014 17:39

Re: 3 jaar en veel huilen

R heeft dit nooit gehad om deze redenen die hierboven staan. R huilt sowieso erg snel wanneer je wat moppert/ hem iets niet lukt/ kindjes niet aardig zijn.

Ik zou het negeren, dat doe ik nu bij N al als ze een drama bui heeft. Dan is het het snelste over.
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Feb 2014 17:44

Re: 3 jaar en veel huilen

Darcy schreef:
Roze schreef:Hier hebben we dat ook in bepaalde mate. Hoewel ze niet enorm veel huilt, en er vaak wel een redelijke aanleiding is voor het huilen. Maar als ze dan eenmaal huilt, is ze niet te stoppen en is daarna alles drama. Bijvoorbeeld als ze hard valt, moet ze soms huilen. Nou, kan ik inkomen. Maar dan blijft ze maar huilen, ook als de val allang geen issue meer is. Vervolgens is dan alles om te huilen, en krijg ik haar soms echt maar moeilijk weer uit het huilen. Vooral als de aanleiding wel logisch is, vind ik het soms ook erg lastig om mee om te gaan. Ze mag van mij bijvoorbeeld best huilen als ze pijn heeft, dat vind ik niet gek. Maar ik wil ook weer niet dat ze daarna alles aangrijpt om het drama voort te zetten.



Ik herken mezelf hierin :nopompom: :laughcry:

:lol:

Nu ik het zo teruglees herken ik mezelf er stiekem ook wel in :palm: Al huil ik echt maar heeeeeel zelden vergeleken met mijn dochter, maar als ik dan een keer moet huilen dan kan ik ook niet zomaar stoppen. Wie weet is het hier wel erfelijk :laughcry:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Feb 2014 21:41

Re: 3 jaar en veel huilen

Darcy schreef:
Roze schreef:Hier hebben we dat ook in bepaalde mate. Hoewel ze niet enorm veel huilt, en er vaak wel een redelijke aanleiding is voor het huilen. Maar als ze dan eenmaal huilt, is ze niet te stoppen en is daarna alles drama. Bijvoorbeeld als ze hard valt, moet ze soms huilen. Nou, kan ik inkomen. Maar dan blijft ze maar huilen, ook als de val allang geen issue meer is. Vervolgens is dan alles om te huilen, en krijg ik haar soms echt maar moeilijk weer uit het huilen. Vooral als de aanleiding wel logisch is, vind ik het soms ook erg lastig om mee om te gaan. Ze mag van mij bijvoorbeeld best huilen als ze pijn heeft, dat vind ik niet gek. Maar ik wil ook weer niet dat ze daarna alles aangrijpt om het drama voort te zetten.



Ik herken mezelf hierin :nopompom: :laughcry:

:good:


Mijn zoon zit ook in de fase.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Feb 2014 08:23

Re: 3 jaar en veel huilen

Pompoen schreef:Ik zeg tegen L. als hij zich een beetje aanstelt altijd dat hij inderdaad een héél zwaar leven heeft. Dus dan overdrijf ik het eigenlijk een beetje. Wel liefdevol hoor. L. snapt er nog helemaal niks van natuurlijk, maar kan me voorstellen dat dat bij een drie-jarige wel werkt:

- "Ik kan niet meer loooooohoooopen"
- "Oh nee, wat érg! Wat zielig, wat heb jij een zwaar leven."
- "jaaaaaahaaaaaaa, boehoeoeoeoeoe."
- "Moeten we dan maar een ambulance bellen?"

Ik noem maar wat hoor, maar misschien dat ze dan zelf ook wel inbind en inziet dat ze een beetje overdrijft.


Dit dus. Werkt hier perfect.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2014 08:54

Re: 3 jaar en veel huilen

Het is hier ook echt erg momenteel. Soms is het gewoon bijzonder knap dat hij weer iets gevonden heeft waar hij om kan huilen!
Ik negeer het nu ook wel eens, al vraag ik me wel af waarom hij overal zo'n punt van maakt.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Feb 2014 09:59

Re: 3 jaar en veel huilen

Wel "fijn" zoveel herkenning. Ik had gedacht dat onze dochter weer zo'n overdreven uitzondering zou zijn. Maar dat valt dus mee.
Hopelijk gaat dit gauw over. Want ik vind het echt een vervelende fase.
Dat wat pompoen zegt doen we hier ook, maar dat werkt niet. Eigenlijk werkt tot nu toe niks.
Ik ben totaal niet van het straffen, maar ik zet haar tegenwoordig wel even ter afkoeling in de keuken. Dan brult ze daar maar even de boel bij elkaar. Naderhand leg ik wel uit waarom ik haar daar neer heb gezet. Maar of het effect heeft...? Niet echt denk ik.
<<

Anoniem18

Bericht 18 Feb 2014 10:04

Re: 3 jaar en veel huilen

Jans, ik lees op dit moment het boek Eenvoudig opvoeden: http://www.christofoor.nl/boek/97890603 ... g-opvoeden en de schrijfster spreekt over 'Zielenkoorts'. Dat vind ik wel bij jouw situatie passen. Ik herken het in ieder geval wel bij mijn kinderen, al vind ik de term Zielenkoorts wat overdreven.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Feb 2014 10:15

Re: 3 jaar en veel huilen

Darius schreef:Jans, ik lees op dit moment het boek Eenvoudig opvoeden: http://www.christofoor.nl/boek/97890603 ... g-opvoeden en de schrijfster spreekt over 'Zielenkoorts'. Dat vind ik wel bij jouw situatie passen. Ik herken het in ieder geval wel bij mijn kinderen, al vind ik de term Zielenkoorts wat overdreven.


Ik zat te googlen en kwam hier het online boek tegen:
http://books.google.nl/books?id=gzOOP1m ... =html_text

Ik weet het niet of dit van toepassing is op onze dochter. Het advies om een weekend rust te houden werkt hier overigens averechts.
Als je alleen met haar bent, dan is er niks aan de hand. Het is altijd de combinatie met onze zoon erbij. Maarja, die kan ik moeilijk weg toveren. Ze zal toch ook moeten leren dat hij er ook is en dat niet alles om haar draait en alles op haar manier kan gaan.
Echt lastig vind ik dit.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny, Minx