Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 17 Feb 2014 09:32

verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Wij hebben ons appartemebt verkocht en zijn nu aan het rondkijken.
Waar we nu wonen wil ik absoluut niet wonen (Gouda) te druk en groot.
Plaatsen er omheen (moordrecht) zien we soms wel okay huizen maar niet super.

Nu zijn we verder weg aan het kijken richting Rheden / Dieren. En zien daar meerdere huizen waarvwe echt een wow gevoel bij hebben!
Maar een nieuwe onbekende stad......wie heeft dat ook gedaan? En kreeg he een beetje makkelijk kontakt of nieuwe vrienden?
De omgeving helemaal leuk met de bossen! De plaats niet groot en niet te klein.
Familie zit van zeeland tm drechtsteden en van gouda tm nijmegen.
Hebben hier in Gouda een grote vriendengroep maar vind fijn opgroeien met mijn kinderen belangrijker.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Feb 2014 09:46

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Dit doen wij! Wij verhuizen over 1,5 maand naar een dorp waar ik nog niemand ken. Of nou ja, een oom en tante wonen er, maar die zie ik een paar keer per jaar. Ik vind het wel spannend, maar het komt vast goed. De buren zijn in ieder geval heel aardig :)
Verder blijven vrienden uit oude woonplaatsen hopelijk gewoon vrienden. We vinden allebei reizen niet erg, dus contact houden zou moeten lukken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Feb 2014 09:49

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Nijmegen is op zich niet zo ver van Dieren/Rheden af. Verder ligt het contact denk ik vooral aan jullie zelf.
Je hebt kinderen die, denk ik, wel naar een kinderdagverblijf of een activiteit gaan. Daar zie je dan ouders waarmee je contact maakt.
Verder als je zelf je nog ergens aansluit dan heb je zo contact met andere mensen. Een vriendin van mij is ooit gaan samenwonen in een mini dorp in Overijssel en heeft daar ook uiteindelijk vrienden gemaakt. Dat heeft even geduurd omdat ze zelf niet super in haar vel zat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 17 Feb 2014 09:53

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Toch er echt over uit dat jullie hier niet willen blijven?
Nieuwe mensen leren kennen komt vanzelf wel. Je gaat daar dan ook werken zoeken toch? En wat m'n voorganger al zei, op een kdv leer je ook weer nieuwe mensen kennen.
Je komt niet oorspronkelijk uit Gouda toch? Dan heb je hier die mensen ook moeten leren kennen?
Ik ben in m'n leven al tig keer verhuisd en dat is altijd goed gekomen. Hechte vriendschappen wat minder, maar ik ben een stuk minder sociaal dan jij, haha. Komt goed joh!
<<

Anoniem85

Bericht 17 Feb 2014 10:25

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Ik heb dat gedaan voor mijn man 5 jaar geleden, ik kende niemand. Ik mistte dat hier niet omdat ik zo druk was en met een half uur rijden wel bij vrienden en familie was.
Ik kreeg 2 jaar terug contact met oud studiegenoot omdat we gelijk zwanger waren in mijn woonplaats, ik vond het erg fijn iemand hier te kennen, echter is zij onlangs verhuisd. Nu met zoon mis ik echt contacten hier, ik ging ervanuit dat dat makkelijker zou zijn. Ik zou per direct terugwillen naar mijn oude woonplaats, maar helaas dat kan niet.
<<

Anoniem22

Bericht 17 Feb 2014 11:23

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Het ligt ook een beetje aan jezelf natuurlijk. Met je dochter zul je vast contacten op kunnen doen zodra ze naar de peuterspeelzaal gaat, of eerder al bij speelgroepjes. In Dieren zit een grote buitenspeeltuin, die zit met mooi weer vol ouders met kinderen. Ook een leuke manier om contacten op te doen.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Feb 2014 11:37

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Lijkt me prachtige omgeving daar bij dieren enzo, travel!
Ik heb het meerdere keren gedaan, verhuisd naar onbekende stad. Nooit problemen mee gehad, maar ik ben ook wel beetje een einzelgänger. Via het forum soms wel leuke contacten op gedaan overigens.
In de woonplaats waar we nu wonen was ik ook nooit gaan wonen als m'n vriend er niet had gewoond en ik ken er nog steeds niemand behalve de buurvrouw. Het maakt me weinig uit. Binnenkort (zodra we een huis gevonden hebben) verhuizen we ook naar een andere regio, waar we nog niemand kennen, behalve de ouders en zus van m'n vriend. Dat is ook één van de redenen dat we daar heen gaan, want dan kennen we tenminste mensen in de omgeving en dat voelt wel vertrouwt. Maar ik denk, nee, weet wel zeker, dat zodra we kinderen hebben we een veel groter sociaal netwerk daar zullen opbouwen. Ik denk dat dat voor jou ook zal gelden, zodra je kleine meid naar de crèche gaat, of kleuterschool. Mijn moeder is van den haag naar Groningen verhuisd toen ze zwanger was van mij, en had dankzij alle kinder dingetjes een sociaal leven opgebouwd, dat haar hele leven verder is uitgegroeid tot alleen maar meer.
Ik denk dat dat sowieso wel komt met kinderen, waar je ook woont. Het kost alleen soms even tijd, maar in deze tijd met internet moet het niet heel lastig te zijn om mensen te leren kennen. Je kunt bij wijze van de kapster al toevoegen oo Facebook als je dr aardig vindt en leuk met dr kletst. In sommige dorpen is het misschien lastig om 'door te breken' bij de mensen, maar als ze je eenmaal kennen, ben je denk ik ook zo geaccepteerd.
Spannend hoor, komt vast goed!
<<

Anoniem75

Bericht 17 Feb 2014 11:52

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Wij wonen nu nog in het dorp waar mijn van vandaan komt. Ik kende hier ook niemand (op de ouders van mijn man na)
Ik heb hier 4 jaar gewoond en het was ook maar zo'n 15 km verwijderd van het dorp waar ik hiervoor woonde en waar we nu dus weer naar terug verhuizen. Opzich heb ik hier weinig dingen gemist. Nieuwe mensen leerde ik kennen via m'n werk maar that's it. Ik ging/ga nog altijd minimaal 1x per week naar het dorp waar ik vandaan kom omdat ik graag naar m'n ouders ga, daar naar de markt, mijn dokter en tandarts zitten daar etc. Ik ben eigenlijk heel erg blij dat ik daar terug ga. Maar dat is dus meer omdat ik daar alles heb zitten wbt vrienden en familie en ik daar ook 'behoefte' aan heb.

Als het op afstand te doen is zou ik het wel overwegen. Met de auto kun je overal naar toe en dan is een afstand van 20-30 minuten gewoon te doen. Anders zou ik persoonlijk toch verder kijken naar iets wat dichterbij ligt. Maar wat je omschrijft klinkt wel heel leuk Travel. Veel succes met de huizenjacht en hopelijk vinden jullie snel iets moois!
<<

Anoniem20

Bericht 17 Feb 2014 14:24

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 22 Feb 2014 14:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 17 Feb 2014 14:49

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Hebben wij meerdere keren gedaan, ik heb daar niet zoveel moeite mee eigenlijk.

Maar Gouda en Dieren ligt wel een stukje uit elkaar! Werken jullie al halverwege of moet je op zoek naar een andere baan?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Feb 2014 14:52

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Ik heb het gedaan en ik woon hier nu een jaar of 7/8 en ik ben op het punt aangeland dat ik hier niet meer zomaar weg wil. Ik ben op een koor gegaan, ik heb via het forum mensen leren kennen en ik heb hier gewerkt. Ik hoop binnenkort via de kinderopvang van L. ook weer nieuwe mensen te leren kennen. En via het babyzwemmen. Zo lang je zelf maar open staat en ook een beetje actief iets doet, ergens gaat werken, een cursus volgt of iets met de kinderen doet dan ontmoet je wel nieuwe mensen.
Inmiddels woont in mijn oude woonplaats nog maar 1 vriendin en mijn ouders en mijn vriendin wil gaan verhuizen dus dat schiet ook al niet op!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 17 Feb 2014 18:26

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Ik heb het vijf jaar geleden gedaan voor mijn man. Hij woonde al in het dorp waar wij nu wonen. Ik kende er niemand, behalve zijn ouders en een paar vrienden van hem. In het begin vond ik het erg wennen, maar nu zou ik niet meer terug willen. Ik heb het hier goed naar mijn zin, ik heb hier vrienden, hobby's, werk en ik rijd gewoon op en naar naar mijn ouders en vrienden die in mijn oude woonplaats wonen.

Ik vond het wel fijn om hier te gaan sporten, hobby's te gaan doen en te gaan werken. Zo leer je wat mensen kennen. Ook onze buren zijn heel leuk en met andere buren hebben we goed contact.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Feb 2014 19:33

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Als je er zelf open voor staat went het vast heel erg snel! Ik ben zelf ruim vier jaar geleden ook naar de andere kant van het land verhuisd, waar ik verder niks of niemand kende.
Heel veel vriendinnen heb ik hier nou ook weer niet, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook nooit veel moeite voor gedaan. Als je gaat sporten/naar clubjes gaat/leuke buren hebt of contact kan maken d.m.v. je kinderen wordt het vast goed te doen!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 17 Feb 2014 21:34

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Bedankt voor jullie input.

Zeker met kids zal het makkelijker zijn ja.

We hebben vande week een aantal bezichtigingen bij ons top3 huizen. En dan gaan we gelijk de buurt verkennen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 17 Feb 2014 21:41

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Chaos: dat punt had ik nog niet benoemd nee. Voor mijn man, die in het leger zit, is de kazerne dichterbij . En mocht hij in de toekomst naar een andere kazerne gaan liggen die ook dichterbij.
Voor mijn werk is het niet praktisch. Ik werk ook niet in de buurt van Gouda dus rij normaal altijd al een half uur om er te komen. Nu zou dat iets verder zijn. ik heb een vast contract en geef dat niet zomaar op. In de toekomst zal ik andere werk zoeken, dichtbij huis. Maar voor zolang ik niets anders heb.....rij ik op en neer. Maar dat is te doen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Feb 2014 22:14

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Dan kunnen we gaan meeten! Ik woon 10 min. van Dieren vandaan :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 17 Feb 2014 22:17

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Wat grappig, ik kom oorspronkelijk uit Rheden en heb er ruim 20 jaar gewoond. Hoe kom je zo bij Rheden of Dieren? Heb je familie in deze omgeving?
2014 2016
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 17 Feb 2014 23:57

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Leuk Thunder! als het doorgaat gaan we meeten!

Elvie: Manlief is helemaal bosgek en wil graag die kant op, en is dichter bij zijn werk.
En ik vind de omgeving daar erg mooi, en willen met onze kids veel de natuur in en erop uit. Maar we zaten op funda te kijken en hebben daar een aantal huizen gezien, dichtbij de bossen, mooie omgeving en minder druk dan hier in Gouda. Hier in de omgeving zien we wel huizen.....maar is niet wat we willen. We willen niet in Gouda, dus kijken naar de plaatsen er om heen.....maar we vinden het eigenlijk gewoon niks.
Familie woont ook niet dichtbij. Het enigste waardoor we twijfelen is de leuke vriendengroep die we hebben. Maar ja.....realistisch gezien moeten we daar niet voor blijven denk ik dan.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem119

Bericht 18 Feb 2014 03:16

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Je kunt ook bedenken dat het leuk is als jullie vrienden ook kinderen hebben (later) en ze dan een weekendje of mis weekje bij jullie in de buurt komen, lekker met de kids het bos in enzo.
Wij gaan ook bij het bos en strand wonen en dat lijkt me ook leuk met vrienden en familie die we niet veel zien.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 18 Feb 2014 10:24

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Rheden en Dieren liggen inderdaad heel erg mooi. Vooral vanuit Rheden loop/rij je zo het bos in of de hei op. En ook al is het een vertrouwd gebied en ben ik er al honderden keren geweest, ik krijg er steeds even het 'weg van alles' gevoel waardoor ik altijd weer tot rust kom. Dieren is dan weer wat groter dan Rheden met wat meer winkelgelegenheid e.d. Mocht je nog vragen hebben over de omgeving of iets dergelijks, vraag gerust! Succes met jullie keuze! En inderdaad, nieuwe contacten bouw je ook wel weer op en wat Marin zegt is ook erg leuk!
2014 2016
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 19 Feb 2014 10:22

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Ik zou heel graag daar willen wonen. Ben er al de hele week hyper van. Mooi huis gezien, leuke manege in de buurt, sporten, bossen. Gewoon heerlijk rustig wonen! En dan als het ons gegund is weer een kindje erbij.

Bedankt Elvie. We rijden er zaterdag heen om te gaan kijken en hebben dan ook 3 bezichtigingen. Ik had al gezien dat mijn belangrijkste winkels erzitten zoals kruitvat en de hema. Als het allemaal doorgaat kom ik er zeker nog bij je op terug :-) wel een vraagje: bij Rheden zit een plas...is daar iets van een strandje?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 19 Feb 2014 10:59

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Travel schreef:Leuk Thunder! als het doorgaat gaan we meeten!

Elvie: Manlief is helemaal bosgek en wil graag die kant op, en is dichter bij zijn werk.
En ik vind de omgeving daar erg mooi, en willen met onze kids veel de natuur in en erop uit. Maar we zaten op funda te kijken en hebben daar een aantal huizen gezien, dichtbij de bossen, mooie omgeving en minder druk dan hier in Gouda. Hier in de omgeving zien we wel huizen.....maar is niet wat we willen. We willen niet in Gouda, dus kijken naar de plaatsen er om heen.....maar we vinden het eigenlijk gewoon niks.
Familie woont ook niet dichtbij. Het enigste waardoor we twijfelen is de leuke vriendengroep die we hebben. Maar ja.....realistisch gezien moeten we daar niet voor blijven denk ik dan.


Wat betreft de vriendengroep, mijn vriend komt uit Limburg, woont nu in Zuid-Holland, en ik kan je vertellen, de band die zij hadden, hebben zij nog steeds. Het is voor hen (en ons) geen punt om een weekend over te komen.
In tegenstelling tot mijn vriendinnen, die zijn hier nog niet eens geweest, sterker nog 1 ervan heeft mijn vriend nog nooit gezien (we zijn bijna 2 jaar samen). Terwijl zij maar op max. 3 kwartier afstand van ons wonen.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 19 Feb 2014 11:02

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

dankje voor je berichtje Ekiaam. Fijn om te horen dat die vrienden nog steeds goed bevriend zijn.

Als wij het ons zelf afvroegen waarom we in Gouda en omgeving willen blijven is het enigste antworod: voor de vrienden. En als ik nadenk zien we elkaar ook niet dagelijks, en kunnen we in de weekenden gewoon over en weer komen. En met vriendenuitjes/avondjes kunnen we ook nog gewoon mee natuurlijk.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 19 Feb 2014 11:06

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Travel schreef:dankje voor je berichtje Ekiaam. Fijn om te horen dat die vrienden nog steeds goed bevriend zijn.

Als wij het ons zelf afvroegen waarom we in Gouda en omgeving willen blijven is het enigste antworod: voor de vrienden. En als ik nadenk zien we elkaar ook niet dagelijks, en kunnen we in de weekenden gewoon over en weer komen. En met vriendenuitjes/avondjes kunnen we ook nog gewoon mee natuurlijk.


Ja, wij hebben dan de mazzel dat we in Limburg bij zijn ouders kunnen slapen en hier hebben we een logeerkamer, dus ook geen probleem!
En ik ken ook niemand hier in deze woonplaats trouwens (ik ben bij mijn vriend ingetrokken) en er zijn hier niet echt clubs o.i.d. tenminste, ik kan ze nog niet vinden ;). Hier in de straat wonen ook niet echt jonge mensen dus dat schiet ook niet op. Maar ach, ik vermaak me ook prima door in mijn eentje te shoppen, of gewoon dingen in huis te doen.
En alleen een wandeling maken in het bos (aangezien jouw man gek is van het bos) zou ik ook geen probleem vinden en wie weet is er wel een leuk clubje in het dorp/de stad waar je naar toe gaat en waarbij je aan zou kunnen sluiten.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 19 Feb 2014 11:14

Re: verhuizen naar nieuwe plaats en niemand kennen.

Wel lullig van jouw vriendinnen trouwens. Wel een beetje jammer dan.

Ja zeker ik onderneem graag dingen alleen of met mijn dochter. Op mijn vrije dagen gaan we altijd samen oppad van wandelen/naar de markt/ indoor speeltuin/dierentuin/kinderboerderij. Dus daar zou dat ook zeker goedkomen.

Geen spijt dat je die kant bent opgegaan>? Ik bedoel zou je niet terug willen naar je eigen woonplaats?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers