Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 21:54

Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Is dat nou zo raar om dat niet te doen/ willen?

Ik word dit jaar 30 en vier sinds jaren mijn verjaardag al niet meer, man overigens ook niet. Nu hadden we het laatst over dat ik 30 werd en man dacht dat mensen nu wel verwachten dat ik het vier...

Voor mij is dat echt geen reden om het te gaan vieren. Mensen kunnen een hoop verwachten maar voor mij hoeft dat niet. Is dat nou zo raar? Je viert je verjaardag toch omdat je dat zelf wilt? niet omdat je denkt dat mensen zoiets verwachten?
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2014 21:58

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Nou nee, je hoeft niet voor iemand anders je verjaardag te vieren.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 16 Feb 2014 22:01

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik word zelf dit jaar ook 30, vind het leuk om iets extra's te doen, maar ik vier het wel elk jaar. Ik vier het ook alleen maar omdat ik het leuk vind, niet omdat andere mensen het van me verwachten.

Jij bent toch degene die alles moet regelen, als je daar toch geen zin in hebt kan niemand je verplichten toch? Ik heb ook vrienden die al jaren hun verjaardag niet vieren, prima, ook al worden ze 30.
<<

Anoniem68

Bericht 16 Feb 2014 22:02

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik zou het zeker niet vieren omdat mensen dat van je verwachten. Kom zeg, als je daar geen zin in heb doe je dat toch ook niet! Ik vier ook al jaren niet meer m'n verjaardag, heb er niet zo'n zin in. Vind dat die beslissing volledig bij jezelf ligt, als je er geen behoefte aan hebt dan vier je het gewoon niet.
<<

Anoniem50

Bericht 16 Feb 2014 22:07

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik heb het ook niet gevierd hoor. De verwachting mag er best zijn, maar ik had er geen zin in. En al helemaal geen zin in de woorden 'Nu hoor je er ook bij'. Er ooit aan gedacht dat ik niet bij de club van dertigers wil horen? Dan maar geen cadeautjes, die meestal toch onzin zijn, maar ik vind het veel belangrijker om te doen wat ik zelf wil dan om te doen wat de omgeving wil.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 22:09

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Dat vind ik dus ook, zit er helemaal niet op te wachten. Ik heb man ook gezegd dat ik een surprise party ook echt niet ga waarderen en dat ik van dat geld liever iets doe wat ik echt leuk vind. Zie man er ook niet voor aan om zoiets te doen maar goed..
<<

Anoniem38

Bericht 16 Feb 2014 22:16

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik heb mijn 30e verjaardag (en 29e) ook niet gevierd!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2014 22:26

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik heb mijn dertigste verjaardag ook niet gevierd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem173

Bericht 16 Feb 2014 22:26

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Vergelijkbaar in diezelfde categorie: wij gaan trouwen woensdag, maar we vieren het klein met alleen directe familie. Nou dan krijg je ook een hoop reacties van oh wat leuk dat je gaat trouwen wanneer is het feest?? Ja we geven geen feest, oh waarom niet dan?? Echt ik heb me vaak moeten verantwoorden niet normaal, dat we het gewoon zonde vinden zoveel geld nu we een huis hebben gekocht vinden veel mensen wel oke, maar alsnog krijgen we toch kritiek. Tsja niets van aantrekken, het is jouw leven, in ons geval onze bruiloft, jij wil je verjaardag niet vieren klaar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Feb 2014 22:29

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Tsjah, 'om aan de verwachting te voldoen' lijkt me een slechte reden om je verjaardag te vieren. Ik zou er gewoon duidelijk over zijn mocht iemand er over beginnen. Gewoon doen wat jij leuk en fijn vindt!
Zelf vind ik mijn verjaardag vieren altijd heel leuk, dus in die zin 'snap' ik het niet dat je het niet wilt vieren. Maar als ik jou zou kennen en jij zegt: 'ik vier het niet', dan is dat gewoon duidelijk. Niet een discussiepunt of teleurstelling oid.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Feb 2014 22:30

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Als ik mijn verjaardag niet zou willen vieren zou ik het ook niet doen om anderen te plezieren.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 22:31

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Het is idd denk ik ook wat Atelier Madame zegt. Mensen vragen altijd; waarom niet, 30 is toch speciaal? Naast dat ik dat al zelf niet zo zie, vind ik verjaardagen vieren niet leuk. Zoiets is dus ook mijn antwoord maar je hebt idd wel het gevoel dat je je moet verantwoorden ofzo.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 16 Feb 2014 22:41

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Als je het niet wil vieren moet je het niet doen hoor. En voor de 1 is 30 speciaal en voor de ander niet. Ieder voor zich.
Ik vind het wel leuk om mijn verjaardag te vieren maar heb met 30 niks anders gedaan dan normaal. Vond het nou niet echt een bijzonder getal of zo.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 17 Feb 2014 01:30

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Zelf vind ik het altijd leuk om mijn verjaardag te vieren dus nodig iedereen altijd ruim van te voren uit.
Mijn man heeft vaak geen zin om het voor vrienden te vieren dus dan komt er alleen wat familie op de dag zelf.
Als je er geen zin in hebt zou ik het niet doen hoor, het is natuurlijk geen verplichting.
<<

Anoniem162

Bericht 17 Feb 2014 01:34

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik vier het al jaren niet meer en toen ik 30 werd heb ik het ook niet gevierd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Feb 2014 03:46

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Pippin schreef:Ik word zelf dit jaar ook 30, vind het leuk om iets extra's te doen, maar ik vier het wel elk jaar. Ik vier het ook alleen maar omdat ik het leuk vind, niet omdat andere mensen het van me verwachten.

Jij bent toch degene die alles moet regelen, als je daar toch geen zin in hebt kan niemand je verplichten toch? Ik heb ook vrienden die al jaren hun verjaardag niet vieren, prima, ook al worden ze 30.


Eens en hetzelfde, alleen vier ik normaal gesproken mijn verjaardag niet. Nu combineer ik het met een kraamfeest voor Liam. Het komt gewoon zo uit.
L2014 & H2017
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 17 Feb 2014 09:32

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik zou het dan niet vieren, als het tegen je zin in is. Als je al jaren je verjaardag niet meer viert zou het in mijn ogen ook 'raar' zijn om het dan 1 jaar weer wel te vieren, omdat het je 30e verjaardag is. Ik zou dat niet verwachten van iemand. Doen wat jij leuk vind.

Wijj vieren ieder jaar onze verjaardag, voor familie. Wij zijn deze maand beiden 30 geworden en hadden nu wel ook de vrienden uitgenodigd.
J. 07-11-2012
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 17 Feb 2014 12:31

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Als jij het niet wil lekker niet doen dan. Ik wordt ook 30 dit jaar. En vind verjaardagen vieren ook steeds minder bijzonder. Ik weet nog niet wat ik ga doen dit jaar
<<

Patsy

Bericht 17 Feb 2014 15:31

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Wij vieren al jaren geen verjaardagen meer, we vinden er allebei niks aan. Ik ga dit niet veranderen omdat andere mensen het verwachten. Een gedeelte van mijn schoonfamilie verwacht ook dat we er altijd zijn op hun verjaardagen, vooral mijn schoonmoeder en één van mijn schoonzussen gaan er vanuit dat wij vrij nemen op hun verjaardagen. Mijn man en ik passen hiervoor, als ik toevallig vrij ben kom ik, maar ik ga er geen vrij voor nemen.

De verjaardag van onze zoon of dochter gaan we wel vieren natuurlijk, maar ook dan is er niemand verplicht om te komen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Feb 2014 15:37

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst niet gevierd en dit jaar word ik 30 en vier ik het ook niet. Sterker nog: ik heb dan met m'n vriend een weekendje weg gepland, niet uit vluchtgedrag, maar gewoon omdat ik dat leuker vind dan thuiszitten met m'n verjaardag :-)
<<

Anoniem168

Bericht 17 Feb 2014 16:01

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Vorig jaar ook mijn verjaardag niet willen vieren. Nou dat was me wat, want familie wilde toch echt wel langskomen hoor. Uiteindelijk na gezeur, heb ik gewoon voet bij stuk gehouden. Had het gewoon druk die periode en had er geen zin in, leek idd. wel een verplichting. Heb gezegd dat ik het veel leuker vond als mensen gewoon een keer spontaan op de koffie zouden komen (sommigen zien we de rest van het jaar niet eens meer). Vind het gewoon niet zo leuk als de hele woonkamer vol zit en je niet met iedereen kan kletsen en vind het ook gewoon altijd snel te veel al die drukte.

Ga het zo dit jaar weer doen denk ik. Ga het niet vieren, maar als mensen zo rond die periode een keer langs willen komen gewoon zo voor op de koffie, dan is dat prima.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 17 Feb 2014 16:03

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Als je er zelf geen zin in hebt zou ik het ook niet vieren omdat anderen dat verwachten. Doen waar je zelf zin in hebt!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Feb 2014 17:41

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Als jij het nooit viert en je hebt er nu ook geen zin in, waarom zou je dan? Lijkt me voor jou niet leuk en zonde van de energie die je er in moet steken. Als andere mensen dat jammer vinden omdat ze nu geen feestje hebben dan moeten ze zelf maar een feestje geven ofzo.
<<

No. 3

Bericht 17 Feb 2014 17:49

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik kreeg op mijn dertigste een surpriseparty, en dat vond ik ontzettend leuk. Sowieso vind ik het vieren van mijn verjaardag erg leuk, vooral omdat het een gelegenheid is om al m'n vrienden bij elkaar te hebben. Maar als je dat niets aan vindt, moet je het vooral niet doen. Ik denk dat mensen het apart vinden, omdat de meeste mensen wél hun verjaardag vieren. En dat spreken ze dan uit. Maar daar moet je je niets van aantrekken.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 17 Feb 2014 18:33

Re: Verjaardag vieren om aan 'verwachting' te voldoen....

Ik vier al jaren mijn verjaardag niet. Ook ik word dit jaar 30 en ook dit jaar vier ik het -net zoals alle andere jaren- niet.
Als mensen het wel verwachten, hebben ze pech. Het is mijn verjaardag en als ik het niet wil vieren dan vier ik het niet :) Vind er zelf geen reet aan, dus waarom zou ik het dan in hemelsnaam voor een ander gaan vieren? :laughcry:
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers