Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:58

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Bij de 12 weken echo hebben we bij R mijn broer meegenomen en bij N de oma's ( mijn man was toen niet thuis) bij de 20 weken echo wilden we er niemand bij omdat stel je voor dat er wel iets mis is.

Daarna bij allebei nog een pretecho gedaan, bij R met alle oma's en bij N met alle opa's.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 16 Feb 2014 21:14

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Mijn man en/of onze dochter gingen meestal mee. Bij de oudste is mijn schoonmoeder ook eens mee geweest.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem123

Bericht 17 Feb 2014 09:52

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Bij de gewone echo's bij S ging mijn man mee (de eerste echo's tot 13 weken sowieso) want ik wou alleen mijn man erbij hebben mocht het mis zijn.
De echo's van 16/24 en 28 weken ben ik alleen gegaan, maar die echo's bij de gyn stelde weinig voor.
Mijn man is ook alleen mee geweest bij de 20 weken echo en mijn schoonmoeder is mee geweest naar de groeiecho met 32 weken.

Wij hebben ook 3 3d echo's gehad. Bij de eerste waren mijn schoonouders, mijn moeder, mijn broer en schoonzus mee en natuurlijk mijn man en de andere 2 echo's alleen mijn man en schoonouders.

Bij dit kindje hebben we nog maar 1 echo gehad en toen is mijn man mee geweest. Bij de 12 weken echo zal hij ook alleen mee gaan, wil er echt geen ander bij. Ik heb nog steeds de angst dat er geen hartklopping meer is en dat wil ik de grootouder(s) echt niet aandoen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Feb 2014 11:15

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Ik krijg vaak echo's (veel zijn gewoon zomaar). Ben 1 keer alleen geweest dat was met de termijn echo.
Met de nekplooi meting kon mijn vriend niet mee toen is mijn schoonmoeder mee geweest.
In maart moet ik weer na de vk dan gaat mijn moeder mee. Met de 20 weken gaan vriend en ik alleen.
De vk heeft tegen mij gezegd dat elke keer als ik iemand meeneem ze even een echo maakt.
2014 2016
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 17 Feb 2014 12:02

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Vriend gaat vrijwel altijd mee (bij de 'belangrijke' echo's; termijn, 20wkn, pretecho etc)
Bij de vorige zwangerschap kon hij een keer niet mee, toen zijn mijn moeder en zus meegeweest.
Nu ik bij de gyn loop krijg ik bij de controles vaak een (korte) echo. Dan ga ik gewoon alleen.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 16:00

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Waarom verschilt het eigenlijk zo? Ik heb echt niet zoveel echo's gehad, alleen de noodzakelijke.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Feb 2014 17:20

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Ik heb nooit iemand anders meegenomen buiten mijn vriend om. Ik vond het fijn om dit met mijn vriend alleen te doen en ik had niemand om mij heen die ik er blij mee zou maken. Mocht mijn moeder bijvoorbeeld laten merken dat ze het toch wel erg leuk zou vinden, dan zou ze best een keer mee mogen in de toekomst. Ik heb ook niet zoveel echo's gehad trouwens.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Feb 2014 17:31

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Mijn moeder wilde heel graag mee naar een echo, en gisteren op de 9 maandenbeurs waren er 2 echobureaus. Dus hebben we daar nog een echo laten maken met mijn moeder en man erbij. Na afloop hebben we 4 mooie foto's meegekregen, en daar heeft mijn ma er 1 van uit gezocht, ook omdat zij de echo betaald heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 22 Feb 2014 18:07

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Mijn man en ik zijn steeds samen naar de echo's geweest, maar dat waren de termijn-, 20 weken- en liggingsecho. We hebben geen pretecho laten doen, als ik zo'n echo had laten doen had ik misschien wel iemand extra mee willen hebben.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Feb 2014 18:21

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Hier ook veel echo's, is standaard bij de praktijk waar ik zat, alle verloskundigen kunnen echo's maken.
Met 8 weken, 11 weken, 12 weken nekplooimeting in het ziekenhuis, 18 weken, 20 weken echo in het ziekenhuis, rond de 30 weken vanwege geen leven voelen en nog met 36 weken. Alle echo's zijn man en ik samen geweest, bij die van 36 waren mijn moeder en zus ook mee.
Ik heb er nooit aan gedacht ander te vragen mee te gaan, had die behoefte totaal niet. En bij de nekplooimeting en 20 weken echo mochten hier in het ziekenhuis ook Max 2 personen mee.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Feb 2014 19:36

Re: Mensen meenemen tijdens (3d) echo's

Heb voor mezelf de keuze gemaakt bij een 2e kind niemand meer mee te vragen.

ED, als ik voor de zwangerschap niet bij de gynaecoloog had gelopen dan had ik nu ook pas 2 of 3 echo's gehad. Nu blijkt dat we ook nog eens een eigenwijs kindje hebben waardoor het de helft van de tijd niet goed te zien is dus dan moet je steeds terug ...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers